Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Joku Citymarket on voittanut sen maailman parhaan kaupan. :shock: Ehkä kaikki Citymarketit eivät sitten ole yhtä rumia mitä Porvoossa. :heh:

Ettei mene ihan OT niin kävin shoppailemassa tänään ihania syksy/talvi vaatteita. :ihana:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Viisuilija_110 kirjoitti: 08 Marras 2019, 22:25 Ehkä kaikki Citymarketit eivät sitten ole yhtä rumia mitä Porvoossa. :heh:
Hui mikä taiteen, kulttuurin ja estetiikan kehto. :rofl: Kaksikerroksisuus on pop, mutta siihen se sitten jääkin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Ostinpa Black Week -aleista uuden puhelimen. Motorola Moto G7 Plus, vaikken ollut edes kuullut koko merkistä ennen tätä viikkoa. Vähän vielä tottumista tähän kokoon, koska tämä on paljon kookkaampi kuin entinen puhelimeni.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei ole juuri nyt millekään hankinnalle tarvetta, joten en ole juurikaan seurannut black fridayn tarjouksia. Cdon:sta tosin tilasin alkuviikosta läjän leffoja. Samoilla alennushinnoilla niitä vähän myöhemminkin saa, mutta keskitän mieluummin tilaukseni yhteen isompaan erään, ettei tarvitse kytätä viikko- ja kuukausikaupalla tarjouksia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Säästin tänään 115 euroa, kun ostin kolme paitaa alennusmyynnistä. :uujee: Valkoista tarttui nyt mukaan.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Minäkin ostin alennusmyynneistä mustan farkkutakin! :uujee:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hoksasin, että brittien Amazon ei toimita monia tavaroita Suomeen joita se aikaisemmin toimitti (tarkistin asian vielä sellaisilla tuotteilla, joita olin itse tilannut vain aivan äskettäin). Onkohan tää nyt brexitin ensimerkkejä?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Äh, pitäisi shopata skrodet talvikävelykengät, kun edelliset hajosivat ja suutari antoi tuomion, ettei niitä voi korjata. En millään viitsisi vääntäytyä kaupoille, varsinkin kun ne sijaitsevat jossakin automarkethelvetissä asti nykyään.

Kenkien tapauksessa pyrin viimeiseen asti korjauttamaan vanhaa, sillä kengäthän ovat parhaimmillaan vasta vuosien päästä, kun ovat mukautuneet jalan malliin. Mutta haluan omistaa talvikävelykengät, hieman pidempivartisten talvikenkien lisäksi. Toisaalta jos "talvi" jatkuu tällaisena, voisin hyvin kulkea kesäkengissäkin.

Juttelin suutarilla kengänpohjista (pohja siis oli hajonnut), ja sain kuulla, että jos ilmatyynykengän välipohja on polyuretaania, niin korjaus ei onnistu. Joku muu muovi samoin, olisiko lyhenne ollut pr (polyuretaanilla pu).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Päätin panostaa kunnon kenkiin ja ostin Eccon kävelykengät. Ainakin näin parin päivän käytön jälkeen olen erittäin tyytyväinen. Samalla ostosreissulla löysin myös tyylikkään saippupalatelineen Habitatista. :cool:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eccon kengät ovat myös minunkin jalkoihin istuneet kuin valettu. Viimeisimmät ostamani Eccon kengät ovat tosin ränsistyneet nopeammin kuin aikaisemmin, liekö laatu heikentynyt niissäkin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Minulla on jatkuvasti ainakin kaksi paria vedenpitäviä Eccoja, kesä- ja talviversiot. Kun edellisistä aika jättää, käyn ostamassa uudet samanlaiset. Tämä on luultavasti ainoa pukeutumisasia, jossa olen konservatiivinen, mutta kun sopivampia (tai edes lähes yhtä hyviä) ei vaan ole löytynyt.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Haluan kylpeä Medisoftin sitruunantuoksuisessa käsidesissä. Se tuoksuu niin hyvälle. :kups: Harmi, ettei sitä saa enää lähelläni olevista kaupoista.
Got a fire and a country heart 🔥

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja pmama »

UFOPOLI kirjoitti: 10 Heinä 2020, 10:48 Minulla on jatkuvasti ainakin kaksi paria vedenpitäviä Eccoja, kesä- ja talviversiot. Kun edellisistä aika jättää, käyn ostamassa uudet samanlaiset. Tämä on luultavasti ainoa pukeutumisasia, jossa olen konservatiivinen, mutta kun sopivampia (tai edes lähes yhtä hyviä) ei vaan ole löytynyt.
Mullekin Eccon lesti on paras. vanhimmat Ecconi ovat vuoden 1987 Interrailille ostetut mustat kävelykengät, alkavat pohjasta murtua. en tosin ole niitä aktiivisesti 10 vuoteen käyttänyt.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulla on uusi wokkipannu ja muotoonommeltu lakana. :uujee:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Pete kirjoitti: 08 Elo 2020, 18:15 muotoonommeltu lakana. :uujee:
Muotoonommellut lakanat ovat kovinkin jees. :ihana:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Haluaisin niitä lisää, mutta harmikseni en muista, mistä ostin tuon jonka viimeksi ostin (ja joka on toiminut hyvin). Lisäksi pitäisi hommata vastamelukuulokkeet.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Tänään löysin muotoonommeltuja lakanoita :uujee:

Lisäksi shoppasin kokeiltavaksi: kaksi eri mallia kasvomaskeja, Karjala Rehti pale ale -olutta ja pari tuotetta hyttysenpistojen aiheuttaman tuskallisen kutinan lievittämiseen: Etono-paikallisantihistamiinia sekä Bite Away -hoitokynän. Tuo härveli saattaa olla ihan humpuukia, mutta olen muutaman vuoden kärsinyt niin sietämättömästä ja pitkäkestoisesta kutinasta, että pakko kokeilla kaikki keinot. Ne vastamelukuulokkeet unohdin, muutoin kyllä hyvin shopattu!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No nyt on vastamelukuulokkeet. Ostin nämä kyllä lähinnä videokokouksia varten, kun eilen edellinen mikrofonillinen setti prakasi kesken kaiken. Mutta eihän nämä toimi, vaan sekä oma että muiden ääni särkyy käsittämättömäksi rätinäksi :niinpa: Mietin onko se peruste palautukseen. Teams-kokousta yritin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

^^ Unohdin mainita aiemmin, että Finlaysonilta saa kestäviksi havaittuja muotoonommeltuja lakanoita. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Nyt kävi niin, että sorruin tänään, ja tilasin jonkun aikaa himoitsemani Joensuun Mailan kotipelipaidan. :uujee: Tunnen kuitenkin hienoista morkkista siitä, että käytin n. 1,5 viikon ruokaostosten verran rahaa paitaan, jota tulen käyttämään vain hyvin rajoitetusti. Varsinkin, kun olen koko elokuun valittanut kesän syöneen pankkitilini saldon. Tuntuu pahalta ruveta heti tuhlaamaan, kun saa opintolainaa nostettua. :kups: Mutta kai sitä saa silloin tällöin tuhlata johonkin kivaan ja vähemmän tarpeelliseenkin? En ole kuitenkaan kesän pientä lomareissua lukuunottamatta ostanut juuri mitään muuta kuin välttämättömyyksiä ainakaan vuoteen, enkä varmaan tule tämän jälkeenkään hetkeen ostamaan.

Ei muuten ehdi paita vielä lauantaina alkaviin pudotuspeleihin mennessä kotiutumaan mitenkään, koska en lähetysilmoitusta tai seurantakoodia vielä tänään saanut, mutta onpahan välieriä ja mitalipelejä sekä seuraavaa kautta varten valmiina. :mrgreen:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rousku kirjoitti: 25 Elo 2020, 15:54 No nyt on vastamelukuulokkeet. Ostin nämä kyllä lähinnä videokokouksia varten, kun eilen edellinen mikrofonillinen setti prakasi kesken kaiken. Mutta eihän nämä toimi, vaan sekä oma että muiden ääni särkyy käsittämättömäksi rätinäksi :niinpa: Mietin onko se peruste palautukseen. Teams-kokousta yritin.
En näköjään ole ainoa: https://microsoftteams.uservoice.com/fo ... h-ms-teams. Älkää siis erehtykö ostamaan JBL-kuulokkeita Teams-käyttöön, eivät siinä pelitä.

Perhana, pitää siis lähteä uudelleen kuulokekaupoille. Ikään kuin ei olisi muuta tekemistä. Kokouksia on kyllä tulossa.

Näköjään Powerin romppeilla olisi palautusoikeus, jos on kaikki tallessa. Olin tietysti liian ahkera, ja pakkauksesta muoviosat ovat jo päätyneet roskiin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Noin 10 vuotta minua mainiosti palvellut Philipsin parranajokone lakkasi yhtäkkiä latautumasta. Koska merkki oli todistanut luotettavuutensa, ostin uuden samanmerkkisen koneen. Tajusin Gigantissa uusia koneita tarkastellessani haluavani, että koneessa on takana trimmeri-ominaisuus. Kuulemma sitä ei kovin usein enää näe uusissa koneissa. Onneksi ostamassani vielä oli.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ostin vihdoin uudet kuulokkeet noin seitsemän vuoden jälkeen. :uujee: Vanhat ovat palvelleet uskollisesti, mutta eivätköhän ne nyt voi eläkkeelle hyvällä omallatunnolla siirtyä. :heh: Nämä uudet vaativat hieman totuttelua, sillä en ole ihan tällaisten "kuulosuojain"-kuulokkeiden ylin ystävä, mutta ehkäpä tähänkin ajan myötä tottuu. Äänenlaatu on mainio, olen täällä kuunnellut bassomusiikkia oikein onnessani näillä. :ihana:

// Uudet ovat siis malliltaan JBL:n Live 650BTNC -Bluetooth-vastamelukuulokkeet. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 04 Helmi 2021, 20:43 // Uudet ovat siis malliltaan JBL:n Live 650BTNC -Bluetooth-vastamelukuulokkeet. :joojoo:
Toimivatkohan nuo nyt sitten Teamsin kanssa? Minähän hiljattain (^^^) ostin juuri JBL:n vastamelukuulokkeet etenkin videokokouksia varten, mutta nepä mokomat kieltäytyivät yhteistyöstä. Myöskään tablettiani eivät suostu löytämään, tai tabletti niitä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Äh, kai se olisi aika ostaa uusi läppäri, tai ehkä uusi käytetty (kolme viimeistä olenkin ostanut käytettyinä). Tämä on alkanut arvaamattomasti sammahdella, eikä olisi mukavaa, jos niin käy etätyöhaastattelun tai -tentin aikana. Olisikohan vikaa kiintolevyssäkin jo, eikä vain tehottomassa jäähdytyksessä, jota joudun boostaamaan kylmävaraajilla? Ei vain yhtään huvittaisi vääntäytyä kaupoille, verrata, valita ja päättää!

Telkkarin ostin aikoinaan niin, että alaa tunteva silloisen nyxän exä lähti mukaan, silmäsi valikoiman, osoitti suunnilleen halvinta ja tokaisi että tuo riittää sulle. Hyvin valitsi, peli toimii vieläkin!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Celda »

Ostin kylpytakin omaan kämppään. :tapu: Kotikotona sellainen on ollut käytössä jo varmaan 15 vuotta, tosin ei sama takki koko aikaa. Miten vasta nyt tajusin sen puuttumisen? :draamaa: Takki on tosin niinkin laadukas ja erityinen kuin Jyskistä. :heh:

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onnekseni löysin suhteellisen nopeasti uuden pikkutakin. Hintaluokat olivat erikoiset: halvin oli noin satasen ja seuraavaksi halvin noin 300 euroa. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...

Puhelimen akku ei pidä varaustaan kuin pari tuntia, joten kai sitä pitäisi uusi puhelin ostaa (tuo on sellaista antiikkia, johon ei enää saa akkua). Puhelinmalleja vain on aivan liikaa, enkä osaa valita. :tajutkaa: Eikä ole sellaista hakuominaisuutta, joka näyttäisi, saako laitetta tästä jostakin läheltä.

Onkohan olemassa hakumasiinaa, joka käyttötarpeiden ja ja muiden toiveiden perusteella valitsisi puhelimen? Ja jos on sopiva puhelin, käykö tabletti tarpeettomaksi? Miksei puhelimissa vieläkään ole rullaantuvaa näyttöä ja/tai esiin rullaantuvaa näyttöä kymmensormikirjoittajille? Voiko puhelinfirmalle lähettää toiveita, että kehittäkää tällainen ja tällainen? Siis haluan tosi pienen puhelimen, joka mahtuu minkä tahansa takkini taskuun, ja jonka saan rullattua isoksi. En mitään kokoluokkaa halko.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Ostin postimerkkiarkin ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2009 (päätellen vanhojen merkkieni vuosiluvusta). En meinannut ensin löytää niitä kaupastani, kun en yhtään tiennyt, missä niitä voitaisiin myydä, tai myydäänkö sellaisia tavallisessa ruokakaupassa enää ollenkaan. Kun löysin merkit, ne oli kahlittu sellaiseen isoon läpinäkyvään hälytinlaatikkoon, jollaisissa myydään esim. jotain konsolipelejä. Syykin kävi selväksi. Kuusi merkkiä maksoi liki 13 euroa. :shock: Kyllä tuollainen hinta karistaa viimeisetkin halut ruveta lähettelemään enemmissä määrin kirjepostia.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyviä löytöjä tein alusvaate- ja sukkaostoksilla Sokoksen alennusmyynneissä. :joojoo: Säästin noin 35 euroa.
Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin