Ravintolat ja baarit

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka suhtaudut ruokalähettipalveluihin?

a) Käytän Woltia.
13
25%
b) Käytän Foodoraa.
13
25%
c) Käytän jotakin muuta palvelua, mitä?
2
4%
d) En ole vielä käyttänyt, mutta haluaisin kokeilla.
2
4%
e) En käytä kyseisiä palveluita, koska minulla ei ole niille tarvetta.
16
31%
f) En käytä kyseisiä palveluita, koska ne eivät ole käytettävissä asuinalueellani.
2
4%
f) Boikotoin ruokalähettipalveluita ja kerron kommenttikentässä miksi.
4
8%
 
Ääniä yhteensä: 52

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kävin testaamassa eilen Helsingissä sijaitsevan ravintolan nimeltä Caverna. Lounasbuffet sisälsi 18 erilaista lämmintä ruokalajia, salaattipöydän, juomat ja sushi- sekä jälkiruokalajitelman. Hintaansa nähden (12,90e) oli erittäin laadukas ja monipuolinen lounas. Buffet, josta löytyy jokaiselle jotain. Peukku ylös täältä. :peukku:
Got a fire and a country heart 🔥

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja pmama »

Georgialaisen ruuan ystäville: Tallinnan vanhassa kaupungissa on Niguliste-kirkon liepeillä, Rüütli-kadun varrella (vastapäätä ruotsalaista kirkkoa) hyvä georgialainen ravintola. Kövin siellä jo toisen kerran ja kokemus oli edelleen hyvä. Koska ravintola on 300 metrin päässä Raatihuoneen torilta, on ravintolassa rauhallista eivätkä turistilaumat häiritse. Ruoka on hyvää ja viini taivaallista.

Erityisesti kiinalainen ystäväni nautti Hinkali-nimisistä nyyteistä. Olivat kuulemma yhtä hyviä kuin heidän omat dim sun- nyytit. Tosin Tallinnan ravintolan Hinkalit olivat todella suuria, suomalaisen pullan kokoisia. Ystäväni ryysti lientä onnessaan. Myös viininlehtikääryleet ja valkosipulikana olivat maukkaita.

Paras osa ateriaa olivat kuitenkin hatsapurileipä ja munakoisokääryleet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hills Dumplings (Pieni Roobertinkatu 9) tuli testattua entisten kollegoiden kanssa perjantaina. Yksi glögimäinen alkoholiton drinkki oli mainio, mutta kalanyytit olivat pieni pettymys epäaasiamaisuudessaan. Kookos-pannacotta oli herkullista.

https://www.hillsdumplings.com
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suurin odotuksin menin Porvooseen avattuun Kimchi Korean Kitcheniin. Kiinalaisomisteiselta vaikuttanut ravintola oli iso pettymys. :lohduton: Palvelu oli ilmeetöntä, ja ruoka suorastaan omituista. Erityisesti varoitan uppopaistetusta kanasta teriaykikastikkeella. Ainoastaan alkupalat maistuivat.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Olemme aikeissa äitini kanssa käväistä tuolla... Ilmeisesti ei vastaa odotuksia. :lohduton:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suosittelen lämpimästi Helsinkiin Punavuorenkatu 3:een helmikuussa avattua Armenian Grill House -ravintolaa. Palvelu on erinomaista ja ruoka herkullista. <3

http://www.armeniangrillhouse.fi

https://www.city.fi/opas/armenian+grill ... reen/12320

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006095211.html
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mitenkähän menun tzhvzhik äänetään? Onko sanomisen jälkeen kieli jo niin solmussa, ettei syömisestä enää tule mitään? Se kuitenkin olisi annoksista kiinnostavin (kun ei ole ailazania).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^^ On aikeissa kahden armeijaystävän kanssa piipahtaa tuolla joskus. :surrur: Odotukset ovat korkealla. :armenia: :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Erehdyin vielä kerran ns. itämaiseen buffettiin (sushia + kiinalaista ruokaa + jälkkäreitä), vaikka tiesin että niissä yleensä on pahaa ruokaa, ja nyt oli niin pahaa että sai kyllä olla viimeinen kerta! En tosin mitään kulinaarista elämystä odottanutkaan, vaan ainoastaan olin utelias ja halusin tsekata reittini varrelle auenneen uuden paikan (Luckiefun's).

Siis jos su on etikka, ja sushi ruokalaji, jonka välttämätön raaka-aine on sumeshi eli etikalla maustettu riisi, niin jos siitä riisistä puuttuu etikka kuten tuolla puuttui, niin eihän ruoka silloin ole sushia vaan pelkkää shia? Ja ne shit olivat niin pahoja että osa oli jätettävä syömättä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Punavuoreen on avattu Helsingin kolmas korealainen ravintola. Manna tarjoaa mm. bulgogia ja dolsot bibimbapia.

https://www.facebook.com/ravintolamanna/
https://www.instagram.com/ravintolamanna/
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006124813.html
Riskinä seniorilaumat

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja pmama »

Olen käynyt Tampereen Muusassa kaksi kertaa ja voin suositella lämpimästi. Ihanasti tekevät vege-ruokaa. Käyttävät siis annoksissa joskus juustoa tai kananmunia. Vegaanistakin löytyy. Mutta masun saa ihanasti täyteen kasvisherkuilla. Meze-lankku on hyvä aloitus. Viimeksi maistetut Kukkakaalit bang bang kastikkeessa olivat huippuhyviä!

tuo kukkakaaliresepti muuten löytyy netistä. https://www.soppa365.fi/reseptit/kasvis ... ukkakaalit
ajattelin muuttaa reseptiä kuorruttamalla mantelijauheella ja kuorruttamalla kukkakaalit uunissa friteerauksen sijaan.
Kuorrutus saa kukkakaalista ruokaisan ja kauramaito-chilikastike saa makunystyrät hyrisemään. :kokki:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt on kyllä korealaisella ruoalla ottia. Subwaysta saa possunlihapatonkeja korealaisittain, Mäkkäristä Kimchi Beef -hampurilaisia ja Ympyrätaloon avatusta Memphisistä myös korealaisia ja muita aasialaisia annoksia. Kannelmäen Kaaressa puolestaan avattiin One Bowl, josta saa bibimbapia tavallisena, "raakana" ja kuumakiviversiona.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onko kukaan vielä käynyt Kontulassa Ravintola Uzbekistanissa? :uujee:



http://www.ravintolauzbekistan.fi
https://www.facebook.com/RavintolaUzbekistan
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suosittelen lämpimästi Arkadiankadulle kesällä avattua Noodle Master -ravintolaa, jonka kokki tekee kaikki nuudelit itse tuoreeltaan. Maut olivat erinomaisia, ja oli hauskaa seurata nuudelitaikinan mätkintää. :mrgreen: Paikka on maanantaisin kiinni.

https://www.facebook.com/NoodleMasterFi/
https://www.noodlemaster.online
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

TomppaJr kirjoitti: 28 Huhti 2019, 18:14
Voisiko esimerkiksi TomppaJr tai joku toinen mode avata tähän ketjuun kyselyn ruokalähettifirmoista?

Kysymys voisi olla: Kuinka suhtaudut ruokalähettipalveluihin?

Vastausvaihtoehdot voisivat olla esimerkiksi (useampi vastaus on mahdollinen):
a) Käytän Woltia.
b) Käytän Foodoraa.
c) Käytän jotakin muuta palvelua, mitä?
d) En ole vielä käyttänyt, mutta haluaisin kokeilla.
e) En käytä kyseisiä palveluita, koska minulla ei ole niille tarvetta.
f) En käytä kyseisiä palveluita, koska ne eivät ole käytettävissä asuinalueellani.
f) Boikotoin ruokalähettipalveluita ja kerron kommenttikentässä miksi.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pete kirjoitti: 13 Loka 2020, 19:11
TomppaJr kirjoitti: 28 Huhti 2019, 18:14
Voisiko esimerkiksi TomppaJr tai joku toinen mode avata tähän ketjuun kyselyn ruokalähettifirmoista?

Kysymys voisi olla: Kuinka suhtaudut ruokalähettipalveluihin?

Vastausvaihtoehdot voisivat olla esimerkiksi (useampi vastaus on mahdollinen):
a) Käytän Woltia.
b) Käytän Foodoraa.
c) Käytän jotakin muuta palvelua, mitä?
d) En ole vielä käyttänyt, mutta haluaisin kokeilla.
e) En käytä kyseisiä palveluita, koska minulla ei ole niille tarvetta.
f) En käytä kyseisiä palveluita, koska ne eivät ole käytettävissä asuinalueellani.
f) Boikotoin ruokalähettipalveluita ja kerron kommenttikentässä miksi.
Tehty.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Kiitos! :hali:

Itse käytän Woltia. En ollut aiemmin juuri koskaan tilannut ruokaa, mutta kerran päätin kokeilla ja Wolt sattui osumaan silmiin silloin. (1990-luvulla taisimme tilata lapsuudenkodissani muutaman kerran pitsaa Kotipizzasta.) Tiedostan Wolt-lähettien palkkoihin liittyvät ongelmat, mutta pyrin mahdollisimman usein antamaan heille tippiä. Sovellus mahdollistaa tämän nykyään näppärästi, ja lähetti saa tipin sataprosenttisesti. Korona-aikana palvelun käyttäminen on itselläni lisääntynyt, kun olen halunnut välttää lähikontakteja suuren ihmismäärän kanssa. Nyt olen tosin hieman jo kyllästynyt lähialueeni ravintolavalikoimaan, joten en varmaan kovin usein tilaa jatkossa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minulla ei ole tarvetta kyseisille palveluille. :sorivaan: Olen sen verran vanhanaikainen, että kun menen ulos syömään, niin sitten oikeasti haluan mennä ulos syömään. Pizzan voin tilata kotiinkuljetuksena, mutta sitäkään en ole kertaakaan tehnyt itsenäisesti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Happy »

Foodoran kautta tilaan ruokani lähes päivittäin (5-6 kertaa viikossa) koska ruokaa en yksinkertaisesti osaa/jaksa tehdä illalla kotiin päästyäni. :joojoo:

Tekisi tosin mieli käyttää muitakin kuten Woltia mut Foodora nyt lähinnä menee laiskasta tottumuksesta
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja itikka »

Pari kertaa on Foodoraa tullut testattua, ihan siltä varalta, että osaisi mahdollisesti karanteenissa sitten toimia. :mrgreen: Tykkään tosin itse kokata, joten ei hirveästi ole oikeaa tarvetta. Ja niinä harvoina kertoina, kun ruuan laittaminen ei nappaa yhtään, niin olen tarkastanut ensimmäiseksi ResQ-palvelun tarjonnan.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

itikka kirjoitti: 14 Loka 2020, 08:42 Ja niinä harvoina kertoina, kun ruuan laittaminen ei nappaa yhtään, niin olen tarkastanut ensimmäiseksi ResQ-palvelun tarjonnan.
Minulla on työpaikan alakerrassa mahdollisuus ostaa ResQ-ruokaa. Muutaman kerran on tullut otettua, mutta pitäisi ladata se sovellus, niin voisi ostaa muualtakin. Nerokas palvelu! :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kyselystä puuttuu vaihtoehto "minulla ei ole rahaa käyttää kyseisiä palveluita". Miksi se niin usein unohtuu, että kaikilla ei ole varaa tuollaiseen pikku kivaankaan?

Itse en käytä osin kalleuden takia ja osin siksi, että lähettien työehdot epäilyttävät.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rousku kirjoitti: 17 Loka 2020, 07:01 Kyselystä puuttuu vaihtoehto "minulla ei ole rahaa käyttää kyseisiä palveluita". Miksi se niin usein unohtuu, että kaikilla ei ole varaa tuollaiseen pikku kivaankaan?
Pahoittelut, että tuo seikka jäi huomioimatta. Sen olisi todellakin pitänyt olla mukana.

Tästä tulee itse asiassa mieleen vuosia sitten Kuppilassa käyty keskustelu, jossa järkytyin siitä, että joku ei tiennyt paljonko maitopurkki maksaa (koska hänellä ei ollut tarvetta seurata hintoja niin tarkasti). Itselläni on nyt hyvä taloudellinen tilanne, mutta tiedän silti suurin piirtein laktoosittoman maitojuoman hinnat. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Woltin kautta voi nyt todella näppärästi lahjoittaa jouluaterian vähävaraiselle perheelle. :uujee: Hope ry vie avun perille. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kyllä nyt helsinkiläisiä kuplateen ystäviä hemmotellaan, kun Bubble tea -paikkoja ilmestyy kuin sieniä sateella. Aikatalossa on vietnamilaisomisteinen Bobachik, Triplaan avattiin Qualitea ja Makkarataloon hongkongilainen Kong Cha. :uujee:

Näiden lisäksi ainakin Itiksessä, Lasipalatsin vieressä ja Aikatalon ja Makkaratalon välissä on mahdollisuus näitä herkkuja ostaa.

Kuplateen selittävä video:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Kyselyyn: Boikotoin, koska ottaa päähän kyseisten puljujen kuskien perseily liikenteessä.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Pete kirjoitti: 30 Touko 2021, 22:20 Kyllä nyt helsinkiläisiä kuplateen ystäviä hemmotellaan, kun Bubble tea -paikkoja ilmestyy kuin sieniä sateella. Aikatalossa on vietnamilaisomisteinen Bobachik, Triplaan avattiin Qualitea ja Makkarataloon hongkongilainen Kong Cha. :uujee:

Näiden lisäksi ainakin Itiksessä, Lasipalatsin vieressä ja Aikatalon ja Makkaratalon välissä on mahdollisuus näitä herkkuja ostaa.

Kuplateen selittävä video:

Myös Kotkan torilta löytyy nykyään koju, josta saa "palleroteetä" :ihana: Airport To Asian, ilmeisesti se päivystää välillä Kouvolassa (vinkiksi sikäläisille kuppilalaisille!)

Käytiin poikaystävän kanssa testaamassa. Mä olin kyllä joskus vuosia sitten maistanut kuplateetä Helsingin asematunnelissa, mutta tämä oli huomattavasti paremman makuista! Nautin mansikanmakuisen juoman <3
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Aintsu kirjoitti: 04 Kesä 2021, 10:03 Myös Kotkan torilta löytyy nykyään koju, josta saa "palleroteetä" :ihana: Airport To Asian, ilmeisesti se päivystää välillä Kouvolassa (vinkiksi sikäläisille kuppilalaisille!)

Mä olin kyllä joskus vuosia sitten maistanut kuplateetä Helsingin asematunnelissa, mutta tämä oli huomattavasti paremman makuista!
Kiva kuulla, että Kotkastakin löytyy! :uujee:

Eri paikoissa ja mauissa on tosiaan isoja eroja sokerimäärän ja teen vahvuuden suhteen, joten ehdottomasti kannattaa maistaa useampaa erilaista. Triplan Qualiteassa voi mainiosti itse valita haluamansa sokerimäärän: 125 %, 100 %, 75 %, 50 %, 25 % tai 0 %. <3 Kokeilin juuri eilen toiseksi pienintä sokerimäärää ja oli täydellinen! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Celda »

^
Pitääpä männä kokeilemaan Triplan paikkaa, kun melkein vieressä asun. Aiempi kokemukseni kuplateestä rajoittuu Itäkeskuksessa olevaan kahvilaan, jossa otin tapiocapallojen sijaan -kuutioita. Virhe, ei niitä edes saanut pillillä ryystettyä sieltä pohjalta, vaikka itse juoma oli ihan hyvää. :parku: Samalla kerralla selvisi, mitä olivatkaan ne sellaiset pienet tapiocahelmet, joita olin joskus Aasia-kaupoissa ihmetellyt. :mrgreen: Meripäivien peruunnuttua voisi pyytää kymäläisiä kavereita ajamaan Kotkaan ihan vain, jotta pääsee testaamaan paikallista kuplateekulttuuria. :vonkaus:

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Celda kirjoitti: 04 Kesä 2021, 12:12Meripäivien peruunnuttua voisi pyytää kymäläisiä kavereita ajamaan Kotkaan ihan vain, jotta pääsee testaamaan paikallista kuplateekulttuuria. :vonkaus:
Suosittelen, mutta kantsii tosiaan tsekata ensin, että koju varmasti on torilla sinä päivänä, jottei tule hukkareissua! :mrgreen: Aion ehdottomasti testata muitakin makuja kuin mansikan.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vastaa Viestiin