Theater (teatteri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Odotan jo kieli pitkällä tulevaa teatterisyksyä. Tampereen työväen teatteriin on tulossa Next to Normal -musikaali, jonka olenkin jo nähnyt Helsingissä vuonna 2010. Se teki niin suuren vaikutuksen, että haluan ehdottomasti nähdä, miten TTT:ssä homma on toteutettu. Huomasin myös juuri, että suuri rakkauteni Rent-musikaali on tulossa syksyllä Helsinkiin Aleksanterinteatteriin (http://rentmusikaali.fi/). Marco Bjuström ohjaa. Hänen on parempi tehdä hyvää työtä tai muuten... No upeaa tarinaa ja musiikkia ei voi pilata. <3 Apuaa haluan mennä varmaan viisi kertaa! Kuka tulee mukaan? :surrur:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Menen ylihuomenna ystäväni kanssa katsomaan Skenen tämän kesän musikaalin, joka on Hairspray! :uujee:
Siskoni ja hänen poikaystävänsä näyttelevät molemmat siinä. Aleksanterinteatteri on näyttämönä. Kesäkuun 16. päivään asti on näytöksiä... :vonkaus: :heh: Viimevuotinen Grease oli loistava, ja odotukset ovat nytkin korkealla. :joojoo:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Tuli käytyä katsomassa taidevaikuttaja Maire Gullichsenin elämästä kertova Maire-näytelmä työkaverien kanssa. Ei ollut oikein mun makuuni. :eiei:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Viivi ja Wagner: Sian morsian oli teennäishauska ja yllättävän irvokas, mutta kuitenkin ihan viihdyttävä. Erityisen mieluisaa oli nähdä Hannele Lauri teatterin lavalla. :joojoo: Katsojia oli paljon vähemmän kuin olin odottanut. :shock:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Annan aina mielessäni lisäpisteitä näytelmille, jos vieressäni istuneen kalkkikset lähtevät väliajalla pois. :mrgreen:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Käytiin katsomassa Riihimäen nuorisoteatterissa musikaali "Veden varaan", joka pohjautuu PMMP-yhtyeen lauluihin. En ole PMMP:n musiikin erityinen ystävä (en toki inhoakaan), mutta täytyy sanoa että olin ihan ällikällä lyöty kotikaupunkini nuorison lahjakkuudesta :shock: Kappaleetkin kuulostivat tosihyviltä live-bändin säestäminä ja etenkin kuoro-osuudet soivat tosi upeasti. Muutenkin erityisen kiitoksen ansaitsee ihan loistava miksaus, jonka ansiosta musiikki, puhe ja laulu kuuluivat täydellisessä sopusoinnussa! Kaikki nuoret eivät soolo-osuuksissaan olleet ihan täydellisen virtuoosimaisia laulusolisteja, mutta ei se varmaan ole niin oleellistakaan. Itse tarina oli nivottu todella onnistuneesti laulujen ympärille ja oikein hämmästyin miten hienosti valmiit kappaleet sopivat stooriin - ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (ja niissäkään ne eivät häirinneet). PMMP:n tuotanto on kyllä todella laaja ja jopa minä - joka en edes tunne sitä kovin hyvin - jäin jopa kaipaamaan joitakin kappaleita. Uusia tuttavuuksia tuli sen sijaan kovasti ja aloin ihan suhtautua ko. yhtyeeseenkin uusin silmin ja nyt jo kiinnostaisi heidän tuotantoonsa tutustua paremminkin. Käsikirjoitus oli hauskan soljuva ja monikerroksisuudestaan huolimatta helposti seurattava ja vaikka se kertoikin nuorista, joten samaistuin henkilöihin. Ehkä omalla kohdallani kaukokaipuun kautta, mutta luulen että nuoremmat katsojat ihan omakohtaisten kokemustenkin kautta. Huomasin ihan liikuttuvani monessa kohtauksessa ja paikoin näytelmä oli taas hyvinkin hauska ja erityisen luontevia olivat nuorten näyttelijöiden suihin kirjoitetut repliikit - aivan kuin oikeasta elämästä! Koreografiat tukivat hienosti tarinaa - samaten upea valaistus.
En voi kuin suositella kyseistä musikaalielämystä ihan kaikille - olitte sitten PMMP-faneja tai ette!
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mä haluaisin kovasti nähdä tuon, mutta täältä on vähän pitkä matka Riihimäelle. :lohduton:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Veden varaan oli tosi hyvä! <3 Eniten sykähdytti totta kai PMMP:n musiikki, mutta musikaali oli kyllä myös koskettava, koska tuntui ettei noista jutuista mulle niin montaa vuotta ole. Ylioppilaaksi kirjoittaminen, kaveriporukan hajoaminen eri suuntiin, toiset lähtee opiskelemaan, toiset armeijaan, toiset ulkomaille... Ja tuo PMMP:n musiikki sijoittuu vielä tuohon mun "nuoruuteen", koska se oli juuri kirjoitusten aikaan tosi suosittua. Ja erityismaininnan saa kyllä tuon porukan ammattitaitoisuus, lavasteet ja valot olivat hienot, bändi soitti hyvin. Lauluista oltiin saatu kasaan eheä käsikirjoitus. Nuoret tanssivat ja lauloivat hyvin yhteen, tosin soolo-osuuksissa laulajien taitojen erot tulivat vähän esiin. Mutta tuosta laulutaidosta nillittäminen on lillukanvarsiin puuttumista, joten annan musikaalille tähtiä 4 ja ½! :)
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Roope »

Lahden kaupunginteatterin Hair oli oikein viihdyttävä Kuva

http://www.lahdenkaupunginteatteri.fi/produktio/50/Hair

Lavalla nähtiin Mikael Saaren ohella myös toinen viisukytkösmies Markku Haussila :sateenkaarisavel:

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/2010/ ... ml#p774963

Sekä tietysti mm. Älä mene pois -sanoittaja ja moninkertainen selostaja Hector :juhaukki:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kävin katsomassa kaverin kanssa muutamia kuukausia sitten Veden varaan musikaalin. Joulukuun 17. päivä kävin mummin ja vaarin kanssa katsomassa Saiturin Joulun joka oli muuten loistava :uujee: ja sitten vielä 28. Joulukuuta Evita musikaali Järvenpään kaupunginteatterissa ja täytyy sanoa, että musikaali teki minuun suuren vaikutuksen. Kaikki nuo kolme olivat hyviä :tapu: aivan ja joo kävin aiemmin syksyllä katsomassa Pelikaani nimisen näytelmän ja sekin oli hyvä
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Suosittelen Q-teatterissa ohjelmistossa olevaa Häiriötekijä -näytelmää. Ohjannut Jani Volanen. Pääosissa: Lotta Kaihua, Elina Knihtilä, Tommi Korpela, Elena Leeve, Pirjo Lonka ja Eero Ritala.

Komedia, etenee kuin sketsiohjelma. Jos on tykännyt esim. Ranuan kummit -sarjasta tai Studio Julmahuvista, näistä televisiosarjoista, niin sinne vaan, paitsi että tässä mennään paljonkin mustan huumorin puolelle, jopa häiritsevänkin ja uhkaavan hullun huumorin maailmaan, jossa hämmästellään ja nauretaan nykyihmisen (kaupunkilaisihmisen) neurooseille ja fobioille. Muunmuassa herkutellaan leikeltyä ja liekitettyä kikkeliä. Kyllä.

Näyttelijät ovat hyviä, ohjaus nopea. Ei pitkästytä ollenkaan. En ole koskaan kuullut niin paljon nauramista teatterissa kuin Häiriötekijää katsoessa. Aivan hervotonta menoa.

Ihan totta. Menkää katsomaan. Lippu taisi olla 27 euroa, se kallein. Opiskelijat kai 15 euroa tai sinnepäin.

Laitan tähän linkin Kansan Uutiset -lehden tekemään arvosteluun.
http://www.kansanuutiset.fi/kulttuuri/t ... airitsevaa


Tässä Q-teatterin nettisivut
http://www.q-teatteri.fi

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Kävin viime viikolla katsomassa Tampereen työväen teatterin Liz-musikaalin. En kyllä tykännyt yhtään. :roll: Joitain osia juonesta en olisi ymmärtänyt ellen olisi lukenut käsiohjelmaa ensin. Tarina oli muutenkin epäselvä ja rehellisesti sanottuna mielestäni huono. Päähenkilössä keskityttiin vain lähes ainostaan hänen miessuhteisiinsa, vaikka näytelmän kirjoittajat väittävät käsiohjelmassa: "Musikaalin keskiössä ovat jälleen kerran naiset, niin kuin kaikissa yhteisissä töissämme. Nainen näkijänä ja kokijana, tapahtumia liikkeelle panevana voimana eikä vain sivustakatsojana". Pyh pah sanon minä. :niinpa: Näytelmä pelaa selkeästi pelkällä, kieltämättä upealla,visuaalisella toteutuksella ja kaikille tutuilla lauluilla, joiden olisi ilmeisesti tarkoitus toimia "musikaalin kellona", mikä ei oikein toimi. Itse pidin paljon enemmän mukana olleesta muutamasta musikaalia varta vasten sävelletystä kappaleesta. Mukana oli useampia täysin turhia tanssikohtauksia, joiden oli ilmeisesti tarkoitus hurmata yleisö, mutta minua ne vain ärsyttivät. Sinikka Sokka ja Maria Lund olivat molemmat upeita esiintyjiä, mutta edes he eivät pelastaneet tätä tuotosta. Muu yleisö näytti kuitenkin nauttivan esityksestä ja mummot siellä huokalivat ihastuksesta ja pyyhkivät silmäkulmiaan. Minua musikaali ei saanut tuntemaan muuta kuin ärsyyntymistä ja ikävystymistä.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Kävin viime la:na Helsingissä Aleksanterin teatterissa katsomassa monologin Melomisia, jossa on ainoassa osassa AKu Hirviniemi. Miusta näytelmä oli vähän pitkästyttävä, mutta Aku oli siinä parasta. :joojoo:

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Tulen viettämään tänä kesänä kaksi kuukautta Brightonissa ja kuolaan jo valmiiksi Lontoon teatteritarjontaa. :kuolaus: Uhraan vaikka kaikki rahani ja sosiaaliset suhteet mutta musikaaleja on pakko nähdä nyt, kun on kerrankin tilaisuus. Harmi vain, että Spice Girls -musikaali Viva Forever! lopettaa esitykset ennen kuin saavun. :lohduton:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Piggybank kirjoitti:Tulen viettämään tänä kesänä kaksi kuukautta Brightonissa ja kuolaan jo valmiiksi Lontoon teatteritarjontaa. :kuolaus:
Pidän täällä yksinpuhelua, mutta pakko tulla kertomaan mitä kaikkea upeaa olen jo nähnyt. Ekana vuorossa oli A Chorus Line - upea, sitten vanha tuttu Wicked - pakkohan se oli taas nähdä, kun niin paljon aikaa meni teininä siitä vouhottaessa ja viime viikolla The Book of Mormon - johon saadakseni lipun piti useampana iltana kyylätä verkkosivuja, mutta onnistuin, ihan järjettömän hauska musikaali. :ihana: Tulossa vielä nyt lauantaina musikaali Once, josta minulla ei ole minkäänlaista etukäteistietoa, mikä on harvinaista ja jännää, sitten seuraavalla viikolla The Phantom of the Opera - tällä kertaa voin toivottavasti nauttia esityksestä ilman vatsaflunssan ensioireita ja samalla viikolla vielä näytelmä The Cripple of Inishmaan, jota tähdittää Harry Potterina tunnettu Daniel Radcliffe. :surrur:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Siellä on ihan kadehdittavan hyvät ohjelmistot! :kups: Ovatko teatteriliput muuten suhteessa halvempia kuin Suomessa?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

^No täällä on enemmän valinnanvaraa lippujen suhteen kuin Suomessa, joten halvemmallakin voi selvitä, mutta se sitten näkyy siinä istumapaikan laadussa huomattavasti. Itse olen ostanut lippuja 19,90-49,90 punnan hintaan. Nuo halvemmat liput ovat yleensä parvekkeelle, joita voi olla useampia ja joskus todella korkealla. Hyvän paikan permannolta saa yleensä noin 60 punnan hintaan ja sitten on lisäksi vielä jotain premium paketteja joihin kuuluu lasi skumppaa ja näin. Lisäksi useimpiin esityksiin voi saada eturivin/muun hyvän paikan permannolta parillakympillä, jos menee aamulla jonottamaan Day Ticket -lippuja, jotka tulevat yleensä myyntiin kymmenen aikoihin ja näitä paikkoja on yleensä tarjolla noin kaksikymmentä. Kesällä 2010 jonottelin pariin show'hun noita ja olivat kyllä oikein hyvä diili. :peukku: Nyt olen vain niin laiska, etten jaksa täältä Brightonista lähteä kukonlaulun aikaan Lontoota päin, että pääsen kahdeksi tunniksi jonottamaan, joten ostan vain netistä normihintaisia lippuja.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Onpa briteillä erilaiset systeemit kuin täällä. Tosin se teatterikulttuurikin on "hieman" vanhempaa ja laadukkaampaa. Kiitos vastauksesta ja hienoja teatterielämyksiä sulle! :hali:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eilen kävin katsomassa pienessä Lembachin 1000 asukkaan kylässä nuorisoteatteriesityksen "Von Morgen an nichst". Aiheena oli turvapaikanhakija, joka saa negatiivisen päätöksen turvapaikkahakemukseensa. En ymmärtänyt näytelmästä itävallansaksan takia puoliakaan, mutta pääajatuksesta pääsin kuitenkin perille. Hieman ylinäyttelemistä nuorilla oli havaittavissa, mutta ihan hyvin kyllä vetivät. Erityisen ilahtunut olen siitä, että noin pienessä kylässä on toimiva nuorisoteatteri, jonka näytökset ovat kaikki lähes loppuunmyytyjä. Koen myös tärkeäksi sen, että juuri pienillä paikkakunnilla nostetaan esille suvaitsevaisuusteemoja. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Piggybank kirjoitti:
Piggybank kirjoitti:Tulen viettämään tänä kesänä kaksi kuukautta Brightonissa ja kuolaan jo valmiiksi Lontoon teatteritarjontaa. :kuolaus:
Pidän täällä yksinpuhelua, mutta pakko tulla kertomaan mitä kaikkea upeaa olen jo nähnyt. Ekana vuorossa oli A Chorus Line - upea, sitten vanha tuttu Wicked - pakkohan se oli taas nähdä, kun niin paljon aikaa meni teininä siitä vouhottaessa ja viime viikolla The Book of Mormon - johon saadakseni lipun piti useampana iltana kyylätä verkkosivuja, mutta onnistuin, ihan järjettömän hauska musikaali. :ihana: Tulossa vielä nyt lauantaina musikaali Once, josta minulla ei ole minkäänlaista etukäteistietoa, mikä on harvinaista ja jännää, sitten seuraavalla viikolla The Phantom of the Opera - tällä kertaa voin toivottavasti nauttia esityksestä ilman vatsaflunssan ensioireita ja samalla viikolla vielä näytelmä The Cripple of Inishmaan, jota tähdittää Harry Potterina tunnettu Daniel Radcliffe. :surrur:

We Will Rock You:ta suosittelen täydestä sydämestäni! En oo aiemmin Queenin musiikista syttynyt, mutta toi musikaali sai mut ajattelemaan ihan toisin. Luulin sen perustuvan Queen-yhtyeeseen, mutta niinhän ei ollutkaan vaan tarinalla ei sinänsä yhtyeen kanssa ollut mitään tekemistä.

Joulukuussa jälleen Lontooseen. Joku musikaali täytyy käydä taas katsastamassa. Toi Wicked kyllä kiinnostais. Spice Girls-musikaalin loppuminen harmittaa muakin :lohduton:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JedHead
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 194
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 11:22

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja JedHead »

Saimme kaverini kanssa ilmaisliput Cabaret L'amouriin. Suurin nimi esiintyjien joukossa taisi olla Mica Ikonen. Kyseessähän oli siis musikaali, joka sijoittui New Yorkkilaiseen kabaree-baariin. Heti alusta alkaen näytelmä muistutti Burleski-elokuvaa, eikä tunne mitenkään vähentynyt esityksen edetessä... Juoni oli lähes täsmälleen sama, viattomasta (ja näytelmässä myös ärsyttävästä) laulajatytöstä ja tähän rakastuvasta baarimikosta suorasanaiseen omistajaan :roll: Siltä osin näytelmä oli siis aikas köyhä. Musiikki- ja tanssiesitykset olivat kuitenkin taidokkaita ja hauskoja, ja sen jaksoi katsoa hyvin. Ei siis kuitenkaan mikään kamala näytelmä.
Here I stand, no guns, no guard.
Come face me now, my soul, my heart.

#nofear2016

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Minä kirjoitin tänään monologin. :eeek:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Mistä aiheesta? :shock:

Kävin tänään ensimmäistä kertaa Kajaanissa teatterissa. Elviksen biiseihin perustuva "Liekeissä" oli ihan hauska ja osin koskettavakin. Yhtä pääosaa näytteli entinen naapurini, ja bändissä soitti mummoni naapurin poika. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Q-teatterin loppuunmyyty Kaspar Hauser oli innovatiivisesti toteutettu, mutta hieman hajanainen. Toistoa oli mielestäni ajoittain hieman liikaa. Aloin miettiä, olenko kyynistynyt, kun en nauranut puolillekaan niistä kohdista, joille melkein koko muu katsomo nauroi. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hanpurilainen
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Touko 2014, 11:24

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja hanpurilainen »

Mulle taas kolahti Kaspar Hauser ja kovaa! Äärimmäisen samaistuttava, viihdyttävä ja hemmetin hämmentävä. Ensimmäisen kerran yleisössä istuessani möllötin vain suu auki hämmentyneenä :mrgreen: Se oli kokemuksena sellainen näytelmä ettei sitä voi edes kuvailla sanoin, se vain olisi pitänyt nähdä itse. Kolme kertaa käyty katsomassa, neljäs tammikuussa kun näytelmä vierailee Kansallisteatterissa ja onnistuin saamaan liput. Ei suotta kehuttu vuoden teatteritapaukseksi!

(kuu-kuu kirjoitti viime vuonna näköjään myös Q:n Häiriötekijästä, joka oli sekin aivan loistava. Siihen perustuen kuvataankin muuten leffa kesällä ja arvatkaa kuka on innoissaan - tämä Q-teatteri-fani)
tässä mun banaani

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja pmama »

LAUKES (Lahden uusi kesäteatteri), näyttelijöinä musiikkiteatterilaisia, mm.Mikael Saari
PIENI LEMMENLEIKKI Messilän Markkinaravintolassa 3.-31.7.2014

Mukava musiikkipläjäys, jossa juoni löyhästi pyörii euroviisujen ympärillä. Säestäjinä trio viulu, sello ja piano oli vähän tylsä koko illalle, mutta kyllä ne kylmät väreetkin hyvä stemmalaulu sai aikaan. Vierellä kumppani herkistyi useamminkin. :heh:

http://www.laukes.fi/

https://www.youtube.com/watch?v=RguiFfY9150 tässä tunnelmia ennakkonäytöksestä.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja itikka »

Pieni Lemmenleikki on todellakin kivan kepeä kesäteatterinäytös, ja vaikka itse juoni ei Euroviisuihin liitykään, niin musiikki kokonaisuudessaan on pelkkää euroviisua. Etusivullahan on muuten juttu tästä: http://www.viisukuppila.fi/lemmenleikke ... n-tahtiin/

Musiikista on hauska tehdä bongailua: Oliko tuo Missä miehet ratsastaa, oliko nuo ooo-ooo:t Something betteristä? Kylläpä Valoa ikkunassa sopii taustamusiikiksi herkkään kohtaan.

Neljä näyttelijää tekee todella rankan työn hoitaen koko esityksen. Laulu kulkee ja Mikael Saari on kirsikka koko kakun päällä ;)

Jos löydätte aikaa ja loppuunmyymättömän näytöksen, niin kannattaa ehdottomasti mennä. Lisäksi Messilä miljöönä on kaunis maisemineen ja kartanon pihapiireineen.

Perinteisiä kesäteatterivarusteita sadeviitoista takapuolen lämmittimiin ei tarvitse ottaa mukaan, esitys esitetään täysin katetussa tilassa sisätiloissa.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ai täällähän sitten olikin jo aloitettu keskustelua tuosta Messilän viisumusikaalista :puna: No, Yleisessä viisuosiossa omia kokemuksia ja kehuja :)

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/yleis ... c9953.html
Hello Hi!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ylioppilasteatterin Maratoonimusikaali - tanssi tai kuole! Mustikkamaan kesäteatterissa 22.8. asti. Perustuu Horace McCoyn romaaniin Ammutaanhan hevosiakin (1935), josta Sydney Pollack ohjasi elokuvan (1969). Kuvaa lama-ajan viikkokausia kestävää tanssikilpailua, jossa voittajaparille luvataan rahapalkinto. Esitys viittaa ahkerasti myös nykyajan suomalaiseen viihdejulkisuuteen.

Upeaa heittäytymistä koko ryhmältä. Myös hyviä lauluja. Kisan seremoniamestari on odotetun niljakas. Näyttelijät tulevat yleisön sekaan ennen esitystä ja sen aikana, jotta katsojat tajuaisivat katsovansa sairasta ihmiskoetta eikä kivaa komediaa. Kenenkään selän taakse ei pääse piiloon. Epämukavaa mutta tehokasta. :apuva:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti:Aloin miettiä, olenko kyynistynyt, kun en nauranut puolillekaan niistä kohdista, joille melkein koko muu katsomo nauroi. :miettii:
Miksi se olisi kyynisyyttä? Millaisille asioille tuossa sitten naurettiin? Asia, jolle yksi nauraa, voi toisen mielestä olla vaikka surullinen.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin