Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

riksa[ kirjoitti:13 litraa! :eeek: Huh!
Juu, ne vattupuskat ovat todella tuottoisia. Valtavasti todella isoja ja täysin toukattomia marjoja. Harmi vaan, etteivät ne isot vatut ole ihan niin maukkaita kuin pienemät lajitoverinsa. Ja tokihan pensaat sijaitsevat hirveässä ryteikössä ja parimetristen nokkosten ymäröiminä :).
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Margot »

Nuo kiinalaiset marjat näyttävät/kuulostavat ihanilta!

En säilö mitään, sillä ostan mieluummin pakasteet kaupasta ja hotkin mahdollisimman paljon tuoreita mansikoita. Vadelmia odotan innolla.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tämän viikon teemavihannekseni ovat savoijinkaali ja uudet nauriit. Ensimmäisestä ajattelin tehdä wokkia ja jälkimmäisten kohtaloa en vielä ole päättänyt. Ehkä vaan höyrytän ja paistan lisukkeeksi. En olekaan aikoihin syönyt naurista :kuolaus:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin ihan älyttömän määrän herneenpalkoja, ja ne maksoivat yhteensä vain 2,50 €. :shock: Lisäksi ne ovat kovin kauniita noin isona läjänä sinisessä hedelmäkulhossani. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eilen ostamani mansikat olivat parhaita tänä kesänä ostamiani. Ehkä mansikat eivät vain aikaisemmin ole vielä olleet kunnolla kypsiä? Nämä olivat makeita ja ihania! Aion tänään ostaa samalta myyntikojulta uuden rasia. Tai ottaisinko kerralla kaksi?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Violette kirjoitti:Ostin tänään keltaisia luumutomaatteja. :kuolaus:
Minä ostin eilen. Ihan älyhyviä! Erinomaisia sämpylien päällä ja ihan vaan pelkältäänkin. :surrur:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Mitä on sämpyli?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja skidi »

Meilla oli niitä toissapäivänä voileipägrillissä paistettujen nokkossämpylien välissä :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Naali »

Terveisiä Petelle! <3

Taas on K-Supermarketeissa hedelmiä eurolla(/kilo). :tapu: Tarjous on käsittääkseni voimassa keskiviikkoon asti. Hedelmät on ihanii!

Nimim. Lusikka melonissa -84
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Oi, mitä terveisiä! :uujee: Pitääpä pistäytyä puotiin! :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olenkohan ainoa, jonka mielestä pähkinät ovat pahoja? Kyllä niitä nyt muutama ruoassa tai salaatissa menee (tai pähkinäsuklaassa), mutta siltään syötynä maistuvat vain tylsältä, ja lopuksi kurkkuun jää ikävä karvas maku, ainakin kuorineen syödyistä.

Miten niitä oppisi syömään? En ole niille allerginen, ja ne olisivat kätevä ja terveellinen eväs vaikka pitää työpaikan pöytälaatikossa siltä varalta, että jonain iltana innostuu duunaamaan vähän pidempään. Mutta kun ei maistu!

Vai onko kysymys vain tuoreudesta, eli niitä ei pitäisikään säilytellä vaan ostaa irtona ja syödä suunnilleen saman tien?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Eri pähkinälajeissa on mun mielestä paljon eroja. Tykkään syödä cashew-pähkinöitä, mutta ne onkin sitten ainoita, joita syön mielelläni ilman suolaa. Suolattuna nyt menee melkein mikä vaan.
What color is your life?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Söin ensimmäistä kertaa kuivatun taatelin ja viikunan. En tykännyt kummastakaan. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Rakastan molempia! :kuolaus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Pete kirjoitti:Söin ensimmäistä kertaa kuivatun taatelin ja viikunan. En tykännyt kummastakaan. :eiei:

hmm miten joku ei voi pitää makeasta, tahmeasta, aromikkaasta kuivatusta tatskusta ja vitskusta....! ... ahh, näin kaikki on nii kauheen yksilöllistä ja sehän se JUST tekee tästä elämästä näin mahottoman rikkaan ja ihanan (aina välillä ....) ja suloisen ja jännittävän! ...
Ai Kiitos kysymästä, ... nohhhhh mustikoita sain aika mukavasti myös pakastimeen, viimeiset sinimarjat keräsin joskus syyskuun puolen välin jäläkehen (jokseenkin ennätysmyöhään!?) ... kun varvut alkoivat olla jo lähes lehdettömiä. En tietenkään malttanut jättää noita suloisia varsinaisia supermarjoja sinne ilta-auringon kilossa kylpevän upean korkean mäen rinteeseen ajourien äärelle...harvennus (toisen?) -hakkuun avartamaan fantastiseen liikuttavan kauniiseen metsään... anteeksi, mehtään... ei saa unohtaa murretta, ei identiteettiään.... emme koskaan. (Jossain Metsäin Takana/Johanna Kurkela, Finnish esc-selection 2007... :ihana:)
Paikka oli siis noin 6 km meiltä Fiatin (ei siis Linnun-) tietä... veljeni ulkotiluksilla, Käläviän joen alemman sivuhaaran Isojoen äärellä...
Karpalot ovat vielä keräämättä... ja vähän pahalta näyttää kun lupai...ennustavat jo lumisateita tällä viikolla (tai jopa tälle päivälle, ei, en voi katsoa totuutta silmihin!.... olen siihen liian herkkä... ja olen sitä paitsi myöskin liian nuori kuolemaan.... ainakin osittain, silleen niinku henkisesti... niin, aivan rauhoittukaahan nyt. Nm. Wilson nyt laskee sen kahvituoppinsa vaan tietsikkapöydän kun noin läikkyy... kyllä nm. Rompsukin selviää... pärjää...! I hope so .... maybe.... nääs leipäni kun on miljoonina palasina maailmalla. Luonnontuotteina... niistä saan elannon ja olen saanut jo noin hmm... vuodesta 1978-1981 lähtien....)
En ole siis vielä edes käynyt karpalopaikalla... mutta niitä on kuulemma hyvin, melko hyvin ainakin... nytkin. Onneksi tuo kiehtova, viinaankin uutettuna mitä hienoin marja kukkii niin myöhään keväällä, alkukesästä että se säästyy halloilta ja tuottaa meille siis vuodesta toiseen mitä upeamman sadon... hyödyntäkää se ! ... Parhaiten sitä löytyy järvien ja lampien soistuneilta rannoilta, ja siis umpeen kasvaneilta järviltä joita kyllä riittää, varsinkin täällä miestuntoa ja kuntoa- uhkuvien pohjanmaan uroitten tuhoamilta ja (siinä uskossa että niistä oltaisiin saatu tuottoisia luonnonniittyjä karjanrehua tuottamaan) lukemattoman monilta järviltä ja lammilta kautta tämän upean hienon laajan suuren willilänsimaisen waatimattomien ja ujojen ihmisten asuttaman iki-rakkaan maakuntani.... :ihana: :liikuttuu, lähtee hakemaan vielä toistaiseksi pyjamissaansa suihkuhetkeä odottaen lisää cacao-capuccinoa: ....
Omenoista en ole enää nii innostunut. Jäin ilman niitäkin. Onneksi siskollani on mm. hänen miehensä tilallaan eteläpohojanmaalla omenapuita... sosetta kyl siis riittää. Ja tyrnejä. Ja valakosipuleita .... Omat viinimarjani (puna-musta) menivät tänäkin vuonna varislinnuille, räkäteille ym. oikein nostin muutamien puskien alaoksia paremmin esille... ja perkasin... ja hah, miten taas kävikään. Ei voi mittään, kun on vuorokaudessa vain nuo 21 tuntia... olen niin tiiviissä avoliittossa noitten sienten ja metsämarjojen kanssa että tahtoo vallan jäädä nuo pihapiirin antimet suurilta osin hyödyntämttä.... Ah, perunoistanikin on vielä noin puolet eli 2 juoksumetriä kuokkimatta. Onneksi peitin "penkit" hellästi olkipatjalla .... Mitä vielä... ? Nohhh... kylhä se talvikin tulla saa. KUN ei suppilovahveroitakaan tullut, kuin eritt-äin vähän.. ennätyksellisen vähän. Ett se oli ja on järkytys... kävin eräälläkin nuoressa mäntymetsässä jossa siis pitää olla muutamia kuusia, hirvipolkuja ja laidoilla siinä lähellä kunnon kuusikkoa, sieltä olen tottunut kantamaan useita sangollisia (en laske määriä, MÄ VAAAN KERÄÄÄN JA NAUTIN!) suppareita, niin nyt, siis noin 2 viikkoa sitten sieltä ei löytynyt kuin yksi vaivainen sieni!!!!!! ... Mut siis tietysti senkin sienen ja rihmastojen pitää siis edes JOSKUS levätä...!
Samoin herkkutattien, senkin kohdalla tuli ennätysmäisen heikko sato... ja oikeastaan kaikkien, lähes kaikkien muidenkin kohdalla, nohh keltavahveroita sain sentään melko mukavasti silloin heinä-elokuun puolella... sitten alkoivat ne älyttömät pitkät kuivat kaudet ja ... kaikki män, kaikk mänjj!!! ... Sortavala mänj, puolet Ilomantsista mänj... ja Terijoki mänjh.... :läps: herätys Rompsu, älä nyt ala taas pelleilemään, vaikka murrefanina pidätkin erityisesti itäisistä murteista: ... :huokaus: ....
Että ei siis kovin paljoa laulata eikä naurata.... eiihh laulata hirween paljoa... paitsi tietysti silloin tällöin... vanhoja syksyn sävel- ja euroviisukappaleita vedän hieman hennolla baritonillani... olen lauleskellut muuten erityisen paljon v. -74 ev-tyrkkyä Kun Sinä Jäät, HEikki Sarmannon jumalaisen kaunista laulua... olen ajatellut pyrkiä kuoroon, Kälviän Mieslaulajiin... ja tuon biisin voisin ainakin vetää kuoron johtajalle.... hmm... ainahan ESC-fani pyrkii pitämään lippua tangossa tämän rakkaan harrastuksen muodosa ja mainostamaan siis omaansa.... tätä meidän kalleimpaamme ....

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kuorineen syötävät minikiivit ovat hyviä! :peukku: Nämä ovat vieläpä kotimaisia eli itävaltalaisia. :joojoo:

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ootteko käyttäneet kurpitsaa mihinkään? Mä en ole koskaan kokannut siitä, jotenkin kai kouluruokalan säilötyt kurpitsapalaällötykset traumatisoivat aikoinaan. :mrgreen: Voishan sitä kokeilla, koska ainahan tuore on eri asia kuin säilötty.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Itse en tietenkään, mutta tällä viikolla söin työkaverin tekemää kurpitsakeittoa, joka oli yllätyksekseni älyttömän hyvää. Keittoon sai halutessaan heittää mukaan myös krutonkeja ja (kai) ruokakermaa/kermaviiliä/jotakin valkoista ainetta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Olen tehnyt kurpitsapiirakkaa ja kurpitsasta jääneet siemenet olen paahtanut. Molemmat ihan hauskoja, mutta ei minulla kyllä mitään intohimoja ole kurpitsaa tehdä. :sorivaan:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kurpitsansiemeniä tulee kyllä käytettyä useinkin! :uujee: Joskaan en oikein koskaan ajattele, että ne ovat nimenomaan kurpitsansiemeniä. :heh:

MUOKS. Lueskelin muuten juuri netistä vihannestietoutta ihan uteliaisuuttani, ja luin, että suomalainen syö kesäkurpitsaa keskimäärin puoli kiloa vuodessa. Siis mitäh? Kauheen vähän! Mä syön kesäkurppaa tuon määrän ehkä viikossa! :rofl:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Äitini teki aikoinaan aivan älyttömän hyviä, kurpitsahillolla täytettyjä piirakoita :kuolaus: . Mutta koska niissä oli pullataikinapohja niin ohje tuskin Violettea kiinnostaa. :)
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

^No en oo kyllä tosiaan hirveesti makeiden leivonnaisten perään, eli ei mua varmaan kiinnosta. :draamaa:

Mutta onhan täällä varmaan muitakin lukijoita? :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

No on mutta huomasin just, etten edes omista kyseistä ohjetta niin etten olis voinut sitä laittaakaan :mrgreen: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Teettekö smoothieita itse? Mitä laitatte niihin?

Olen kauhea smoothie-fani ja olen viime aikoina innostunut tekemään niitä yhä enemmän itse. Käytän usein Rainbow'n valmiita smoothie-hedelmiä (pakaste), jotka ovat tosi käteviä. Nesteenä parasta ovat Innocentin mehut, etenkin omenamehu. Teen myös toisinaan vihersmoohtieita eli laitan sekaan salaattia, pinaattia tai lehtikaalia. Pakastepinaatti etenkin on tosi kätevää smoothieen - ne ovat pussissa sopivina annospaloina ja viilentävät juoman mukavasti, jos siihen tulevat muut aineet ovat huoneenlämpöisiä tai jääkaappikylmiä. Usein surruutan myös marjoja. Toisinaan laitan mukaan heraproteiinijauhetta ja jotain siemeniä tai pähkinöitä, jolloin smoothiesta saa suorastaan kokonaisen aterian. Myös avokado sopii hyvin mukaan. Usein lisään myös chiansiemeniä, ne sopivat mukaan minne tahansa.

Eilen tein smoothien, johon laitoin lehtikaalia, kotimaista omppua, limetin, chiaa ja hieman agavesiirappia. :peukku:

Smoothiet ovat myös kätevä tapa käyttää pois nuhjaantuneet ja lähes liian kypsiksi päässeet vihannekset ja/tai hedelmät. Nuutunut salaatti on sellaisenaan vähän ällöä, mutta smoothiessa toimii vallan mainiosti, puhumattakaan mustuneista banaaneista.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä teen välillä smoothieita maidosta, maustamattomasta jugurtista ja marjoista/hedelmistä. Tosin onko tuollaisen nimi edes smoothie? En osaa näitä termejä. :puna:
What color is your life?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minäkään en tiedä, mikä on smoothie. Olen voinut joskus tietämättäni valmistaa sellaisen. Ainakin tapanani on sekoitella maitotuotteita ja marjoja keskenään, tosin luulisin että tekeleitteni koostumus on liian lirua tai tymäkkää smoothieksi.

Wikipedian määritelmän mukaan en ole voinut valmistaa smoothieta, koska minulla ei ole tehosekoitinta. Määritelmän mukaan smoothie mm. olisi "nestemäinen juoma" - no, voihan juoma toki olla myös kiinteä tai kaasumainen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kyllä mun mielestä smoothiessa voi olla jogurttia ja maitoakin. Itse laitan joskus kookosmaitoa. :kuolaus: Sitten jos laittaa jäätelöä, voikin puhua jo pirtelöstä.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä teen silloin tällöin smoothieita ja laitan niihin yleensä marjoja tai hedelmiä. Itsekin monesti mustuneet banaanit pistän blenderillä sileäksi. Appelsiineista ja muista oransseista samanlaisista hedelmistä saa mukavasti hedelmämehua joukkoon. :peukku: Sitten perus banaani-mustikka-smoothie on aika hyvää. :ihana:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Yksi viimeaikojen suosikkini on muuten vesimeloni-mansikka-smoothie, mukaan tarvitsee ainoastaan sen verran vettä, että tulee omaan makuun sopivan paksuista. Ja jos käyttää pakastemansikoita, saa samalla juoman myös ihanan hileiseksi. :kuolaus: Simppeliä ja hyvää :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apricot Stone - Kasvikset (hedelmät, vihannekset, marjat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onko gazpachokin eräänlainen smoothie? Siihenhän mössätään tuoreita kasviksia. Jos ei, niin miksi ei?
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin