Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
18
11%
Kerran kahdessa kuussa
23
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
41
24%
Ehkä pari kertaa vuodessa
55
32%
Kerran vuodessa tai harvemmin
34
20%

Ääniä yhteensä: 171

Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Serduchka » 13 Tammi 2020, 11:25

Hanhis kirjoitti:
13 Tammi 2020, 02:37
Siinä oli kaikki enemmän tai vähemmän pielessä. :sekava: Pari hassua vitsiä ei vain riitä.
Pari hassua?! :shock: Salli mun nauraa tälle "sun vitsillesi". :rofl:

// Rehellisestikin sanottuna kuulin vasta eilen, että leffa on saanut negatiivisempiakin arvosteluja kuulemma paljon. :shock: Itse oli kyllä tullut vastaan vain ne uutiset, että salit ovat olleet monesti loppuunmyytyjä.
"Synnyin syntiseksi
Sori jos se sua haittaa"

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 » 13 Tammi 2020, 11:52

Hanhis kirjoitti:
Avatar on saamassa peräti neljä jatko-osaa 2020-luvun aikana. Mielenkiinnolla odotan. Ensimmäisen ensi-ilta on jutusta poiketen vasta vuonna 2021.
Saapas nähdä miten mahtaa käydä noiden jatko-osien kanssa. Markkinat on kyllästetty tietokoneanimaatioilla, 3D-buumi taitaa olla jo menossa ohi ja Cameronin edellisestä elokuvasta on siis se 10 vuotta. Vieläkö jaksaa yleisö kiinnostua, varsinkaan kun se ensimmäinen Avatar ei ollut tarinana kovinkaan kummoinen. Mutta Cameron on box office kingi, joten eiköhän hän jotain taio hatustaan. Itseäni kiinnostaisi enemmän hänen vanhan elokuvansa The Abyssin (1989) julkaisu bluraynä, jota on saanut odotella vuosikausia. Ekan Terminatorin ohella hänen mielenkiintoisin elokuvansa.
Kirosanan kaltainen on lempi pohjoinen

Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Elvis » 13 Tammi 2020, 14:26

Serduchka kirjoitti:
12 Tammi 2020, 20:53
Elvis kirjoitti:
12 Tammi 2020, 20:35
minusta oli erityisen hienoa nähdä Saara Pakkasvirtaa pitkästä aikaa, uskaliaassa roolissaan. <3
Mä en edes tuntenut/muistanut koko näyttelijää. :rofl: :puna: Mistä hän on tunnettu?
Onhan hän ollut lukuisissa elokuvissa ja sarjoissa. Mutta itse parhaiten muistan hänet Salkkareiden Elsana. :ihana:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Serduchka » 13 Tammi 2020, 14:29

^ Ai Saara näytteli Elsa Toiviota Salkkareissa?! :shock: Oli kyllä paljon parempi hahmo tämä Teräsleidien Sylvi. :joojoo:
"Synnyin syntiseksi
Sori jos se sua haittaa"

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 » 13 Tammi 2020, 18:02

Oscar-ehdokkuudet julkistettiin... ainoa teatterissa katsomani leffa viime vuonna, Joker, sai 11 ehdokkuutta. Tarantinon Once upon a time... in Hollywood kiinnosti, mutta jäi blurayltä katsottavaksi, sai 10 ehdokkuutta. Martin Scorsesen The Irishman ei kiinnosta, en siedä hänen gangsterileffojaan, sai niinikään 10 ehdokkuutta. Oliko muita isoja ehdokkaita vai käydäänkö kisa noiden kolmen välillä? Ai jaa, Sam Mendesin 1917 näyttää saaneen kans 10 ehdokkuutta. Olen enemmän kiinnostunut WW2-leffoista, eikä jutut siitä, miten elokuva on kuvattu näennäisesti yhtenä ottona jaksa innostaa. Kuulostaa tekniseltä kikkailulta.

Jufo81
Hörppijä
Hörppijä

Viesti Kirjoittaja Jufo81 » 13 Tammi 2020, 22:50

Hanhis kirjoitti:
Tänään kävin katsomassa Avatarin Kino Reginassa. En ollut aiemmin sitä nähnyt, joten nyt tartuin tilaisuuteen. Hämmentävää miten kymmenen vuotta vanha elokuva voi olla tekniseltä toteutukseltaan niin tuoreen oloinen. Vaikutuin. Paljon muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan, mutta kyllä se kannatti käydä kokemassa valkokankaan kautta. :joojoo:
Krääh minun piti kanssa mennä katsomaan Avatar eilen Reginaan ja en ole myöskään koskaan nähnyt sitä. Mutta harmillisesti unohdin tuon eilen :jupinaa: Terminator 2 tuli sentään käytyä katsomassa lokakuussa. Olihan se hieno nähdä ensimmäistä kertaa valkokankaalta, vaikka olin nähnyt sen jo varmaan kymmenen kertaa videolta. Regina mainosti, että se esitetään harvinaisena 70mm kopiona mutta en ainakaan itse osaa varmuudella sanoa, että oliko kuvanlaatu tavallista parempi.

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 » 14 Tammi 2020, 00:53

^ Siihen aikaan kun 70-millisiä kopioita esitettiin Helsingin Bristolissa, niin omien havaintojeni mukaan 70-millisen erotti tavallisesta 35-millisestä tekstityksen pienemmästä koosta...

Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Serduchka » 15 Tammi 2020, 20:06

Olen tässä muistaakseni viime vuoden lopulta katsonut Yle Areenasta kovasti vanhoja mustavalkoelokuvia. :surrur: Olen suurimmaksi osaksi tykännyt näkemästäni ja suomalaiset mustavalkoelokuvat ovat jotenkin niin mielenkiintoisia, jos ne pystytään luomaan tarpeeksi höpsön juonen ympärille.
"Synnyin syntiseksi
Sori jos se sua haittaa"

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 18 Tammi 2020, 12:42

hra47 kirjoitti:
12 Tammi 2020, 01:10
Ei CGI-mekastusta.
Mitä on CGI-mekastus?
Rise, angel, shine, love!

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 » 18 Tammi 2020, 13:03

^ Tietokoneanimaation/grafiikoiden (Computer Generated Imagery) avulla luotuja toiminta/kohellus/tappelukohtauksia, jotka tyypillisesti ovat erittäin keinotekoisen ja falskin oloisia (koska samanlaisia kohtauksia on mahdoton kuvata livenä oikeine stuntteineen, jne). Vaikka tossa wikin artikkelissa puhutaankin fotorealismista ja että "eräänä tavoitteena fyysinen realismi tai aidonkaltainen liike", niin siinä jätetään huomioimatta että CGI on väline jota on hyvin helppo käyttää väärin. Onnistuneitakin esimerkkejä on olemassa, kuten David Fincherin Zodiac, Stallonen John Rambo tai Robert Zemeckisin Contact tai Forrest Gump. Minulle "CGI-mekastus" on yksi isoimmista syistä, miksi elokuvissakäyntini on vähentynyt alle kertaan vuodessa. En jaksa ottaa riskiä ja maksaa leffalipusta jos elokuva tuntuu siltä, että sen katsomisen haluaa keskeyttää kolmen minuutin jälkeen ja kävellä ulos teatterista. CGI:n käyttö on karannut käsistä. Osaavissa käsissä se on toki erinomainen väline kunhan sen käyttö on tarinankerronnalle alisteista, eikä elokuvan pääsisältö...

https://fi.wikipedia.org/wiki/CGI_(grafiikka)

Haukkanen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Haukkanen » 07 Helmi 2020, 21:44

Hauskaa lukea noin omasta mausta poikkeavia kriittisiä mielipiteitä nykyelokuvista. Tunnustan että itse kävin viime vuonna lähes kymmenen kertaa elokuvissa ja melkein jokainen katsomani oli juurikin "CGI-mekastusta". Makunsa kullakin. :mrgreen:

En tosin muista olenko ikinä edes maksanut muuta kuin toiminta- ,scifi- tai animaatiogenreä tai vastaavaa
edustavan elokuvan näkemisestä teatterissa. :apuva:

hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja hra47 » 11 Helmi 2020, 13:45

Scifin ja toiminnan ystävä olen minäkin ollut, mutta joko olen tullut vanhaksi tai sit elokuville on tapahtunut jotain (tai sekä-että) kun ei kiinnosta tai iske enää. Reilun kymmenen vuoden takainen John Rambo on pysynyt kyllä kestokatselussa, joten poikkeuksiakin on... toi oli kyllä niin silmittömän väkivaltainen ja brutaali, ettei sellaisia putkahda tuotantokoneiston ja itsesensuurin lävitse kuin aniharvoin. Tuoreemmasta scifistä Passengers oli yllättävänkin hyvä (enhän minä sitäkään teatteriin asti vaivautunut katsomaan kun traileri oli niin kliseinen ja antoi väärän kuvan tarinan sävystä).

Vastaa Viestiin