Museot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Magnum kirjoitti: Mielestäni kyseessä oli todella naseva kurttu. :joojoo:
:rofl:
Magnum, olet kyllä nero!

Olen tässä nyt miettinyt että millainen henkilö on automaattihanuri :uujee: , ja mielestäni se voisi olla sellainen, jonka ulostulot on luotettavasti ... hanurista.

Automaattihanuri ei kylläkään voi siten olla toi naseva kurttu :mitvit: . Naseva kurttu kuulostaa mielestäni taas sellaiselta, joka niinkuin tietoisesti laukoo pokkana asioita jotka ovat hanurista. Dead pan henkilö siis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin tänään Göteborgin luonnontieteellisessä museossa. Mainitsemisen arvoisia lienevät suuri sinivalas ja iso norsu. (Nohei, ihan hyvin joku voisi väärästi olettaa, että siellä oli pieni sinivalas ja pikkunorsu. :heh: )
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin ensimmäistä kertaa Ateneumissa, jossa oli nyt todella puutteellisesti nähtävää, kun vain kokoelmat olivat nähtävissä. Kaikki näyttelyt olivat kiinni. Harmi, ettei päässyt näkemään kaikkea, kun näkemäni taulut olivat hienoja. :joojoo: Nyt vasta, käytyäni Göteborgin taidemuseossa, olen alkanut tajuta taulujen päälle. Aiemmin en nähnyt niissä mitään mielenkiintoista. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mun pitäis ruveta käymään museoissa Helsingissä. Ku ulkomailla mielellään käyn kaiken maailman museoissa, ni ihan yhtä hyvin sitä vois täällä kotona tehdä niin. Jospa sitä vaikka sit ens viikonloppuna. Mikäköhän olis oiva valinta? :mitvit:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ei kannata ainakaan sinne Ateneumiin mennä, kun siellä ei tosiaan voi nähdä melkein mitään tällä hetkellä. Tai saattoi kyllä olla, että sunnuntaina kaikki on taas esillä. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Kannattaa tulla Porin taidemuseoon käymään. Voitte nähdä ihan oikeat rakennustelineet (heti näyttelyhalliin tultuanne) kuin myös romahtavia kattoja. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä liputan Helsingin Luonnontieteellisen museon puolesta. :ihana:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Wau, tämmönenkin ketju :ihana: Vakkarikohteitani ovat työpaikan läheisyydessä sijaitsevat Ateneum, Kiasma ja Helsingin kaupungin Taidemuseo Tennispalatsissa.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Pitäisiköhän minun käydä viikonloppuna Tampereella museossa? Vaikka Werstaalla.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

EMMAn lehti kolahti luukusta. Tarjolla olisi italialaisen nykytaiteen huippunimi Enzo Cucchi, joka "leikkii mittasuhteilla ja luo yllättäviä tilan ja mielikuvituksellisten tarinoiden yhdistelmiä." Pitänee siis suunnata joku päivä kaupunkilomalle naapuri-Espooseen... mukavia värejä ainakin noissa Enzon töissä. - http://www.emma.museum/nayttelyt/index.php

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Juurovissön kirjoitti:Wau, tämmönenkin ketju :ihana: Vakkarikohteitani ovat työpaikan läheisyydessä sijaitsevat Ateneum, Kiasma ja Helsingin kaupungin Taidemuseo Tennispalatsissa.
Käytkö Juurovissön siis säännöllisesti museoissa täällä Suomessa? :uujee: Olen hieman kateellinen sulle että olet noin kulttuurillisesti aikaansaava. Mä olen saamaton. :niinpa:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Kovin on tuttua - museot kiinnostavat ja matkoilla tulee käytyä yhdessä jos toisessa, mutta kotikaupungin museoissa häpeällisen harvoin. :puna: Tosin totuuden nimessä on myönnettävä - kaikki kunnia Turun taidemuseolle - että kun toissa vuonna siellä kävin pari viikkoa Louvren jälkeen, niin hieman pieneltä kokoelma vaikutti... :roll: Eipä tullut ähkyä. :heh:

Mutta ahkerammin pitäisi lähimuseoita ja muita kulttuurikohteita koluta!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Ehkä niin. Minä taas kävin Turun taidemuseossa duunikavereiden kanssa vissiin vuonna 2006, mutta aikaa oli verrattain vähän tai jotain, mutta mä en ehtinyt kaikkia kunnolla katselemaan, ennen kuin piti jatkaa matkaa. Olin vähän pettynyt, sillä siellä oli just silloin ilmeisesti jokin juhlanäyttely menossa ja siten siellä oli "kaikki parhaat" kokoelmatyöt esillä. Oikeasti. Onhan Porin kaupungin taidekokoelmassakin ihan silmää miellyttäviä töitä, mutta ennen tuota Turun visiittiä olin ollut visusti sitä mieltä, etten oikein ymmärrä taiteen päälle, mutta Turussa sitten tajusin, että en vain ollut päässyt riittävän vaikuttavan taiteen ääreen. Ehkä se Turun taidemuseo tuntuu pieneltä, mutta ainakin niiden kokoelmien helmillä (joita oli esilläkin tilanpuutteen vuoksi varmaan vain murto-osa) ja Porin kaupungin taidekokoelmien helmillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Tosin, tämähän on vain minun mielipiteeni ja minähän pidän nimenomaan juuri siitä esittävästä taiteesta, josta tuokin näyttely pääosin koostui (tai ainakin ne työt, joiden kohdallle tuli pysähdyttyä oikein ihastuksesta).
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Aancon kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti:Wau, tämmönenkin ketju :ihana: Vakkarikohteitani ovat työpaikan läheisyydessä sijaitsevat Ateneum, Kiasma ja Helsingin kaupungin Taidemuseo Tennispalatsissa.
Käytkö Juurovissön siis säännöllisesti museoissa täällä Suomessa? :uujee: Olen hieman kateellinen sulle että olet noin kulttuurillisesti aikaansaava. Mä olen saamaton. :niinpa:
Kyllä yritän käydä, parahin Aancon. :hali: Usein käy kyllä niin, että vaihtuvat näyttelyt noissa mainitsemissani paikoissa bongaan viimeisellä viikolla tai jopa viimeisenä päivänä... eli paniikissa ryntäilyä :shock:

Varsinkin Tennarin Taidemuseo on työviikon jälkeen mukava "työajatustenpyyhkimissessio", koska se on perjantaisin auki myöhään ja tuona päivänä sinne on vapaa pääsy.

Onkos sinulla Aancon paljon matkailevana ollut elämyksellisiä museokokemuksia ulkomailla?

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

The_Sipi kirjoitti: Ehkä se Turun taidemuseo tuntuu pieneltä, mutta ainakin niiden kokoelmien helmillä (joita oli esilläkin tilanpuutteen vuoksi varmaan vain murto-osa) ja Porin kaupungin taidekokoelmien helmillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Tosin, tämähän on vain minun mielipiteeni ja minähän pidän nimenomaan juuri siitä esittävästä taiteesta, josta tuokin näyttely pääosin koostui (tai ainakin ne työt, joiden kohdallle tuli pysähdyttyä oikein ihastuksesta).
Ei toki ollut tarkoitus väheksyä kotikaupungin upeaa museota, vaan korostaa tunne-eroa Louvren ja sen välillä. Kaikki on niin suhteellista. Turussa on tosiaan hieno suomalaisten mestariteosten kokoelma, joka silloin tällöin on laajemmin esillä ja muulloin muutama taulu siitä museon yläaulassa. Itsekään en ole nykytaiteen ystävä, joten tuolloinen käyntini oli sikäli pettymys - vaihtuva näyttely koostui mm. jostain heinäpaaleista yms. :roll: Mutta ne muutamat klassikot pelastivat senkin käynnin. Pitäisikin taas käydä katsomassa, mitä siellä nyt on. Perjantai-iltaisin pääsee kaiken lisäksi ilmaiseksi.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Juurovissön kirjoitti:italialaisen nykytaiteen huippunimi Enzo Cucchi, joka "leikkii mittasuhteilla ja luo yllättäviä tilan ja mielikuvituksellisten tarinoiden yhdistelmiä." - http://www.emma.museum/nayttelyt/index.php
:heh: Nuo kuulostaa kyllä aina jotenkin hieman kummeleilta nuo kuvaukset - :draamaa: ei tietenkään silloin koskaan jos vastaavaa itse jonnekin kirjoittelee :rofl: .

Mutta kiitos, vaikuttaa mielenkiintoiselta ja oisi saattanut mennä ohariksi, jotenkin nykyisin niin moni menee :niinpa: , samoin kuin valokuvaaja Santeri Tuori, jonka töitä näyttää siellä Emmassa olevan kanssa. Hieno paikka muuten se Emma, toimii toi hyvin. On aika mieletöntä, kun nyt pk seudulla on kaksi todella hyvää nykytaidetta esittelevää museota, siis Kiasma lisäksi. Kiasma on muuten lapsille tosi jännittävä, tai ainakin omalleni oli jo ihan pienenä. Ja sitten ne vanhatkin paikat jne.

Ai niin "Kuvataiteilija Kimmo Sarje esittelee Cucchin näyttelyn 28.3. klo 15.00" sanotaan siellä myös ja Sarjehan on tosi kiva puhumaan, ja kirjoittamaan myös, tietenkin.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Juurovissön!

Koitanpa vastata kyssäriisi. Kyllähän sitä on monissa museoissa tullut käytyä ja monesta olen pitänyt. Mitään erikoista ja tuntematonta en osaa nimetä tähän, mutta nämä seuraavat ovat ainakin jääneet mieleeni erittäin positiivisina kokemuksina:

Rijksmuseum Amsterdamissa
Kremlin museo Moskovassa
Natural History Museum New Yorkissa (Lontoon vastaava myös aika kiva)
National History Museum Ulan Batorissa (johtuu omasta intohimosta kyseisen maan historiaa kohtaan)
Viikinkimuseo Yorkissa
The Beatles museo Liverpoolissa
KGB Museum Vilnassa
Sex Museum Prahassa :heh:


Noi tuli nyt äkkiseltään mieleen. Lisäilen niitä vaikka sit ku tulee jotain erikoista mieleen. Entä mitkä ovat sinun lempimuseoitasi?
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Sori vatsuakseni vasta nyt... ohoh, onpa laaja skaala museoita sulla. Mun vaikuttavin kokemus on ollut Vatikaanin museoalue. Siihen voisi tosin tutustua kai kuukausikaupalla, eikä silti ehtisi nähdä kaikkea... Leonardo da Vincin veistokset olivat upeita, samoin Rafaelin (vai oliko niistäkin osa Da Vincin tekemiä?) kattofreskot... hermostuttavaa tosin oli järkyttävä yleisömassa. Sitä vain soljui ihmisvirran mukana salista toiseen. Kääk!

Lempimuseoita onko heitä? No kai tuo Ateneumi on niin rauhoittava paikka, että valitsen sen. Samoin Tukholman Moderna Museet. Siellä on aivan mahtava museokauppa... Halosenniemeen pyöräilen kerran kesässä (menomatkaa kotoa 30 km)... tässä ensin mieleen tulleet.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mäkin kyllä pidin tuosta Vatikaanimuseosta, ainakin siellä oli todella mielenkiintoista nähtävää. :joojoo: Karttahuone jäi ikuisesti mun mieleen. :surrur: Mutta jotenki se oli liian sekava mun makuun, ja ihmispaljous oli hieman ahdistava. Ja paljon huoneita oli jostain syystä kiinni sillon. Mutta kokemisen arvonen paikka ilman muuta. :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Rooma muutenkin on varsinainen museo... Colosseum ja Palatinon alue, huh huh.... huvittavaa kun törmäsin siellä koko ajan "kermakakkuun" eli valtavaan valkoiseen palatsiin. Matkalla Trasteveren kaupunginosaan bongasin vahingossa ja puolihuolimattomasti sellaisen vaatimattoman taiteilijan kuin Henri Matissen näyttelyn (kuka sottaaja lieneekään :hihi: ). Näyttely oli vaikuttava ja museo sekava, tuntui että takaisin paluuta ei ollut, oli siis mentävä aina vain eteenpäin. Jossain vaiheessa löysin ulos ja huomasin olevani sen kermakakun portailla! Mutta mistä ihmeestä olin tullut sisään siihen kermakakkuun? :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tänään tuli käytyä Marstrandissa Carlstensin linnoituksessa. Sisäänpääsymaksu oli 70 kruunua, ja pääsylippu oli sininen ja neljän postimerkin kokoinen. Teksti lipussa oli mustalla.

Paikka oli hieno. Linnoitus ja sen ympärillä oleva pieni kaupunki sijaitsevat saarella, joten sinne mentiin pienellä lautalla. Linnoitus on välillä ollut tanskalais-norjalaisten ja välillä ruotsalaisten kuninkaiden hallussa. Linnoituksen kammioissa oli myös tippukiviesiintymiä, mikä oli aika mielenkiintoista.

Kuva Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Suuntana Surrealismi - Mestariteoksia Jerusalemin Israel-museosta 22.9. asti Taidemuseo Tennispalatsissa Helsingissä.

Olipas hurjan virkistävä, inspiroiva ja laadukas (ja todella laaja - mulla meni 2 ja puoli tuntia...) näyttely kahdessa kerroksessa. Esillä mm. Dalia, Picassoa, Max Ernstiä, Man Raytä ja kumppaneita... surrealismin ja dadaismin hengessä tehtyä taidetta 1910-luvulta nykypäivään. Mielenkiintoisin teos oli itselleni "Lääkekaappi", etelä-afrikkalaisen nykytaiteilijan teos, käykäähän katsomassa, en paljasta enempää. Viivyin teoksen äärellä tosi pitkään. Palasin vielä kerran koko näyttelyn kierrettyäni "Lääkekaapille" ihastelemaan ja ihmettelemään. Varsin nerokas, kaunis ja koskettava työ!

Mukavan hengittäviä ja mielikuvituksellisia, unenomaisia teoksia monipuolisesti lyhytelokuvista öljyvärimaalauksiin, veistoksista kollaaseihin. Suosittelen lämpimästi. Huom! Perjantaisin klo 11-16 välillä ilmainen sisäänpääsy, muutoin 9 euroa. Yhdessä huoneessa voi osallistua muodostamaan sanoista haluamiaan lauseita seinälle ja rikkomaan toisten kävijöiden lauseita, teos elää ja muuttuu koko ajan... lattiatyynyillä löhöten voi seurata, millaisia lauseita kävijät tekevät.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Pete kirjoitti:Kävin ensimmäistä kertaa Ateneumissa, jossa oli nyt todella puutteellisesti nähtävää, kun vain kokoelmat olivat nähtävissä. Kaikki näyttelyt olivat kiinni. :puna:
Hieno ajoitus! Keväällä ja kesällä oli Kalevala-näyttely ja syksyllä tulee Picasso!
Miten onnistuit osumaan niiden väliin?
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:uujee:
Nyt kaikki hopi hopi Kiasmaan. Siellä on älyttömän kiva Oikeilla jäljillä - nykytaidekatsaus, joka on silleen kivan pedagoginen ja johdattaa nykytaiteen pariin tai ylipäänsä kysymyksen mitä on taide äärelle. Hirveen kivoja teoksia ja aukeaa varmaan ilman mitään etukäteispaneutumista ja sitäpaitsi valitut teokset ovat hauskojakin.

Sitten lisäksi siellä on Elixir – Pipilotti Ristin, joka on videotaiteilija koko ison 5. krs täyttävä näyttely, jossa on tosi kauniita videoita ja niiitä katsellaan pehmeillä matoilla maaten lattialla. Hirveen rentouttavaa, niinkuin sillä on ollut tarkoituksenakin. Päätin, että menen sinne uudestaan joku päivä töiden jälkeen.

Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Kiitos vinkistä! Voisin mennä Kiasmaan heti lähipäivinä, en olekaan ollut siellä iäisyyksiin.
:joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tennispalatsin Kulttuurien museo oli kyllä vähän parsa. :roll: Toki siellä oli mielenkiintoisiakin juttuja, mutta jotenkin vähän parsa se oli. :/
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Olet, Pete, tainnut ymmärtää vähän väärin, mitä "parsa" tarkoittaa. :tosion:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja skidi »

Parsa on vihannes. Parsaksi kutsutaan yleensä Asparagus-sukuun kuuluvan ruokaparsan (Asparagus officinalis) nuoria versoja.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jónsì kirjoitti:Olet, Pete, tainnut ymmärtää vähän väärin, mitä "parsa" tarkoittaa. :tosion:
No "vähän"! :shock: Parsa = paras tahallisesti väärin kirjoitettuna.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museot

Viesti Kirjoittaja Pete »

No, sanotaan sitten, että museon tarjonta oli epäonnistunut aivastus, homehtunut litsi tai puhelinnumero ilman +358-alkua. :draamaa: Jokainen valitkoon sopivan kuvaussanan itse. :draamaa: Henkilökohtaisesti valitsen kuitenkin sen parsan. :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin