Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41935
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sisältyikö asepalvelukseenne hiihtämistä?

Tuntuu hassulta ajatella, että Suomen kaltaisessa maassa ilmankin voisi selvitä, mutta niin kai se nykyään on, kun palvelusaika on niin lyhyt ja talvet vielä lyhyempiä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Meillä sotilaan perustutkinto oli periaatteessa hiihtomarssi, mutta monelle (ml. minä) niillä kapuloilla liikkuminen oli niin vaivalloista että päädyimme kantamaan suksia suurimman osan matkasta. :heh: Ja sinä talvena sentään oli lunta.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36777
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

En hiihtänyt itse. Tosin olin kesällä aloittanut puolen vuoden mies.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Meilläkin oli hiihtomarssi, ja sen lisäksi hiihdimme ampumaradalle sekä leirille. Minä tykkäsin hiihtämisestä kovasti, koska lähes kaikki olivat siinä huonoja eikä siten tarvinnut tuntea mitään alemmuuskomplekseja. :surrur:

Ai että, Naissotilaiden uusi Kainuun prikaatiin sijoittuva tuotantokausi on nostanut nyt pintaan paljon inttimuistoja. Ehkä pitäisi joskus tulla tähän ketjuun jakamaan niitä enemmänkin.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1579
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Onnistuin välttämään hiihtämisen, vaikka läheltä piti. Näin siviilissä pidän hiihtämisestä, mutta niin paljon olen kuullut intin suksista kuraa, että ei olisi innostanut niillä kokeilla. :heh: Polkupyöräfarssi tuli kyllä koettua, ja siinä oli kalustoon liittyviä tapahtumia ihan riittävästi. :heh:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19790
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minäkään en hiihtänyt kertaakaan, mutta minäkin olin kesällä aloittanut puolen vuoden mies, eikä missään vaiheessa palvelustani ollut edes hiihdolle sopivaa määrää lunta. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41935
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Teräsbekoni kirjoitti: 22 Loka 2020, 15:48 Ai että, Naissotilaiden uusi Kainuun prikaatiin sijoittuva tuotantokausi on nostanut nyt pintaan paljon inttimuistoja.
Kauheen innokkaita nämä tämänkertaiset naissotilaat! Se pasikuski varsinkin. Tuntuu että ainoa mistä valittavat on se, jos kroppa hajoaa niin ettei pääsekään osallistumaan johonkin mihin pitäisi. Ja sitten kun piti olla viikko lomilla, sitä valitettiin. Minä kyllä voisin vaihteeksi katsoa miessotilassarjankin. Sen puuttuessa voisin kyllä lukea inttimuistoja :joojoo: Tuota sarjaa olen katsonut vähän sivistyäkseni.

Se koko systeemi on kyllä minusta edelleen ihan sekava. Mistä sen tietää, millaiseen aselajiin tai mihin lie koulutushaaraan sitä oikein sopisi? Ja mistä sen etukäteen edes tietää, milloin pitää tietää. Minä varmaan olisin vain ajelehtinut ja päätynyt lopulta joksikin muonitushenkilöksi.
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Muistaakseni meillä oli muodon vuoksi jotain hiihtämistä sellaisilla leveillä lankuilla ja hiihdimme vain pari kierrosta ympäri kasarmin takana kunnes alikessu sanoi, että eiköhän tää riitä :mrgreen: Siviilissä tullut sitten hiihdettyä enemmänkin, tosin etelässä oli kunnolla lunta viimeksi talvella 2013. Kovasti himottaisi päästä hiihtämään mutta sitä varten pitäisi matkustaa pohjoiseen.

Rousku toivoi lisää inttimuistoja, mitäs muita muistoja sitä voisi sitten jakaa? Olin puolet inttiajasta Puolustusvoimien tutkimuskeskuksessa varusmiestutkijana tekemässä jotain EMC-mallinnuksia. EMC viittaa siis siihen, että voiko vihollinen jollain elektromagneettisella pulssilla saada laitteistot vikaantumaan ja siten heikentää puolustusta, ja noita mallinsin sillä välin kun muut vetivät sähkökeloja metsässä. Jälkikäteen ajateltuna olisin ehkä kuitenkin mielummin viettänyt intin normaalisti siellä metsässä muiden kanssa kun tuollaista tietokoneen ääressä istumista nyt pääsee tekemään ihan tarpeeksi muutenkin. Suuressa valtakunnallisessa sotaharjoituksessa olin sentään mukana.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1579
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Rousku kirjoitti: 22 Loka 2020, 16:47 Se koko systeemi on kyllä minusta edelleen ihan sekava. Mistä sen tietää, millaiseen aselajiin tai mihin lie koulutushaaraan sitä oikein sopisi? Ja mistä sen etukäteen edes tietää, milloin pitää tietää.
Oma aktiivisuushan se palkitsee tässäkin. Ei sitä voikaan tietää, mihin tehtäviin sopii, jos ei ota vaihtoehdoista selvää. Erilaisia oppaita on olemassa siihen, mitä kaikkia vaihtoehtoja on olemassa, ja miten niihin on mahdollista päästä.

Itse olin juuri tuollainen ajelehtija, kun en oikein tiennyt, mikä se oma juttuni olisi voinut olla. Kouluttajillekin muistaakseni kerroin olevani valmis oikeastaan ihan mihin minut vaan katsotaan soveltuvaksi, kun halukkuuksia kartoitettiin. Lopulta sitten päädyin ei-niin-hyviin hommiin, mutta mitä sitä valittamaan, kun en itsekään parempaa silloin keksinyt. Vasta sitten intin loppupuolella keksin, mikä olisi voinut olla mielekkäin homma itselleni, mutta ihanhan tuo aika kului saamissanikin tehtävissä.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Palikka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 133
Liittynyt: 24 Kesä 2020, 11:32
Paikkakunta: Suomen Kaakonkulma

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Palikka »

Ai, täällä on tällainenkin ketju.

No meikäläinen viettää ensi vuoden armeijan harmaissa. Palveluspaikaksi tuli omien kiinnostuksen kohteiden perusteella Parolan Panssariprikaati ja varusmiessoittokunta. Onneksi syyskuinen soittokoekin hyväksyttiin, vaikka omasta mielestäni se meni aivan penkin alle. Suomalaisen lyömäsoitintaiteen taso ei ilmeisesti ole kovin korkea... Kavereilta olen kuullut, että aika leppoisaa menoa on tiedossa, tietysti alun peruskoulutusjaksoa lukuunottamatta.
Epäkaupallisuus on toinen nimeni.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

^ Alkuun off topicia, mutta edellisellä kirjoittajalla on kovasti mielenkiintoinen nicki! Erästä nykyään hyvin tunnettua, alunperin tamperelaista, poliittikkoa tuolla nimellä aikoinaan kutsuttiin... :shh:

Olin kesällä aloittanut 8kk mies aikoinaan ja sukset tuli kyllä kuitattua, mutta onnistuin luisteleen(!) niistä kokonaisesta kahdesta hiihtokerrasta. (Muistaakseni molemmilla kerralla lomalla)

Päädyin ihan erilaiseen joukko-osastoon kuin alunperin oli tarkoitus, kahden lykkäyksen jälkeen, ja vaikka paikka oli sieltä kaikkein helpoimmasta päästä, niin keljutti se, kun peruskoulutuskauden jälkeen olin siellä harvinaisen turhan panttina. :niinpa: Tuolloin hetkellisesti harkitsin sivariin siirtymistä ja olin toki ajatusta hieman pyöritellyt aiemminkin - jo ennen kutsuntoja- päässäni, kun arvomaailma on kuitenkin aina ollut kaikkea muuta kuin "Koti, uskonto ja isänmaa". 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alkupuolella paljon höpöttivät, että jos ei käy inttiä niin suurin osa työnantajista ei huoli jo sen takia... tuo lienee ollut jo tuolloin melkoista hölynpölyä ja ainakin tällä vuosituhannella. Ironista kyllä alalla, jolla olen ollut viimeiset 11 vuotta - välillä töissä ja välillä työttömänä - sivarina pikemmin paremmat työllistymismahdollisuudet! :niinpa:

En oikein tiedä millaisella jutulla Rouskua viihdyttäisin.... :raaps: Kysy asioista tai aseta jotain aihealuetta!?
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Sain tänään sovittua siviilipalvelukseni työpalvelupaikasta. :tapu: Jos siis tässä ketjussa saa edes sivarista puhua. :hiips:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36777
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

klaus-12 kirjoitti: 30 Marras 2020, 22:27 Jos siis tässä ketjussa saa edes sivarista puhua. :hiips:
TIetenkin saa! :peukku: :hali: Onnea harkkapaikasta! :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Warrior (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

:uujee: Sain kertauskäskyn. :ihana:

:eeek: Paikalla pitäisi olla heti viisufinaalin jälkeisenä sunnuntaina aamupäivällä. :sekava:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5571
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Warrior (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Otan osaa. Viisufinaalin seuraaminen saattaa jäädä tyngäksi. Tai ehkä mieluummin nukkuu vähemmän.

Vaihtuipas tälle nyt sotaisa nimi. :niinpa: Kannatan tilalle "Wars For Nothing" -viisua. :jihuujippii:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41935
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Warrior (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Voikohan täällä siviilipalveluksesta enää kirjoitellakaan? Vai pitääkö luoda joku uusi Piss will come -ketju sitä varten?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4270
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Warrior (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Tegu- kirjoitti: 17 Helmi 2021, 22:56 Vaihtuipas tälle nyt sotaisa nimi. :niinpa: Kannatan tilalle "Wars For Nothing" -viisua. :jihuujippii:
Kannatetaan!
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20442
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Warrior (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

ESC Addict 98 kirjoitti: 18 Helmi 2021, 18:08
Tegu- kirjoitti: 17 Helmi 2021, 22:56 Vaihtuipas tälle nyt sotaisa nimi. :niinpa: Kannatan tilalle "Wars For Nothing" -viisua. :jihuujippii:
Kannatetaan!
Jep. :samaamielta:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36777
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Wars for Nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Toiveenne on kuultu. Ketjuäänestyskin on kamala. Sitäkin pitäisi muuttaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Georgia-Malta oli minusta parempi. :draamaa: Viilasin äänestyksen viimeistä vaihtoehtoa (tarvitsematta kuitenkaan nollata sitä), mutta onhan tuo silti paljon ytimekkäämpi kuin se äänestys mikä silloin aiemmin tuossa oli.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41935
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pidin kovasti alkuperäisestä sekamelskaäänestyksestä :aivanmaassa:. Onkohan siihen jossakin linkki?

Wars for nothing on makuuni liian selkeän pasifistisen kantaaottava. Ehdotan sekamelskavaihtoehtoa Warrior (Wars for nothing?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Olipahan reissu taas. :tajuton: Pari toteamusta siitä:

+ Kukaan ei ajattanut minua tällä kertaa isoon puuhun tai syvän ojan pohjalle. :violette:
- (Ehkä) hieman olosuhteisiin nähden ylimitoitetut koronarajoitukset.
-- Jalkineiden laatu. Kävin kyllä kerran varuskunnassa ollessa vaihtamassa maiharit toisiin, mutta en muista saaneeni koskaan aiemmin niin hiertäviä pareja. Onneksi saappailla pystyi sentään liikkumaan suht vaivatta, vaikka siinä olikin sivuoireena tajuton jalkahiki.
--- M85 tetsari. :nohyi: Ne pitäisi kaikki kasata roviolle, ei sellainen sovi ollenkaan nykyajan käyttöön.

Yllättävä huomio että kassulla hajotti enemmän kuin metsässä. No, toki kaikilla meistä alkoi pää mennä vähän solmuun parina viimeisenä päivänä (ja myönnettäköön että itsellänikin saattoi välillä ajatus karkailla enemmän sen saman komean kaverin, jota katselin sillä silmällä jo 5 vuotta sitten, suuntaan :hiips: ). Ampumiset jäi omalta osaltani aika vähiin; harjoituksen alkupuolella ammuttiin kyllä kohdistukset ja kilpasarja (yllättävän hyvin osui), mutta myöhemmin juuri silloin kun panssaroitu jääkärijoukkue hyökkäsi asemallemme, olin viettämässä määräysten mukaista kuuden tunnin lepoaikaa. zzz Annoinpahan sitten seuraavaa hyökkäystä varten kaverille täyden lippaan omia räkäpäitäni. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36777
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

ESC93 kirjoitti: 04 Kesä 2021, 01:19 Yllättävä huomio että kassulla hajotti enemmän kuin metsässä. No, toki kaikilla meistä alkoi pää mennä vähän solmuun parina viimeisenä päivänä
Mitä tapahtui? Sen lisäksi, että sinä kuolasit tupakaveriasi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Maston ja viestikontin kanssa jumppaaminen 1/5 kelissä sekä kouluttajien antamat hyvin vaihtelevat ohjeistukset eivät olleet varsinaisesti mikään mieltä kohottava kokemus. :draamaa: Koronan takia pahinta oli se että kaikille ei annettu sisätilamajoitusta, vaan meidät kuskit sekä johtajat potkittiin parin yön jälkeen kolmeksi yöksi Parolan muskarin pihalle pois myöhemmin tulleiden perusviestimiesten tieltä. :niinpa: Onneksi sittemmin sää Kiikalassa ja Tammisaaressa oli parempi ja meno muutenkin lunkimpaa niin se vähän kompensoi. :joojoo: Lopun väsymystä se ei tietenkään estänyt, mutta nukuinkin kotiin tultuani paremmin kuin miesmuistiin.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Klaus-12 kirjoitti: 30 Marras 2020, 22:27 Sain tänään sovittua siviilipalvelukseni työpalvelupaikasta. :tapu:
Ja tänään astun taas "siviiliin" eli olen vapaa mies. :surrur:

Oli kyllä mielenkiintoinen vuosi. Tein sellaista sekatyöukon hommaa, johon kuului vähän kaikkea (mm. tilojen järjestelyä/valmistelua, asioiden tilailuja, lähetysten vastaanottamista/lähettämistä, ihmisten opastamista). Jälkifiilikset positiiviset, vaikka oli siellä niitä huonojakin hetkiä.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Valtio taitaa vittuilla minulle kun viimeksi käskivät tulemaan toissa keväänä viisujen dagen efter -päivänä, ja nyt taas, mutta jo viisuviikon keskiviikkona, reiluksi kahdeksi viikoksi. :draamaa: Viimeksi ei sentään tarvinnut könytä Parolaa pidemmälle, mutta nyt pitäisi raahautua Nälkämaalle asti. :sekava:

(Ehkä) alan toivoa että Käärijä ei voitakaan UMK:ta. :hiips:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19790
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kappas, taas Puolustusvoimat muisti minua. Tällä kertaa tosin tuli kutsu vain vapaaehtoiselle maanpuolustuskurssille. 1.9.-3.9. olisi maanpuolustuskurssi tarjolla Vekaranjärvellä. Pitäisiköhän mennä? :miettii:

Oikeastaan eniten tässä haittaa yksi ihan käytännön asia. Kurssi järjestetään Vekaranjärvellä, jonne on varsin puutteelliset liikenneyhteydet, ja käytännössä ainoa keino päästä sinne taitaa olla mennä viimeiset parikymmentä kilometriä taksilla. Ja kutsukirjeen mukaan matkakustannuksia ei korvata kurssilaisille. :eiei:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1579
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Kouvolan paikallisliikenteen vitosbussi kuljettaa kohtalaisilla vuoroväleillä Matkakeskuksesta Vekaranjärvelle, eikä maksa kuin kolmisen euroa. :joojoo:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36777
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Joo, mietin myös, että jos ne kerran haluavat tuollaiseen ihmisiä, niin luulisi nyt, että kuljetuksetkin olisi asianmukaisesti hoidettu perille saakka. Edes jotain busseja Kouvolasta. :raaps:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Juu, tuskin maksaa vaivaa lähteä tuollaiseen jos ei ole aivan erityisen kiinnostunut. (Ehkä) kaikki PV:n matkarahat sitten menivät meidän toukokuun harjoitukseen? :heh: Maksoivat 17 senttiä kilometriltä, mikä minulle meno-paluuna Kajaaniin tarkoitti n. 180 euroa, vähän syövällä autolla kylläkin enemmän kuin olisi ollut tarpeen. :peukku: Toki suosittelivat tulemaan julkisilla, mutta mitä vähän tutkailin ennen lähtöä niin aika mahdottomilla aikatauluilla olisi mennyt.

Mitä itse harjoitukseen tuli, niin sinänsä ihan kiva että pääsi Rovallakin vihdoin ja viimein käymään, mutta aika turhauttava reissu se reilu kaksi viikkoa oli. Parasta oli ehkä Sarriojärven rantasauna ja tenkkapoo kapealla, reunoilta painuneella soratiellä kun vastaan tullut amerikkalainen panssarivaunu ei meinannut väistää ja itse olin ei-niin-maastokelpoisen Scanian kanssa kontti kyydissä ja masto perässä. No, selvittiin siitäkin. :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Vastaa Viestiin