Yöllä tuli taas nähtyä unia.
Eka muistamani uni oli tapahtumien osalta yksi tylsimmistä unista ikinä.

Olin nimittäin verovirastossa jonottamassa omaa vuoroani. Kyllä, uni koostui pitkälti tästä odottamisesta! Siellä minä olin "tuntikaupalla" istuen siellä huoneessa ja odotin omaa vuoroani, jotta voisin nostaa veroprosenttiani tai jotain sellaista. Taisin odotellessa pelata vähän matopeliäkin, mutta pääosin vaan istuin tuolissani katsellen kelloa miettien, että mikä tässä oikein kestää ja kuluupas aika hitaasti. Toki huisa uni!

Siellä oli (ainakin) kolme eri palvelua, joista yhdelle oli kaksi virkailijaa, mutta niille kahdelle muulle vain yksi virkailija, joka oli olemukseltaan köyhän miehen versio Jope Ruonansuusta. Kaksi palvelua samalla henkilöllä tarkoitti sitä, että virkailija vaihteli vuoron perään palvelemaansa palvelua. Eli joka toisella asiakkaalla oli vuoronumero tyyliin 147-151 ja joka toisella 501-506. Tämä luonnollisesti vain pitkitti jonotustani, vaikka ainakin yksi henkilö oli lähtenyt tiehensä ennen omaa vuoroaan.
Eilen uutisoitiin Adelen listamenestyksistä ja liekö se ollut syynä siihen, että laulaja minun uniinkin sitten tuli. Olin jossain isohkolla aukiolla/puistossa, jota reunustivat autotiet. Yhdelle näistä teistä tuli sitten ambulanssi hirveellä kiireellä ja kääntyi toiselle aukion reunustamalle kadulle ja pysähtyi. Olin siinä ihan vieressä ja kuulin, kuinka heidän autostaan oli hävinnyt toinen potilas. Takaovet avattiin ja toinen potilaista, Adele, astui ulos omassa viehkeässä olemuksessaan ja aloimme juttusille. Adele oli kaikin puolin mukava mimmi, vaikka olikin vähän hermona ylimääräisen pysähtymisen takia, sillä hänellä olisi keikka jossain - aika lähellä kuitenkin - tyyliin neljän tunnin päästä (yhdeltä yöllä). Siinä sitten kymmenisen minuuttia jutusteltiin niitä näitä samalla kun ambulanssimiehet etsivät kadonnutta. En ole perehtynyt Adelen musiikkiin, enkä muistanut edes Skyfallin tunnaria, mutta meidän keskustelu oli sen verran lämminhenkistä ja mukavaa, että aloin toivoa, että Adele tarjoaisi pääsyn keikalleen ja vieläpä hänen itsensä seurassa, mutta kun lähdön aika koitti, mikään sellaista ei tapahtunut.
Niin ja herätessäni minun oli luonnollisesti tsekattava netistä, miltä Adele näyttää, sillä en sitä tiennyt.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.