Näin viime yönä todella häröjä unia.
Aamuyöstä näin unta, jossa pistin vaatteitani kaappiin (väärä kaappi, toim.huom.), kun yhtäkkiä tapahtui jotain odottamatonta. Rakennus, jossa asun, ulottuu kolmelle sivulle (länsi-, pohjois- ja itäsivu) eli sivujen sisällä on sisäpiha ja eteläsuunta on näennäisen avoin (siellä on autotallit ja vähän pidemmällä toinen kerrostalo, mutta ei siis kiinni tässä rakennuksessa). Yhtäkkiä talo heilahti ja koko komistus lähti liikkumaan kohti etelää (näin ikkunasta) ja vähitellen se kiihdytti vauhtiaan kuin höyryveturi ja kohta mentiin oikein nopeasti. Siinä sitten ajattelin, että täähän on ihan järjetöntä ja PAM! Tajusin näkeväni unta ja heräsin tai vähintään uni loppui siihen. Joka tapauksessa nauroin jo tässä vaiheessa paljon. No. uni alkoi heti perään vähän niin kuin alusta, paitsi etten ollut minä, vaan Tom Cruise, jolla oli ollut jokin iso riita naisensa, mahdollisesti Katie Holmesin, kanssa. Minä Tomppana pistin taas vaatteitani kaappiin ja tämä nainen oli vieressä anoen vuolaasti anteeksiantoa tekojensa vuoksi, mutta mä en kuunnellut. Sen sijaan sanoin hänelle, että yrittäisi koota itsensä, sillä meidän täytyy kohta mennä soundcheckiin samalle miettien, että näinkö taas unta, sillä soundcheck tuntui minun suustani ihan unisanalta eli sanalta, jota en oikeasti koskaan lausuisi. No, talo oli taas lähdössä liikkeelle kuten aiemmassakin unessa ja nyt tajusin heti, että joo, untahan tää oo ja niin uniminäni ja sängyssä maannut minäni rupesi nauramaan ihan hervottomasti ja tajusin, että vastoin tahtoani herääminen olisi kohta tosiasia. Mutta koska kyseessä kerran oli lucid-uni, halusin kovasti hallita edes vähän kyseistä unta ja revin mieleni voimalla tämän puoleisen osan talosta irti muusta talosta ja niin muun talon vauhti pysähtyi ja vain tämä puoli talosta jatkoi matkaansa herätessäni, jolloin tosiaan nauroin melkein katketakseni.
Aiemmassa (viime yön) unessa taas olin tekemässä jotain, ehkä nukkumassa, ehkä katsomassa telkkaria, kun jostain hieman härnäillen alkoi kuulua etunimeäni lausuttavan. Tätä jatkui jonkin tovin, kunnes menin hieman varovasti ulko-ovelleni ja tajusin, että häirikkö oli oven toisella puolella. Katsoin postiluukusta rappukäytävälle ja sitten kaikki, mitä tapahtui, oli se, että postinkantaja pudotti postini sisälle; hän olisi voinut pudottaa ne ilman minun menemistä ovelle, mutta hän vain päätti toimia näin.
Yhden unen sisältöä taas en muista, mutta herättyäni siitä mulla oli aivan mahtava idea: Kävisin jokin vuosi pyörälläni kaikilla Porin nimetyillä kaduilla, teillä, kujilla ja muilla sellaisilla. Puhelinluettelosta katsoisin kadunnimet, jos siellä sellaisia vielä olisi (on, tarkistin aamulla) ja kävisin jokaisessa niin, että aakkosjärjestyksessä ottaisin kuvan pyörästäni jokaisella kadulla, vaikka kadut olisivatkin kymmenien kilometrien päässä toisistaan, minkä jälkeen julkaisisin kuvan Tumblriin tai muualle perustamaani blogiin. Nämä käymiset jokaisella kadulla määrittäisivät kuitenkin lenkkieni reitit eli en lenkkeilisi enää vain muutamilla tutuilla reiteillä. En siis tietenkään tekisi tätä kerralla, vaan vähitellen ja kerralla käymieni katujen määrä olisi suhteessa sen hetkisen normilenkin pituuteen eli en tekisi tavallisesta lenkkipituudesta poikkeavia lenkkejä. Samalla tajusin, etten voisi toteuttaa ideaa pariin vuoteen, sillä sen lisäksi, että tarviin hyvän kameran sisältävän älykännykän (no, sen voisin ostaa vaikka heti), kun ei viitsi isoa pokkaria kanniskella mukaan joka lenkille, niin Lavian liittyessä vuodenvaihteessa Poriin samannimiset kadunnimet menee kuitenkin vaihtoon ja täydellinen päivitetty lista ehtisi vasta vuoden 2016 puhelinluetteloon, joten vasta silloin voisin vasta aloittaa; jos aloittaisin nyt, osa kadunnimistä kuitenkin vaihtuisi matkalla ja aiheuttaisi sekaannuksia. Sitten vain yliviivaisin niitä kadunnimiä pois sitä mukaa kuin niitä kertyy. Nää kaikki ajatukset siis oli päässä heti herätessä, joten mun ei tarvinnut kuluttaa aikaa järjestelyjen miettimiseen; aamulla kyllä huvikseni laskin puhelinluettelostani, että paljonko Porissa näitä kadunnimiä on ja sain tulokseksi n. 2100. Kova homma olis kiertää nää kaikki, kun tällä hetkellä matka esim. Porin pohjoisimmasta osasta eteläisimpään kohtaan on jotain yli 40 kilometriä.

Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.