Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tervehdys. Nyt olisi tilaisuus tulkita kummaa unta, ja postata samaan ketjuun jatkoksi omia unia retosteltavaksi! Viisu-unille on tietty viisukeskustelun puolella oma ketju erikseen!

Tässä tulee tämä: olen nähnyt samantyyppistä unta ennenkin, mutta nyt taas. Matkustin junalla joka yhtäkkiä kurvasi raiteille VETTEN PÄÄLLE, siis raiteet menivät ihan pokkana järven pinnalla. Olen ennenkin unessa mennyt jollain bussilla pitkin veden pintaa, sekä junalla jonkun toisenkin kerran. Koko ajan pelottaa että juna uppoaa, kun homma tuntuu unessakin järjettömältä, mutta pysyy silti pinnalla. Ei, en luule olevani Jeesus tms, mutta silti tässä olisi jollekin amatööri-freudistille hommia :) kertokaa myös omia häröjä unia joukon jatkoksi, jos jokin on jäänyt vaivaamaan :)
Viimeksi muokannut JuhaUK, 21 Kesä 2007, 02:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Naali »

Marjukka, oletko nähnyt Henkien kätkemän? Siinä menee juna veden päällä, tosin sillä on ilmeisesti ihan raiteet siinä alla, maa vain on vähän veden alla.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Herttinen :shock: Monta kertaa on pitänyt katsomani se, kun niin on kehuttu luotettavilta (?) tahoilta, mutta en ole tuota nähnyt. No mihinkäs se siinä liittyi, menikö se juna vaan, vai oliko siinä joku piilotettu tuomiopäivä-viesti :shock: Oli tässäkin raiteet, mutta ne oli siinä järven pinnassa...
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Marjukan unesta tuli väkisin jeesus-olo. Syvempää analyysiä on mahdoton antaa tällä tietotaidolla. Kaipa Kuppilan porukassa joku osaa unetkin kääntää selkokielelle. Onhan tänne saatu selvitykset esim. Valko-Venäjän ja Ukrainan kappaleiden sanoituksista, miksei nyt yksistä unistakin?

Toissaviikon erittäin elävä ja vaivaamaan jäänyt unipätkä: lauantaimakkaran värinen hevonen metsässä maassa kyljellään kaatuneena, suu auki paljastaenamputoidun kielensä.Keskustelin hepan kanssa ajatuksen voimin, koska eihän se puolikkaalla kielellä osannut kommentoida mitään ääneen. Kyllä se hepo minua vähän säälitti mutta mitään ei ollut tehtävissä, eikä sitä voinut edes nostaa ylös.

T: Nimim. "Minne tilaan itselleni jatkohoitopaikan?"
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Hevosen väristä tuli kyllä hieman arveluttavat fiilikset. Ei tietenkään jäänyt mieleen mitä pollella oli sanottavaa? Vai oliko se liian yksityisluontoista?
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Siis onko se väri oikea keypoint tämän arvoituksen ratkaisuun? Oletettavasti kuoleva hevoinen voisi olla metwurstin värinen minun ymmärryksen mukaan hyvinkin loogisesti mutta että lördagin? Ja miksi ihmeessä hevolla olisi kieli amputoitu? Mitä hevonen ilmentää unessa? Miksi tuo uni edelleen vainoaa minua? Ja mitä sitten tapahtui...siitä kuulette ensi jaksossa. :shock: :mrgreen: Ei, enkä todellakaan muista mitä se hevonen jutteli mulle. Kenties se kertoi mulle ensi viikon lottonumerot, enkä nyt kuolemaksenikaan muista niitä...
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä muuten näin unta, että voitin Veikkauksen voittajavedossa yli 300 euroa Eurovision laulukilpailuista. Muistaakseni summa oli 326 euroa ja olin laittanut 5 euroa...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Minä ehdottaisin Marjukalle ihan tylsästi jonkin hallitsemattoman asian pelkäämistä. Minä olen ajanut monesti unissani jarrutonta autoa, tai joutunut ohjaamaan sitä takapenkiltä, tai näkyvyys tuulilasista on ollut jostain syystä vain 1 cm*1cm -luokkaa. Olen pistänyt reteesti graduahdistuksen piikkiin :shock:

Viime aikoina olen katsellut myös arveluttavia vauva-aiheisia unia, vaikka perheenlisäystä ei olekaan tiettävästi tulossa. Eräänä yönä vauva syntyi hyttysenä, inisi ja lenteli kodissamme iloisesti. Vauvan paijaaminen tai ylipäänsä silmällä pitäminen oli kuitenkin hankalaa, ja vahingossa huitaisinkin sen lähes hengiltä. Toissa yönä olinkin sitten itse raskaana... :roll:
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Marjukalla oli unessaan juna. Näin sen voi esimerkiksi tulkita:

Juna
Juna unessa edustaa yhdenmukaisuutta ja pyrkimystä pysyä muiden menossa mukana. Sinulla on tarve tehdä asioita järjestelmällisesti ja oikeaan aikaan. Jos erityisesti näet tavarajunan, Sinulla on taakkoja ja ongelmia, joita raahaat ympäriinsä.

Juna symbolisoi elämän matkaa, ja jos näet itsesi matkustamassa junassa, on se merkki siitä, että olet oikealla radalla matkalla oikeaan suuntaan. Toinen selitys on, että huolehdit turhaan jostakin asiasta, joka korjaantuu itsestään loppujen lopulta.

Jos olet unessasi konemestari, se merkitsee, että hallitset tämänhetkisen elämäntilanteesi täydellisesti. Jos sen sijaan myöhästyt unessasi junasta, on se merkki menetetyistä mahdollisuuksista tai siitä, että pakenet kuolemaa.


Ashantin unessa oli sen sijaan hevonen:

Hevonen
Hevosen näkeminen unessa symbolisoi vahvaa fyysistä voimaa. Sinun tulee kesyttää villejä voimia. Uni voi tarkoittaa, että olet viime aikoina "horse around" eli pelehtinyt ympäriinsä. Voi myös olla, että Sinun tulee nyt olla vähemmän pöyhkeä ("get off your high horse"). Jos näet unessa kuolleen hevosen, on se merkki, että olet menettänyt jotakin tai jonkun, joka on antanut Sinulle elämässäsi voimaa.

Mustan- tai tummanvärinen hevonen kuvastaa mysteeristä, jännittävää ja tuntematonta. Olet kenties ottamassa riskiä tai uhkapelaat tuntemattomalla alustalla. Tumma hevonen voi myös jopa edustaa yliluonnollisia voimia. Valkoinen hevonen ilmentää sen sijaan puhtautta, kukoistusta ja hyvää onnea. Toisaalta jos valkea hevonen jahtaa Sinua, se voi liittyä siveyteen, kenties ongelmiin suhteissa tai seksuaalisissa asioissa.

Lauma valkoisia hevosia kuvastaa vapauden tunnetta sekä vastuiden ja velvollisuuksien puutetta. Se voi myös merkitä hallitsemattomia tunteita. Jos ratsastat unessasi hevosella, tulet saavuttamaan menestystä salakehmäisillä keinoilla. Sinulta puuttuu rehellisyyttä. Jos hevosesi on lisäksi vauhkoontunut, olet antanut intohimojesi viedä Sinut mukanaan.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Mutta mitä mahtaakaan merkitä raskaana oleva mies :?:
Ei! En ehkä halua tietää :wink:
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Sagapo kirjoitti:Ashantin unessa oli sen sijaan hevonen:

Hevonen
Hevosen näkeminen unessa symbolisoi vahvaa fyysistä voimaa. Sinun tulee kesyttää villejä voimia. Uni voi tarkoittaa, että olet viime aikoina "horse around" eli pelehtinyt ympäriinsä. Voi myös olla, että Sinun tulee nyt olla vähemmän pöyhkeä ("get off your high horse").
Ihan pakko rösytä hiukan, sorry! Mutta just tuothan me tehtiin viime viikko Assin kans, eli pelehdittiin ympäriinsä eli horse around. Jiihaa! Mutta pöyhkeitä ...mekö? Ei koskaan! 8)
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja male »

Itse nään paljon unia asioista joita olen jännittänyt, esim. kouluasioita.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Mä olen n. 10 vuoden jälkeen omista ylioppilaskirjoituksista nähnyt unta, jossa istun tekemässä reaalikoetta. Kokeessa oli vain yksi kysymys: "Mitä poliisi sanoo?" ja mä olin ihan tuskissani, kun en muistanut vastausta, vaikka olin sen jostain lukenut. Vekkuleja nuo koulumuistelounet.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Soldier_of_Love
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 15 Helmi 2004, 19:26

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Soldier_of_Love »

Itse olen viime aikoina herännyt siihen, että olen nähnyt unta siitä että ovikello soi! Siis riippumatta onko herätyskello ollut päällä tai ei, "kuulen" vain ovikellon soivan, ja herään siihen... PRRRRRRRRRRRR...Good morning!
ISOT HALIT Kuppilan ihanalle pinkille porukalle, ihanille pikkupossuille! HALI HALI!

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Ovikello
Jos kuulet unessa ovikellon soivan tai soitat sitä itse, merkitsee se sitä, että olet avoin uusille kokemuksille.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Youkka, minäkin olen ollut unessa kerran raskaana! Ei ollut kiva tunne herätessä ollenkaan, kun myös lapsen isästä vallitsi täydellinen epäselvyys.. :shock:

Marjukka, voin lohduttaa, etteivät ne YO-kirjoitusstressiunet jne. lopu vanhemmallakaan iällä. Useasti olen painajaisissa takaisin koulussa, jossa en kuitenkaan jostaan syystä ole juurikaan käynyt, joten en osaa mitään. Kirjoitukset ja kokeet ovat tulossa, mutta jotenkin uskon aina selviäväni kuin koira veräjästä. Ehkä se kuvastaa miltä oikeasti tuntui aikoinaan... :?

Nuo tunneli/pieni aukko -unet, johon Youkan autouni liittyy, on jossain selitetty ihan synnytyksen aikaisiksi takaumiksi, eli päähän kohdistunut traumaattinen paine ilmenee aikuisiän unissa :shock:
Hello Hi!

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Kiva JuhaUK, että olet jakanut kanssani tuon varsin arveluttavan tunteen. Mietin kyllä unessakin, miten moinen voi olla mahdollista ja mitä kautta mahdankaan synnyttää. Minkäs siinä kuitenkaan mahtoi, sillä vauva oli tulossa ja sillä siisti.

Näin vanhalla iällä olen kyllä tullut laiskaksi unitöllääjäksi, ja tuntuu myös siltä, että muistamani unet ovat etupäässä ikäviä :( On pianotenttitilanteita, joissa minulla on edessäni aivan vieras nuotti, on myös monia myöhästymisunia: sitä ottaa vain silleen rennosti, ja yhtäkkiä huomaa olevansa myöhässä. Kerran jouduin kulkemaan suunnistuskisojen lähtöpaikalle ison sairaalan läpi, jossa pitä vielä lisäksi tunkeutua läpi ahtaista räppänäaukoista. Ikuna en päässyt perille. Onneksi sentään nuoruuden tippumis- ja paikallaanjuoksu-unet ovat jääneet taakse. Ensimmäisiin heräsi aina juuri ennen rysähdystä, kun taas jälkimmäiset olivat piinaavan pitkällisiä kärsimysnäytelmiä.

Ehkä jännimpiä ovat kielilläpuhumisunet. Olen selviytynyt sujuvalla ja todella vakuuttavalla englannilla, saksalla ja ruotsilla vaativistakin tilanteista. Osaankohan siis oikeasti enemmän kuin tiedänkään?
Viimeksi muokannut youkka, 08 Huhti 2004, 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilman viisuja ei tule kesää!

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Stello »

Tästä on jo muutama viikko/kuukausi (en muista tarkkaa ajankohtaa), mutta näin hassun unen, jossa asuin veden (tms. nesteen) peittämällä planeetalla. En kuitenkaan ollut kala (tms), vaan taisin olla ihan ihminen, ja luonteva tapa liikkua tuolla planeetalla oli uiminen.. Siellä täällä oli betonimaisia muodostelmia, joita nyt ei oikein voisi kuvata saariksi.. Kävin unessa (kävellen) sellaisella, ja sen pinnassa oli luukku - sen avaamalla pääsi pieneen varastoon, josta sai ruokaa - en kuitenkaan syönyt unessa.

Planeetalla oli ilmeisesti yö, kun oli aika pimeää, mutta tähtitaivas oli todella kirkas, ja nojailimme betoniin tähtiä ihaillen - en siis ollut yksin, mutten tiedä ketä ne (2-3?) muut olivat.

Siinä unessa oli tosi mukava fiilis 8)

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Kiitos Sagapolle tulkinnoista. Mielenkiintoista...Vai että villejä voimia ja pöyhkeilyä, kuulostaa ihan Ukrainan viisulta! Mistä löydät noita, onko netissä joku saitti josta ammentaa selvyyttä?
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

Mun täytyy tunnustaa, että yleensä olen maailman huonoin unijuttujen kuuntelija (pelaan mieluummin sivupersoonieni kanssa ristinollaa päässäni tms..no okei- en pelaa, mutta olin niin ylpeä keksimästäni kielikuvasta..)Mutta täällähän vasta kiintoisia juttuja onnii !
Lauantaimakkaran värinen hevonen amputoituine kielineen..hohohhoh... :lol:

Meikäläistä on vähän pohdituttanut, mitähän mahtaa meinata lentely unissa, sitä nääs on tullut harrastettua aikas usein-lennän siis ilman mitään
apuvälineitä, ihan issekseni vaan aika lähellä maan pintaa. :roll:
Ja toinen juttu, toisinaan mä tajuan unessa "tää nyt on jo niin kummallista, että tän on pakko olla unta-taidanpa herättää itseni"
Lienee kyseessä jokin unen&valveen rajatila ?
:termari:

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja male »

Piti nostaa juttu kun pitää "puhua" jollekin. Näin viime yönä unessa että eräs koulutoverini teki itsemurhan. Istuttiin pimeässä luokassa 18 ja hän otti pillerin ja kuoli. Mitä tämä meinaa. En missään nimessä itse tällaista ajattele, mutta näin tällaisen unessa ja kauhistuin. :shock: :shock: :shock: :shock:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Toisen itsemurha tulkitaan yleensä unissa niin, että joku yrittää hyötyä sinusta tavalla tai toisella. Ei siis ollenkaan välttämättä tämä ystäväsi, mutta kukaties joku toinen.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja petri »

Tää kasvatti viimeyönä itsellensä lihakset. Aamulla harmitti suunnattomasti kun käsivarsissa ei ollutkaan mitään millä pullistella.

Samassa unessa sihtasin itse kaksi luuta paikoilleen kun oli lonksahtanut sijoiltaan. En kylläkään muista että oliko kyseessä käsi vai jalka mutta ainakaan se ei edes tehnyt kipeetä. :lol:

Pitkään aikaan en oo muistanut mitään unia ja nyt sitten tämä jäi mieleen.

t: Petri

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Viime yönä olin kaivostyöntekijänä "Juuson ja Peltsin" Peltsin kanssa Brasiliassa. Ei me mitään malmia hakattu, kunhan seikkailtiin tunneleissa ja hilluttiin illat läheisen lomaparatiisin baareissa. Peltsi oli tosi hyvää seuraa. Ja oli kuulkaas mahtavat ilmat siellä Brasseissa, ihan toista kuin täällä meidän keväässä! Ei vaan oikein ennätetty rantsuun niiltä kaivosseikkailuilta. Luulisi, että kaivoksessa oleminen ahdistaisi tai iskisi ahtaanpaikankammo mutta ei, tämä oli oikein leppoisa ja hauska kokemus. En koskaan oikeasti suostuisi kaivokseen (mm. ahtaanpaikankammoinen olen), en edes Peltsin kanssa.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mä en yleensä muista unia, joita näen mutta nyt ainakin jäi mieleen. Näinpä vieläpä varsin hämmentävän ja järjettömän unen: Olin leppoisasti kotona lukemassa kirjaa, kun äiti tuli kaupasta kotiin hengästyneenä - totesi vain tulleensa kiireellä, kun epäili ukkosen pian alkavan, kun näki kuulemma Cumulonimbuksen, ja oli jo kuullutkin ukkosta ihan läheltä (toim. huom. Cumulonimbus = kuuro- ja ukkospilven latinankielinen nimi, äitini ei taatusti sitä edes tiedä mutta käytti sitä termiä unessani, itse tiedän termin armeijan säämieskoulutuksestani). Kun olin - ainakin unessa mielestäni - vastikään käynyt ulkona, enkä ollut siellä mitään kovin massiivisia pilviä nähnyt, piti tietysti mennä pihalle katsomaan, että näkyykös sitä Cumulonimbusta. Ja eihän siellä näkynyt kuin pari pikku pilveä, sen sijaan jonkinlainen epämääräinen "patsas" kohosi kyllä korkealle aivan maan pinnan tasolta, ja arvelinkin, että sitä äitini oli Cumulonimbukseksi luullut. :roll: Lähempi tarkastelu osoitti, että melkein-naapurin (ei siis ihan viereinen talo mutta ihan lähellä) pihassa oli maa revennyt, ja siinä, missä aiemmin oli ollut pihakeinu, pulppusikin nyt öljylähde. :shock:

Tässä vaiheessa äiti ja isäkin olivat ehtineet pihalle ja isä siinä alkoi tyynesti luennoida, kuinka oli kyllä pitkään ollut tiedossa, että täällä on maaperässä öljyä mutta kun tämä oli jo asuinalueena, niin sitä ei viitsitty täältä porata. ;) Seuraavaksi alkoi automme, joka _oikeasti_ oli ollut viimeksi minun käytössäni ja pihassa juuri sillä tavalla kuin olin sen siihen parkkeerannut, pikku hiljaa liikkua, ja äitini kysyi, että enkö ollut käsijarrua laittanut päälle. No olinhan minä ja ihmettelin itsekin, miten se auto muka liikkui mutta sitten tunsimme maan järisevän, ja siihen viiden metrin päähän katuun muodostui iso railo. Juoksimme takapihan kautta taloon sisälle. Juu, ei varmaan kuulosta järjelliseltä mutta siellä talossa tuntui oikeastaan ihan turvalliselta. Isoveljeni, joka ei oikeasti asu enää kotona, oli myös tässä vaiheessa paikalla ja ehdotti, että pitäisi ajaa autolla kauas täältä mutta kun katsoi pihalle, niin auto oli jo tuusannuuskana (katto lytyssä jne., vaikkei ole mitään syytä, miksi niin olisi käynyt), ja se railo kadussa olisi kuitenkin estänyt sillä ajamisen. :roll:

Sitten heräsin, kun puhelin _oikeasti_ soi. Eikä tuo uni edes oikeastaan tuntunut mitenkään ahdistavalta. Mutta pitäisiköhän sitä alkaa tutkimaan tätä kotipihaa vähän maanpintaa syvemmältä, jos sieltä löytyisi vaikka öljyä. :D
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja male »

Seuraavana yönä näin sitten ihania unia. Onneksi toi itsemurha -juttu ei toistunut.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Stello »

Mä löysin siivotessa yhden muistiinkirjoittamani unen, joka palautui taas mieleen kun luin sen (muuten olisikin jo unohtunut kokonaan). Juttelin unessa yhden iäkkään sukulaiseni kanssa, joka kertoi kuolleensa vatsasyöpään (tiesin jo hänen kuolleen aikaa sitten, kun näin tuon unen, mutten tiedä mikä oli kuolinsyy) - hän sanoi, että myös yksi toinen ihminen lähipiiristäni tulee sairastumaan vatsasyöpään.

Outo - en ole tainnut oikeasti tuntea ketään vatsasyövän sairastanutta :shock:

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja salla »

Näin unta viime yönä, että meillä oli Heinolan hotelli Kumpelissa euroviisutapaaminen. Jouduin kuitenkin synnyttämään välillä. Muistan miten unessa harmitti kun en päässyt illalliselle muiden kanssa.
Hetken kuluttua olin kuitenki jo keskustassa shoppailemassa Marjukan kanssa (ei olla koskaan tavattu livenä) ja meistä tuli ihan bestikset. Hih!!!
On nää kummia nää unet....

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Jee, uusi bestikseni! :D
Mä olen myös useasti nähnyt unta, että muka synnytän (vaikkei ole lapsia enkä ole raskaanakaan) - ja unessa se menee aina niin, että pistäydytään jossain vähän kyykähtämässä, ja samantien voikin jo lähteä uudelleen baanalle, ei tunnu missään. Että "hei, mä käyn vähän tuolla, mutta nähdään sitten seiskalta..."

Hmm, mieluummin kesäinen viisutapaaminen jossain meren rannalla kuin Heinolassa. Toisaalta, eikös Laura V. asu juuri siellä suunnalla, taitaa olla viisupitäjä siis? Vai olenko taas hakoteillä?
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Nastiikka
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 218
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 16:23
Paikkakunta: Vantaa

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Nastiikka »

Näin viime yönä unta, että jouduin liftaamaan korsosta keravalle. Päädyin sit sellasen naisen kyytiin, joka näytti mun kummitädiltä... Mitä tuo mahtaa tarkoittaa...?
I try to breathe
Memories overtaking me

Vastaa Viestiin