Say aa aa aa (Hammaslääkäripulina)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Väliaikainen, reilun kolmen kuukauden ikäinen paikka on vaihdettu pysyvään :violette: . Puolet päästä ja jopa puolet kaulasta on puuduksissa, ei kiva.
Kertokaapa te, jotka olette käyneet yksityisellä paikkauttamasa hampaitanne, että mitä se suunnilleen maksaa? Tuo kunnallinen hoito näyttää olevan nykyään melko tyyristä puuhaa ja niin helvetin hidasta, että harkitsen siirtymistä yksityiselle.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Mikäli en nyt ihan täysin väärin muista, niin yhden reiän paikkaaminen puudutuksen kanssa olisi ollut satasen paikkeilla. Hampaan poisto vetämällä oli vajaa kuusikymppiä, puhdistuskäynti jotain 45 euroa ja eka käynti koko leuan röntgenin kanssa jotain 150 euroa. Kallista on, mutta palvelukin oli kyllä sitten erinomaista. :joojoo:

Edit: Ja paikaksi valitsin Oralin, koska kaveri vinkkasi, että kaikki porvarit käy siellä, kun sieltä saa S-bonusta. :heh:
What color is your life?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onko tuo puhdistuskäynti jotenkin kelakorvattava, ja jos niin onko tuo hinta ennen vai jälkeen korvauksen, ja pitääkö korvausta saadakseen ensin asioida kunnallisessa? Entä haluaako yksityinen asema ensin tarkastaa ennen kuin puhdistaa?

Viime kesänä jouduin perumaan kauan odottamani kunnallisen puhdistusajan, ja jotain tarttis tehdä ja yksityinen on harkinnassa. Kunnallinen lekuri oli sitä mieltä että hampaat ovat muuten kunnossa eikä kolmeen vuoteen olisi lääkärikäynti tarpeen, joten sikäli en niin tuosta yksityisen tarkastuksesta (hintoineen) olisi niin innostunut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ En nyt muista, saiko puhdistuksesta Kela-korvausta, mutta joka tapauksessa antamani hinnat olivat ne, mitkä todella maksoin (korvaukset laskettiin pois hinnasta jo siinä maksaessa). En tiedä noista käytännöistä, mutta en mä ainakaan ole koskaan kuullut, että pitäisi ensin käydä kunnallisella, jotta voisi saada Kela-korvausta.
What color is your life?

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Kiitoksia Margotille tiedoista! Mie olen maksanut nyt hieman yli 100 euroa tarkastuksesta, rontgenkuvasta ja yhden hampaan paikkauksesta (tai siis paikan vaihdosta). Ja aikaa ajanvarauksesta tähän päivään on kulunut vaatimaatomasti VUOSI! Yhden kerran kävin ihan turhaan kun oikeastaan mitään ei tehty, mutta toki käynnistä laskutettiin :niinpa: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin kokeilun vuoksi sitä Pepsodentin optisella illuusiolla valkoisemmat hampaat tekevää White Now -suuvettä. En kyllä tiedä, tehoaako se ollenkaan näkyvästi, mutta ehkä sen vaikutus onkin enemmän psykologista. Välillä tuntuu, että se hieman valkaisee, mutta välillä taas ei. :heh: Pitäisi kai käyttää samalla sitä sarjan hammastahnaa. :mrgreen:

Jotenkin minulla ei aamuisin tule pureskeltua ksylitolia (vaikka sitä kotona olisikin), joten hengityksenraikastimena jotkut suuvedet lienevät kuitenkin ihan jees.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Kävin juuri yksityisellä perustarkastuksessa, joka sisälsi röntgenin ja puhdistuksen. Lisäksi poistivat hammaskivet. Hinnaksi ennen Kela-korvausta tuli 160 euroa. En tiedä, kuinka paljon Kela korvaa, koska korvauspäätös ei ole vielä tullut. Ajan sain heti, kun vain halusin, palvelu oli aivan ihanaa. Jos on mitenkään varaa, suosittelen ehdottomasti yksityistä. Hoidossa otetaan potilas kunnolla huomioon ja kohdellaan hyvin ja ajan saa nopeasti. Jos minulla on jatkossakin yksityiseen mahdollisuus, en enää ikinä astu kunnallisen puolen kidutuskeskuksiin.

Hemmetin kallistahan tuo on, mutta on se sen arvoistakin. Ei tarvitse jonotella ja odottaa, että hampaat menevät täysin karmeaan kuntoon, että pääsisi hoitoon. Pelkään hammaslääkäriä paniikkikohtaukseen saakka, mutta nyt olin ensimmäistä kertaa yksityisellä pelkopotilaisiin erikoistuneella lääkärillä ja selvisin tosi hyvin eikä ollut yhtään paniikintunnetta.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Vaihtelee... minulla on kunnallisesta hoidosta muuten enimmäkseen erinomaisia kokemuksia, mutta jonottaa on pitänyt pahimmillaan vuosi. Pahimmat tumpelot ovat olleet yksityisiä. Tietty jos tietää että oma kunnallinen on ihan kummallinen, niin sitten sitä kandee vältellä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Joo, tumpeloita varmasti löytyy joka paikasta, mutta mieluummin otan selvää alallaan arvostetusta ja suositellusta lääkäristä kuin menen arpomalla kunnalliselle sille lääkärille, jolle käsketään mennä. Mutta itselläni tosiaan on trauma kunnallisen puolen hammaslääkäristä, joten siksi en sinne enää mene.

Lääkärini kertoi kuulevansa mitä käsittämättömämpiä juttuja ihmisiltä, mitä hammaslääkärit ovat tehneet. Oikein hirvittää millaista täysin alalle sopimatonta porukkaa on liikkeellä. Onneksi itse löysin tämän taivaanlahjan, joka todellakin on oikealla alalla. Muille hysteerisille pelkopotilaille annan mielelläni yhteystietoja yksärillä, jos on tarvetta. :)
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Kauhistus, mulla olis aika ensi tiistaina. Yritän järkeillä niin, ettei tämä panikoiminen vie asiaa mihinkään suuntaan. Mulla halkesi hammas uudenvuoden aattona, ja vasta kaksi viikkoa sitten uskalsin soittaa ja varata ajan. Onneksi tätä lohjennutta hammasta ei koske. Se kai on hyvä asia? Mutta silti... :kups:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Kauhistus täälläkin. Juurihoidettua hammastani on tuikkinut kuukauden verran, huomenna vihdoinkin osa 2: hammas avataan ja sörkitään taas kunnolla ja tungetaan meisselillä syvemmälle, syvemmälle, syvemmälle. :shock: Ja minuun sattuu, viimeksikin sattui niin vietävästi. Mistähän se johtuu, että juurihoidettu hammas oireilee kuukauden ajan edellisen hoitokerran jälkeen? Ja mikä onkaan sen hampaan tulevaisuus? :eeek:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Sitä hammasta jomottaa hoitojen välissä jos sinne on jäänyt jotain hermonriekaleita. Tai sitten ihan vaan sen takia kun sitä ronkitaan niin rajulla kädellä. Näin selitti oma lääkärini silloin kun miulle tuo operaatio tehtiin. Ja en mitenkään haluaisi pelotella, mutta se hammas on hoidon jälkeen "kuollut" ja alkaa pikku hiljaa haurastumaan. Oma hampaani kesti kymmenen vuotta ja sitten se halkesi atomeiksi ja piti poistaa. Ja toki meikäläisen tuurilla se oli luutunut leukaluuhun kiinni (juurihoidetuilla on kuulemma sellainen taipumus), niin ettei sitä voinut vaan nyppäistä pois vaan se piti leikata. Että näin.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Huh, en ole kuullutkaan tuollaisesta haurastumisesta! Ei se silti kai välttämättä ihan äkkiä etene: Minulla on juurihoidettu hammas kestänyt jo yli 30 vuotta, vähän vain nurkasta rapistunut.

Mietin kyllä, miksi juurihoito joskus sattuu ja joskus ei. Minulla sattui aikanaan ihan sairaasti, siinä määrin että oletin että mitenkään ei puudutettu. (Sama hammas hoidettiin vuosia myöhemmin uudelleen eikä sattunut yhtään, mutta jotkut kuulemma selviävät eka kerrallakin aika kivuttomasti.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Sen takia se hammas haurastuu kun siinä ei ole enää niitä juuria, jotka hampaaseen ravinteita kuljettavat. Omalla kohdallani hampaasta oli ainakin puolet sitä paikka-ainetta ja poskihammas kun oli niin sehän tietty joutuu isolle rasitukselle. Siinä varmaan syitä, miksi se sitten hajosi. Tuolla lisää aiheesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Juurihoito
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Niin ne on yksilöitä nämä hampaamme armaamme. Mikrobit tekevät myyräntyötään suussamme. :eeek:
Ja minun hampilekurini mainitsi tänään, että vielä ei voi tietää onko nyt kaksi kertaa juurihoidettu hampaani vielä pelastettavissa, sinne tungettiin rassauksen ja desinfioinnin jälkeen lääkettä tänään, sitten sain antibioottikuurin - ja jos hermosärkyä ilmenee parin viikon päästä, se on ilmeisesti sen merkki, että hammasta tuskin voidaan enää pelastaa... jotenkin näin se meni... mutta sitten hän mainitsi, että voidaan pitää tätä lääkesatsia hampaassa pidempään, vaikkapa kuukausia, ennen kuin päätetään, paikataanko se vai revitäänkö irti. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Pönttöminä kun luen näitä kauhukokemuksia täältä. Ilmoittauduin tänään hammaslääkärin vastaanottoon ja siellä virkailija näpsäkästi ilmoitti että olen vaivaiset kaksi päivää etuajassa. :D Jes. Eli torstaina uudelleen. En tosiaan yhtään tiedä, mitä tälle haljenneelle hampaalle tehdään ja kuinka sitä operoidaan. Ehkä ei tarvitse etukäteen tietääkään. Tässä saattaa olla reikä. Mutta siihen ei koske. Toivottavasti ei tarvitse tehdä juurihoitoa.

Kestän kyllä normaalisti kipua inisemättä, mutta hammaslääkäri on jotekin sellainen asia mikä menee yli ymmärryksen.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ pyydä puudutus heti kättelyssä.

Olen aivan järjettömän arka hampaistani, hammaskiveäkään ei voi poistaa niillä laitteilla, koska vihloo aivan liikaa (poisto muutenkin pahempaa kuin paikkaus puudutuksessa). Lisäksi olen pelännyt hammaslääkäriä nuorempana aivan hystereisesti. Mutta kaikki muuttui kun aloin pitämään puudutusta paikkauksen, pienenkin, ehdottomana ehtona. Puudutuksessa on toki omat epämukavuutensa, mutta eipä ole sattunut ja kun tietää ettei satu ei pelotakaan. Hammaslääkärit kyllä lisäävät puudutusta jopa kesken paikkauksen, jos sovitaan, että pienikin vihlominen on liikaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Ruut »

^Puudutuksesta huolimatta kaikki sattuu aivan käsittämättömän paljon. Ja se vihlonta, sille kai ei ole mitään tehtävissä?

Oma hammaslääkärikammoni alkoi 14-vuotiaana, kun jostain syystä puudutusaine ei poratessa toiminut. Kukaan ei kuitenkaan vaivautunut koskaan kertomaan asiasta, ja tästä paikkauskerrasta jäi niin karmeat muistot, että kammo on jäänyt kaikkialle kehoon. Mieleen eritoten, psyykkistähän tämä hermoilu on.

Kun vaihdoin alaikäisenä paikkakuntaa, sain mukaani hoitokertomukseni, ja sieltä tosiaan luin, että "Puudutusaine ei tehonnut ja näytti koskevan kovasti potilaaseen"- oli kuitenkin kirjattu papereihin, muttei minulle viitsitty mainita asiasta, ynistiin vaan että "lakkaa siinä itkemästä!" Sen jälkeen en ole hirveästi itkenytkään ylipäätänsä missään.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:shock: Olisi kyllä painajainen jos puudutusaine ei toimisi, mutta olen kuullut kyllä että joskus voi olla niin - ootsä sanonut asiasta myöhemmin tai siis minulla puudute kyllä toimii niin, että yhtään mitään ei tunnu, ei vihlomista, ei mitään. En kestäisi, jos tuntuisi. Nyt viimeksi poskihampaan isohko muovipaikka piti vanhuuttaan uusia ja hammas oli hieman päässyt lohkemaan. Se puudutettiin huolellisesti, sen aineenhan pitää antaa vaikuttaa jokin aika ja sitten kun poratessa vihloi, niin puudutetta lisättiin ja sitten se olikin okei. Aina hammaslääkäri ei ekalla kerralla löydä oikeaa paikkaa sille puudutteelle nin että kaikki hermot tavoitettaisiin tms.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Ruut »

En kyllä ymmärrä, miksei tuo vihlominen sitten minun hampaissani lakkaa vaikka puudutettaisiinkin. Toki se kipu vähän laimenee, kun vertaa siihen karmeaan kokemukseen, jolloin puudutusaine ei toiminut ollenkaan. Onko se sitten puudutuksen jälkeen normaalia, että on muutaman tunnin esimerkiksi alaleuka ihan tunnoton? Tai lähinnä, että onko se merkki siitä, että puudutusaine on mennyt sinne minne pitää?

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Kyllä se ihan normaalia on, että naama on tunnoton pitkään puudutuksen jälkeen. Viime viikolla itselleni tökättiin 2 piikkiä kun yksi ei riittänyt ja puudutus hävisi vasta neljän tunnin kuluttua.
Kerro nyt ihmeessä lääkärille, että sinua vihloo, ne laittaa sitten enemmän ainetta tai keksivät jotain muuta. Onhan niitä ilokaasuja sun muita nykyään.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:Se puudutettiin huolellisesti, sen aineenhan pitää antaa vaikuttaa jokin aika
Minusta usein tuntuu, että suu puutuu kunnolla vasta siinä vaiheessa, kun olen jo kotimatkalla. Olen nyt sanonut hammaslääkäreille, että antakaa puutua rauhassa ja ottakaa vaikka seuraava potilas hoitoon siinä välillä, en minä sieltä odotushuoneesta minnekään livistä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Samoja kokemuksia mullakin on puudutusainehuumasta. Puoli naamaa on puoli päivää turtana. Jätin kerran pyytämättä puudutuksen juuri tuosta syystä ja se oli kyllä onnistunut kokeilu. Kun sen puudutuksen voi tosiaan pyytää keksen kaikenkin, jos alkaa sattua sietämättömästi. Hammaslääkäri itse ehdotti tuota ja oikeassa oli: nykyajan porat ovat niin nopeita, että minuutin epämukavan vihlonnan kestää. Usein on käynyt jopa niin, että hermosärky iskee paikattuun hampaaseen puudutusaineen vaikutuksen loputtua. :shock:

On tää hammasmaailma kyllä niin mystinen juttu! :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Kävin tänään paikkaamassa haljenneen hampaan ja koko homma oli hujauksessa. Meinasin oksentaa useaan otteeseen tämän päivän aikana jännityksen takia, mutta tuo operaatio oli ainakin täysin kivuton! Mitä nyt leuka tunnoton, mutta ei haittaa, kun en tuntenut vihlontaakaan. :uujee:

Tein sellaisen huomion, että aikaisemmin minun kohdalleni on näköjään sattunut kaikki tökstöks-hammaslääkärit, koska tämä jolla tänään kävin, oli todella miellyttävä ja ymmärtäväinen. Aikaisemmat lääkärit ovat olleet kovia ja ymmärtämättömiä, ja moittivalla äänensävyllä kommentoineet operiaatioiden ajan milloin mitäkin. Niin yksinkertainen asia, kun hampaissa olevien reikien määrän kertominen voidaan tehdä monella tavalla. Olen saanut kuulla ne ikävimmät ja syyttävillä äänensävyillä lausutut. Ole siinä nyt sitten kaikkien pelkojesi kanssa. Tänään kuulin neutraalisti, että hampaissa on muutamia reikiä ja ne kannattaa paikkauttaa piakkoin.

Tulen selviämään tästä. Ainakin toivottavasti! Edessä ainakin kaksi paikkausta ja viisaudenhampaiden poisto. Voi olla, että joutuvat kuitenkin antamaan rauhoittavia. En murehdi sitä ainakaan tänään.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kaksi ja puoli vuotta on kulunut edellisestä hammaslääkärikäynnistäni. Tänään sain sitten vihdoin soitettua itselleni ajan: 20.5.2010. :joojoo: Ajattelin, että varmaan huhtikuulle aika menee, mutta että jopa toukokuun loppuun... :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Kävin vuositarkastuksessa hammaslääkärilläni ja kyllä minulla on kohtelias lääkäri sillä kun hän oli tarkistanut hampaat niin hän sanoi.......Kyllä sinulla on tasaiset ja hyvät hampaat vaikka olet noin iäkäs
Vastasin hänelle että... Kohta sinulla ei ole hampaita ollenkaan kun sanot että olen iäkäs :heh:

Minulla ei ollut reikiä tälläkään kerralla. Mutta hammaskiveä minulla on aina niin joudun käymään 3 kertaa vuodessa hammashoitajalla.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Pitäisi varata aika suuhygienistille. Nyt jos soitan sinne, niin saanen ajan kesäksi. Kerran vuodessa kuitenkin pitäisi käydä. Vaikka käytän hammaslankaa PÄIVITTÄIN, hammaskiveä tulee silti. :(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Hauska tuo Wilsonin juttu! :rofl:

Mulle taitaa puhjeta nyt viisaudenhampaat. :lohduton: Viikonloppuna suu oli tosi kipeä, enkä pystynyt kunnolla syömään. Ruoka piti pilkkoa lautasella jo pieniksi paloiksi, kauheen hankalaa. :draamaa: :heh: Ja suuhun sattuu, jos avaan sen ihan auki. :lohduton: Tulen vanhaksi. Täytynee soittaa heti aamulla hammaslääkärille.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Täällä puhuttiin aiemmin yksityisenpuolen Kela korvauksista. Suuhygienistin hoidasta saa Kela korvauksen, jos siihen on lääkärin lähete. Minulle sellainen lähete tehtiin suuhygienistillä käynnin jälkeen, lääkäriä tapaamatta. :heh: Operaatio maksoi 139eur ja Kelasta tuli juuri korvausta 45eur. Ennen tuon korvauksen sai suoraan, mutta nykyisin pitää korvaus hakea Kelasta jälkikäteen kuitteja vastaan. :joojoo:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Juuri ilmestynyt Kuluttaja-lehti (2/2010) väittää, että suuhygienistin hoidosta saa nykyään aina Kela-korvauksen, mutta vasta jälkikäteen, kun hoidon jälkeen lähettää Kelalle korvaushakemuksen. Ja korvaushan ei tietenkään kata kaikkia hoitokuluja. Tässä on esimerkki, jossa 80 euroa maksavasta hammaskiven poistosta korvataan 39 euroa.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin