Say aa aa aa (Hammaslääkäripulina)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Aancon on varmaankin sellainen porvari, joka ei käy kunnallisella koskaan :joojoo:

Mun on nyt kaksi vuotta pitänyt mennä YTHS:lle hammaskivenpoistoon, mutta en ole saanut aikaiseksi varata aikaa. :heh: Kohta pitää turvautua yksityiseen jos en ryhdistäydy... (Käyttöoikeuteni päättyy syksyllä.)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Joo kunnallisella kävin. :joojoo: Oon aina ollut tyytyväinen kunnalliseen hammashoitoon. Tuskin toi hampaanpoisto nyt 50 € enempää maksaa. :miettii: Onhan niihin kyllä jonoa, mut päivystyksen kautta pääsin päivässä. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^^^ Niin joo, jos ei ole akuuttia hätää... :puna: Mä jotenkin ajattelin, että jos olisit pääsemässä päivystyksen kautta. Mutta ehkä homma hoituu Latviassa kätevämmin sitten. :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulla on nyt taas se inhottava tilanne, etten oikein tiedä, onko ongelma sellainen että hammaslääkäri voisi tehdä sille jotakin. Yhtä hammasta on vähän särkenyt, mutta vain vähän. Vaiva tuntuu olevan ienrajassa, eli se voi hyvin olla vain jokin vähän paljastunut ja siksi vihlova hammaskaula johon lekuri sanoo että osta Sensodynea ja että se on sitten satanen kiitos. Tämän vuoden puolella olen käynyt tarkastuksessa, joten ihmettelisin jos jotain tässä ajassa olisi ehtinyt purukalustossani rupsahtaa. Mutta toisaalta on myös aikaisempaa ikävää kokemusta että ei ne lekurit aina kaikkia reikiä äkkää.

Hampaisiin iskenyt luulotauti ja samaisen luulotaudin aiheuttama nolous ovat epäkäytännöllinen yhdistelmä, kun niitä potee kaltaiseni jahkailija!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ongelma ratkesi siten, että ihan toisesta hampaasta lohkesi pala, joten löysin joka tapauksessa syyn käydä hammaslääkärissä. Kätevää! Sitä paitsi siellä oli kivaa, ei sattunut yhtään kun puudutuspiikin annettiin vaikuttaa tarpeeksi kauan, ja hammaslääkäri aina instrumenttia vaihtaessaan selitti, mitä seuraavaksi tehdään. Siinä vain pötköttelin selälläni ja seurasin kun toiset tekivät työtä. Lopuksi keskustelin em. luulotautiongelmastani sen mitä puutuneelta suulta sain jotain mongerrettua ulos, ja hammaslääkäri rohkaisi käymään niin usein kuin tarpeelliselta tuntuu.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Mystinen hampaani (kunpa joku tietäisi mikä niistä) on taas alkanut oireilla. :jupinaa: Keväällä 2011 yhteen ylähampaaseen tehtiin juurihoito, josta olen täällä aiemmin jo kirjoittanutkin. Viime talvena joku sen läheisyydessä oleva hammas tai sitten se (vaikkei juurihoidetun hampaan pitäisikään enää oireilla) reagoi satunnaisesti todella voimakkaasti kylmään tai kuumaan aina yhden päivän kerrallaan, seuraavana ei mitään oireita. Tämän kevään hammastarkastuksessa siitä hammaslääkärini kanssa puhuttiin, ja kun hänkään ei löytänyt sieltä mitään ongelmia, päätettiin jättää asia odottamaan, josko oireet joko loppuisivat tai sitten pahenisivat. Hän kun ei halunnut umpimähkään ruveta naapurihampaita juurihoitamaan, kun mitään hammasta ei voinut osoittaa selkeästi syypääksi, vaikka mittauksia tehtiin useammallakin laitteella.

No nyt sitten viime viikolla Ahvenanmaalla oireet alkoivat uudelleen ja niin voimakkaina, että jouduin useana yönä turvautumaan särkylääkkeisiin, jotta sain nukuttua. Eilen soitin hammaslääkäriasemalleni ja kuten arvasin, oma lääkärini oli jo aloittanut kesälomansa ja palaa vasta elokuun alkupuolella. Varasin ajan heti sinne, mutta sovin, että soitan uudelleen, jos tilanne entisestään pahenee. Viime yö oli sitten taas pahempi, enää ei riittänyt yksi tabletti taltuttamaan todella inhottavaa jomotusta. Soitin aamulla uudestaan ja sainkin sitten jonkin ajan kuluttua soiton takaisin, että iltapäiväksi oli yhdelle lääkärille tullut peruutusaika. Toivekkaana, mutta hieman epäillen menin sitten hänen vastaanotolleen. Niinhän siinä kävi, ettei hänkään löytänyt mitään syytä tuolle jomotukselle. Otettiin pari uutta kuvaa, joista ei ollut mitään apua. Hän koputteli kaikki oikean puolen ylähämpaat läpi eikä mikään ollut erityisen arka. Totesi sitten, että mysteeri on, ei hän valitettavasti voi sille mitään nyt tehdä. Särkylääkkeitä vaan sitten tarpeen mukaan, ja oma lääkärini saa päättää elokuussa, mitä tehdään. Aletaanko sitten systemaattisesti vai satunnaisesti juurihoitamaan naapurihampaita vai olisiko viisuri syyllinen (se on siis ihan kokonaan aikanaan tullut esille ja jo yli 20 vuotta tuolla muiden mukana ollut kuten muutkin viisurini). Euron kuvat vaan vilisevät silmissäni, kun tuo operaatio syyllisen metsästys alkaa. Tänäänkin varmaan taas satanen meni tuohon käyntiin, josta ei konkreettista apua ollut, toki sulki pois jonkin selvän uuden syyn.

Taidan nyt sitten kuukauden olla juomatta mitään kuumaa ja syömättä erityisen kylmää. Sain taas illallakin sellaisen tuskaisen jomotuksen, kun menin jogurttia syömään, vaikka yritinkin välttää sen joutumista riskialueelle. Onneksi punaviini tai muu alkoholi sentään rentouttaa. :mrgreen: Ihmettä odotellessa. :peukku:

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Jatkan hammastarinaani. Ihmettä ei tapahtunut, vaan särky äityi aamulla niin ikäväksi, että päätin varata ajan vielä toiselle lääkärille, jospa hän löytäisi syyn tai ainakin määräisi jotain tehokasta kipulääkettä. Kyllä kannatti: hän vähän koputteli taas ja otti uudet kuvat - ja syylliseksi osoittautui viisuri, jonka juuri on tulehtunut. Sille tuli siis lähtötuomio. Olisi ottanut sen hetikin pois, mutta minun aikatauluuni ei nyt oikein sopinut hampaan poistaminen kaikkine sivuvaikutuksineen, joten sain antibioottikuurin, jolla tulehduksen pitäisi helpottaa. Jos sillä menisi nyt sitten kuukausi, jotta pääsen lomalla poistattamaan sen omalla hammaslääkärilläni. Heti helpotti kummasti, kun syy löytyi. Mikään ei ole inhottavampaa kuin epävarmuus. Oireetkin ovat tänään taas muuttuneet, kun särkyä eikä kuuman arkuutta ole enää aamun jälkeen ollut, mutta sen sijaan purenta-arkuus on tullut selvästi pahemmaksi. :sekava: Nyt sitten vain odotellaan antibioottien tehoa.

Ihmettelen vain, ettei eilinen lääkäri epäillyt ja tutkinut viisuria tarkemmin. Uusi lääkäri näytti minulle röntgenkuvia ja minäkin näin selvästi siinä sen tulehtuneen alueen, kun hän sen osoitti.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Hyvä kuitenkin, että kipua aiheuttanut hammas vihdoin löytyi! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Tänään oli sitten se päivä, kun tuo kesäkuussa tulehtunut viisurini otettiin pois. Yllättävän helppo operaatio tuo oli, yhtään ei sattunut, mutta hivenen ilkeältä kuulosti, kun juuret irtosivat. Kolme on noita viisureita vielä jäljellä, toivottavasti vielä pitkään.

Antibiootit tehosivat silloin kesäkuussa nopeasti, eikä hampaasta ollut kiusaa sen jälkeen, mutta hyvä siitä nyt oli päästä eroon ennen kuin tulehdus olisi uusiutunut - jossain vaiheessa se olisi kuitenkin tapahtunut, kun viisureita ei kannata juurihoitaa.

Nyt on helpottunut olo, kun ei enää tarvitse jännittää, miltä hampaan poisto tuntuu. :tuuletus:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ai olihan täällä tällainen ihan varsinainen hammaslääkäripulinakin. :heh:

Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä vihdoinkin hampaiden tarkastukseen, kun edellisestä kerrasta on nyt mennyt se suositeltu kolme vuotta. Samalla voisin ruinata lähetteen suuhygienistille, sielläkin olisi pitänyt käydä jo ajat sitten. Osaako joku suositella jotain hyväksitodettua, ei mielellään ökykallista hammaslääkäriasemaa Helsingistä tai Espoosta? Voi olla, että menen vaan jonnekin mistä saa Cityshopparialennusta tms., mutta ottaisin mieluusti suosituksia vastaan. :joojoo: Kävin tuossa meidän naapurissa sijaitsevassa hammaslääkärissä ja olin ihan tyytyväinen, mutta voisin kokeilla jotain muutakin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Happy »

Minä(kin) kävin tänään suuhygenististilla. Ihaan hyvään aikaan tää osuikin, sillä hampaat ovat jo pitkään särkeneet.
Palvelu oli tosi ystävällistä ja kaikenlisäksi minulle varattiin hammaslääkäriaika jo ensikuuksi! :uujee:
Viimeksi kävin samassa paikassa kolme vuotta sitten, joten ehdin jo pelätä mitä kaikkea tuhoa olen hampailleni ehtinyt tuossa ajassa tehdä, onneksi hampaani olivat suht hyvässä kunnossa, joten ainakin yksi huoli vähemmän :peukku:
Palvelu oli tosissaan niin ystävällistä että poistuin kerrankin paikalta hymyillen :ihana:

Nyt kyllä hieman jännittää tuo tuleva hammaslääkäri, sillä mulla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta sellaisista, koska ennen mulla ei ole mulla mitään reikiä ollut, toivottavasti en ihan kivuissa joudu kuitenkaan kärsimään :heh:
Never miss a good chance to shut up.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Violette kirjoitti:Ai olihan täällä tällainen ihan varsinainen hammaslääkäripulinakin. :heh:

Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä vihdoinkin hampaiden tarkastukseen, kun edellisestä kerrasta on nyt mennyt se suositeltu kolme vuotta. Samalla voisin ruinata lähetteen suuhygienistille, sielläkin olisi pitänyt käydä jo ajat sitten. Osaako joku suositella jotain hyväksitodettua, ei mielellään ökykallista hammaslääkäriasemaa Helsingistä tai Espoosta? Voi olla, että menen vaan jonnekin mistä saa Cityshopparialennusta tms., mutta ottaisin mieluusti suosituksia vastaan. :joojoo: Kävin tuossa meidän naapurissa sijaitsevassa hammaslääkärissä ja olin ihan tyytyväinen, mutta voisin kokeilla jotain muutakin.
Itse olen käynyt jo monta kertaa Kampissa Megaklinikassa. Siellä on kohtuuhintaista ja ihan hyvää hoitoa olen saanut. En tiedä mistä olet saanut tiedon, että kolmen vuoden välein pitäisi käydä tarkastuksessa :shock: . Minusta tuo on aivan liian pitkä aika. Minulle suositeltiin käymistä puolen vuoden välein tai ainakin vuoden välein :joojoo:
https://www.megaklinikka.fi/
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Hei jopas sattui, varasin juuri Megaklinikalta ajan (siis ennen kuin luin viestisi), koska saan sieltä alennusta! :uujee: Kiva kuulla, että siitä on hyviä kokemuksia.

Tiedon tästä kolmen vuoden välein tapahtuvasta tarkastuksesta olen saanut ihan omalta hammaslääkäriltäni. :joojoo: Sehän on ihan henkilöstä kiinni, miten usein täytyy käydä. Mulla on hampaat niin hyvässä kunnossa eikä reikiintymistaipumusta ole, ettei useammin tarvitse käydä tarkastuksessa (paitsi tietenkin jos tulee jotain vaivaa). Suuhygienistillä tosin pitäisi käydä vuosittain, koska mulle tulee sitten vastavuoroisesti hammaskiveä helposti.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Kävin tänään hammaslääkärissä. Viime käynnistä onkin jo ehtinyt vierähtää lähemmäs kolme vuotta. Tilanne oli paljon epämukavampi kuin muistinkaan. Minulla oli kolme alkavaa reikää, mutta ei mitään akuuttia. Sain kehuja puhtaasta suusta. :mrgreen: Liiasta makean syömisestä taidettiin vähän torua, mutta ilmeisesti kuuntelukykyni heikkenee huomattavasti, kun suuni on täynnä metallisia esineitä. Ilmeisesti minulle on myös puhkeamassa viisaudenhammas, joka piti käydä kuvauttamassa röntgenissä. Onneksi sain ajan jo samalle päivälle ja saatiin sekin pois alta. Jos noissa kuvissa ei ole mitään kummallista, minun tarvitsee mennä seuraavan kerran hammaslääkärille vasta kahden vuoden päästä. :peukku:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Hyvä Piggy ja Piggyn hampaat! :tapu:

Kävin tosiaan hammastarkastuksessa minäkin. Kaksi alkavaa reikää takahampaissa, mutta kuulemma eivät vaadi seurantaa, kunhan vaan muistan pestä fluorihammastahnalla. Ja muistanhan minä. :mrgreen: Suuhygienistille toki passittivat (jonne olisi pitänyt mennä jo vuosi sitten, mutten ole saanut aikaiseksi) ja käskivät käydä tarkastuksissa joka toinen vuosi. Veikkaanpa, että YTHS:llä tai julkisella puolella olisivat käskeneet käymään joka kolmas vuosi. :heh: Nuohan kuitenkin saavat rahaa siitä, että käyn useammin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Minäkin menen hammaslääkäriin keskiviikkona! Mikä buumi on käynnissä? :rofl:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulla on aika varattuna 18. päiväksi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minä varasin ajan ylihuomiseksi.

Ja paniikki iski välittömästi :eeek:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Kävin maailman suloisimmalla hammaslääkärillä! :kups: Beibi voit puuduttaa mut anytime mistä vaan! Juttelevainen, söpö ja hauska tyyppi. Hän löysi myös reiän (hampaastani), joka paikattiin sitten saman tien, koska päätin, että mitä sitä jahkailemaan. Reikä oli ensimmäiseni! Ilmeisesti pitää opetella käyttämään hammaslankainta (en vain yksinkertaisesti osaa), koska reikä oli hampaiden välissä.

Puutunut kohta tuntuu hassulta. :heh: Minä kyllä tykkään käydä hammaslääkärissä, mutta se johtuukin varmasti siitä, että aikanaan kävin yhtenään, ja molemmat vakilääkärini olivat mukavia.

Vuoden päästä uudestaan. :joojoo:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Haluaisitko riksandeeros vaikka yksityisesti heittää hammaslääkärisi/hammaslääkäriasemasi nimen, kun kerran noin hyvä oli? :kaunis: Vai kävitkö kunnallisella?

Suosittelen kyllä lämpimästi hammaslangan käyttöä ihan jokaiselle. Ei pelkällä harjalla kerta kaikkiaan saa hammasvälejä puhtaaksi.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^Kävin siis Koskiklinikalla Tampereella, mutta laitetaan nyt silti. :heh:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^No en mä ehkä sinne saakka jaksa lähtee. :heh: Kiitos nyt kuitenkin!
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Kävin tänään ekaa kertaa elämässäni yksityisellä hammaslaakäriasemalla ja olin enemmän kuin tyytyväinen! Viihtyisä paikka, ystävällinen henkilökunta ja mukava, puhelias lääkäri mukavine hammashoitajineen. Tämä lääkäri ei, kuten kunnalliset lääkärit AINA, repinyt piikkinsä kanssa ikeniä riekaleiksi ja hampaita irti pelkän tarkastuksen aikana. Ei, hyvin hellävaraisesti hoiti asian :joojoo: . Ja jee, reikiä nolla! :uujee: Eikä hammaskiveäkään ole yhtään vaikka edellisestä poistosta on kolme vuotta :shock: .
No, kun kerran mitään muuta korjattavaa ei löytynyt, uskaltauduin kysymään, mitä maksaa amalgaamipaikkojen vaihtaminen. Minulla on niitä kauheat 8 kappaletta, ne on kaikki asennettu joskus 80- luvun puolella ja paitsi että ovat rumia, osa niistä on viime vuosina alkanut tuntua epämiellyttäviltä.
Hinta- arvioksi tuli puudutuksineen vähän reilu tonni, mutta koska ne paikat ovat jo niin ikivanhoja niin saan Kela- korvausta ja hinnaksi tulee n. 750€.
Ensimmäiset kolme paikkaa lähtee ensi viikolla :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minä olen jo jotain yli 20 vuotta käynyt ei kunnallisissa ja en enää aio edes niihin mennä :eiei: Yksityisiltä saa ajan vaikka samalle päivälle ja hoito on niissä todellakin paljon parempaa. Maksaa enempi, mutta menee se raha paljon turhempaankin. Tässä on kyse kuitenkin juuri sinusta itsestäsi ja sinun hyvinvoinnistasi. Ja itseen kannattaa aina panostaa :joojoo:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Näin on :joojoo: .
Itse kyllästyin kunnalliseen hoitoon kun viimeeksi jonotin tarkastukseen vaivaiset 9 kk (ja sen varauksen tekeminen oli yhtä pelleilyä, piti mm. varata aika varauksen tekemiseen). Yhden reiän paikkaaminen ja hammaskiven poisto veivät 3 kk ja vaativat useamman käyntikerran. Mm. hammaskiveä oli mukamas niin paljon, että tarvittiin kaksi käyntiä (toisella kerralla vähän raaputettiin paria etuhammasta :roll: ). Ja toki jokaiselta käynniltä peritään erillinen käyntimaksu ja toimenpidemaksu vaikka samasta toimenpiteestä on kysymys. Eli homma tuli maksamaan lähes saman kuin se yksityinenkin olisi Kela- korvausten jälkeen maksanut.

Mutta kai näissäkin palvelun laatu riippuu paikkakunnasta. Kaverini asuu tuossa naapurikunnassa ja on oikein tyytyväinen. Hyvää hoitoa ja sinne jopa pääsee ilman kuukausien jonotuksia.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kävin hammaskivenpoistossa. Mulla ei kuulemma ollut ylähampaissa eikä takahampaissa ollenkaan hammaskiveä, joten se hygienisti ronkki vain alaetuhampaat puhtaiksi. :shock: Pääsin siis tosi helpolla!

Viimeksi (n. 2 v. sitten) piti käydä läpi ihan joka paikka, jonka lisäksi sain palopuheen siitä, että hammaslankaa täytyisi käyttää päivittäin, kuten oikeastaan tuolloin teinkin. :roll: Ilmeisesti olen oppinut lankaamaan tehokkaammin nyt tai jotain. Tosin en tiedä voisiko myös vajaa pari vuotta tekemäni ruokaremonttikin jotain vaikuttaa, en tiedä yhtään vaikuttaako ravinto ja/tai ruokailutottumukset hammaskiven muodostumiseen vai ei ja jos, niin miten. Enivei, hyvät hampaat on! :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Mie kävin hammaskiven poistossa elämäni ekaa kertaa vuosi sitten yksityisellä puolella, kun olin käynyt hammaslääkärissä samassa firmassa, ja hammaslääkäri suositteli hammaskiven poistoa ja teki lähetteen suuhygienistille. Sitten kävin hammaskiven poistossa, eikä sitä hammaskiveä vissiin paljoa ollut, kun ei sen poistoon mennyt kuin 20minuuttia, ja se maksoi 100€ ja poistuin klinikalta itku kurkussa. Se oli kyllä viimeinen kerta, kun käytän yskityisiä HML-palveluja. Kun ei minulla ole niin isot tulot, että raaskisin maksaa helv*etisti lyhyestä toimenpiteestä. :roll:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Tuossa nyt ei varmaan ollut vielä Kela-korvausta mukana? :mitvit: On meinaan aika kallista, jos pelkkä hammaskiven poisto on satasen verran. :shock: Itse maksoin nyt hitusen alle neljäkymppiä ja se on mielestäni erittäin ok hinta.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Mä oon käynyt kerran yksityisellä paikkauttamassa hammasta, kun en jaksanut odottaa aikaa kunnalliselta. Mulle osui kyllä ihan samanlainen törttö kuin kunnalliseltakin, jutteli hoitajan kanssa jotain omia juorujaan ja välillä sörkkiessään muisti kovaan ääneen valittaa, miten nykynuoriso syö niin paljon karkkia. :roll: Itsehän kun en karkkia edes juuri syö. Mutta vaikea siinä on sanoa vastalauseita, kun suu on täynnä erilaisia välineitä.

Pitäis varmaan kokeilla jotain toista hoitolaa, puolisolla on ainakin yksityisellä puolella käynyt ihan suhtkoht hyvä tuuri. Mutta nyt oon jossain varausjonon varausjonossa tänne meidän omaan hoitolaan, josko vaikka pääsisi sitä jossain vaiheessa kokeilemaan. :joojoo:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä kävin hoidatuttamassa muutamia vuosia sitten juurihoitoa yksityisellä, mutta jossain kohtaa, kun kesken hoitojen lohkeskin hammas, päätin käydä kunnallisella, kun yksityinen oli niin kallis. Yllätykseks kunnallisella puolella hammaslääkärinä toimi sama henkilö, jonka vastaanotolla olin ollut yksityisellä :heh: oli tekemässä kunnalliselle puolelle keikkaa. Periaatteessa sain siis saman palvelun paljon paljon halvemmalla.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vastaa Viestiin