Say aa aa aa (Hammaslääkäripulina)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Suuhygienisti. :kuolaus:

Muistan joskus käyneeni YTHS:n suuhygienistillä raavituttamassa hammaskiveä pois. Olisin antanut sen naisen vaikka repiä kaikki hampaat suustani. :ihana:

Mutta se oli silloin ennenkuin olin vakavassa parisuhteessa. Nykyisin moinen ei tulisi mieleenikään. :heh:
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin hammaslankaa! :uujee: Se ilkeä nainen niistä malliohjelmista oli haukkunut suomalaisten hampaat, niin sain vihdoin ostettua 25 metriä hammaslankaa! :tapu: Lupaan käyttää sitä sekä aamuin että illoin. :joojoo: Olisin ostanut suuvettäkin, mutta en halunnut ostaa sellaista tynnyriä. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Pete kirjoitti:Ostin hammaslankaa! :uujee: Se ilkeä nainen niistä malliohjelmista oli haukkunut suomalaisten hampaat, niin sain vihdoin ostettua 25 metriä hammaslankaa!
Hammaslangallako se meinaa hampaansa valkasta!! :heh:

Janice ON JUMALATAR!! Ei mikään ilkeä
Esikuvani :tuuletus:

:heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

No, en valkaista, mutta pitää niistä huolta. :mrgreen:
Yritän myös tsempata itseäni vähentämään mehujen ja limonadien juontia. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt ostin suuvettäkin! :tuuletus:

HTT: Olen päättänyt käyttää hammaslankaa vain iltaisin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^No ihan hyvinhän se lankaus kerran päivässä riittääkin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Violette kirjoitti:^No ihan hyvinhän se lankaus kerran päivässä riittääkin.
Kiitos Violette, että tuet minua näissä tärkeissä suuhygieniapäätöksissäni. :hali: :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

I'll be there for you, whenever you're needing me... :hali: :heh: (12 pistettä sille, joka keksii mistä laulusta tuo on.)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mä tiedän. :uujee: Se on sen kamalan Theresen When you need me. :uujee: Tai sitten ei. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Väärin! Se on ihanan Thérèsen When you need me!
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mulle tuli kolme kappaletta mieleen, missä lauletaan "I'll be there for you", mutta yksikään niistä ei ollut aksenttimerkillinen Therese. :lohduton:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ei ole tuo biisi :eiei: Se olisi ollut liian helppo.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tutkimus: Suuvesistä syöpää

Hui. Uskaltaakohan suuvettä enää käyttääkään? Minulla on juuri tuota Listerinea. :eeek:
Riskinä seniorilaumat

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

^ Juuh, vaarallisia ovat. Eräässä toisessa artikkelissa (olisko ollut viime vuonna) kerrottiin, että tiettyjä suunhuuhteluaineita ei pitäisi käyttää lainkaan jos ajaa autoa, sillä alkometrin mittari heilahtaa puhallutettaessa.
Jutussa mainittiin nimeltä Listerine. Arvatkaa mitä suuvettä hammaslääkärini suositteli? En ostanut.
Miten kukaan voi antaa tuotteelle tuollaista nimeä josta tulee mieleen listerioosi... :draamaa:
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Sain tänään vihdoinkin varattua ajan hammastarkastukseen, ei tässä mennytkään kuin koko syksy jahkaillessa. :puna: Voinkin vain syyttää itseäni siitä, että pääsen hammaslääkäriin vasta heinäkuussa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Pete kirjoitti:Tutkimus: Suuvesistä syöpää

Hui. Uskaltaakohan suuvettä enää käyttääkään? Minulla on juuri tuota Listerinea. :eeek:

Mun hammaslääkäri on sanonut nimenomaan, että tuota ei saisi käyttää. On turhan voimakasta; harjaaminen ja lankaaminen riittää kyllä.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Mua vaivasi koko viikonlopun ihan kauhea hammassärky. Kipu tuntui poskessa, puhkeamassa olevassa viisaudenhampaassa ja olin ihan varma että nyt on leikkaus edessä, pakko mennä yksityiselle ja maksaa itsensä kipeäksi. Sekä saada kamalat motkotukset miksen leikkauttanut viisuriani ajoissa, YTHS:n tarkastuksessa joskus vuonna vasara ja kirves se kun määrättiin poistettavaksi.

Ensimmäinen ylläri oli se, että pääsin kaupungin hammaslääkärille jo tänään. Otettiin röntgenit, ja koska laitteet oli nyt huomattavasti tarkemmat kuin silloin josku 90-luvun lama-aikaan niin kuvasta erottui että kyseisen hampaan juuret menee erittäin läheltä hermokanavaa. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei hammasta missään nimessä saisi leikata ellei ole ihan pakko, koska hermovaurion riskit on liian suuret. Eli hyvässä lykyssä jos joku tura olisi sen mennyt poistamaan voisi mulla olla kasvohermot sökönä.

Se kipu johtui ikenen ärtymisestä, kun hammas on viimeinkin pukkaamassa pinnalle. Sain antibioottikuurin ja särkylääkkeitä, ja ymmärrän nyt miksi vauvat huutaa niin kamalasti kun niille puhkeaa hampaita.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Hienoa, ZetZet! :hali: Kipupäivystykseen onneksi pääsee nopeasti myös julkisella puolella.

Mulla vierähti sellaiset kymmenen vuotta siitä kun olin viimeksi hammaslääkärissä käynyt ennen viime elokuuta, ja aika paljon oli ehtinyt siinä ajassa muuttua. Jatkossa aion kyllä käydä säännöllisesti tarkastuksessa, tietääpähän ajoissa senkin jos viisureita pitää alkaa poistelemaan. Mulla kuulemma onneksi ovat kaikki kolme jäljelläolevaa sellaisessa asennossa, että ne voi vaan vetää pois jos puhkeavat. Voi olla etteivät puhkea :uujee:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

jayhell
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 08:39

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja jayhell »

Onko normaalia ensimmäisen juurihoito kerran jälkeen tulee kova turvotus?? hoidettava hammas on neljäsylhäältä .. Turvotus on oikeasti niin kova että aamulla kun heräsin niin turvotus oli tullut jo lähelle silmää :( toinen poski on kun oravalla :( Kuureina on Penisiliini ja Panacod ja Flagyl 400mg, aloitin penisiliini kuurin maanantaina koska silloin alkoi juurihoito, ja keskiviikkona Flagyl kuurin

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^En osaa sanoa, koska minulle ei ole tehty juurihoitoa, mutta jos olo on oikein tukala niin voithan pirauttaa lääkärille tai terveysasemalle ja kysyä, onko tilanne normaali ja mitä voisit tehdä sen helpottamiseksi.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Miik »

^^ Ei tuollainen turvotus ihan normaaliltakaan kuulosta :miettii: Mun juuret kipeytyivät niin pahasti ensimmäisen juurihoitoni yhteydessä, etten voinut odottaa varattua aikaani vaan jouduin menemään päivystyksen kautta jatkohoitoon. En siis neuvoisi odottelemaan, vaan ottamaan yhteyttä hoitavaan hammaslääkäriisi. :joojoo:

Kestämistä hammasvaivojen kanssa! :hali: Ne on perssiistä. :niinpa: :joojoo:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

jayhell
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 08:39

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja jayhell »

Nooh näinhän tässä sitten kävi :D torstaina piti lähteä HYKSiin kuumeen takia koska hammaslääkärini sanoi että heti päivystykseen jos kuume nousee. Nooh pääsin jonojen ohi ku ne näkivät naamani :D no sitte kolmepussia antibioottia suoneen ja yöllä 12aikoihin leukakirurgille joka sitte sano että mitä hemmettiä tämä hammashan olisi pitänyt repiä irti eikä juuri hoitaa.. no siinä sitten hammas otettiin pois.. nyt on särky loppunut mutta poski vielä turvoksissa.. hammasta poistettaessa lensi mätä pitkälle mitä oli kertynyt ikeneen ja poskeen :D

Avatar
Vetoapu
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 453
Liittynyt: 16 Maalis 2008, 17:14
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Vetoapu »

Tuli kans laitettua kalustoa kuntoon! :joojoo: Tulin just viimeiseltä hoito kerralta, poistettiin yksi hampaista.
Nyt on kiva olla tiskin takana, kun ei "pysty" puhumaan! :heh: Mutta kait se tästä.

Nyt vaan mietityttää tietysti, että millä tuon laskun saa maksettu, kallista touhua.

No kait se jotenkin hoituu!! :peukku:
"Elämä on aina kuolemisen arvoista"

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

En oikein uskalla tulla tänne, kun tulee heti niin huono omatunto, pitäs nimittäin kiireesti mennä hampilääkäriin. Joutuu varmaan yksityiselle ja maksamaan tsiljoona egee yhdestä paikasta, mut julkiselle pääsy kestää ainakin puoli vuotta... siinä ajassa ehtii jo tippua hampaat suusta :parku:

Avatar
Vetoapu
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 453
Liittynyt: 16 Maalis 2008, 17:14
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Vetoapu »

Itsekin kävin muutaman kerran ensin särkyvastaanotolla, mutta sitten tsemppasi ja tilasin ajan yksityiselle :joojoo:

Eilen parasta oli kun hampaan poiston jälkeen lääkäri sanoi, että tänään on sitten jäätelöpäivä! :uujee:
Sai ihan hyällä omallatunnolla vetää jätskiä koko illan, lääkärin määräyksestä! :tapu:

Tärkeintä tässäkin on varmaan löytää lääkäri, jonka kanssa hommat pelaa. Eli meikäläisen tapauksessa tohtori
joka ymmärtää tällaista heikko hermoista/hampaisa! :heh:
"Elämä on aina kuolemisen arvoista"

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mä kävin kerran hammasputsauksessa Turun AMK:n suuhygienistiopiskelijoiden harjoituskappaleena. Olipahan kokemus :heh:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jee, pääsen YTHS:lle tarkastukseen. :uujee: Olin jo varautunut pidempään jonotukseen, elokuussa nimittäin laittoivat minut jonoon... :mrgreen:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Nysa »

:evil: :evil: :evil: periköön vanhat amalgaamipaikat.. kävin just hammaslääkärissä,kun yhtä takahammasta vihloi. Amalgaamin alta löytyi uusi reikä, ja vanha paikka revittiin irti.. ja nyt on väliaikainen paikka laitettu. Hammaslääkäri sanoi, että oli sen verran kimurantti tapaus, että saattaa olla, että puudutuksen hävittyä alkaa koskea jatkuvasti hampaaseen tai oireet vaan pahenevat. Siinä tapauksessa pitää sitten soitella huomenna lääkärille, että pääsenkö vastaanotolle.. ja sitten on luvassa juurihoitoa ja muuta kivaa.

Niin, ja se parempi vaihtoehto kuulemma on, että oireet vähenee tai häviää kokonaan. Lääkäri ei oikein uskaltanut ennustaa,kummin käy.. hammas näytti ihan hyvältä, mutta puudutusainetta kului kaksinkertainen määrä, ennenkuin laskin poraa lähellekkään. Lääkäri arveli, että hammas saattaa olla niin tulehtunut,ettei puudutus kunnolla tehoa. Joten täällä sitä istutaan kotosalla puoli naamaa turvoksissa ja kuolataan. :niinpa:

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Auts, kuulostaa tosi ikävältä Nysa. :lohduton: Toivottavasti hammas ei kipeytyis entisestään, vaan olo parantuis pian. :hali:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mun viisaudenhammas pistää mun poskea. :lohduton: Pitäisi varmaan selvittää, miten hammaslääkärisysteemit täällä toimii, kun olen käynyt vaan vuosia sitten YTHS:llä. Mä en siis erityisemmin pelkää hammaslääkäriä, enemmän ongelmia tuottaa tämä yleinen asioimiskammo.

Edit: Joo, soitin ajanvaraukseen, mutta menin niin sekaisin sen tädin sekavista puheista, että lopulta sanoin hädissäni soittavani yksityiselle. Mä en ehkä enää ikinä yritä hoitaa mitään asioita. :roll:
What color is your life?

Vastaa Viestiin