Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Miksi olet nykyisen pankkisi (pääasiallinen) asiakas?

olen alle 18v, enkä voi vaikuttaa pankkini valintaan
6
12%
olen yli 18v, mutta pankkini on edelleen vanhempien valinta
30
61%
olen vaihtanut pankkia asuntolainan kilpailutuksen yhteydessä
3
6%
olen vaihtanut pankkia muiden etujen/syiden takia
7
14%
EOS
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jónsì kirjoitti:
Violette kirjoitti:Visa Electronia ei taida saada enää, käsittääkseni se ollaan korvaamassa debit-kortilla? Debit ajaa käytännössä ihan saman asian, paitsi käy vaan laajemmin ja toimii luotettavammin :peukku:
Ja rahat lähtevät tililtä miten sattuu. :peukku:
Totta :niinpa: Pikemmin kuitenkin milloin sattuu :heh: Ihan oikeat summat sieltä lähtevät, mutta rahat eivät lähde reaaliajassa, kuten electronilla lähtivät. Kantsii siis olla tarkkana ettei tili ylity. Saattaa mennä useita päiviäkin ennen kuin ostot katoavat tililtä, mutta onneksi olen nykyään oppinut jo varautumaan siihen :)

Totta myöskin, ettei uusia electron-kortteja enää myönnetä :joojoo:
Vompeli kirjoitti:Mun pitää vaan päästä eroon tästä pelosta, että luottokortin tiedot joku varastaisi ja käyttäisi väärin. :puna:
Mulla oli sama pelko ja kerran sähläsin itse kortillani netissä väärät numerot niin että kortti sulkeutui. Pankissa eivät millään uskoneet, että se oli oma syyni ja pakottivat ottamaan uuden kortin. Laitoin siis debit-numeron credit-kenttään (kortissa kun on molemmat numerosarjat). :niinpa: Nyt kun osaan käyttää korttiani, ei ole mitään ongelmia ollut tilausten kanssa :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Manaamanne tililtäveloitusaikataulu kuulostaa siis ihan normaalilta pankkikorttiveloitukselta. Itse kaipaan niitä aikoja kun oma kortti oli puhdas pankkikortti, ja palkkapäivää edeltävänä päivänä saattoi huoletta käydä ostoksilla vaikkei rahaa sillä hetkellä tilillä ollutkaan. Nykyään tuntuu että debit-korttimaksunkin yhteydessä saldo tarkistetaan aina vaikkei olisi niin väliksi.

P*llystä ovat myös katevarauksen vaativat polttoainekylmäasemat, joissa pitää ensin valita katevaraussumma, vasta sitten voi tankata. Kauheen hankalaa!

Luottokortti on kiva kaveri, joskin itselläni suhde on tätä nykyä hyvinkin riippuvainen heihin.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Okei :) Mä nyt harkitsen ottavani tuon perus debit-credit -kortin.

Visa electron ottaa päähän erityisesti junassa. :niinpa: Ja toi kanssa, kun ostokset ei lähde ajallaan tililtä. Nyt näkyi menneen vasta viime keskiviikkona tekemäni ostos. :draamaa: Kerran yksi parin euron ostokseni roikkui katevarauksessa noin kuukauden. :plop:
Raipatirai

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jvvv kirjoitti:Manaamanne tililtäveloitusaikataulu kuulostaa siis ihan normaalilta pankkikorttiveloitukselta. Itse kaipaan niitä aikoja kun oma kortti oli puhdas pankkikortti, ja palkkapäivää edeltävänä päivänä saattoi huoletta käydä ostoksilla vaikkei rahaa sillä hetkellä tilillä ollutkaan. Nykyään tuntuu että debit-korttimaksunkin yhteydessä saldo tarkistetaan aina vaikkei olisi niin väliksi.
Joku väitti, että debitillä ei voisi maksaa jos tilillä ei ole katetta, onko tosiaan näin? Eli tsekkaako se kuitenkin sen saldon, vaikka pankkikortille ominaisesti ei otakaan rahoja tililtä saman tien? En ole kokeillut, kun tilini ei mene koskaan nollille/miinukselle. Jos tiedän, että rahaa on vähän, maksan Visalla. Pitäiskö kokeilla :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

^ Voi maksaa, koska maksut siirtyvät katevarauksiinkin milloin sattuu.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Ok, eli ei kannata vingutella debitiä, jos ei ole varma, että tilillä on rahaa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mutta siis toki, jos kaikki maksut ovat siirtyneet katevarauksiin, niin debit ei anna maksaa. Se on ihan kiva juttu, mutta kiva juttu olisi sekin, jos ne siirtyisivät katevarauksiin edes lähes reaaliajassa. Muutama tunti nyt vielä on ihan okei, mutta viikko on ihan järjetöntä. :sekava:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä seuraan raha-asioitani ihan luokattoman huonosti. :puna: Kerran en edes huomannut, ettei palkkani ollut tullut, vaan sain tietää asiasta, kun palkanlaskija soitti mulle. :puna:
What color is your life?

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Minä kun olen tällainen "kaiken varalta" -tyyppi, niin vaihdoin silloin kun nämä debit-kortit tulivat markkinoille entisen pankki-ja luottokortin yhdistelmän kahdeksi erilliseksi kortiksi eli minulla on saman pankin debit-MasterCard ja credit-Visa. Näin on aina ainakin yksi kortti käytössä matkoillakin, jos vaikka toinen satuttaisiin varastamaan (kun pidän niitä eri paikoissa reissussa). Lisäksi välttyy kortilla maksaessaan yhdeltä napin painallukselta, kun ei tarvitse valita debitin ja creditin välillä.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Siis debit kortteja on kahta eri sorttia, online ja offline kortit (eräässä pankissa nimetty Mastercard Electronic ja Mastercard Pankin kortti). Tämä Electronic eli online kortti tekee aina katevarauksen ja näin ollen tiliä ei voi ylittää. Pankin kortti eli offline kortti ei aina pienimmissä ostoissa tee katevarausta. Tämä vanhaa pankkikorttia vastaava offline kortti on käyttökelpoinen esim. laivoilla ja lentokoneissa jossa yhteyttä ei välttämättä pankkiin ole.

Tosin kauppias eli maksupäätteen haltija voi halutessaan määrittää maksupäätteen tekemään aina katevarauksen myös offline korteille. SEPA. :ihana: :rofl:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

:jupinaa:

Olen aivan pihalla. :aivanmaassa: Ahdistelen jo(i)tain henkilö(it)ä tai tätä ketjua tyhmillä ja luultavasti asioista tietäville
ihan helpoilla kysymyksillä kunhan olen nukkunut. Nyt väsyttää ja turhauttaa liikaa, enkä jaksa kirjoittaa. :niinpa:

EDIT: Enkä edes tiedä, miksi laitoin tämän tänne, kun pankki on vain pieni osa ongelmaa. :rofl:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulle soitettiin muutama päivä sitten pankista ja sanottiin, että olen saavuttanut 90 jotakin. Sitten he kysyivät elämäntilanteestani, ja sanoin aloittaneeni juuri opiskelun. Miesääni sanoikin heti, ettei asia ole minulle ajankohtainen, joten hän soittelee vuoden päästä uudestaan.

Minulle jäi täysin epäselväksi, että mitä asia koski. ??? Olisikohan hän ollut luottokorttia tarjoamassa? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Kuulostaa kyllä opintopisteiltä luottokorttia varten...
...saat säännöllisiä tuloja tai jos olet opiskelija, olet suorittanut 60 opintoviikkoa tai 90 opintopistettä.
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Aintsu kirjoitti:En mäkään varmaan muuten uskaltaisi maksaa luottokortilla, paitsi tuollaisissa erikoistilaisuuksissa. Pitääkin tänään jo perehtyä asiaan, miten kortin saan hommattua! :uujee:
Vissiin perehdyin :heh: Mutta nyt lähipäivinä aion kyllä vihdoin ottaa itseäni niskasta kiinni ja hankkia luottokortin. :draamaa: Hur svårt kan det va?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt minulle tuli kutsukirje American Express Green Card -kortinhaltijaksi. Jäsenyys maksaa ilmeisesti vuodessa 50 euroa, joten en kyllä aio hankkia kyseistä korttia. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

^Sama "kutsu" tuli minullekin ja samoin hankkimatta jää. Oman pankin Visa ja Debit MasterCard -kortti riittävät. :joojoo:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kysymys! Onko kellään kokemusta/tietoa vuokravakuustileistä :mitvit: Avasin sellaisen juuri, mutta se pitäisi kuulemma jotenkin "pantata". OP:n sivuilla ei kerrottu tarkemmin asiasta, käskettiin vain ottamaan yhteyttä sinne, jotta he voivat selittää asian. Mun mielestä se vaikuttaa jotenkin hämärältä, kun missään ei selitetä, mitä tää panttaaminen on, ja miten se käytännössä hoituu. Ahdistavaa... :puna:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Vuokravakuustilihän on sellainen, että vaikka se on avaajan oma tili, niin sieltä ei voi nostaa rahaa, ennen kuin toimittaa paperin vuokranantajalta (eli poismuuttaessa). Voisiko tuo panttaaminen tarkoittaa sitä? Mä olen itse avannut tuollaisen tilin ihan käymällä pankissa, mutta ilmeisesti sä olet tehnyt sen netissä?
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Joo, netin kautta avasin ja siinä oli yhteydenottolomake, jossa asiasta sitten kysyin lisätietoja. Vielä eivät ole kuitenkaan vastanneet, joten siksi täällä panikoin. :heh:

Tuo sun selitys panttaamisesta kuulostaa oikealta. Vielä kun tietäisin, miten sen käytännössä hoidan. Ehkä vuokrasopimus pitää käydä näyttämässä pankissa? :raaps:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä en muista, näytinkö pankissa vuokrasopimusta, mutta ainakin ne teki mulle sellaisen paperin, jonka vuokranantaja voi sitten vuokrasuhteen päättyessä täyttää, jotta saan rahat tililtä pois. Sitä säilyttää sitten joko vuokranantaja tai asunnon välittäjä.
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Okei, kiitos tiedosta! :hali: Jos pankista ei kuulu yhteydenottoa, menen sinne itse kyselemään tyhmiä. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Mä olen tuollaista kanssa miettinyt. Sen verta olen kuullut muiden ärsytysnurinoita siitä, miten vuokravakuuksien palautus on kestänyt ja kestänyt. Tuo varmaan olisi parempi vaihtoehto?
Raipatirai

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Vuokravakuustilille talletetaan tarvittava vuokranantajan tarvitsema summa yleensä 2-3kk:n vuokra. Pankkiin mukaan siis vuokrasopimus. Pankki panttaa tilin ja tekee siitä paperin asiakkaalle, joka toimittaa sen edelleen vuokranantajalle. Kun se on käynyt tarpeettomaksi (esim. muuttaa pois), allekirjoittaa vuokranantaja sen paperin ja palauttaa pankkiin, joka taas purkaa panttauksen. Tili on taas normaalisti asiakkaan käytettävissä. :joojoo:

Vuokravakuustilin panttaus on maksullinen palvelu, joka maksaa n. 30eur, riippuen tietysti pankista. Lisäksi kannattaa pyytää sellaista tiliä, josta saa myös korkoa. Esim. jos summa on vaikka 1.000eur, niin kivahan siitä olisi saada korkoakin, varsinkin jos se summa makaa siellä vuosia... :peukku:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Suurkiitos havainnollistavasta vastauksesta! :hali: Täytyy siis olla vuokraisäntään yhteydessä ja pyytää häntä toimittamaan sopimus mulle. Meillä nimittäin oli ekaksi puheena, että vasta sitten kun takuuvuokrasumma näkyy vuokraisännän tilillä, hän vahvistaa sopimuksen. Mietin myös sitä: Kumpi yleensä maksaa tuon panttauksen, vuokralainen eli minäkö?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Vuokralainen sen maksaa, koska kyseessä on oman pankin kulu. Ja kyllä allekirjoitettu vuokrasopimus yleensä viedään pankkiin, kun vuokravakuustili sen perusteella pantataan.
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Okei, maksan sen siis! Eihän tuo iso raha ole. Ja sain sovittua vuokraisännän kanssa, että hän toimittaa vuokrasopimuksen mulle, jotta pääsen pankkiin. :peukku: Eli eiköhän nämä asiat hoidu!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mulla on viimein säästötili. :uujee: Tai ei se mikään oikea säästötili ole, koska rahat on milloin vaan nostettavissa ja korko on vain hitusen normaalia isompi. Aiemmin ajattelin, että mulla nyt säästyy rahaa muutenkin, vaikka kaikki olis samalla tilillä, mutta ystävällinen pankkitäti neuvoi, ettei kaikkea kannata pitää korttitilillä mahdollisen varkauden vuoksi. Tuli kyllä hyvä mieli, kun tajusin, miten ison summan sain yhteensä siirrettyä tilin pohjaksi (siis elämäntilanteeseeni nähden ison).
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Onnea uuden tilin johdosta! :mrgreen:
Margot kirjoitti:ystävällinen pankkitäti neuvoi, ettei kaikkea kannata pitää korttitilillä mahdollisen varkauden vuoksi.
Mä olen NIIN iloinen, että mulla oli erillisiä säästötilejä, kun pankkikorttini pöllittiin! :shock: Muuten mä olisin ihan varaton ja olisin saanut sanoa hyvästit tuleville reissuille ynnä muulle kivalle.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minä olen vuodesta 2000 laittanut muutaman kympin eräälle sijoitustilille, josta en paljon tiedä. Joku rahasto se on ja ihan kivasti tuottanut tähän asti. Tavoitteenanihan on eläkepäiviä viettää jossain lämpimässä maassa (ilman niitäkään :heh: )
En tiedä nyt sitten kun on tää eurokriisi, että häviänkö kaikki vuosien säästöt tässä samalla :lohduton:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Aintsu kirjoitti:Mä olen NIIN iloinen, että mulla oli erillisiä säästötilejä, kun pankkikorttini pöllittiin! :shock: Muuten mä olisin ihan varaton ja olisin saanut sanoa hyvästit tuleville reissuille ynnä muulle kivalle.
Hui, onneksi sulla oli erillisiä tilejä. Ja onneksi mäkin nyt asian tajusin.

Tosin mulle on jäänyt vähän epäselväksi, MITEN se tilin tyhjentäminen tapahtuu noissa varkaustapauksissa? Eihän sieltä pitäisi saada rahaa nostettua ilman tunnuslukua tai henkilöllisyystodistusta?
What color is your life?

Vastaa Viestiin