Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Miksi olet nykyisen pankkisi (pääasiallinen) asiakas?

olen alle 18v, enkä voi vaikuttaa pankkini valintaan
6
12%
olen yli 18v, mutta pankkini on edelleen vanhempien valinta
30
61%
olen vaihtanut pankkia asuntolainan kilpailutuksen yhteydessä
3
6%
olen vaihtanut pankkia muiden etujen/syiden takia
7
14%
EOS
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Rousku: jos haet lainaa "omasta pankistasi", jonne siis palkka mennyt vuosia, niin tuskin sun tarvitsee selitellä mitään. Hehän näkevät suoraan tililtäsi, että samalta työnantajalta on palkka tullut jo pitkään. Muille pankeille voi sitten toimittaa vaikka viimeisin palkkanauha (jossa näkyy viimeisin työn alkamispäivä) ja kopiot vanhoista työsopimuksista.

Naalille linkkiä: http://www.tryg.fi/fi/tryg/medialle/tie ... ia+ifille/
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

myötätunnon halli Aintsulle mutta muutoin, järkyttävän tylsä ketju tämä, mut mähän olen tämän foorumin johtavia rahan-vihaajia.... ei silti, hyvähän se on ett sitä on vähän olemassa...kin, että saa minulle mm. elintärkeät astmalääkkeet....

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Mitä mää en ny tajuu? :jupinaa: Tai oon tehnyt väärin? :jupinaa: Pankkini ei Kelan verkkoasioimisalueeni ( :surrur: ) mukaan ole saanut opintolainani lainantakaustietoja, vaikka takaustietojen pitäisi Kelan kirjeen mukaan mennä suoraan Kelalta pankille. :sekava: Tämän sekoilun seurauksesta en voi nostaa lainaa verkkopankissa. Kai se silti konttorissa onnistuu? Olen tehnyt ainoastaan yhden osanoston tähän mennessä. Konttorissa osanostosta peritään 20 euroa, verkkopankissa 10. Kymppi sinne tänne kai, mutta kyllä kyrsii. Eniten juuri se, että pitää mennä konttoriin sekoilemaan. En todellakaan ole hyväksymässä mitään mutinaa siitä, etten voisi nostaa lainaa, kun kaikki kirjeet sun muut asiaa koskien on tallella. :plop: Kelan vika! Kai. :mitvit:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Minulla olisi kysymys viitenumeroista, jos joku ihana osaisi vaikka auttaa. Olen erään yhdistyksen (surkea) rahastonhoitaja ja meillä on tulossa parin viikon päästä iso tapahtuma, jonka osallistumismaksut pitäisi kerätä. Pankissa viimeksi käydessäni virkailija painotti, että meille on paljon edullisempaa palvelumaksujen kannalta kerätä kaikki maksut viitenumeroiden eikä viestien kanssa. Nyt siis ajattelin ensimmäistä kertaa tutustua näiden viitenumeroiden ihmeelliseen maailmaan tämän tapahtuman osallistumismaksujen kanssa. Minulle on kuitenkin epäselvää voivatko kaikki maksajat käyttää yhtä samaa viitenumeroa vai pitääkö jokaiselle antaa erikseen oma? :mitvit: Jos jollakin on asiasta tietämystä, arvostaisin kovasti neuvoja. :hali:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

^ Kaikki maksajat voivat käyttää samaa viitenumeroa. Voit tehdä viitenumerot esimerkiksi tapahtumakohtaisiksi, niin, että kaikki maksavat yhdet sitsit samalla viitenumerolla ja jäsenmaksun toisella viitenumerolla. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

^Kiitos paljon! Jotenkin epäilinkin, että juuri Jónsì osaisi vastata. :hihi:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

^ ja toivottavasti sait pankistasi viitteet, jotka siis sopivat maksamiseen. Mutta ilmeisesti niin kävi, kun et ainakaan tänne uskaltanut tulla siitä kertomaan. :heh: Ja fiksua olisi kilpailuttaa myös yhdistyksen pankkipalvelut, kun kaikki pankit eivät noista viitteellisestä tai viitteettömistä tilisiirroista ota lainkaan palvelumaksuja. :peukku:

Tänään uutisoitiin kahden asiakasomisteisen pankin fuusiosta, jolla on valmiiksi asiakkaina joka toinen teistäkin eli 2,6 milj. :uujee:

http://www.s-pankki.fi/ajankohtaista/20 ... sopimusta/
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Vaihdetaanpa välillä kyssäriä täälläkin.
Oletko keskittänyt pankki- ja vakuutusasiat "saman katon alle"?

kyllä 10, 45%
en 10, 45%
en tiedä 2, 9%

Ääniä yhteensä : 22
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mä en osaa vastata tähän kysymykseen. :heh: Pankkini on toki edelleen vanhempieni valinta, mutta olen itse kuitenkin valinnut pysyä siellä etujen vuoksi. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen yli 18, mutta pysyttelen vanhempien valitsemassa pankissa. Sieltä on saanut hyvää palvelua eikä mulla liiku niin isot rahat, että pankilla olisi kauheasti väliäkään. Tykkään pikkukaupungin pankin henkilökohtaisesta palvelusta. Toki olisi kätevämpää, jos voisi asioida pankissa asuinpaikkakunnallaan, mutta harvoin mulla on mitään henk.koht. käyntiä vaativaa.
What color is your life?

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Vanhempien valinnalla mennään täälläkin. :joojoo:
Raipatirai

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Minä vaihdoin pääsijaista pankkia 19-vuotiaana, mutta on minulla yhä tili myös vanhempieni valitsemaan pankkiin. :joojoo:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Samoin. Oon mä tosin joskus katellut paria muutakin pankkia ihan uteliaisuudesta, mutta en ole saanut mitään vastausta sille, miksi olisivat olennaisesti nykyistä parempi, jotta viitsisi vaihtaakaan.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä olen aina ollut samassa pankissa. Itse asiassa yhä käytössäni oleva tilinumeroläpyskä on Leonian ajoilta. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Jónsì kirjoitti:Mä en osaa vastata tähän kysymykseen. :heh: Pankkini on toki edelleen vanhempieni valinta, mutta olen itse kuitenkin valinnut pysyä siellä etujen vuoksi. :heh:
Sama juttu. Olen ollut täysin tyytyväinen! :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja skidi »

Aintsu kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Mä en osaa vastata tähän kysymykseen. :heh: Pankkini on toki edelleen vanhempieni valinta, mutta olen itse kuitenkin valinnut pysyä siellä etujen vuoksi. :heh:
Sama juttu. Olen ollut täysin tyytyväinen! :peukku:
Sama täällä. Vanhempani ovat itse vaihtaneet pankkia jo ajat sitten, ja heille on yksi hevon hailee, minkä pankin asiakas olen nykyään, joten on vähän väärin sanottu, että pankkini olisi yhä vanhempieni valinta. Se kuulostaa siltä kuin he jotenkin tahtoisivat minun pysyvän kyseisen pankin asiakkaana.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Minut pantiin vauvana Postipankkiin, millä tiellä olin viitisen vuotta sitteniin asti, jolloin kyllästyin lopullisesti Eräs Pankin verkkopankkiin ja häivyin.

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Seuraava kysymys voisikin olla miksi n. puolet eivät ole ikinä vaihtaneet pankkia. :joojoo: Minusta on tavattoman uskomatonta, että meillä Suomessa on tällainen pankkiuskollisuus. :eeek: Jos kysyttäisiin kenellä on esim. puhelinliittymä ollut alusta lähtien sama, niin prosentit olisi varmasti vähän erit. :heh:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Naali »

No mulla on ainakin ollut tili kaikissa maailman pankeissa ja on ollut kauhea homma päästä niistä eroon. :joojoo: Itsekin siis vielä lapsuuden pankissa. Kun tulee ajankohtaiseksi, aion kyllä harkita pankkiasiani uusiksi.

Ps. Puhelinliittymäni olen vaihtanut kerran. Olen pitänyt itseni ajan tasalla siitä, onko nykyinen liittymäni edelleen sopiva ja halpa. On se.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Kun raha-asiat koostuvat siitä, että tarvitsee ihan tavallisen käyttötilin ja luottokortin, ei ole hirveästi syitä lähteä kilpailuttamaan ja vaihtamaan pankkia. :heh: Jos/kun elämäntilanne taloudellisesti kohenee, tulee harkittua asiaa varmasti uudelleen. Kuppilassa lienee aika paljon nuoria, joille tällaiset asiat eivät ole vielä ajankohtaisia ja siksi luvut ovat mitä ovat.

Minäkin olen muuten vaihtanut kännykkäliittymää tasan kerran elämäni aikana ja siitäkin on jo reippaasti yli 10 vuotta. Uskollisemppoo asiakasta.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Naali kirjoitti:No mulla on ainakin ollut tili kaikissa maailman pankeissa ja on ollut kauhea homma päästä niistä eroon.
Yhden valtakirjan allekirjoittaminen vaikeaa? :draamaa: :heh:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja skidi »

Puhelinliittymä oli pakko vaihtaa, kun siirtyi käyttämään älypuhelinta. :sorivaan: Taidan tosin silti olla yhä samassa verkossa :heh:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä en oikeastaan edes tiedä, minkä firmojen asiakas olen, kun ne omistelevat toisiaan ristiin ja fuusioituvat ja fissioituvat ja muuttavat nimiään, enkä jaksa pysyä tilanteesta selvillä. Hämärästi muistelen, että minulla olisi ollut jonkin toisen firman kännykkäliittymä aiemmin, ja että ehkä eksäni keksi jonkin hyvän syyn miksi sitä pitäisi vaihtaa (oli todella kätevää olla puoliso ajattelemassa asiat joita en itse jaksanut, ja helppo miellyttää tällaista puolisoa toimimalla hänen ajatustensa mukaan). Eksäni taisi mainostaa minulle nykyisen pankkinikin. Lisäksi minut pari kuukautta sitten vähän epähuomiossa liitettiin S-pankin jäseneksi tjsp., ts. en siinä yhteistalouden aikaista S-etukorttiani lopettaessani oikein pysynyt kärryillä kaikesta mitä tapahtui. Ja jostain mystisestä syystä saan jostain Nordeasta tms. aina joskus tiliotteet tai jotain. Luulisin kuitenkin, että olen lopulta onnistunut pääsemään eroon kaikista Postipankin muunnelmista, koska sieltä ei ole aikoihin tullut mitään. Opintolainaa aikoinaan hakiessani vaihdoin vanhempieni valitsemasta PYPistä (joka ehkä silloin jo oli SYP; en muista enää) silloiseen Postipankkiin ideologisista syistä, en mistään käytännöllis-taloudellisista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Vaikka vanhempaa kuppilasukupolvea edustankin, on pankkini aina ollut sama, johon pankkivirkailija-äitini minulle aikanaan tilin avasi. Pankin nimi on vaihtunut moneen kertaan ja omistuskin siirtynyt Tanskanmaalle, mutta sama äidin valitsema helposti muistettava tilinumero minulla edelleen on (toki siihen on tullut eteen koko joukko IBAN- ym. numeroita vuosien saatossa). Äitiä ei enää ole, mutta tili säilyy. :joojoo: Asuntolainaa otettaessa tarjoukset pyydettiin useammasta pankista, mutta oma oli selvästi edullisin. Voimassa oleva marginaali taas on niin mitätön nykytilanteeseen verrattuna, ettei pankin vaihto missään nimessä kannattaisi. Lisää lainaa jos ottaisi, niin kilpailutettaisiin toki.

Kännykkäoperaattoria tai vakuutusyhtiötäkään en ole koskaan vaihtanut, kun ei ole ollut tarvetta enkä ole viitsinyt nähdä vaivaa.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Olen vaihtanut pankkia kerran. 25-vuotiaaksi asti olin asiakkaana siinä pankissa, jonne vanhemmat olivat tilin perustaneet. Kun otin asuntolainaa, kilpailutin pankkeja ja vaihdoin sellaiseen, joka oli edullisempi ja josta sain kilpailutusvaiheessa parempaa palvelua. Sen jälkeen olen kilpailuttanut pankkeja kahdesti, mutta toistaiseksi en ole vaihtanut.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

MrMemory kirjoitti:Seuraava kysymys voisikin olla miksi n. puolet eivät ole ikinä vaihtaneet pankkia. :joojoo: Minusta on tavattoman uskomatonta, että meillä Suomessa on tällainen pankkiuskollisuus. :eeek: Jos kysyttäisiin kenellä on esim. puhelinliittymä ollut alusta lähtien sama, niin prosentit olisi varmasti vähän erit. :heh:
En ole vaan kokenut pankin vaihtamista tarpeelliseksi. :sorivaan: Liittymänkin olen vaihtanut tasan kerran. Tämä selittynee sillä, että koen muutokset hankaliksi. Lisäksi jos ei ole mitään valittamista, minkä tähden sitä rupeaisi vaihtamaan?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Nehaka kirjoitti:Kun raha-asiat koostuvat siitä, että tarvitsee ihan tavallisen käyttötilin ja luottokortin, ei ole hirveästi syitä lähteä kilpailuttamaan ja vaihtamaan pankkia. :heh:
Sama vika. Ei mulla ole ollut muita raha-asioita kuin käyttötili, säästötilin tapainen, vuokravakuustili ja luottokortti. Saisi olla aika huono pankki, että noissa tulisi ongelmia, joten ei ole tullut erityistä tarvetta kilpailuttaa. Olen muutenkin vähän sellainen, että valitsen kaikessa helppouden. Eli jos palvelun kanssa ei ole ongelmia, pysyttelen mielelläni samassa, vaikka sitten häviäisinkin siinä joitain euroja.

Tilanne olisi varmasti eri, jos mulla olisi lainoja tai muita isompia juttuja.

Kännykkäoperaattoria olen vaihtanut kerran elämässäni.
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Maksoin tänään ensimmäisen kuukausierän opintolainastani. Minusta on tullut aikuinen! :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Ensimmäistä kertaa eläissäni saan säännöllistä palkkaa, joten pitäisi alkaa miettiä raha-asioita hieman tarkemmin. Minua kiinnostaisi kuulla, miten kuppilalaiset säästävät. Onko teillä säästötili? Oletteko sijoittaneet säästöjänne? Kuinka suuren osan palkastanne laitatte/yritätte laittaa syrjään?

Laitan tällä hetkellä kuukausittain kolmasosan bruttopalkastani erilliselle tilille. Näin paljon en aio jatkossa säästää kuukausittain, haluan vain aluksi saada hieman turvaa, koska opiskelujen ja työttömyyden jälkeen säästöjeni kokonaissumma oli pyöreä nolla. On vaikea arvioida, mikä olisi jatkossa realistinen summa säästettäväksi ja mikä olisi itselle sopiva säästämisen muoto.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Elämäntilanteeni ei ole aikoihin ollut niin säännöllinen, että voisin säästää säännöllisesti jonkin tietyn summan kuussa. Käyttötililleni on vain suuremmitta suunnitelmitta kertynyt summa, joka pitäisi jo pistää johonkin järkevämpään. Olen miettinyt, olisiko jokin rahastosäästäminen sopivan helppo juttu. Toisaalta arvostan sitäkin, että tarvittaessa on myös sitä käteistä, vaikkapa eläinlääkäriin (kivasti viime kuussa menikin sinne puolen tuhatta kerralla). Koetan nyt kuitenkin ensimmäisenä säästää hermojani ja saada tämän asunnon johonkin kuntoon.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin