Þá veistu svarið (tyhmiä kysymyksiä)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No, kokeilen tietokoneellani. Kirjaudun jollekin sellaiselle, joka ehkä on google-tilini (tosin en tiedä, onko niitä yksi vai kaksi, kun on kaksi eri sähköpostiosoitetta). Tietokoneella kun menen Google Play -sivulle, siellä näkyy se naama ylhäällä. Kaiketi siis tietokoneeni jotenkin olen yhdistänyt sinne? Menen yllä kuvaamallani tavalla kännykällä samaan paikkaan ja kirjaudun, mikä nyt näyttää onnistuvan. Hakutoiminnolla etsin Areena-sovelluksen, ja napsautan Asenna-painiketta. Alkaa sama urputus, etten ole yhdistänyt kännykkääni kauppaan. Ei se siis mennyt näinkään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Soitin sitten Googlen asiakastukeen, puhuin puoli tuntia englantia (sentään oli mahdollisuus soittaa Skypellä jotta samalla voi räplätä keskustelun kohteena olevaa puhelinta vapaasti). Kauppaan pääsin, mutta eipä minulla olekaan tilaa ostokselleni, kun puhelin on niin täynnä Google-sovelluksia, joita en ikinä tarvitse :rofl: En ehkä ihan ymmärrä tätä myyntistrategiaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Saitkin siis jo vastauksen, mutta joo. Sillä kännykällä kirjaudutaan Googlen tilille ja sitten voi mennä Google Playhin ja ladata Areena-sovelluksen. :joojoo:

Itsekin sain pari viikkoa sitten ekan älykännykkäni ja Areena oli eka sovellus, jonka latasin, jotta voin katsoa yleisurheilua, jos en ole kisojen aikana kotosalla. :heh: Pistin vaan Googlen tilin päälle heti ekan kerran kännykän avatessani, niin ei tarvinnut pähkäillä.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksi Bakun Heydar Aliyev Centerissä on etana? http://www.iltalehti.fi/asuminen/201604 ... 9_an.shtml. Ts. kotilo. Symboloiko tuollainen hidas limainen kuoreensa vetäytyvä otus jotenkin herra Alijevia itseään?

Kivannököinen pytinki kyllä. Muutenkin toivoisin arkkitehtuurissa näkeväni enemmän kaarevia muotoja terävien kärkien ja särmien ja peililasin sijasta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Onko kukaan yrittänyt - tai no lähinnä onnistunut - vinkumaan nimimerkinvaihtoa ylläpitäjiltä? Ei millään tohtisi uutta tunnusta tehdä, mutta mikä tahansa nimimerkki olisi parempi kuin tämä yrjötys. :roll:

Ihan elämän (eli viisujen) vakavasti nyt... VIISUTTELIJA! :eeek:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Ei siinä mitään "vinkumisia" tarvita, jokaisella käyttäjällä on yhden kerran oikeus vaihtaa oma nimimerkkinsä. :peukku: Olen minäkin vaihtanut, koska alun perin nimimerkkini ympärillä oli alaviivat. :joojoo: Viestiä vaan ylläpidolle!
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Hyväksyin Viisuttelijan (tai nyt siis ex-Viisuttelijan) pyynnön, mutta ei meillä taida noin täsmällistä kerran-saa-vaihtaa-käytäntöä olla. :raaps: Jos olen joskus sanonut, että on, olen onnistunut unohtamaan asian itse.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Timoteus kirjoitti:^ Hyväksyin Viisuttelijan (tai nyt siis ex-Viisuttelijan) pyynnön, mutta ei meillä taida noin täsmällistä kerran-saa-vaihtaa-käytäntöä olla. :raaps: Jos olen joskus sanonut, että on, olen onnistunut unohtamaan asian itse.
Melkein puoli tuntia siinä meni, mutta onnistuin löytämään, missä keskustelimme aiheesta. :heh: Kävimme siis keskustelua yksityisviestitse 14. toukokuuta vuonna 2010 Maltan käännöskisan pisteytyksen yhteydessä.
Timoteus 14. toukokuuta 2015 yksityisviestillä kirjoitti:
_TomppaJr_ kirjoitti:-- Muuten, onko se mahdollista että nimimerkistäni voisi ottaa nuo _-merkit alusta ja lopusta pois? Kun on ruvennut ärsyttämään miksi alun perin edes laitoin itselleni tuollaiset :heh:
Kyllä se mahdollista on.

Vahinkojen välttämiseksi kuitenkin varmistan, että haluat siis alaviivat pois nimimerkistäsi täällä Viisukuppilan keskustelupalstalla (etkä esim. vain käännöskisan pisteseurantasivulta)?
Mua jotenkin hämmentää nyt kamalasti, mistä olen saanut päähäni tuon, että sen saisi yhden kerran vaihtaa. :raaps: :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Requel »

Queen kirjoitti:Onko kukaan yrittänyt - tai no lähinnä onnistunut - vinkumaan nimimerkinvaihtoa ylläpitäjiltä? Ei millään tohtisi uutta tunnusta tehdä, mutta mikä tahansa nimimerkki olisi parempi kuin tämä yrjötys. :roll:

Ihan elämän (eli viisujen) vakavasti nyt... VIISUTTELIJA! :eeek:
Sehän kävi nopeasti! Kiitokset ex-Viisuttelijalta kaikille avunantajille! :peukku:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hurmaava uusi nimimerkki ex-Viisuttelijalla. :kaunis: Onko otettu enemmän Elisabeth vai Freddie mielessä? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ Tattista! Näinkin nöyrästi ilmaistuna nimimerkkini toimii ennemminkin vertauskuvana itseäni kohtaan. :kaunis: :ylppis: :heh:

No jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin todellisuudessahan se on ilmiselvä vastakohta.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mikä biisi tämä on? Varmaan kaikkien kuuluisi tietää, mutta en siltikään tiedä :draamaa:



Tuo on ollut päänsisäisellä soittolistallani reilun viikon, ja ärsyttää kun en tiedä, mutta nyt tuli Youtubesta ihan sattumalta esiin tänä liettuankielisenä versiona, kun tuli mieleen etsiskellä Vilijan mahdollista uutta tuotantoa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

^Mariah Careyn Without You :joojoo:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kiitos!!, Helpottaa suuresti tämä tieto!

Kuuntelen nyt alkuperäistä, ja pakko sanoa ettei ihan helpolla coveroijat tuolle tasolle pääse. Ehkä kertsi vielä voi onnistua, mutta säkeistöt.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sanotaanko lentopallon ja koripallon säännöissä jotakin/mitä siitä, millä ruumiinosilla palloa saa koskettaa, tarkemmin sanottuna tehdä (vaikka vain vahingossa) jotakin, mistä oma joukkue hyötyy?

Eli jos vaikka koriksessa palloa kuljettaessaan sattuukin pompauttamaan sitä niin, että se osuu omaan jalkapöytään, seuraako siitä jotain erityistä?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Lentopallossa saa nykyään vaikka potkaista pallon verkon yli, koripallosta ei tietoa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Miksi Ukrainalla on kuusi varapääministeriä?

https://en.wikipedia.org/wiki/Governmen ... ne#Cabinet
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rosetta »

granaattiomena kirjoitti: 06 Syys 2018, 22:33 ^Mariah Careyn Without You :joojoo:
Ei ole itse asiassa Mariah Careyn kappale vaan laulajan nimeltä Harry Nilsson, jos tästä kappaleesta siis oli kyse:

Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Taas kerran kävi siis niin, että biisi kulkee tunnetuimman coveroijansa nimissä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

rosetta kirjoitti: 26 Helmi 2019, 12:51 Ei ole itse asiassa Mariah Careyn kappale vaan laulajan nimeltä Harry Nilsson, jos tästä kappaleesta siis oli kyse:
Oho! En kyllä ole tosiaankaan tiennyt Mariahin version olevan coveri. :eeek:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 16 Loka 2018, 06:25 Sanotaanko lentopallon ja koripallon säännöissä jotakin/mitä siitä, millä ruumiinosilla palloa saa koskettaa, tarkemmin sanottuna tehdä (vaikka vain vahingossa) jotakin, mistä oma joukkue hyötyy?

Eli jos vaikka koriksessa palloa kuljettaessaan sattuukin pompauttamaan sitä niin, että se osuu omaan jalkapöytään, seuraako siitä jotain erityistä?
Koripallon osalta kukaan ei ole vastannut, joten menin kahlaamaan sääntöjä. Pykälässä 13 kielletään pallon pelaaminen muilla ruumiinosilla kuin käsillä. Myös sen lyöminen nyrkillä on kiellettyä. Vahinkokosketuksesta ei seuraa mitään.
13 Pallon pelaaminen

13.1 Määritelmä
Pelin kuluessa palloa saa pelata vain käsin. Sitä saa syöttää, heittää, lyödä, vierittää tai pomputtaa mihin suuntaan tahansa näissä säännöissä mainituin rajoituksin.

13.2 Sääntö
Pallon kanssa ei saa juosta, sitä ei saa tahallaan potkaista tai estää sen kulkua millään jalan osalla eikä sitä saa lyödä nyrkillä. Kyseessä ei kuitenkaan ole rikkomus, jos pallo osuu vahingossa mihin tahansa kohtaan pelaajan jalkaa. Sääntökohdan 13.2 määräysten vastainen tapahtuma on rikkomus.
"Rikkomus" on säännöissä määritelty termi, jolla on tietty seuraus. Pallon tahallisesta potkaisemisesta tms. seuraamus on tämä.
22.2 Rangaistus
Pallo annetaan vastustajalle sisäänheittoa varten rikkomuspaikkaa lähimpänä olevasta kohdasta, mutta ei kuitenkaan suoraan korilevyn takaa, ellei näissä säännöissä muuta määrätä.
Ehkä Ukrainan varapääministerien lukumäärään saadaan selitys, kun jollakulla on seuraavan kerran jotakin tyhmää kysyttävää.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 26 Helmi 2019, 19:58 Koripallon osalta kukaan ei ole vastannut, joten menin kahlaamaan sääntöjä. Pykälässä 13 kielletään pallon pelaaminen muilla ruumiinosilla kuin käsillä. Myös sen lyöminen nyrkillä on kiellettyä.
Kiitos infosta. Sitten pitäisi vielä tietää, mitä tässä tapauksessa tarkoittaa käsi. Joskushan sillä ymmärretään (kai muiden kielten vaikutuksesta) ruumiinosaa ranteesta eteenpäin, joskus koko käsivartta. Ehkä tässä tapauksessa ensimmäinen tulkinta on oikea.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Timoteus kirjoitti: 26 Helmi 2019, 19:58Ehkä Ukrainan varapääministerien lukumäärään saadaan selitys, kun jollakulla on seuraavan kerran jotakin tyhmää kysyttävää.
Viidellä heistä näyttäisi olevan jokin vastuualue samaan tapaan kuin esim. EU-komission varapuheenjohtajilla. Miksi kuusi, siitä ei hajua.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 26 Helmi 2019, 20:08 Kiitos infosta. Sitten pitäisi vielä tietää, mitä tässä tapauksessa tarkoittaa käsi. Joskushan sillä ymmärretään (kai muiden kielten vaikutuksesta) ruumiinosaa ranteesta eteenpäin, joskus koko käsivartta. Ehkä tässä tapauksessa ensimmäinen tulkinta on oikea.
Dokumentissa kerrotaan, että se on suomennos englanninkielisistä säännöistä ja että ristiriitatilanteissa pätee englanninkielinen versio.

Englanninkielisten sääntöjen vastaavassa pykälässä käytetään sanaa hand, joten kyllä, ensimmäinen tulkinta on oikea.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti: 26 Helmi 2019, 13:49 ^Taas kerran kävi siis niin, että biisi kulkee tunnetuimman coveroijansa nimissä.
Jaa, minulle taas oli yllätys, että kaikki eivät tiedä Mariah Careyn version olevan cover, itselleni kun tuo alkuperäinen on huomattavasti tutumpi kuin Careyn versio ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Milloin mäkihypyn maailmancupissa hypättiin viimeinen ”vanhalla tyylillä” hypätty hyppy?

Yhdistetyn puolella tuli ensimmäiseksi mieleen tämä Todd Lodwickin pellehyppy uran viimeisenä kilpailusuorituksena Oslossa 2006. Onhan tuossa loppuilmalennossa paljon vaikutteita menneiltä vuosikymmeniltä, vaikken ihan noin vanhaa vanhalla tyylillä tarkoitakaan. :heh:

Itse olen katsonut liki jokaisen kilpailun vuoden 2004 joulukuusta, ja sinä aikana en muista nähneeni yhtään hyppyä, joka edes etäisesti muistuttaisi sitä, mitä mäkihyppy esim. Nykäsen aikaan oli.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hesarissa on juttu tänään liikkeelle lähtevästä abirekasta. Aamulehdessä oli jo aikaa sitten juttu vuoden abirekoista ja äänestys parhaasta julisteesta, ja myös livestriimi vanhojen tansseista. Onko nykyään niin, että penkkarit ja vanhojen tanssit järkkää kukin koulu tai kunta itse päättämäänsä aikaan? Vielä minun nuoruudessani ne olivat aina ja kaikkialla samana päivänä :juhaukki:. Tai ainakin olin siinä käsityksessä. Silloin ei ollut nettiä, josta olisi ollut helppo seurata muiden paikkakuntien tapahtumia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Rousku kirjoitti: 13 Helmi 2020, 11:57 Onko nykyään niin, että penkkarit ja vanhojen tanssit järkkää kukin koulu tai kunta itse päättämäänsä aikaan?
Ilmeisesti, kun kotikulmilla näytti vanhojen tanssit olleen viime viikkolla ja penkkarit tällä viikolla. Ei vaan olleet ennen.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
viisujänö
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Marras 2019, 09:18

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja viisujänö »

Olen kuullut että nykyään kuuntelut järjestetään muiden kokeiden yhteydessä, jolloin koulut voivat nyt päättää itse vapaammin sen viikon milloin penkkarit on. Tosin mitä olen nähnyt niin kaikkialla muualla paitsi pääkaupunkiseudulla penkkarit taisi olla jo viime viikolla.

Edit. no tossahan ei ole mitään järkeä jos wanhat on ennen penkkareita kun eihän ne silloin vielä vanhoja ole??
Paul Reyn viisudebyyttiä odotellessa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Yle tietääkin kertoa, että tänä vuonna penkkareita vietettiin ensimmäistä kertaa kahtena eri päivänä. Eli myöhemmin viettävät pystyvät pöllimään lakanaideansa ensin viettäviltä :heh:
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin