Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
63
35%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
32
18%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 182

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minun "ohjelmani" muistuttaa hyvin pitkälti tai ainakin jossain määrin nimiSchwarzenegger Mangumin miesohjelmaa :joojoo:

Periaatteessa olen typistänyt sen nykyään 3-jakoiseksi tyyliin:
Rinta-olkapäät
Selkä-kädet
Jalat

Mutta viime viikkoina olen ollut niin kiireinen, että hyvä, että olen ehtinyt kerran viikossakaan salille :draamaa: Silloin olen tehnyt aina rintaa ja olkapäitä. Nyt tosin aloitan taas säännölliset käynnit, kun työt alkavat ja arki koittaa :ihana:

Salilla olen kerrallaan n. 60 minuuttia (siis siellä salin puolella, riisuutumiset, pukeutumiset, suihkut ja mahdolliset infrapunasaunat tulee siihen päälle). Tästä ajasta 10-15 menee lämmittelyyn. Yleensä pääasiassa crosstrainerilla ja jalkapäivinä sellaisella sivuille potkivalla crosserilla. Joskus jalkapäivinä kuntopyöräilen tai selkäpäivinä soudan, mutta crosserin olen havainnut mukavaksi koko vartaloa lämmittäväksi laitteeksi.

Tavanomainen ohjelma menee muuten jotenkin näin (joskus vähän vaihtelen ja säädän liikkeitä):

Rinta-olkapää-päivä:
- Penkkipunnerrus, pikkuhiljaa painoja lisäämällä maksimipainoihin asti, maksimimäärä nostoja.
- Vatsalihakset laitteessa 3 x 30 toistoa
- Ristikkäistaljassa rintalihaksia 3 x 12
- Ristikkäistaljassa takaolkapäät 3 x 15
- Käsipainoilla sivuolkapäät 3 x 12
- Käsipainoilla etuolkapäät 3 x 12
- (jos ehtii) Yläolkapäät laitteessa 3 x 10-12

Selkä-kädet-päivä:
- Taakseveto laitteessa 4 x 12 toistoa
- Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 12
- Vartalonojennus telineessä 3 x 12
- Ylätalja 3 x 12
- Hauiskääntö tangolla Scott-penkissä 3 x 12
- Rannekääntö käsipainoilla 3 x 15
- Hausikääntö sivuille käsipainoilla 3 x 12

Jalka-päivä:
- Jalkakyykky vapaalla tangolla 3 x 12
- Etureidet laitteessa 3 x 12
- Takareidet laitteessa 3 x 12
- Reisien puristus laitteessa 3 x 12
- Reisien loitonnus laitteessa 3 x 12
- Pakarat laitteessa 3 x 12
- Pohkeet laitteessa 3 x 15

Jos oikein hullusti käy, niin joskus ehätän salille myös neljännen kerran ja teen sovellettua rintapäivää uudelleen keskittyen ylärintaan eli vaihdan rintalihasliikkeet vinopenkkiin. Saatan myös tehdä jotain unohdettuja lihasryhmiä, kuten vinoja vatsalihaksia tms.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ti-ti-uu kirjoitti:
Violette kirjoitti:Ja meneehän se liikunta kai noinkin, että otetaan kaveri mukaan ja istutaan vierekkäisiin laitteisiin juttelemaan mukavia. :miettii: Kauheen kätevää kun ei tule edes hiki eikä tarvitse käydä suihkussakaan. :uujee:
Hups, ja mä kun just kävin tänään(kin) äitini kanssa salilla. :heh: No, meidän meininki ei ole ihan tuolllaista, uskallaudutaan jopa eri puolelle salia laitteisiin, ohimennessä vaan kysellään mitäs sul vielä. Tai tehdään suht samaa juttua, niinkuin tänään, samaa juttua vuorotellen, toinen nosti painoja ja toinen huilasi sen hetken. Ei siinäkään kyllä turhia höpötelty, perskuta, punttia tultu nostamaan eikö lörpöttelemään! Ja nostaa pitää niin, että tulee hiki eikä voi miettiä suihkuttomuutta edes vaihtoehtona :joojoo: Rupattelut säästetään salin kahvioon, kahvikupillisen ääreen. :peukku:
Niin, siis mun pointti ei todellakaan ollut se, ettei saisi käydä kaverin kanssa salilla, vaan se, että pidetään laitteita varattuina treenaamatta. Jos haluaa istuksia ja jutella, niin eikös sen voi tosiaan tehdä vaikka kahvikupposen ääressä ja keskittyä kuntosalilla sitten treenaamiseen? :mitvit: En mä ainakaan jaksa jutella ja treenata samaan aikaan. PPP-tyyliset rasvanpolttolenkit sitten tietty eri juttu, mutta jos on tarpeeksi painoja, niin ei silloin kyllä mitään juttelemista oikein samalla voi harrastaa.

Niin ja kiitos kaikille vastauksistanne, tosi kivanoloisia ohjelmia teillä! Kiintoisaa lukea erilaisista saliohjelmista.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Violette kirjoitti:
Mansikka kirjoitti:Minä kävin tänään ekaa kertaa sataan vuoteen salilla.
Oot kyllä ihan julmetun vanha! :shock:
No niin olen! :eeek: :mrgreen: Ja vielä vanhemmalta tuntuu tänään kun olo on kuin tapetulla :(. No ei sentään, odotin jotain pahempaa. "Lihakset" on kyllä kipeät mutta ei liian kipeät ja kipu tuntuu just siellä, missä pitääkin eli selkäpuolella kroppaa. Kylla tästä vielä hyvä tulee :uujee: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Lihaskipu on parhaimmillaan hyvin palkitsevaa! :peukku:

Mulla on maaliskuussa edessä uuden salin metsästys, kun Unisportin kauteni päättyy. Sitten täytyykin maksaa kuukaudesta saman verran kuin Unisportilla puolesta vuodesta... :rullaati: Kotini lähellä on sekä Fressi että Sats, niistä sitten varmaan täytyy valita. Elixiakin olisi, mutta se ei ole edes vaihtoehto, koska siellä ei ole Les Mills -tunteja ollenkaan. Mihin nyt sitten päädynkin, niin voisin ihan oikeasti aloittaa vihdoin sen TAVOITTEELLISEN kuntosalitreenin ja ottaa vaikka jonkun PT:n avuksi saliohjelmaa tekemään. Tavoitteena olisi kunnon ohjelma kunnon painoilla.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minä pääsen terapeuttini kanssa salille (jonkun jääkiekkotähden omistama M&M Kuntotalo) ilmaiseksi mutta ei se paljon lohduta kun hän laskuttaa palveluksistaan 50 €/h :). Toivottavasti en enää kovin montaa kertaa häntä tarvitse.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Violette kirjoitti:Elixiakin olisi, mutta se ei ole edes vaihtoehto, koska siellä ei ole Les Mills -tunteja ollenkaan.
Monet Elixian tunneista ovat suoria vastineita Les Millseille, niillä on vain Eri Nimet™. Esim. Power = BodyPump, RAW = BodyCombat, Fitness Fusion = BodyBalance jne. Itse asiassa tässä yhtenä päivänä, kun kysyin Elixian vastaanottotädiltä tuntien musiikkien vaihtuvuudesta, hän sanoi "Näillä Les Mills -tunneilla musiikit tulee valmiina paketteina", mikä saattaa tarkoittaa, että kyse on itse asiassa samoista tunneista, joista vain brändisyistä käytetään eri nimiä.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Tiedetään, tiedetään. :joojoo: Mä haluan kuitenkin ihan Les Millsin. :sorivaan:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Kyllä mä huomasin Elixialla käydessäni (kävin siellä siis kaksi vuotta), että on ne tunnit silti selkeästi erilaisia kuin Les Millsin, joilla nyt oon käynyt GoGo:lla. Mun mielestä Les Mills-tunnit on hiukan rankempiakin...
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Jep, ei ne samoja tunteja ole. Samantyyppisiä kyllä. Toki joku varmaan tykkää niistä enemmän, kun ei ole niin formaattiin sidottuja.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Olen toki käynyt SATSissa vain viikon ajan, joten mielikuvani voi olla harhainen :sorivaan: Oma kantani on, että mitä vaihtelevampi tunti, sen parempi, joten jos sitä on odotettavissa, oikein hyvä.

Kävin muuten juuri testaamassa Elixia Trapetsi -tunnin. Sitä on käsittääkseni tarjolla koko maassa ainoastaan kotikeskuksessani, minkä lisäksi (ymmärrettävistä syistä) tunnin kapasiteetti on vain 6, joten ei ihme, että tunti varattiin loppuun puolessa minuutissa varausajan alkamisesta :heh: Jännää oli, aivan erilaista kuin mikään muu tunti, ja vaaran tuntuakin pääsi kokemaan, kun trapetsilla piti seisoa, roikkua jalalla jne. Jos joku aikoo mennä kokeilemaan, suosittelen käsineitä, koska tunnin ajan roikkuminen käy aika tujusti käsien iholle.

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Mä en voi nauraa. Ihan mahdotonta, fyysisistä syistä. Vatsaan ja kylkiin sattuu!

Mulla oli valmiiksi jo hiukka lihaskipiät vatsa- ja kylkilihakset, ja otin ja menin eilen CXWORX-tunnille (on sitäkin tuntia nimellä paiskattu). Huhhei, ainakin keskivartalon lihakset saivat treeniä kiitettävän paljon. Perään oli kahvakuula-puolituntinen. Ihan hauska yhdistelmä, kahdesti viikossa tuolla salilla... Torstaina uusiksi!

Nyt vuodenvaihteen jälkeen salille tullut uusia jumppia, joten pitäähän ne testata läpi, vaikka noiden lihaspainotteisten jumppien takia jää salitreenejä väliin, ei oikein tänään tuntunut tarpeelliselta mennä salilla kahvakuulailun ja worxin jälkeen...

Tiistaina menen kokeilemaan yhtä mulle uutta jumppaa, BodyVive. Katotaan millaista on!
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Toi CXWorX on kyllä ihanan kamala :heh: kaikkee sitä puolessa tunnissa ehtiikin...

Bodyvive on kiva yhdistelmä aerobista ja lihaskuntoa, määäää tykkään :peukku:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä sain siskoni vanhat sukset, jotka ovat ihan hyvässä kunnossa. Ajattelin tällä viikolla käydä kokeilemassa miten hiihto kulkee noin 8 vuoden tauon jälkeen. Veikkaan, että ensimmäinen kerta menee suksien lipsumisessa ja kiroilemisessa. :heh: Mutta periksi ei anneta! Koska tiedän tämän mahdollisen vaaran, niin olen varautunut mahdollisten pitovoiteiden ostoon. :joojoo: Tahtoisin kyllä oikeastaan tykätä hiihtämisestä, sehän on tosi tehokasta hiihtoa. Nyt vielä kun mulla on talviurheilupuku ja hiihtolatu lähtee noin 500 metrin päästä kotoa, niin mulla ei ole mitään hyvää syytä kieltäytyä. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Weewa kirjoitti: Tahtoisin kyllä oikeastaan tykätä hiihtämisestä, sehän on tosi tehokasta hiihtoa.
Kyllä. Tehokasta hiihtoa on :hihi: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^Ei tsiisös. :repeilee: Piti kirjoittaa LIIKUNTAA. Näköjään tuli paha ajatuskatkos. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ :heh:

Kävin äsken toistamiseen kuntosalilla sen fysioterapeuttini kanssa. Täällä kertaa tein sen tuolla aiemmin mainitsemani ohjelman kellon kanssa. Eri liikkeiden ja toistojen välissä oli joku naurettava 45 sekunnin tauko :roll: . MUTTA MINÄ JAKSOIN! :tuuletus: Yhdessä vaiheessa meinasi reisistä loppua pito kokonaan kun piti jossain älyttömässä kyykkyasennossa olla pitempään mutta kyllä se sitten siitä :). Viime kerralla meinasin pyörtyä ja jalat oli ihan hyytelönä mutta näemmä tässä sitten kehittyy! Olen kyllä viikon aikana treenannut kotonakin ahkerasti, ainakin niitä liikkeitä, mitä nyt kotona pystyy tekemään.
Huomenna ostan salikortin :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Hienoa, Mansikka! :tapu:

Mulla on pakollinen treenitauko. Ja kylläpä pännii. :jupinaa:

Tiistaina kävin vielä jumpassa, kokeilin BodyViveä ja sitten zumbasin päälle. Oli jonkin verran kipeä vasemman jalan jalkaterä, mutta aattelin jos joku rasitus... Keskiviikkona jalkaterä sit muistutti kirkkaanpunaista, vedellä täytettyä muovihanskaa, oli niin turvonnut ja punainen. Työterveyteen ja kas, mulla on ruusu jalassa. Sairaslomaa ensi viikon keskiviikkoon, keskiviikkona uusi lääkärikäynti ja tarkistetaan tilanne. Ei siinä mitä, mutta mulle tulee monesti rankempien infektioiden yhteydessä sellaista todella paljon kutisevaa ihottumaa kämmeniin, sormiin ja jalkapohjiin, ensin pienenpieniä vesipapuloita ihon alle, kipeitä kuin mitkä, ja sitten se leviää punaiseksi, papulaiseksi ihottumaksi koko alueelle. Kutina vie järjen!

Tänään sain reseptin sen lääkitsemiseen, eli mulla on apteekki kotona - antibiootit, särkylääke, maitohappobakteerit, kutinaan atarax ja lääkevoide. Jep. Ei siis ainakaan ennen keskiviikkoa mitään treeniä, jalka lepoon ja petiin tylsistymään. Onneksi on sormenpäät ehjät, voin surffailla netissä... kun telkkaritarjontakin on sellaista, että aivot jähmettyy jos pidempään katsoo.

Oon ehkä hiukka pöhkö, mutta mua kyllä harmittaa ihan kauheasti, kun tulee viikon treenitauko. Ei sillä, tietty sen pidän kun tärkeintä saada ittensä kuntoon, mut harmittaa silti kun oli hyvä meno päällä.
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Putte kävi äsken ensimmäistä kertaa pääkaupunkiseudulla hiihtämässä! :uujee: Olin kuolla 3,5 kilometrin jälkeen. Huonompi onni ensi kerralla. :surrur:

Harmi, että reitti oli niin raskas, mutta vielä enemmän harmittaa huono kuntoni. :niinpa: Tasaisista osuuksista nautin kyllä kovasti. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Hei Pete! Missä tarkalleen kävit hiihtämässä? :mrgreen: Itse olen tutustunut vasta Paloheinän ja Herttoniemen latuihin, ja mielelläni otan lisäsuosituksia vastaan, vaikka erittäin tyytyväinen olenkin ollut. :heh:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Leppävaarassa kävin. :joojoo: Asun laduista vain parin kilometrin päässä, mutta silti tuntui, että kovin kaukana ovat. Voi tätä älytöntä mukavaadenhalua! :heihaloo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Kävin eilen kahdella erään kuppilalaisen vetämällä spinning-tunnilla erään kuppilalaisen kanssa, ja jalat olivat ihan vetelät vielä aamullakin. :draamaa: Lihaskipua/-särkyä ei tosin ollut, joten lähdin hiihtämään. :hihi: Kyllä tuntui eilinen, ja vielä kun päätin valita vaikeimman ladun, tuntui kuin en olisi päässyt edes eteenpäin. :hihi:

On niin ihanaa olla innostunut liikunnasta, ja olen todella kiitollinen siitä, että pystyn sitä harrastamaan. :ihana:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Voisitko sää riksa[ kuntoilla munkin puolesta? T. Kilo karkkia on kadonnut mystisesti kaapistani viikon aikana. :ruokaa:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Fysioterapia päättyi, joten kävin nyt sitten tänään ihan yksikseni salilla. Oli varsin hämmentävää huomata, miten paljon parissa viikossa kehittyy kun lähtötaso on tyyliin nolla. Pystyin nyt jo lisäämään joka liikkeessä painoja ja vähän piti paria ekstraliikettäkin harjoittaa kun tuntui, ettei se perusohjelma riitä.
Ai niin ja kahvakuulailu on kivaa :tapu: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Jalka taas kunnossa, lauantai-iltapäiväksi siis suunnitteilla kahvakuulailua. Mainiota ajanvietettä vapaaviikonlopuksi. :tapu:
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja celestes »

Oon vajaa vuoden ajan harrastanut välillä aktiivisesti ja välillä ei niin aktiivisesti yhtä tosi hauskaa lajia. Siihen vaaditaan sellanen pyöreä apuväline jota liikutellaan yleensä lanteilla, tai hartioilla, polvissa, käsissä tai vaikka missä. Eli hula vanne! Eikä mikään lasten vaan aikuisten. Sen lisäksi että vanteilu on todella hauskaa niin se auttaa myös kiinteyttämään vatsaa, tasapainoa ja koordinaatiokykyä ja ties mitä :ihana:

Musat vaan päälle ja vanne pyörimään. Tai vaikka telkkaria katsoessa :peukku:
Kannattaa ihmeessä kokeilla :joojoo:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Lähden hiihtämään. Ajattelin mainita asiasta, sillä jos asiaa ei mainita sähköisesti, asiaa ei ole tapahtunut. :heh:

(Niin, ja jos kuolen ladulle, niin viimeinen Kuppila-viestini on ollut reipas. :hiphei: )
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Pete kirjoitti:Lähden hiihtämään. Ajattelin mainita asiasta, sillä jos asiaa ei mainita sähköisesti, asiaa ei ole tapahtunut. :heh:

(Niin, ja jos kuolen ladulle, niin viimeinen Kuppila-viestini on ollut reipas. :hiphei: )
Tää on käsittämätöntä tällainen. Siis ei sähköisesti mainitseminen, sehän on ihan perusasia elämässä. Mutta hiihtäminen. Siis ihmiset hiihtää. :eeek: Hei, siellä on ulkona talvi, ootteko huomanneet, eihän silloin voi ulkoilla. :shock:

Mä niin ihailen ihmisiä, jotka hiihtää. Onnea vaan urheudesta ja silleen. Katsoin kun naapuri äsken lähti hiihtämään, ja tuijotin perään kun lähti latua pitkin sivakoimaan (lähtee tuosta meidän talon vierestä). Etäisesti kävi mielessä ajatus, että entäpä jos itse uskaltaisi kokeilla... Mutta ehkä pitää nyt pari vuotta sitä ajatusta kehitellä. Vaikkapa ensin katsoa suksia hiukan kauempaa, lähestyä niitä, jopa koskettaa... Ehkä sitä pystyisi fobian parantamaan? :mitvit:

Mut sillä aikaa jatkan sitkeästi sisäliikuntaa. Tänään oli mukava aamupäivä, ensin zumba ja sitten punttitreeni. Oon nyt ollut napakka sekä treenin että ruokavalion suhteen - kohta pitäisi olla kivoissa kevätvaatteissa Malmössä, hiukka hienosäätöä kaipaa... :joojoo:
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä lähden yllätyksettömästi bodypumpiin :heh:

Nyt on menossa nykyisen ohjelman viimeiset viikot, ja ohjaajat saavat ottaa mukaan vanhojen ohjelmien pumppibiisejä. Näinä aikoina käynkin bodypumpissa ahkerasti, koska on niin hauskaa tehdä vanhojen ohjelmien kappaleita. Lihakset on melkein joka kerta kipeinä, kun ei kroppa ole tottunut. Viime lauantaina liioittelin askelkyykkypainojen kanssa, ja perseeni oli niin kipeä kaksi päivää, että teki jopa pahaa istua. Erityisen hassua oli se, että oikea pakarani oli kipeämpi kuin vasen - en nimittäin jaksanut tehdä enää toisen puolen askelkyykkyjä kunnolla, kun olin tappanut lihakseni jo ensimmäisellä kiekalla. :heh: Ensi kerralla sitten vähän maltillisemmin. :)

Vähänkö tylsää muuten, kun jotkut ohjaajat eivät ikinä miksaa ohjelmia. Tässä vaiheessa on jo ihan kypsä nykyiseen ohjelmaan, etenkin, kun tämä nykyinen eli ohjelma nro. 84 on todella läyhäinen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9510
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja kwak »

Meillä oli tänään työpaikalla liikuntatapahtuma, jossa kävin kahdella peräkkäisellä spinning-tunnilla. Jälkimmäinen oli kyllä rankin, missä oon koskaan ollut. Hyvä, ettei kuolema tullut! :tajuton: Huomasin myös nyt käytännössä, miten paljon musiikki vaikuttaa liikkumisen mielekkyyteen - tai lähinnä musiikkityyli. Ohjaaja soitti kaksi tuntia raskassoutuista suomalasta rockia ja heviä, joka ei varsinaisesti inspiroinut tsemppaamaan. Etsipä siinä sitten sopiva polkurytmi tuplabasarista.. :sekava:
Keep your head high above the water

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

kwak kirjoitti:Meillä oli tänään työpaikalla liikuntatapahtuma, jossa kävin kahdella peräkkäisellä spinning-tunnilla. Jälkimmäinen oli kyllä rankin, missä oon koskaan ollut. Hyvä, ettei kuolema tullut! :tajuton:
Tästä tulee mieleen mun lemppari-stand up-videonpätkä (aiheesta spinning 2:00 alkaen...):
http://youtu.be/ZdgSir6Q1lc
Jaksaa jaksaa jaksaa... no ei välttämättä jaksa. :heh:

Mulla loma, ja voi että nyt pääsee salille ihan mihin aikaan vaan, mihin jumppaan vaan! Maanantaina kotona aamulla kuntopyöräilyä, salilla punttitreeni, tiistaina kotona aamulla kuntopyöräilyä, salilla kahvakuulailua ja CXWORX, eilen aamulla salilla BodyBalance ja zumba, tänään aamulla salilla kahvakuulailua ja CXWORX... Huomenna aattelin aamulla kotona kuntopyöräillä, illalla salilla BodyVive ja zumba, lauantaina salilla kahvakuulailua ja CXWORX.

Loistavaa tää lomailu, ei haittaa työnteko zumbabumbapumppiijumppiii... :hiphei:

Totesin muuten eilen zumbassa uusien biisien kohdalla, että suunta on tärkein! Menin suuntaan!!! Niin no, ihan en aina samaan suuntaan kuin muut, mutta suuntaan kumminkin. Suunta on tärkein!
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Vastaa Viestiin