Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
62
34%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
33
18%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 182

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Se on IHANAA, kun voi mennä liikkumaan päiväsaikaan, jolloin ei ole ruuhkaa! :surrur: Kaipaan sitä opiskeluajoilta kaikkein eniten. Mun yksi viikonloppujen huippuhetkiä on muuten se, kun herää, syö kevyen aamupalan ja menee hankkimaan kunnon endorfiinihumalat. Sitten kotona pitkä suihku, nautinnollinen & kiireetön aamupala ja päivä on saanut hyvän alun! :peukku:

Musiikilla on muuten todellakin iso merkitys liikunnan vauhdittajana. Olen pari kertaa lähtenyt spinningistä ihan pahoilla mielin pois, kun musiikki on ollut niin kamalaa. :aivanmaassa: Nykyisin suosin Les Millsejä myös sen takia, että niillä tunneilla musiikki on aina hyvää, tai vaikka en jostain kappaleesta kauheasti pitäisikään niin ne sopivat AINA hyvin juuri siihen paikkaan ja rytmitykset ym. menee aina ihan yks'yhteen liikkeiden kanssa. Ne on aina niin hyvin valittuja! Tykkään myös siitä, kun usein sanatkin natsaavat niin mainiosti liikkeisiin. :heh: "Get up, get down", "What doesn't kill you makes you stronger", jne. :heh: Vähän ehkä ärsyttää, että samoja biisejä kierrätetään eri tunneilla, mutta toisaalta, ovathan ne sentään usein hyviä biisejä. Sellaisista jumppatunneista en tykkää yhtään, joissa ohjaaja vaan laittaa jonkun Maximum Hard Work Out Hits tms. -levyn taustalle soimaan ja sitten vaan jotain sätkitään, sen kummemmin integroimatta liikkeitä musiikkiin. Kyllä huomaa eron, kun ohjaaja on tosissaan miettinyt ja suunnitellut musiikin, ja sitä arvostan.

Myöskin ärsyttää se, jos ohjaaja soittaa musiikkia liian hiljaa, niin, että naapuriliikkujan vaatteiden kahina ja/tai pyörän kitinä kuuluu. :roll: Ja muutenkin, musa on parhaimmillaan tarpeeksi kovalla (ei tietty liian kovalla saakaan olla). Otti päähän, kun kerran erään todella hyvän spinnitunnin jälkeen kuulin, kun yksi eukko meni urputtamaan ohjaajalle, miten tämä aina soittaa musiikkia liian kovaa (mun mielestä ei todellakaan soittanut). Ko. tyyppi oli vielä valinnut paikan ihan yhden kajarin alta. Kantsisko silloin mennä vaikka jonnekin vähän kauemmas äänentoistolaitteista, jos musiikki noin häiritsee? :roll:

Musiikki on mulle tosi tärkeää liikunnassa. Itse asiassa liikunnan harrastaminen on mulla samalla myös musiikin kuuntelua, kaksi harrastusta yhdessä siis, tavallaan, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :miettii:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Olen samaa mieltä, Violette, musiikki on tärkeä osa liikuntatilanteesta... Kamalinta on jos ohjaaja laittaa "ihan mitä vaan" pyörimään, ja tää musa sitten riitelee liikkeiden rytmin kanssa. Meen ihan sekaisin ja ärsyttää kun toistot lasketaan ihan muusta kuin musiikin rytmistä.

Meidän salilla ohjaajilla on vähän erityyliset musiikkimaut, on ihan hauska kun ei koko ajan samaa hitti-miksaus-putkea. LesMillseissä tietysti ne samat mitä on, mutta ei-lisenssijumpilla ohjaajat valitsevat itse musiikit. Yksi ohjaajista, joka vetää kahvakuulatunteja, tykkää raskaammasta musiikista. No, onhan se vähän eri fiilis laittaa kahvakuula heilumaan Rammsteinin tahtiin kuin jonkun peruspoppiksen. On tosi vahva olo. :heh:

Aamutreeni on kyllä yksi parhaita juttuja vuorotyössä. On mukava heräillä, laittaa lapset kouluun ja lähteä itse salille. Meillä on salilla vielä sellainen luksus, että tiistaista perjantaihin on aamupäivisin, 9-12, saunat päällä. Siis kaksi saunaa, miesten ja naisten suihkutiloissa. Eilenkin kahvakuula + cxworx, ja sitten saunaan istuskelemaan kymmenen jälkeen aamulla. Oli jotenkin paheellisen ylellistä. :peukku:

Aamutreenin jälkeen päivä lähtee jotenkin mukavammin käyntiin. Vapaapäivinäkin käyn mieluiten aamun ohjatuilla tunneilla tai punttitreeniä tekemässä, rauhallisempaa salilla ja on pirtsakampi olo lopun päivää. Aamuisin ei kyllä ole kaikkia valikoimassa olevia ohjattuja tunteja, joten tänään illalla lähden riekkumaan BodyViveen. Oih, tässä BodyViven ohjelmassa on kyllä musiikki niin kohdallaan... Näkisittepä miten innolla jaksan rehkiä kun soi Creamin Sunshine of your love... Se on yks mun ja puolison tärkeistä biiseistä. Hyvä etten innoissani kisko jumppakumppareita poikki. :uujee: Ja kun nyt siinä BodyViven perässä sattuu olemaan 45 minuutin zumba niin varasinpa paikan sitten siihenkin, alkaa viikonloppu mainiosti.
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kwak kirjoitti:Huomasin myös nyt käytännössä, miten paljon musiikki vaikuttaa liikkumisen mielekkyyteen - tai lähinnä musiikkityyli.
No todellakin. Senkin takia suosin tunteja, joilla ohjaajat saavat itse valita musiikit, koska silloin minä puolestani voin vapaasti valita ohjaajan musiikin perusteella. Toisaalta formaattitunneilla soitettava perusvaltavirtamusiikki on etupäässä ihan kelvollista sekin.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tää tuli kerran spinningissä ja oli naurussa pitelemistä. Mutta tän tahtiin oli kyllä kiva polkea. :uujee:

...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ti-ti-uu kirjoitti: Meidän salilla ohjaajilla on vähän erityyliset musiikkimaut, on ihan hauska kun ei koko ajan samaa hitti-miksaus-putkea. LesMillseissä tietysti ne samat mitä on, mutta ei-lisenssijumpilla ohjaajat valitsevat itse musiikit. Yksi ohjaajista, joka vetää kahvakuulatunteja, tykkää raskaammasta musiikista. No, onhan se vähän eri fiilis laittaa kahvakuula heilumaan Rammsteinin tahtiin kuin jonkun peruspoppiksen. On tosi vahva olo. :heh:
Kahvakuulatunnilla en oo käynyt, mutta raskas rock kyllä sopii hyvin spinningiinkin, vaikka en mä ainakaan jaksa koko tuntia kuunnella räminää. Rammstein saa ainakin hyvät aggressiot pintaan ja johan saa pyörä kyytiä.

Muuten mun ylivoimaista lemppari-liikkumismusaa on kaikenlainen tekno ja eurodance. Sitä just Les Millsilläkin on onneksi kiitettävästi. Mutta puuduttaahan se, jos koko tunti on sitä samaa, vaihtelu on jees.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

HEI TSEKATKAA TÄÄ!!

Oletteko seuranneet Subilla sarjaa "Rakas, sinusta on tullut pullukka!" ? Miusta tuntuu, että erityisesti sarjassa painoaan pudottavat naiset valittavat ja uikuttavat ihan hirveästi kun pitää harrastaa liikuntaa eikä saa syödä hiilihydraattipitoisia ruokia. Miusta tuntuu, että miehet enemmän saavat itselleen mielihyvää kuntosalilla käymisestä. Kai miehet sitten nauttivat siitä endorfiiniryöpystä mikä tulee liikkumisen jälkeen, ja naisilla on semmoinen asenne, että "voi vi*ttu kun pitää liikuttaa persettä". Sitä paitsi miehillä kuntoilusta tulee nopeammin näkyviä tuloksia eli lihakset kasvavat kun vain silloin tällöin käy vähän puntteja nostelemassa ja naiset taas joutuvat olemaan melkein ammattilaisurhelijoita, jotta lihakset näkyisivät.

Muutenkin miuta ihmetyttää siinä sarjassa valmentajina toimivien puolisoiden osaamattomuus ruokavalion ja liikunnan suhteen, kun heillä ei oikeasti ole taitoa/osaamista niistä asioista. Miksei he olisivat voineet jo ennen kuvauksien alkua kunnolla perehtyä vähähiilihydraattisen ruokavalion periaatteisiin ja vaikka opetella hyviä reseptejä, ja lisäksi jonkin verran käydä kuntosalilla saliohjaajan ohjauksessa ja kahavakuulatunneille jne, koska täytyy itse osata jumpata, jotta voi valmentaa toista. Ja muutenkin hiilareita kannattaa vähentää pikku hiljaa ennen superdieettiä eikä kerrasta vähentää minimiin.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Tällaisiin ohjelmiin varmasti tarkoituksella haetaan pareja, joilla tulee olemaan ongelmia annettujen ohjeiden noudattamisessa, kellä minkäkin takia. Ketä nyt kiinnostaisi katsoa täydellisiä suorittajia, kun on paljon hauskempaa naureskella kotisohvalla urpoille, jotka ei vaan osaa.

Kävin tutustumiskäynnillä lähisalilla, ja sain kolmen päivän ilmaispassin sinne. No, luonnollisesti sairastuin ja ehdin käyttää vain yhden päivän :) Enivei, ihan kivalta paikalta vaikutti, ainakin ehdottomasti parhaalta kartoittamistani vaihtoehdoista, ja kaipa voisin tuonne sitten liittyä ja aloittaa VIHDOINKIN tavoitteellisen kuntosalitreenin kunnon painoilla. Hahmottelin jo itselleni rungon saliohjelmalle, jossa olisi 8-9 perusliikettä. Jäseniksi liitttyneille kuuluu ilmainen kuntosaliopastus, joten aion käyttää sen ehdottomasti hyödyksi ja alkaa treenata. Uskoisin että kaksi kuntosalitreeniä viikossa + bodypump riittää lihaskuntotreeniksi hyvin, ja siihen voi sitten yhdistää päälle kaiken maailman aerobisia juttuja sen verran kuin ehtii. :joojoo:

Kyrsii, kun en ole ehtinyt enkä nyt sairastumisen takia voinut liikkua kunnolla hetkeen. Etenkin bodycombatista ja bodypumpista on kovat vieroitusoireet, kun tämänhetkiset ohjelmat ovat kummassakin ihan huippuja. :aivanmaassa: Olisi kiva päästä myös tanssillisille tunneille joraamaan pitkästä aikaa. Spinningiin olen vähän kyllästynyt, johtuen varmaan siitä, että viime aikoina olen onnistunut päätymään tunneille joissa on ihan luokattoman huonot musat. :nohyi: Niinku nyt Tiktakia ja lastenlauluja sisäpyöräilysalissa kuunnellaan.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

blackburn kirjoitti:HEI TSEKATKAA TÄÄ!!

Oletteko seuranneet Subilla sarjaa "Rakas, sinusta on tullut pullukka!" ? Miusta tuntuu, että erityisesti sarjassa painoaan pudottavat naiset valittavat ja uikuttavat ihan hirveästi kun pitää harrastaa liikuntaa eikä saa syödä hiilihydraattipitoisia ruokia. Miusta tuntuu, että miehet enemmän saavat itselleen mielihyvää kuntosalilla käymisestä. Kai miehet sitten nauttivat siitä endorfiiniryöpystä mikä tulee liikkumisen jälkeen, ja naisilla on semmoinen asenne, että "voi vi*ttu kun pitää liikuttaa persettä". Sitä paitsi miehillä kuntoilusta tulee nopeammin näkyviä tuloksia eli lihakset kasvavat kun vain silloin tällöin käy vähän puntteja nostelemassa ja naiset taas joutuvat olemaan melkein ammattilaisurhelijoita, jotta lihakset näkyisivät.

Muutenkin miuta ihmetyttää siinä sarjassa valmentajina toimivien puolisoiden osaamattomuus ruokavalion ja liikunnan suhteen, kun heillä ei oikeasti ole taitoa/osaamista niistä asioista. Miksei he olisivat voineet jo ennen kuvauksien alkua kunnolla perehtyä vähähiilihydraattisen ruokavalion periaatteisiin ja vaikka opetella hyviä reseptejä, ja lisäksi jonkin verran käydä kuntosalilla saliohjaajan ohjauksessa ja kahavakuulatunneille jne, koska täytyy itse osata jumpata, jotta voi valmentaa toista. Ja muutenkin hiilareita kannattaa vähentää pikku hiljaa ennen superdieettiä eikä kerrasta vähentää minimiin.
Kunpa sinäkin Kwak kommentoisit tätä. :roll:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Aloitin tänään työmatkapyöräilyn. :tapu: Tuntui tosi hyvältä pyöräillä kunnolla pitkästä aikaa. Viime syksynä jätin pyöräilyn melko aikaisin, enkä nyt keväälläkään ollut ajanut paljoa. Toivottavasti tästä alkaisi taas uusi, liikunnallisempi elämä. :heh: Matkaa töihin on noin 8 kilometriä, paljon ylämäkiä ja suoria. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Miulla on tämän kuun alusta alkaen ollut sellainen salikortti, joka on voimassa akisin klo 16 asti ja vk-loppuisin 24h, ja sillä saa käydä siis ohjatuilla tunneilla ja salilla. Se maksaa 39€ kun 24h kortti maksaa 55€. Kun miulla on tänä keväänä ollut hirveästi iltavuoroja, ja olen käynyt usein aamuisin salilla/jumpassa niin mie ajattelin, että samahan miun on sitten hommata tuollainen edullisempi vaihtoehto. Olin suunnitellut, että kun miulla aamuvuorot loppuu aina klo 15, niin sitten töuden jälkeenkin ehtii mennä salille tai klo 15:45 alkavaan jumppaan, mutta en mie esim. viime viikolla jaksanut heti töistä mennä salille, kun olin niin väsynyt.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Olen viime viikosta lähtien saanut kunnolla integroitua lenkkeilyn osaksi arkipäivärutiiniani. Kyllä tuntuu hyvältä. :ihana: Lihoin loppukeväästä melko lailla enkä tosiaan ollut huomannut lihomistani muuta kuin vasta kymmenisen päivää sitten. Olin hiihtokauden päätteeksi parhaassa kunnossa koskaan, ja sitten stressikevät toi syömisineen kuusi kiloa takaisin, ja harmittaa, kun olin saanut vatsalihakseni jo melkein näkyviin. :niinpa: Onneksi on monta motivoivaa tekijää, jotka pistävät urheilemaan. :joojoo:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Käväisin tänään uudella salillani omaohjaajan kanssa tutustumassa pikaisesti kuntosaliin. Askartelin sitten saman tien itselleni saliohjelmankin. Pian pitää päästä sinne oikein kunnolla treenaamaan! Tämä viikko tosin mennee liikunnan puolesta uusien Les Mills -ohjelmien (uudelleen)testaamiseen. Pitäähän se nyt tarkistaa että ovatko todellakin taas niin hyviä. Bodycombat ja -pumppi kokeiltu jo kertaalleen, torstaina Sh'bamiin. :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Olen alkanut pelaamaan squashia työkaverini kanssa. Se on varsin mukavaa, kun molemmat alottivat nollatasolta ja peli on tasaväkistä. Käymme kerran-pari viikossa pelaamassa tunnin verran.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9503
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja kwak »

blackburn kirjoitti:
blackburn kirjoitti:HEI TSEKATKAA TÄÄ!!

Oletteko seuranneet Subilla sarjaa "Rakas, sinusta on tullut pullukka!" ?
Kunpa sinäkin Kwak kommentoisit tätä. :roll:
En ole seurannut tuota sarjaa, niin en voi kommentoida. :sorivaan: :suutukkoon:
Keep your head high above the water

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

kwak kirjoitti:
blackburn kirjoitti:HEI TSEKATKAA TÄÄ!!


Kunpa sinäkin Kwak kommentoisit tätä. :roll:
En ole seurannut tuota sarjaa, niin en voi kommentoida. :sorivaan: :suutukkoon:
Kommentoitava asia oli se, että tuleeko miehille "hyvä fiilis" kuntosalitreenin jälkeen ja että menevätkö miehet aina innoissaan salille vai sillä asenteella, että "voi vi*ttu kun pitää taas mennä sinne".



Mie suunnittelen ilmoittautuvani Jutta Gustafsbergin omistaman FitFarmin nettivalmennukseen, joka alkaa elokuussa. Saan sähköisesti salitreeniohjelmat ja dieettiohjeet. Valmennus kestää 10 viikkoa ja maksaa 99€.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ihmisiä on mielestäni erilaisia. En ole kyllä ihan varma asiasta.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Kävin kuntosalilla! :tapu: Uuden kämppäni ihan lähettyvillä on iso urheilukeskus, jossa on myös kuntosali ja uimahalli :peukku: Se on tosi moderni paikka, tykkäsin! Nyt päätin, että alan aikuisten oikeesti käydä kämppikseni kanssa siellä. Neljä kertaa kuussa voin vaan vinguttaa vakuutuskorttiani ja mennä ilmaiseksi, muuten se maksaa 3 latia kerta. Kuukausikortti tais olla 30 latia, ja siitä sitten sitä halvempi, mitä enemmän kuukausia ostaa kerralla. Mutta ehkä näin aluksi tyydyn käyttämään vakuutuskerrat ja loput ihan vain kertamaksulla. Kylläpä tuli taas urheilusta hyvä fiilis! :ihana:

Uimahalli oli kauhean kallis. Kertamaksu 7 latia! :shock: Eikös Suomessa pääse ihan muutamalla eurolla, vai muistanko ihan väärin? Kertahinta on kohtuuton varsinkin suhteutettuna kuukausikorttiin, joka on 25 latia.

Toivottavasti tällä kertaa onnistun pitämään päätökseni, varmasti tekisi oikein hyvää henkiselle hyvinvoinnille myös :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

En tajua, mikä minua vaivaa. En ole käynyt tänä kesänä KERTAAKAAN rullaluistelemassa. :lohduton: Pyöräilykin uudella pyörällä on jäänyt vain pariin kertaan. Pitää yrittää terästäytyä kesän viimeisinä viikkoina. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Mulla on edessä huomenna elämäni eka juoksutapahtuma. Kaverini sai ylipuhuttua mut mukaansa. :sekava: Toivottavasti selviän hengissä maaliin. Viime viikolla selvisin 12 kilsan lenkistä yksin joten ehkä kaikki menee hyvin. :heh:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kävin tänään Elixia Flamingossa testaamassa Crossing-tunnin. Kyseessä on Xyclingin ja Cardio Runin tapainen aerobis-kuntoilutunti, paitsi että pyörän tai juoksumaton sijaan käytellään crosstraineria. Kuten tästä voi päätellä, lopputulos on pitkälti kahden edellämainitun välimuoto. Todella hauskaa oli, ja rankkaa; kannatti matkustaa naapurikaupunkiin asti. Jos tätä olisi tarjolla jossain hieman lähempänä, alkaisin taatusti käydä säännöllisesti. Suosittelen lämpimästi! Käsittääkseni muillakin ketjuilla vastaavaa on.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Jee, juoksin eilen Meripäiväjuoksun (15 km) maaliin asti ja selvisin porottavassa helteessä hengissä ja sain vielä yhdeksän minuuttia tavoiteaikaa paremman ajan. :uujee: Nyt kun ei ole enää mitään pääsykoeprojekteja, niin seuraava projekti on kunnonkohotus talven aikana ja ensi kevään Helsinki City Run. :peukku: Ja tästä Meripäiväjuoksustakin pitää tehdä perinne, hieno tapahtuma oli! Kotkan tyttö Oona Kettunen pamautti meidät matkaan. :heh:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Onnea Hurricanille suorituksesta :tapu: ja onnea myös seuraavaan tavoitteeseen! :peukku:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Olen kesän aikana sohvaperunoitunut niin lahjakkaasti, että syksyn tullen PITÄÄ tehdä asialle jotain. Kirjoitankin tänne, jotta joudun pitämään kiinni lupauksestani: Aion tästä lähtien käydä kerran viikossa jollakin ryhmäliikuntatunnilla. :peukku:

Läheisessä kuntokeskuksessa olisi Zumbaa ja BODYBALANCEa. Kumpaakin olen kokeillut ja tykännyt, joten valitsen ne. En uskalla sitoa itseäni mihinkään tiettyyn viikonpäivään, mutta nämä järjestetään ke & to, jolloin mitkään viikonloppusuunnitelmatkaan eivät voi estää. Torstaina luvassa olisi Zumba. Sinne! Toivottavasti onnistuisin nyt aktivoitumaan. :puna:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Syksyn lammasmainen ja tällaisen keski-ikäistyvän massataviksen elämään sopiva kuntostartti on aloitettu. Omistan ensimmäistä kertaa elämässäni kuntosalikortin. Sali on pieni, mutta se on uimahallin yhteydessä, mikä miellyttää minua kovin :ihana: Kävin tänään salilla ja uimassa, minkä jälkeen piipahdin kylmäaltaassa ja saunassa. Nyt veri kiertää ja on hyvä olla.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin ensimmäistä kertaa kantapunttisaliketjuni Talin toimipisteessä ja yllätyin, kuinka erilaista siellä oli. :shock: Jotenkin luulin, että ketjun kaikilla saleilla olisi likimain samat laitteet, mutta tuolla ne olivat eri valmistajan ja muutenkin erilaiset.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eksyin tänään vahingossa Ruoholahdessa jonkun kuntoilukeskuksen (?) aulaan, jossa oli laite, joka mittaa euron hintaan painosi, pituutesi ja rasvaindeksisi. Olisi pitänyt jättää kokeilematta, kun tuloksena oli, että olen ylipainoinen (painoindeksini on 25,6 kun 20 - 25 olisi normaalipainoisen indeksi) ja että rasvaindeksini on lähes heikko (omani on 28,6 %, heikko on 30,4 %). Tiesin toki olevani plösö, mutta kylmät faktat järkyttävät aina. :lohduton:

Ongelmani on kai, että syön liian usein epäterveellisesti ja liikun aerobisesti aivan liian vähän.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Eksyin tänään vahingossa Ruoholahdessa jonkun kuntoilukeskuksen (?) aulaan, jossa oli laite, joka mittaa euron hintaan painosi, pituutesi ja rasvaindeksisi.
Muistatko tarkemmin missä tämä tapahtui? Olisikohan se vielä tänäänkin siellä...? :miettii:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Se on siinä samassa talossa, jos on Citymarket. Muistaakseni paikka oli ylimmässä tai ainakin melkein ylimmässä kerroksessa. Laite näytti olevan siinä pitkäaikaisesti. Siinä oli muuten vaihtoehto, jossa kaksi euroa maksamalla sai tietää vielä jotakin muutakin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Se on siinä samassa talossa, jos on Citymarket. Muistaakseni paikka oli ylimmässä tai ainakin melkein ylimmässä kerroksessa. Laite näytti olevan siinä pitkäaikaisesti. Siinä oli muuten vaihtoehto, jossa kaksi euroa maksamalla sai tietää vielä jotakin muutakin. :joojoo:
Aah, siis Motivus. Käynpä katsomassa.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Nyt on taas Unisportin jäsenyys vuodeksi uusittu ja bodasinkin tänään heti puolisentoista tuntia, teki hyvää! Ja nyt maistuu proteiinismoothie paremmalle kuin koskaan. :kuolaus: Uuden kampukseni Unisport oli paljon isompi, avarampi, paremmin varusteltu ja vähemmän ahdistava kuin Kumpulan US, ehdottomasti käyn tästä lähin tuolla. :joojoo:

Vastaa Viestiin