Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
62
34%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
33
18%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 182

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Täällä Linzissä ei ole ainoatakaan punttisalia, jossa voisi käydä ilman alle puolen vuoden sopimusta. :eiei: Jos käy ilman sopimusta, niin yksi kerta maksaa 10 €. :shock: Ei ole pakko ottaa rahojani vastaan. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Miulla on nyt 7. viiko menessä Fitfarmi -nettivalmennusfirman bikinidieettiä. Se tarkoittaa sitä, että noudatan erityistä dieettiä ja käyn salilla 4-5krt/viikko ja aina kun ehdin, teen aamuisin sauvakävelylenkin. Syön päivästä toiseen samoja ruokia. Aamiaiseksi munakas ja kasviksia, lounaaksi salaatti raejuustolla tai broilerilla tai seitanilla (en syö ollenkaan punaista lihaa) ja hedelmä, välipalaksi Fast Dietmix proteiinipirtelö ja omena, päivälliseksi salaatti, iltapalaksi rahkaa ja marjoja, ja kaikista on tietyt grammamäärät, mitä saa nauttia. Lisäksi syön vitamiineja ja salitreenin jälkeen palautusjuoman. :peukku:

Ekat 4 viikkoa teki tosi tiukkaa erityisesti se, kun ei saa syödä sokeria, ja kun pitää tosiaan päivästä toiseen syödä samoja ruokia. Ja kauheasti tekisi mieli ihan kunnolla laittaa kotona hyvää ruokaa ja kokeilla uusia reseptejä, kun tykkään ruuanlaitosta. Koko aikana en ole kertaakaan spontaanisti lipsunut dieetistä esimerkiksi siten, etten ole työpaikan kahvipöydästä ottanut makeaa, vaikka siellä on vähän väliä joku tuonut kakkua, suklaata jne. Esimerkiksi silloin olen poikennut suunnitellusti dieetiltä, kun olen ollut jossain reissussa poissa kotoa, esim. viime viikolla kävin pk-seudulla, ja söin kasviswokkia, jätskiä, smoothien ja patongin. Ja esimerkiksi ensi ma:na lähden Stokiksen risteilylle ja menomatkalla syön buffetin ja tietysti maissa jotain herkkua ja paluumatkalla ravintolassa. Mutta periaatteessa kotona ollessa ei ole mitään ongelmia noudattaa dieettiä. Vielä 3 viikkoa jäljellä, sit syön yhden viikon ajan mitä haluan kuinka paljon tahansa, sitten taas alan syödä kohtuudella kaikkea.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jee, Johannes Keplerin mukaan nimetyn yliopiston kautta sain oikeudet heidän punttisalilleen loppuajakseni hintaan 22 euroa (tietyin kellonaikarajoituksin toki). :uujee: Säästin neljä euroa, kun en ole vielä 30-vuotias. Lisäksi alan käydä kaverin kanssa pilateksessa kerran viikossa. Ensimmäistä kertaa uskaltaudun siis ryhmätunneille. :apuva:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tänään olin ensimmäistä kertaa pilateksessa. Välillä tuli ihan hiki ja lopuksi oli sellainen jännä lämmin olo. Harmi vaan, etten ymmärtänyt ohjaajan puheesta mitään, kun mongersi niin murteella, niin murteella. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Oon ollut tänään ja eilen pitkillä juoksulenkeillä, syksy on kyllä ihan parasta aikaa, niin on nättiä ja ilma raikas! :tapu: Juoksukuntonikin näyttää olevan jällään ihan hyvässä kunnossa, vaikka vauhti ei enää kovin suuri olekaan :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kävin kehonkoostumusmittauksessa ekaa kertaa elämässäni. Tulos: liikaa rasvaa, edelleen. :) Eli lisää pundea ja mässyttäminen saa nyt luvan OIKEASTI loppua, eihän tästä tule muuten yhtään mitään.

Sain liudan hupsuja vinkkejä, mm. lisää kasviksia (niitä menee mulla nyt jo sellaiset 700-800 g päivässä) ja että portaita pitäisi kävellä enemmän. En vaan keksi mistä löytäisin lisää portaita - koti on hissittömän talon kolmannessa kerroksessa ja työpaikka maan tasossa, ja salillekin on vain ne yhdet pienet portaat. :violette: :heh:

(Pointti: nämä nyt ovat tällaisia yleisluontoisia vinkkejä, joista on varmasti apua monelle, mutta ei juuri nyt tällä kertaa minulle. Oikeastihan mun ei tässä vaiheessa enää tarvitsisi tehdä muuta kuin lopettaa ylimääräisten kalorien mussuttaminen ja vähän viilata liikuntaohjelmaa.)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^Minä en näe sinulla liikaa rasvaa. :eiei:

Itse olen hiljattain aloittanut aktiivisen salillakäynnin! :uujee: Myöhäisilta on selvästi mulle paras aika saleilla. Tuleepahan vähennettyä turhaa koneella istumistakin, mikä on TOSI iso plussa. :peukku: En toki rehki joka kerta samalla tavalla kuin himobodarit, mutta uskoisin tuloksia pikkuhiljaa alkavan näkyä, varsinkin, kun yhdistän saleiluun myös lenkkeilyn. Tosi kiva, kun on lähisali, jossa ei ole koskaan iltaisin lähes ketään, ja viimeisetkin häipyvät aina pian pois jaloista pyörimästä. Voi rauhassa mennä jauhamaan frendin kanssa paskaa ja leikkimään urheilijaa. :heh:

Tykkään erityisesti (tai siis lähes pelkästään) keskittyä ylävartalooni, sillä hiihtoa lukuunottamatta harrastamani liikunta ei ole kovinkaan ylävartaloa rasittavaa. Mä haluun käsilihaksia! :tapu: Paljon! :tapu:

Lisäksi olen huomannut, että kuntosaliharjoittelu auttaa mielettömän paljon kipeään selkään. Aion ehdottomasti jatkaa, koska minulla on usein selkävaivoja.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

riksa[ kirjoitti:^Minä en näe sinulla liikaa rasvaa. :eiei:
Sitten mä varmaan osaan peittää sen hyvin pukeutumisellani. :hihi: (As if!) Ja eipä sitä viskeraalista rasvaa vältsysti paljain silmin näekään. :miettii:

Salitreeni on kyllä kivaa! Olisi periaatteessa kiva käydä vähän useamminkin, mutta oon niin mieltynyt kaiken maailman tanssitunteihin ja combatteihin sun muihin pumppeihin, ettei aika aina tahdo riittää, ja kun on harmillisesti sitä muutakn elämää kuin treenaaminen. riksa[lla on kyllä siinä mielessä hyvä juttu, että voi käydä salilla myös ei-ruuhka-aikoihin. Itsekin treenaisin mieluusti myöhään illalla, mutta yöuneni häiriintyvät liian myöhäisestä treenistä (mähän olen siis ikuisuus-uniongelmainen) ja aamulla pitää aina herätä sinne töihin... :sorivaan: No, olen onneksi mahtunut yleensä ihan hyvin treenaamaan ja jos joku laite onkin joskus ollut varattuna, olen hypännyt johonkin toiseen kohtaan saliohjelmassani ja mennyt sitten myöhemmin tekemään vaaditut sarjat, kun on vapaata. Ohjelmassani on myös muuntelumahdollisuuksia, eli periaatteessa voin korvata liikkeet toisillakin. En tykkää odottelusta salilla ja mielestäni on vähän nihkeää mennä tekemään esim. vuorosarjoja toisen treenaajan kanssa. Tätä varten olisi kiva olla treenikaveri, mutta eipä mulla sellaisia ole... Joskus kyllä vähän kadehdin kaveruksia jotka tekevät salilla vuorosarjoin ja vaihtavat kuulumisia samalla. Mulle treenaaminen on aika yksinäistä hommaa, mikä on tietty sinänsä ihan okei - tuleepahan keskityttyä treeniin. Oon yleensä aika omissa maailmoissani salilla.

Voisin laittaa tähän saliohjelmanikin, vaikka se ei kiinnostakaan ketään. :mrgreen: Kyseessä on koko kropan ohjelma, koska käyn salilla kuitenkin vain kerran-kaksi viikossa.

Lämmittely crosstrainerilla n. 10 min.
Jalkaprässi
Rintaprässi
Kulmasoutu laitteessa
Hyvää huomenta -liike tangolla
Ojentajapunnerrus taljassa
Pystypunnerrus käsipainoilla
Hauiskääntö käsipainoilla "vasaratyyliin"
Vatsat: "linkkari" levykiekolla, sivuttaisnostot + lankku
Loppuun tietenkin venyttely.

Kaikissa teen kolme noin kymmenen toiston sarjaa mahdollisimman isoilla painoilla, paitsi hyvää huomenta -liikkeessä teen 20 toistoa ja vatsoissa 20-30/kierros + lankussa maksimipito. Aattelin tosin vähän muuttaa tuota vatsaosiota ja kokeilla voimapyörää. Viimeksi salilla testasin sitä ja vaikutti ihan tappoliikkeeltä! :eeek: Eli täytyy pikimmiten ottaa se ohjelmistoon :joojoo: Haluaisin myös kokeilla maastavetoa vaikka tuon hyvän huomenen tilalle, mutta en uskalla mennä tekemään omin päin vaan täytyy pyytää PT ensin tsekkaamaan, että teen sen oikein. En halua rikkoa paikkojani.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Mä olen asettanut uuden välitavoitteen itselleni. En ole koskaan saanut vedettyä kuin yhden leuan kerralla, ja nykyään en näemmä sitäkään. Tavoitteena on ennen joulukuuta päästä kolme. :heh: Jotenkin en vain osaa sitä tekniikkaa, vaikka uskon, että potentiaalia jo löytyisi. :sorivaan: Rimpuilen aina siinä vaiheessa, kun kyynärkulma on alittanut 90 asteen, enkä pääse enää ylemmäs. :heh:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Violette kirjoitti:[Salitreeni on kyllä kivaa! Olisi periaatteessa kiva käydä vähän useamminkin, mutta oon niin mieltynyt kaiken maailman tanssitunteihin ja combatteihin sun muihin pumppeihin, ettei aika aina tahdo riittää, ja kun on harmillisesti sitä muutakn elämää kuin treenaaminen. .
Miekin olen alkanut nauttia salitreeneistä. On ohjatut tunnitkin kivoja. Siitä saa viikko-ohjelmaan kivan kombinaation, kun käy pari kertaa vikossa tekeen salitreenin ja pari kertaa aerobisen tunnin esim. spinningiä. Itse on kans alkanut tehdä sellaista treeniä, että menen salille ja kävelen reippaasti 5,5km tuntivauhdilla juoksumatolla ja sitten teen kunnon venyttelyt. Mie olen kai tosi kaupunkilainen, kun voisin tehdä saman metsälenkillä, mutta kun mie inhoan tuulista säätä. Sitten kun sataa lumi, enkä voi enää ajaa fillarilla töihin, niin alan sauvakävelemään töihin 15min/suunta. :uujee:

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Tavoittelin kolmea leukaa joulukuuhun mennessä, mutta tällä hetkellä pääsen kuitenkin vain yhden. Se on kuitenkin yksi enemmän kuin alussa, ja olen silti erittäin ylpeä, sillä leuka menee ihan kunnolla monta senttiä riman päälle. :riemu: Joulukuun lopuksi sitten ne kolme.

Kävin tänään elämäni toisiksi pisimmällä lenkillä, 12 kilometriä. Hauska kontrasti siihen, että pisin onkin sitten vielä 9km pidempi. :heh: Olen kyllä oppinut nauttimaan liikunnasta aivan eri tavalla kuin ennen. Toivon vaan, että pieni polvivaivani ei pahene ja että vanha jalka-/nilkkavammani ei ala uudestaan oireilla.

Huomaan tosin kyllä, että mitä enemmän päiviä kuluu, ennen kuin pääsee hiihtämään, sitä enemmän ahdistun ja turhaudun. :eiei: Ehdoton deadline on nyt aatonaatto. Sekin on silti 19 päivää myöhemmin kuin viime vuonna. :lohduton:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Millaista takkia te hiihtäjät käytätte hiihtäessä? Mä aloitin viime vuonna hiihdon monen vuoden tauon jälkeen ja käytin siinä mun laskettelutakkia ja -housuja, jotka olivat aika paksut ja siten mulle tuli tosi kuuma! Siinä siis kannattanee olla vähän kevyempi takki ja housut? Mietin nyt että ostaisinko ne kevyemmät talviurheiluvaatteet, niin ehkä hiihdostakin tulisi nautinnollisempaa. :miettii:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä kokeilin perjantaina salilla maastavetoa ja vähänkö oli kivaa! Vieläkin persiijjeen sattuu. :heh: Täytyy ottaa se treeniohjelmaan mukaan. Lisäksi aion Riksan tavoin opetella vetämään leukoja. Tosin olen niin heiveröinen, että pakko aloittaa leuanvetolaitteella, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa. Haluun olla vahva!
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Weewa kirjoitti:Millaista takkia te hiihtäjät käytätte hiihtäessä?
Ihan hiihtopuku-nimeä kantavaa Craftin (jo muutaman vuoden vanhaa) asukokonaisuutta käytän, siihen kuuluu ohut takki ja ohuet melko ihonmyötäiset housut. Hiihtäminen liian paksuissa vermeissä on mielestäni erittäin epämiellyttävää, joten olen ehdottomasti hiihtotakin kannalla. Joulun jälkeisistä alennusmyynneistä voi löytää hyvälaatuisenkin hiihtoasun reilusti alle kahdellasadalla eurolla, mikä toki on vielä iso määrä rahaa. Itse muistaisin asukokonaisuuteni maksaneen 160 tai 180 euroa joulualessa. Olen kuitenkin erittäin suuri aerodynaamisuuden puolestapuhuja, kun on hiihdosta kyse. Olen siis ihonmyötäismyönteinen. :heh: Ja kyllähän ne hyvät varusteet motivoivat jatkamaan harrastusta ihan eri tavalla kuin epäkäytännölliset varusteet. :joojoo:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^ Kiitos paljon vastauksesta! :peukku: Täytyy nyt tutkia tarkemmin näitä hiihtoasuja. Mä oon vielä kuitenkin aloittelija niin en ehkä kehtaa hitaasti hiihtää kauheen ihonmyötäisissä vaatteissa. :rofl: Vaikka tottahan se on että kunnolliset välineet lisää urheilunautintoa. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Vaikka jouluviikkoina tulikin lähes neljä kiloa painoa lisää ja henkinen olo on ollut viime aikoina raskas, taidan sentään olla elämäni parhaassa kunnossa. :tapu:

Lähdin spontaanisti kävelylle, mutta kävelylenkki muuttuikin juoksulenkiksi, ja päädyin lopulta kiertämään Töölönlahtea ympäri. Kiersin sen neljästi, ja joka kierros oli edellistä nopeampi. Ensimmäinen, lämmittelykierros, vei 18 minuuttia, toinen 16, kolmas 14 ja viimeinen, johon vähän panostinkin, meni 11 minuuttiin, mikä oli kyllä yllätys, kun en ollut kuitenkaan ihan täysin hapoilla. Yksi kierros on siis noin 2200 metriä. Hyvin kulki, ja jaksoin vielä hölkötellä takaisin kotiin. :peukku:

Cooperin testi pitäisi mennä juoksemaan, edellinen kerta oli kai lukion tokalla. Miten siitäkin voi olla jo neljä vuotta. :sekava:

[lumivalitus] Kyllä harmittaa ihan vietävästi, kun tekisi niin mieli päästä testaamaan, miten hyvä kunto näkyisi hiihtoladulla. Olisi hienoa kokeilla, miltä hiihto tuntuu vuoden takaiseen verrattuna. :ashanti: [/lumivalitus]
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olipa mahtavaa käydä eilen pitkästä aikaa salilla. :uujee: Nyt ovat (melkein) kaikki paikat kipeänä, ja mikäs sen parempaa. :surrur:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kävin ostamassa paitsi väljemmät pelihousut, myös uudet sisäpelitossut. Vieläkään en löytänyt hyviä! Tai siis tein väärän valinnan, valitsin kahdesta koosta sen pienemmän.

Ongelma on isovarpaani, joka sojottaa viimeisen puolentoista sentin matkalta 40 asteen kulmassa ylöspäin. Varvas pyrkii myös sivusuunnassa ulommas kuin sievässä normijalassa kuuluisi. Tämän takia tarvitsisin varvasosasta hyvin avaran tossun, mutta niitä ei kai ole olemassakaan. Vaihtoehtona on ostaa liian isot tossut, jotka sitten puolestaan ovat nilkan kohdalta liian leveät, mikä juuri sisäpelikengissä on huono juttu, ne kun eivät saisi hölskyä. Eli siis vaihtoehtoina on joko kärsiä sullotun varpaan aiheuttamasta särystä päkiänivelessä, tai ottaa nilkan nyrjähtämisen riski. Valitsin ensinmainitun, ja nyt harmittaa! Ehkä pitää käydä ostamassa ne isommat ja koettaa saada nämä(kin) eteenpäin. Muuten olisivat kyllä hyvät.

Jos täällä on pallopelien harrastajia niin tiedustelisin mielipidettänne, kumpi vaihtoehdoistani on pahempi? Kannattaako mahduttaa varpaat mukavasti, vaikka se vaatisi löysän kengän hankkimista? Tai voiko nilkkaosaa (oikeammin jalkaterän taaimmaiset kahta viidennestä) jotenkin kätevästi lisätopata?

(Sikäli OT, että tarkoitukseni ei ole kuntoilla, vaan pitä hauskaa sulkiskentällä :bileet:, sikäli kuin minä ja paritarjokas sovellumme toisillemme.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Minä ostan mieluusti urheilukengät ihan vähän ahtaina ja ne saavat sitten venyä. Tapani juontaa juurensa jalkapallopiireistä, joissa ainakin ennen vanhaan ostettiin numeroa tai puolta numeroa pienempi nahkainen nappulakenkä ja venytettiin se omaan jalkaan. Näin kenkä istuu kuin kondomi ja vedot lähtee paremmin. Kyllähän se varpaisiin aluksi sattuu ja hiertymiä tulee, mutta sisäänajon jälkeen kengät istuvat loistavasti. Muovista valmistetut kengät eivät veny aivan samalla tavalla kuin nahkaiset, joten sellaisten toimivuudesta en tiedä.

Mikäli kuitenkin haluat panostaa varpaiden mukavuuteen ja valita väljät kengät, suosittelen toppausta iltin alle, jotta nilkka ei hölsky. Netistä löytyy hakusanalla "tongue pad" ja näitä varmaan saa kenkäkaupoista tai suutareilta.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Magnum kirjoitti:Mikäli kuitenkin haluat panostaa varpaiden mukavuuteen ja valita väljät kengät, suosittelen toppausta iltin alle, jotta nilkka ei hölsky. Netistä löytyy hakusanalla "tongue pad" ja näitä varmaan saa kenkäkaupoista tai suutareilta.
Siinä on vain se ongelma, että kenkäni olisivat löysät sivusuunnassa, ei korkeus-. Itse asiassa korkeutta tuntuu usein olevan liian vähän myös jalkapöydän kohdalla. Onkohan mitään sivutoppauksia saatavilla? Tai vaikka sukkia, joissa olisi sivussa jotain lisäkettä?

Kokeilin useassa eri liikkeessä usean valmistajan tossuja, mutta täydellistä ei vain löytynyt. Adidaksen lesti on havaintojeni mukaan yleensä jalkapöydän kohdalta vähän kapeampi, mutta tarjolla olevista malleissa iskunvaimennus tuntui liian heppoiselta (eli ilmeisesti kevyemmille urheilijoille tarkoitetulta).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Mulla on samanlainen mielikuva, että Adidaksella olisi aavistuksen keskimääräistä kapeampi lesti. Minulle Adidaksen kengät istuvat loistavasti. Toivottavasti löydät jostain erikoiskapeat urheilukengät.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Magnum kirjoitti:Minä ostan mieluusti urheilukengät ihan vähän ahtaina ja ne saavat sitten venyä. Tapani juontaa juurensa jalkapallopiireistä, joissa ainakin ennen vanhaan ostettiin numeroa tai puolta numeroa pienempi nahkainen nappulakenkä ja venytettiin se omaan jalkaan.
Nämä jalkapalloilijathan veivät uudet kengät saunaankin ja istuivat siellä kengät jaloissa. Siis kuumaan saunaan. Pystyi sitten venyttämään kenkiä paremmin, kun kuumudessa ovat nahat löystyneet. Jääkiekkoilijat taas ovat monesti käyttäneet junioreita ja nuorempiaan uusien luistinten sisäänajamisessa. Nämä joutuvat kärsimään ja venyttämään uudet luistimet sopivankokoisiksi. Ja taitaa olla niin, että lätkäpelaajatkin ovat käyttäneet kuumaa saunaa tässä apuna.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Kyllä, minäkin olen kenkiäni saunassa venyttänyt ja olen nähnyt kaverini saunovan uudet luistimet jalassa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Olipas hyvät bodycombat-treenit eilen. Miksattu ohjelma, jossa mm. nopeasti vaihtuvia lyöntejä nenään ja vatsaan peräkkäin sekä ihan hullu capoeira-kappale kyykkyineen. Ohjaaja oli joku uusi, mutta hyvin pärjäsi - pitää laittaa palautetta. :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Tänä talvena olen hiihtänyt ainoastaan 40 km kun täälläpäin on ollut niin vähäluminen talvi. Yleensä mittarissa talvisin on ollut noin 300-800 km. Riippuu miten lumitilanne on ollut talvisin.

Nyt olen sitten ollut sauvakävelylenkillä joka päivä noin 8-12 km ja kyllä se on mukavaa olla ulkona raittiissa ilmassa.

Odotan innolla että lunta tulisi tännekin vielä.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kuntosalilta tarjottiin ilmaista PT-kertaa (jonka varjolla yrittivät tietenkin kaupata PT-pakettia, johon minulla ei ole varaa). No, toki hyödynsin ja sain vinkkejä kuntosalitreeniin. Kävi ilmi se jota olin epäillytkin: takareiteni ja etenkin pohkeeni ovat niin tajuttoman uskomattoman kireät, että se rajoittaa liikeratojani ja olis pakko alkaa tehdä asialle jotain. En esimerkiksi pysty tekemään perinteisiä kyykkyjä oikein. :sorivaan: Pakko alkaa venytellä enemmän ja tutustua putkirullaukseen, eihän tästä muuten tule yhtään mitään. Miten se venyttely aina tuppaakin jäämään vaikka sitä juuri erityisesti tarvitsisin. :draamaa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Minulla on sama ongelma takareisissäni ja piukoissa pakaroissani. Olen joskus yrittänyt tehdä asialle jotain, mutta kärsivällisyys ei riitä. Takakireä mikä takakireä :eiei:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Mitäs me takakireet ämmät. :hali: Jos joku vielä ihmettelee, miksi olen aina niin tiukkis, niin tässä syy. Kireä mieli kireässä ruumiissa. :rofl:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Avasin vasta tänään rullaluistelukauteni. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Totesin kesän kunniaksi, että rahatilanne on sen verran himpsan pimpsasti parempi kuin aiemmin, että voisin vihdoinkin ottaa vastaan henkilökohtaisen valmentajani tarjouksen tulla ajoittain kannustamaan minua treeneissäni, sen lisäksi että kolmen kuukauden välein teetän hänellä uuden ohjelman. Nyt heinäkuun aikana olemme sitten tavanneet kerran viikossa ja vetäneet yhdessä läpi kullakin kertaa yhden tämänhetkisen nelivaiheisen ohjelmani osista. Ihan hämmentävästi motivoi treenata yhdessä valmentajan kanssa. Parhaimmillaan sain nostettua painoja 50% per liike. Nyt täytyy vain säilyttää näistä sessioista saatu mielentila ohjelman loppuun asti.

Toisella taholla päätin vihdoinkin antaa periksi geeneilleni ja ryhtyä juoksemaan, koska se on se, mihin minulla on kevyesti parhaat luontaisedellytykset. Suvussani on pelkkiä maratoonareita ja pitkän matkan hiihtäjiä. Meillä on firmassa paljon innokkaita juoksijoita ja virkistystoiminta myös tukee tapahtumiin osallistumista, joten päätin kokeilla elokuun lopussa Midnight Runia, joka on sopivan leikkimielinen eikä liian pitkä ensiyrittämäksi (10 km). Nyt olen sitten harjoitusmielessä pari kertaa käynyt juoksentelemassa, ja kyllähän se täysin harjaantumattomanakin tuntuu kuin kotiin tulisi. Ei minun tällä ruumiilla kannattaisi mitään painoja nostella, jos optimoida haluaisin. Saa nyt nähdä, miten kauan juokseminen jaksaa viihdyttää, mutta toistaiseksi olen ollut positiivisesti yllättynyt, kuinka epätylsää se onkaan.

Toisaalta em. valmentajani oli sitä mieltä, että minun voisi olla järkevää kokeilla jättää aeroobinen liikunta kokonaan vaikkapa puoleksi vuodeksi. Ajatus kuulosti ensin radikaalilta, mutta aika pian aloin pitää siitä. Kun vielä samalla viikolla lääkäri kehotti välttämään saunomista (kuivan ihon takia), tein yllätyspäätöksen ja kävin irtisanomassa Elixian jäsenyyteni. Tulee samalla säästöä, koska töissä minulla on ilmainen kuntosali joka tapauksessa. Tanssimisesta ja tanssinopetuksesta en kuitenkaan ole luopumassa, joten täysin aerobiaton en aio olla.

Vastaa Viestiin