Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
62
34%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
33
18%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 182

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Aloitin viime viikolla töihin pyöräilemisen. :uujee: Reitti on harmillisen mäkinen, mutta tekee toisaalta liikunnasta tehokkaampaa. Ainoa harmitus on se, että hikoilen vielä noin parikymmentä minuuttia töihin saapumiseni jälkeen, eli pitää aina varata sen verran aikaa "palautumiselle", jos on luvassa kokouksia tai tapaamisia. Otan tavoitteekseni, että pyöräilen ainakin neljänä päivänä viikossa töihin, jos vaan sää ja työmuoto sallii.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miten sitä motivoituisi ulkoilemaan näin vuoden kuraisimpaan ja rumimpaan aikaan?



"Timantti maaliskuun hangella", just joo :rofl:

Koetan ajatella positiivisesti: Tasaisen harmaana päivänä ei häikäise. On niin kosteaa, että jauhautuneesta hiekoitushiekasta nouseva pöly ei vielä ratise hampaissa (kuten huhtikuussa). Eikä ole vielä mato- tai etanakeli, kuten kesäsateilla on.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Missä kunnossa kuppilalaiset ovat? Millaista liikuntaa harrastatte?

Olen alkanut juosta salilla ennen jokaista punttitreeniä noin kymmenen minuutin ajan. Vihdoinkin olen kosketuksissa säännölliseen aerobiseen liikuntaan. :shock: Yleensä juoksen noin 1,5 kilometriä, mutta tänään meni kevyehkösti kaksi kilometriä. Olen aina suhteellisen hikinen juoksun jälkeen, eli kai sillä jotakin vaikutusta on. Huonoina päivinä 10 minuuttiakin tekee tiukkaa, mutta välillä askel on kevyempi.

Aiemmin en olisi voinut kuvitellakaan juoksevani, kun se on niin tylsää, mutta nyt se ihan menettelee, kun katsoo samalla kännykästä Frendejä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Pete kirjoitti: 07 Tammi 2020, 22:27 Missä kunnossa kuppilalaiset ovat?
Ilmeisesti aika huonossa päätellen siitä, miten hiljaista tässä ketjussa on ollut viime vuosina. :eiei:

No ei oikeesti. :heh: Omat liikuntamuotoni ovat niinkin tylsät ja perinteiset kuin kuntosali ja lenkkeily. Kuntosalilla käymiseni on ollut yleensä sellaista säännöllisen epäsäännöllistä, mutta viimeisen parin kuukauden aikana olen olut sen suhteen tavallista aktiivisempi. Olen huomannut, että salikäynnin ajoittaminen illalle kahdeksan ja kymmenen välille sopii itselleni parhaiten. :joojoo: Silloin on salilla sopivan väljääkin. Juoksulenkkejä tulee tehtyä enemmän kesällä, mutta kävelykuntoa olen nytkin pyrkinyt ylläpitämään kävelemällä kouluun (noin 3 kilometriä) aina, kun sää sen sallii. Sanoisin olevani ihan kohtuullisessa kunnossa kaiken kaikkiaan. :mrgreen:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Minun on pakko mennä salille heti töiden jälkeen - muuten en saa aikaiseksi. :puna: Harmillisesti se tietää usein melko ruuhkaista meininkiä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minä olen vähäsen ”Ikiliikkuja” tyyppi sillä olen koko elämäni harrastanut liikuntaa.

Nyt harrastan vanhoilla päivillä kävelylenkkejä ja joka päivä olen liikenteessä noin 1½ - 3 tuntiin.
Ja nautin jokaisesta askeleesta lenkilläni, katson luontoa ja nautin raikkaasta ilmasta.
Tästä on tullut elämäntyyli, en voi olla ilman näitä lenkkejä. :ihana:
Kuukaudessa kilometrit ovat noin 250-350 km.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: 07 Tammi 2020, 22:27 Missä kunnossa kuppilalaiset ovat? Millaista liikuntaa harrastatte?
Olen ihan rapakunnossa. En ole koskaan harrastanut mitään liikuntaa. Kävelyllä käyn tuulettuakseni, en liikkuakseni, ja hyötyliikuntaa tulee kyllä jonkin verran, mutta sitäkin viime aikoina liian vähän.
granaattiomena kirjoitti: 07 Tammi 2020, 23:49 Omat liikuntamuotoni ovat niinkin tylsät ja perinteiset kuin kuntosali ja lenkkeily.
Kuntosalihan on sangen uusi juttu. Ei sellaisia ollut 70-luvulla vielä keksittykään, ja 80-luvullakin niitä käyttivät vain harvat.

Harrastaakohan kukaan enää sellaista vanhempaa perinteistä liikuntamuotoa kuin voimistelua? Sellaista ihan kotona tehtävää. Opetetaanko sitä enää koulussakaan?
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Minä olen vanha voimistelija. Harrastin rytmistä kilpavoimistelua lukioaikana, ja sen jälkeen aina jossain ohjatussa naisten voimistelussa (jazztanssi, aerobic jne.).
Lisäksi olin aina himoliikkuja,tarvitsin nuorena tunnin päivässä hikiliikuntaa, jotta voin hyvin. Olen monipuolinen, kävelen, pyöräilen, hiihdän ja uin.

15 vuotta sitten lopetin voimistelut, kun selkä ja jalat eivät enää kestäneet, siirryin kuntosalille. Aloitin sitten pilateksen, mutta sekin piti lopettaa selkää ja niveliä vaivaavien kipujen takia. Nykyään menen omaan tahtiin eikä kovia kipuja enää ole. Notkeus ja liikkuvuus onkin sitten vähentynyt kovasti.

Olen kuitenkin ylpeä entisestä tanssillisesta menneisyydestäni. Euroviisuissa kiinnitän huomiota liikkumiseen paljon. :peukku:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Elixiat avautuvat perjantaina! :shock: Himottaisi ihan hitokseen mennä, mutta taidan odottaa vielä jonkin aikaa, kunnes pahin ryntäys on hellittänyt.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin tänään salilla ensimmäistä kertaa sitten lokakuun. :uujee: Olen aivan poikki. :heh: Ovat lihakset ehtineet jonkin verran surkastua, kun en ole kovin paljon kotona tehnyt. Esimerkiksi penkkiä olen ennen koronaa tehnyt 3 x 10 x 62,5 kg, mutta nyt tein 3 x 8 x 60 kg enkä saanut viimeistä sarjaa kokonaan tehtyä. Noh, hyvä mieli joka tapauksessa kuntoilusta! <3
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1054
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Olen saanut lenkkeilymotivaationi takaisin pienen polvivamman jäljiltä. Ainakin näin kesäisin tulee käveltyä lähes joka päivä toistakymmentä kilometriä, mutta myös juokseminen on jostain syystä kivempaa tällaisella helteellä. Tänäänkin sain juostua lähemmäs kymmenen kilometriä (varjossa +28), vaikka ei ollut edes vesipulloa mukana.
Olen kai jokin ääriolosuhteiden suosija, kun rakastan lenkkeillä myös -20 asteen pakkasessa talvella. Kaikki säät siltä väliltä tuntuu jotenkin huonolta juosta :heh:
Kotona tulee tehtyä myös kuntopiiriä, mutta sitä nykyään harvemmin. Vielä kun saisi viimekesäisen pyöräilymotivaation takaisin, niin sitten olisi hyvä :peukku:
"Suomi voi lähettää joko Paskana tai paskan"
-TomBoi

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rullaluistelin tällä viikolla 48 kilometriä! :uujee: Luojan kiitos luistelin, koska olen täällä porukoilla syönyt kuin sika. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Celda »

Sääriä ja nilkkoja on hieman kivistänyt pari päivää Jukolan viestin ~9 km lenkin jälkeen. Aiemmin tällaista ei ole samanpituisten osuuksien jälkeen ollut, joten joko lämmittelin huonosti ennen ja jälkeen lenkin tai sitten olen vain tulossa pikkuhiljaa vanhaksi. :heh: Karttaakin pystyin lukemaan varsin hyvin, vaikka tänä kesänä en kauheasti ehtinyt harjoitella. Ensi vuonna suunnittelen viimeisen eli ankkuriosuuden juoksemista, mikä sekä innostaa että jännittää valtavasti. Tämä oli neljäs Jukolani, ja taas kerran ei voi muuta kuin olla tyytyväinen siellä käyntiin. Jotenkin se suossa rämpiminen vain on aina sen arvoista... :rakkaus: En ole noin viiden harrastusvuoden jälkeen todellakaan mikään mestarisuunnistaja, mutta silti laji on selvästi se oma juttu liikuntakentällä. :surrur:

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olipas kiva käydä tänään pitkästä aikaa salilla. :uujee: Oli tarkoitus mennä jo aiemmin, mutta altistuin viikko sitten koronalle ja istuin kiltisti erityksessä koko viikon. Kolme testiä antoi negatiivisen tuloksen, joten uskalsin tänään vihdoin lähteä ulos.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti: 11 Helmi 2022, 19:31 Olipas kiva käydä tänään pitkästä aikaa salilla. :uujee:
Mäkin kävin tänään ekan kerran tänä vuonna :surrur:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olen tänä keväänä lisännyt salitreenieni kestoa, ja se on tuottanut tuloksia yllättävän nopeasti. :uujee: Tänään tein esimerkiksi penkkisarjan jo 70 kilolla eli melkein 10 kiloa painavammilla painoilla kuin vuosi sitten (koronan takia salitreenaukseni on ollut todella vähäistä ennen tätä kevättä). :cool:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Saako tänne tulla kummastelemaan sukkasillaan treenaavia? Sai tai ei, tulen silti! :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Työnantajani tarjoaa jonkin verran liikuntamahdollisuuksia henkilöstölle. Aloitin tällä viikolla online pilates -tunnit, eli treenaan kotoa käsin. Pitää hankkia vielä jumppamatto, koska olohuoneen matto ei ihan ajanut samaa asiaa. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Pete kirjoitti: 02 Helmi 2023, 23:37 Saako tänne tulla kummastelemaan sukkasillaan treenaavia? Sai tai ei, tulen silti! :draamaa:



****





Saa tietysti, oihhh näin jalkafetisistinä aika kuumia owat siis myäs sukkasillaan olevat miehet.. erit. Valkoiset, hywin ohuet erikoisvahvisteiset sukat, joitten läpi melkein näkee... uuuhhhh! Dicks merkkiset... Dick ... hih!

// Asiaton viesti poistettu. -TJr

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aintsu kirjoitti: 03 Helmi 2023, 13:15 treenaan kotoa käsin.
:mitvit: Ei kai sitä yleensä mitenkään muuten kuin käsin tehdä.

Koto:
kuva
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: 02 Helmi 2023, 23:37 Saako tänne tulla kummastelemaan sukkasillaan treenaavia? Sai tai ei, tulen silti! :draamaa:
Jos jalat vain ovat niin viluiset? Kai se riippuu siitä, mitä tekee, onnistuuko sukkasillaan. Eli jos ei liukastumisriskiä ole niin mikä ettei?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tuottaako liikunta teille välittömästi mielihyvää? Siis muutenkin kuin sen ajatuksen kautta, että teette jotain terveellistä. Minulle harmikseni ei. Pakkopullaa se on. Pitäisi taas vääntäytyä tuonne ulkoilmaan löntystämään, vaikka ei yhtään huvita.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mäkään en erityisemmin nauti liikunnasta. :lohduton: Jos meinaan saada tuloksia painon pudotuksen suhteen, niin pitäisi tosiaan jaksaa liikkua enemmän. Ei vaan yhtään huvittaisi. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vastaa Viestiin