Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
62
34%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
33
18%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 182

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja male »

No niin! On aika päästä kesäkuntoon (taitaa olla myöhäistä) tai muuten vaan kohottaa kuntoaan jä täällä voidaan pitää päiväkirjaa ja antaa vinkkejä.

Itse juoksin tänään kuupperin. Tällaisena rippikouluikäisenä olin ihan tyytyiväinen tulokseeni, 2300. Paransin syksystä ja ensi vuonna tuloksen pitäisi olla jo 2500. Tällaista tavoitetta minulla. oli kyllä kamala kun pelattiin aluksi pesistä ja oli ihan kuuma jo kun aloitin ja lämpöä +25. Ei mikään kuupperisää ja jalkaankin tuntui, mutta kyllä niitä syitä vielä löytyisi...
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, mun keuhkoillani en ole koskaan jaksanut juosta oikein. Laihimmillani, kun olin kova kävelijä, koko luokka luuli, että vedän kovimman tuloksen cooperissa - ja vedin porukkaa aina 600 metriin. Sain tulokseksi 2020 metriä - ja olin luokan toiseksi huonoin. :(
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja male »

Voin sanoa että meidän ryhmässämme olisit ihan keskikastia. Alle kahdentuhannen meni moni. Tai ainakin muutama.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Valitsin vaihtoehdon "Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -mies... vaikka en ole tietääkseni mies ;)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Pidin useamman vuoden yllä tahtia kaksi kertaa viikossa kuntosalilla, ja kerran uimassa. Nyt keväällä olen ollut laiska, ja kuntoilua on ollut vain 1-2 kertaa viikossa. Autottomana cityihmisenä kävelen tosin melkoisia määriä.

Aloitan kohta 'kaljanjuonti alas, kuntoilu ylös' -kampanjan. Kesä tulee ja kaikenlaisia kissanristiäisiä riittää, ja keskiolutta saa aina joka paikassa. Se ei ole hyväksi terveydelle, eikä vyötärölle.

Cooperin testi voisi olla mielenkiintoista tehdä, vaikka sikäli on sama mikä sen tulos olisi. Tavoitteena kuntoilussa minulla on terveyden ylläpito ja hyvinvoinnin lisääminen.

Kohtuus kaikessa, niin hyvässä kuin pahassa :wink:
Musiikki on makuasia.

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Vaihtoehdoista päätellen tämä kysely ja keskustelu on vain miehille... :mrgreen:

EDIT: onpas se Male ollut huomioimaton! [-X Korjailin kysymyksiä poliittisesti korrekteiksi, sillä täällä kuppilassahan ei ketään syrjitä! :wink: /portsari [-X
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja youkka »

Tottahan porukassa pitää yksi himohiihtäjäkin olla boxing: *toivoo valikoimaan hiihtoaiheisia hymiöitä*
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Lähdetäänkö hiiihtämään, lähdetäänkö hiihtämään (Say a wordin tahtiin)? ;)

Tjoo, vastasin olevani lauantailenkkeilijä, kun tuo hiihto ei niin suuresti innosta. Tai ei siinä hiihdossakaan muuten mutta kun siitä on niin mahdottomasti vaivaa, eikä sitä jaksa raahautua ladulle talvisin kuin ehkä joka toinen viikonloppu. :roll: Päättyneenä talvena tuli tosin hiihdettyä ennätysvähän - yhden ainoan kerran tuli ladulle mentyä ja parikymmentä kilometriä hiihdettyä ja sekin pakotettuna intin suksilla. Mutta mutta.. lenkkeiltyä tulee kyllä useamminkin kuin kerran viikossa, ja kun tuolla intissä pääsi hyvään alkuun, niin tätä kuntoilua ja lenkkeilyäkin jaksaa paremmin näin siviilinkin puolella. Helpottaahan se juoksemista, jos tässä reilun vuoden aikana on massa pudonnut parisenkymmentä kiloa. :wink: Armeija-aikana Cooperin tuloksenikin parani 2250 metristä 2610 metriin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

ashanti kirjoitti:Vaihtoehdoista päätellen tämä kysely ja keskustelu on vain miehille... :mrgreen:
Törkeää.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Chris »

youkka kirjoitti:Tottahan porukassa pitää yksi himohiihtäjäkin olla boxing: *toivoo valikoimaan hiihtoaiheisia hymiöitä*
Heh...onhan täällä toinenkin "himohiihtäjä" tai oikeastaan -juoksija...! Mä olen todella riippuvainen juoksusta ja kesäisin rullaluistelusta + juoksusta...!

:D :D :D

Terkkuja sulle youkka...onneksi en ole ainoa himoliikkuja viisuhörhöjen joukossa!

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Kävin äsken salilla, oijoi kun oli hyvät endorfiinit. Huomenna yritän herätä aamu-uinnille. Uin aamuisin silloin tällöin, ehkä kerran kuussa. Se on tosi mukavaa, jos vaan saa itsensä raahattua ensin hallille. Se ei ole yksinkertaista, ei ainakaan minulle. Laukkuun pitää muistaa laittaa evästä, uinnin jälkeen on aina nälkä.

Nimim. 'Kaupungin aamu-unisin'
Musiikki on makuasia.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Täällä laiskimus

Viesti Kirjoittaja Nata »

Totuus minusta on se, että paahdan ympäri taloa ajatellessani (ADHD), mutta varsinaiseen kuntoiluun minusta ei yksin ole. Kävelisin siis ulkonakin kyllä vaikka kuinka, mutta en yksinäni, ja kun mies sanoo melkein aina "en nyt" kun yritän kiskoa hänet ulos, jään minäkin kotiin. Ystäväni eivät asu täällä ja olen kehno tutustumaan uusiin ihmisiin kasvotusten... Johtuisiko siitä etten tunnista heitä kun tulevat seuraavan kerran vastaan, johtuisiko? ;)
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Unna »

Minä olen sitten varmaan sohvaseppo, kun olen sepon päivänä syntynytkin. :)
No, olen kyllä oikeastikin tolkuttoman laiska. Minulle liikuntaa on se, että käyn ulkona kävelemässä ja joskus pyöräilemässä, sekä se, että katson tv:stä, kun muut urheilevat. Muutaman kerran vuodessa innostun aloittamaan jumppaamisen, mutta innostus lopahtaa viikon tai parin jälkeen.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja male »

Hyvä että nyt ollaan korrekteja. Otin vain ensimmäisen ihmiseen viittaavaan sanan joka rimmasi...
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

hee, tämähän olkii mukava aihes !

Mie oon kokenut liikunnallisen herätyksein vasta n reilu kk. sitten
ko haksahdin hankkimaan käppäilysauvat, niitä jo vuosikausia
mietiskeltyäni.
Mikhään himo"hiihtäjä" en totisesti ole, mutta kyllä nyt ois tarkoitus
lenkkeillä ainaskii 3 krt/vko muutama kilsa.
Hankinpa jopa sykemittarin reilu viikko sitten kaveriksi, niin on etes joku "hoputtamassa".

Painoon ei vaikutus ole vielä ollut suurensuuri (ekä kilo tai kaks), mutta
mielialaan & virkeyteen sitäkin suuremmin.Tuntuu jopa, ettei tarvitsisi
yöuniakaan enää ihan niin paljon.

On se vaan ihmejuttu tuo endorfiini-kertsikaikkiaan juu ! :D.
:termari:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Taidankin lähteä tästä lenkille. Kun oikein kovasti pistää jokin asia v*tuttamaan, on korvessa ravaaminen ihan hyvä tapa laittaa asioita mittasuhteisiin. Urheilutulokset tapaavat olla juuri tällaisia. Viisutulokset myös. Pakko sitä oli Suomen tämänvuotisen karsintatuloksenkin selvittyä lähteä käppäilemään ulos, kun ei saanut näille nettipalstoillekaan mitään painokelpoista kirjoitettua. :?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Kyllä mie taidan lähinnä tuommoinen himohiihtäjä olla, vaikka hiihto ei ehkä olekaan ihan just se miun laji. Mutta muuta liikuntaa vähintään 4-5 kertaa viikossa (uinti, vesijumppa, kuntosali ja spinning). Aina ei malttais lähteä, mutta kyllä siitä vaan niin hyvä olo ja mieli tulee kun vähän liikkuu! sport-smiley-018: sport-smiley-001:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Minä olen viimeisten kahden vuoden aikana muuttunut sohvaperunasta himohiihtäjäksi.. Tätä nykyä tietty koira ulkoiluttaa isäntäänsä kolmeen kertaan päivässä, joilla lenkeillä pidän kiinni siitä, että yksi on ainakin tunnin kierros. Kolme kertaa viikossa olen kevätkauden käynyt uimassa, puolitoista kilsaa kerrallaan ja sitten pari kertaa viikossa käydään kavereiden kanssa salsatunneilla.

Aiemmin vetosin aina siihen, että ei ole aikaa, mutta aina sitä aikaa löytyi kyllä esim. tv:n tuijottamiseen. Sitkä kun vähensin, niin alkoi mahtua allakkaan muutakin.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Treno »

Kuten totalhki, niin salilla yritän käydä kerran viikossa ja käveltyäkin tulee jo helposti aina työmatkojen yhteydessä. Talvisin yritän hiihtääkin muutamia kertoja ja pyöräprojekti on päällä. Harmi, että täällä pk-seudulla pyörän perään joutuu kyllä katsomaan.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

TerMarin seuraksi ilmoittaudun sauvakävelijöiden katraaseen. Itse ostin nuo kepit jo syksyllä -99, jolloin niiden käyttäminen herätti vastaantulijoissa lähinnä hilpeyttä. Vaan eivätpä enää jaksa kyynisimmät kaverinikaan niille vinoilla - moni on hankkinut sellaiset itselleenkin.

Toiset sauvat jo menossa, vaikka kuntoiluinnostukseni tahtookin aina välillä lopahtaa. Sauvakävely on kuitenkin siinä mielessä hyvä laji, että se laukaisee loistavasti tietokoneen ääressä jäykistyneet niska- ja hartialihakset. Tämän vuoksi lenkille tulee monesti lähdetttyä silloinkin kun ei muuten innostaisi.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mie käyn salilla noin 3-5 kertaa viikossa. Mutta se sisältää myös erilaiset body pumpit ja spinningit. Harmi vaan että tuo hyvä ruoka maistuu edelleen, niin ettei lihakset pääse oikein näkymään. :wink:
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Soldier_of_Love
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 15 Helmi 2004, 19:26

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Soldier_of_Love »

Aika rajoittunut valikoima vastausvaihtoehtoja...lähin oli lauantailenkkeilijä, mut ei sekään oikein sovi....

Minä olen lähinnä Camping lenkkeilijä, lisäksi suosin Turun sinappia.

Aijaa, täytyy muistaa tää LOVETTAMINEN, siis lovettamisen fyysinen ilmenemismuotohan on urheilua parhaimmillaan! Tunnin lovettaminen vastaa 8 kilometrin lenkkiä, eli aika paljon makkaraa, ja se on huomattavasti hauskempaa kuin lenkkeily, oli se sitten lauantai- taikka Campinglenkkeily.
ISOT HALIT Kuppilan ihanalle pinkille porukalle, ihanille pikkupossuille! HALI HALI!

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Re: Täällä laiskimus

Viesti Kirjoittaja Stello »

Nata kirjoitti:Kävelisin siis ulkonakin kyllä vaikka kuinka, mutta en yksinäni, ja kun mies sanoo melkein aina "en nyt" kun yritän kiskoa hänet ulos, jään minäkin kotiin.
Meillä on tavallaan sama juttu - siis mä tykkäisin kävellä ihan vaan raittiin ilman takia (ei mitään "tehokävelyä", tms..), mutta Daniel ei innostu moisesta.

Tilasinkin puhtaasti heräteostoksena kävelymasiinan :lol: Voin sitten kävellä samalla kun kuuntelen vaikka musiikkia tai katson telkkaria :shock:

*toimitus joskus 1-2 viikon kuluttua* :roll:

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Uimaan!

Viesti Kirjoittaja Nata »

Polskin tänään järvessä kuin mikäkin delfiini. Päätin, että minun täytyy uida paljon ja mieluiten joka päivä niin kauan kun se on sallittua. Kannustakaapas minua jotta ottaisin hyväksi tavaksi kävellä joka aamu uimaan säästä riippumatta, järvelle on vain 5 minuutin kävelymatka!
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Vautsi Nata! Huomenna sitten taas järvelle! Paljonko arvioisit veden lämpötilan nyt olleen? Kiintoisaa kuulla, kuinka siedettäväksi on lämmennyt - on kuitenkin ollut aika kylmä kesä!
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Varmaan olisin sohvaperuna ellei noita koiria olisi. Vastasin että lauantailenkkeilijä, vaikka kyllä niiden kanssa on joka päivä lenkillä oltava :D . Mutta ei minua silti miksikään himohiihtäjäksi voi sanoa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja lharju »

No niin, huomenna pitäisi lähteä aamuyhdeksältä pyöräilemään kohti kesämökkiä - matkaa n. 150km. Ans kattoo ny mitä siitä oikein tulee...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Huh mikä urakka. Nostan hattua ja toivotan onnea matkaan, lharju!

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

huh, huh... 150 km pyörällä, kun itselle tuottaa vaikeuksia toisinaan 7 km pyöräilymatka.... :oops: joten sekin työmatka usein autolla, vaikka ajallisesti ei juurikaan mitään eroja.

Täytyy vielä mainita Vaasan hienot, koko vuoden hyvin kunnossapidetyt pyöräilyväylät. :P
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Tämä on sitten löytänyt uudelleen muutaman vuoden tauon jälkeen tenniksen pelaamisen, tälläkin viikolla käytiin neljä kertaa läiskimässä reilun tunnin matsi ja sen kyllä tuntee käsissä ja jaloissa. 8)
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Vastaa Viestiin