Kirjasto

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Islamin historiasta ja eri ryhmittymistä nykypäivän yhteiskunnassa kiinnostuneille voin lämpimästi suositella Husein Muhammedin Yhtä erilaiset: Islam ja suomalainen kulttuuri -kirjaa. :peukku: Kirjasta löytyy tiivistetyssä muodossa lähes kaikki aiheeseen liittyvä mielenkiintoinen tieto. Suosittelen kirjaa erityisesti Päivi Räsäselle. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Luin viime yönä afgaanipoika Enaiatollah Akbarin pakomatkasta kertovan Krokotiilimeri-kirjan putkeen. Kirjan aikana kauhistuin, naurahdin ja itkin. Suosittelen! :peukku:

Leiri 14: Pako Pohjois-Koreasta kertoi karmean tarinan, jolla ei ollut mielestäni kovin onnellista loppua. Pidin siitä, että tarinan ohessa kerrottiin aluepolitiikasta ja eri valtioiden tekemättä jättämisien syitä. Loppujen lopuksi odotin kirjalta ehkä hieman enemmän, mutta mielenkiintoinen se joka tapauksessa oli. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Itse tällä hetkellä yritän haalia kasaan Stephen Kingiä englanninkielisinä ja kovakantisina hyllyyn ilmestymisjärjestyksessä ja niinpä niitä tulee taas luettua läpi. Vielä olen melko alussa tämän projektin kanssa, kun vasta Hohdossa mennään (muutama myöhempikin teos on jo kovakantisena), mutta kai tää tästä. Nykyään vaan luen niin vähän, että tää projekti kestää vielä vuosia. Varsinkin kun pyrin siihen, että noin joka toinen lukemani kirja olisi jotain muutta kuin Kingiä. Hohdon jälkeen onkin vuorossa Hobitti ja ehkä TSH, jos jaksan sen samaan syssyyn lukea. :joojoo:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja romualdo »

aihhh, kirjasto... :ihana: ... tänään voisikin käydä lainaamassa (ihan siitäkin ilosta kun pitkään kadoksissa ollut Kela-kortti löytyi... tai siis uusi ehti jo tulla postissa...! suloisine viivakoodeineen) eräitä aikakauslehtiä ... Koti-puutarhaa, Pellervoa... Kodin kuva,.... -näitä taitaa lähteä mukaan kainalossain... tai kassissain... kohti suloisen hämyistä kynttiläntuoksuista yksiötäni... jahh, joku kirjakin saattaa kulkeutua vielä mukanain, Polttopuut - ja niiden varastoiminen - aiheinen book jos vain löydän sen... ja varmaan urheilu-hyllyjen edessä saatan viipyä hyvän tovin...

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Kuinka moni on käyttänyt sähköisiä kirjoja? Mun tekisi mieli hukata vähitellen paperiset kirjat pölyttymästä ja siirtyä sähköisiin. Vähänhän niitä vielä on saatavilla, mutta olisivat niin käteviä. Normaalit kirjat vievät kamalasti tilaa ja keräävät pölyä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Olen kokeillut pikaisesti iPadilla ja ihan kätevältä se näytti ja ymmärrän, jos ihmiset hullaantuvat. Kirjaa pystyi lukemaan suhteellisen helposti jopa vaakatasossa, mutta pystytasossa se oli melkein kuin ois lukenut kirjan sivua sillä erotuksella, että se ei tunnu käteen siltä.

Itse haluan kuitenkin omat kirjani fyysisenä. :surrur:

Luin just Hobitin loppuun, eikä ollut TSH:n kaltainen elämys, mitä nyt jälkimmäisen lukemisesta muistan. Kyllähän tuon nyt luki, varsinkin kun aika lyhyt oli, mutta tapahtumat eivät temmanneet mukaansa, vaikka jotkut yllättävät tilanteet tarinaa piristikin. Ihan jännä kerrontatapa kyllä ja omassa painoksessa olleet Tove Janssonin piirrokset olivat kivoja. :ihana:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Khaled Hosseinin "Tuhat loistavaa aurinkoa" oli aivan mahtava kuvaus Afganistanin lähihistoriasta suurelta osin karujen ihmiskohtaloiden kautta. <3

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Junassa luin ensimmäistä kertaa Le monde diplomatique & Novaja gazeta -lehdistä koottua suomenkielistä lehteä. Tykkäsin erityisesti tietokirja-arvioinneista ja jutuista, joissa käsiteltiin Venezuelan tilannetta Chávezin jälkeen ja Mongolian kaupungistumista. Lisäksi lehden Toivonkipinöitä-palstalla oli mielenkiintoisia lyhyitä hyviä uutisia maailmalta. :joojoo: Hinta oli kohtuullinen 6,50 €. Sivuja on 48.
Vuoden 2012 alusta suomenkielinen Le Monde diplomatique ja Novaja Gazeta kasvoivat 48-sivuiseksi, neliväriseksi maailmanpoliittiseksi lehdeksi, joka ilmestyy kuusi kertaa vuodessa.

Lehden selkäranka on Le Monde diplomatiquen laajentuva lehtiperhe: Diploja ilmestyy jo 30 eri kielellä yhteensä 51 eri painoksena. Suomenkieliseen Diploon valikoidaan juttuja ja muuta aineistoa ranskankielisen kuukausilehden lisäksi ainakin englannin-, saksan- ja arabiankielisistä itsenäisistä painoksista ja Latinalaisen Amerikan espanjan- ja portugalinkielisistä Diploista.

Lehteen käännetään myös tuore valikoima artikkeleita Novaja Gazetasta, joka on Venäjän viimeisiä riippumattomia sanomalehtiä.

Lisäksi mukaan poimitaan ajankohtaisia artikkeleita ja kolumneja muista laatumedioista (Guardian, Al-Jazeera). Lehdessä käytetään runsaasti Diplon kehuttuja karttoja ja kuvareportaaseja.

http://mondediplo.fi/lehti/
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Luin tänään loppuun Jonas Gardellin Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin 1. Rakkaus -kirjan. Aihe on erittäin koskettava ja tarinan henkilöihin kiintyy yhä enemmän ja enemmän kirjan edetessä. Aluksi vähän vierastin alleviivaavalta tuntuvaa kerrontatyyliä, mutta loppua kohten se ei enää haitannut. Kirjasta huomaa sen, että siitä saisi hyvän TV-sarjan ja minua harmittaa, että missasin sen. :niinpa: Aion ehdottomasti lukea muutkin osat ja suosittelen kirjaa varsinkin, jos AIDS-epidemian alkuhetket ja vaikutukset kiinnostavat.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hazel kirjoitti:Kuinka moni on käyttänyt sähköisiä kirjoja? Mun tekisi mieli hukata vähitellen paperiset kirjat pölyttymästä ja siirtyä sähköisiin. Vähänhän niitä vielä on saatavilla, mutta olisivat niin käteviä. Normaalit kirjat vievät kamalasti tilaa ja keräävät pölyä.
Opinnäytteitä ja ammattikirjallisuutta on tulut lueskeltua sähköisessä muodossa. Yleensä formaattina on ollut pdf (tai html, josta pidän enemmän), ei mikään erityinen e-kirjaformaatti, joka vaatisi oman lukulaitteen. Minäkään en halua enää enempää paperia kotiini, en kirjoina enkä muuten (talous- ja vessapapereita ei lasketa koska ne kuluvat pois).

Tänään piti käydä lainaamassa kirjastossa ihan paperinen kirja, ja tietenkin unohdin korttini kotiin :niinpa:. Huomenna uusi yritys.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Khaled Hosseinin "Ja vuoret kaikuivat" ei yltänyt aivan samalle tasolle kuin "Leijapoika" ja "Tuhat loistavaa aurinkoa", mutta jälleen hän oli onnistunut luomaan erittäin mielenkiintoisia ihmiskohtaloita. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja romualdo »

kokkolan kesäviikossa, mm. perinteiset kirjanpoisto..poistokirjamarkkinat, alakavat käläviän kirjaston pihalla ja jatkuvat pe:n asti klo 12 - 15, eiköhän sielä nähä Rompsukin kenties jo tänään plaraamassa... meinasinhan minä aikoinaan kirjastoalallekin silloin joskus v. -78-82.... mutta kesken jäivät tietysti nekin opinnot... aikakaus- ja sanomalehdille olen aivan sairas eli höperö..... mahtavaa bongata ja kerätä niitäkin! (hei, siis jotain rajaa!)

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Eilen Ateneumissa bongasin Klassikot-osaston ja mietin, minkä klassikon ostaisin, jos se sieltä löytyisi ja päädyin Monte Criston kreiviin... ja se löytyi sieltä. :uujee: Lisäksi leffaosastolta otin mafiapitoisen The Dark Heart of Hollywoodin. Suomalaisesta vielä Skandaali!-kirjan. Tulipa sitä taas kerralla paljon lisää luettavaa. :uujee:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tapasin tänään hiljattain Eurooppaan tulleen ihmisen, joka ei tiennyt, mikä kirjasto on (tarkoista selityksistä huolimatta). :( Havahduin tajuamaan, että kyseinen laitos on melkoinen etuoikeus. :joojoo:

Kirjoja en ole täällä vielä lukenut, mutta olen ostanut nyt jo kahdesti huonossa sosiaalisessa asemassa olevien kerran kuussa ilmestyvän Kupfermuckn-lehden. Myyjä maksaa lehdestä yhden ja saa myymällä kaksi euroa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Vein kirjoja divariin ja sieltä tarttui vaihdossa Antonio Hillin Kauniit kuolemat. Minä kun muistin, että se oli se Stephen Kingin kirjoittava poika, mutta se olikin Joe Hill. :puna: Ja kaiken lisäksi toikin kirja on vissiin sarjan toinen osa, joten jossain vaiheessa on ostettava se ekakin osa ja lukea se ensin. :draamaa:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Bosnia ja Hertsegovinan yliopistollisen kansalliskirjaston kunnostus Sarajevossa on pian valmis! :uujee: Viimeksi kaupungissa käydessäni juuri mitään ei ollut tehty. Mukava nähdä, että remontti saadaan vihdoin saatettua loppuun. :peukku:

http://www3.ebu.ch/cms/sites/ebu/conten ... oment.html

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^ Upea!
Muuten onko kukaan muu käynyt kirjastoautolla?
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Koko lapsuuteni asuin 400 metrin päässä kirjastosta, joten ei kyllä tullut käytyä. :miettii: Muistan kyllä meidän kunnan kirjastoauton olleen hieno. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

^^ 7-12 vuotiaana olin kirjastoauton vakiasiakas. :joojoo: Se tuli aina mukavasti ihan kotimme viereen. Vanhemmalla iällä harrastukseni oli samaan aikaan auton vierailun aikana, joten aloin kulkea pyörällä pääkirjastossa. Nykyään kirjastoauto ei enää kulje, koska kunnalla ei ollut varaa kunnostaa sitä. :lohduton:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Margot »

Onpa mielettömän kaunis tuo kansalliskirjasto. :ihana:

En ole käyttänyt kirjastoauton palveluja. Synnyinseudullani ei kirjastoautot kiertäneet, vaan kirjastossa käytiin keskustassa. Sittemmin olen aina asunut niin lähellä kirjastoa, ettei kirjastoauto ole liikkunut lähistöllä.

Luin viimeinkin Oscar Wilden "Dorian Grayn muotokuvan". Suosittelen! Wilde on nero ja pistää kadehtimaan, miten joku voikin keksiä tuollaista. Ja 1800-luvun kirjallisuudella on erityinen paikka sydämessäni. <3
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Meillä päin kirjastoauto kiertää ympäri kaupunkia ja käy koulujen luona muistaakseni kerran viikossa. Koululaisena käytinkin kirjastoauton palveluita säännöllisesti. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Violette »

Käytin kirjastoautoa pari kertaa kymmenisen vuotta sitten, kun asuin ns. skutassa olevalla asuinalueella jossa sellainen kiersi. Vaikka eipä sieltä olisi ollut pitkä matka lähimpään kiinteäänkään kirjastoon.

Lapsuuteni asuin ihan lähellä pääkirjastoa ja se oli ihanaa, koska luin tuolloin tosi paljon ja sieltä löytyi paljon kaikkea kivaa. :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Elvis kirjoitti:Muuten onko kukaan muu käynyt kirjastoautolla?
Olen kyllä :joojoo:. Ennen kouluikää asuin kirjaston vieressä, joten ei ollut tarpeen, ja 1. luokalla niin landella ettei siellä ollut kuin myymäläauto, mutta 2.-4. luokalla tuli käytyä kirjastoautossa useinkin, kun pysäkki oli lähellä. Sitten siirryinkin jo pääkirjaston asiakkaaksi, mutta saatoin toisinaan silti käydä palauttamassa kirjat kirjastoautoon. Ja vielä ihan muutama vuosi sitten asuin lähiössä, jossa oli kirjastoauton pysäkki. Auton aikataulu taisi olla jotenkin minulle sopimaton, mutta jonkun kerran kävin kuitenkin sisällä fiilistelemässä kirjastoautotunnelmaa ja kirjojen hajua :heh:. Asun nyt kilometrin päässä em. asunnosta; ties vaikka kirjastoauto koukkaisi reitillään jonnekin tännekin, mutta en vain ole huomannut?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Margot kirjoitti:Luin viimeinkin Oscar Wilden "Dorian Grayn muotokuvan". Suosittelen! Wilde on nero ja pistää kadehtimaan, miten joku voikin keksiä tuollaista.
Olen lukenut tuon joskus (sinun ikäisenäsi?), kun kämppis kanssa suositteli, mutta en tajunnut siitä yhtään mitään. Eipä ole ensimmäinen kerta, kun minulla käy jonkin romaanin kanssa niin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Minä käyn kesällä kirjostoautolla mummoni kanssa. Se on jotenkin niin mukavaa joka kerta. :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja skidi »

Kävin lapsena joskus kesäisin ukin kanssa pikkukylässä pysähtyvällä autolla. Ukki lainasi minulle omalla kortillaan, koska en ollut paikkakuntalaisia. Koulun pihaan taisi myös tulla kirjastoauto, ja vaikka ainakin kerran muistan käyneeni siellä palloilemassa, en koskaan tuntenut tarvetta lainata sieltä mitään, koska kotoani pyöräili isoon kirjastoon puolessa tunnissa.
Margot kirjoitti: Luin viimeinkin Oscar Wilden "Dorian Grayn muotokuvan". Suosittelen! Wilde on nero ja pistää kadehtimaan, miten joku voikin keksiä tuollaista. Ja 1800-luvun kirjallisuudella on erityinen paikka sydämessäni. <3
Ehdottomasti suosittelen minäkin, yksi maailmankirjallisuuden helmistä :joojoo: (Pitänee lukea se taas, koska viime lukemisesta on tainnut kulua kymmenisen vuotta :puna: Pitäisi muutenkin ruveta käymään läpi aikanaan ihmisille suosittelemiaan kirjoja sillä silmällä, suosittelisiko niitä yhä.)
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

1. En ole lukenut Dorian Grayn muotokuvaa. Se on Listalla.
2. En ole käynyt kirjastoautossa, vaikka asuinkin muutaman vuoden lähellä pysäkkiä. Silloin luin paljon koulukirjoja ja kahden viikon odotusaika oli yleensä liian pitkä, joten kävin suosiolla bussilla isossa kirjastossa.
3. On ihan kamalaa, kun on kolme hyvää kirjaa kesken yhtä aikaa. Aina pitää erikseen päättää, mihin tarttuu. En tee tällaista virhettä enää toiste!
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

En ole käynyt kirjastoautossa koska olen aina asunut kirjaston läheisyydessä, enkä edes tiedä, onko kyseinen auto ollut niillä alueilla käytössä. Paitsi täällä Turussa olen bongannut kirjastoauton pysäkin kummallisen läheltä keskustaa ja pääkirjastoa. Luulisi, ettei sellaisessa paikassa moiselle ole tarvetta.

Myymäläautossa sen sijaan olen käynyt. :)
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Itse olen käynyt kirjastoautossa viimeksi ala-asteella, kun kouluun pihaan välillä pysähtyi. En kuitenkaan ole myöhemmin kirjastoautolla asioinut, koska on ollut muuten erinomaiset yhteydet muihin kirjastoihin. Kirjastoauton valikoima on kuitenkin melko suppea.
Naali kirjoitti:3. On ihan kamalaa, kun on kolme hyvää kirjaa kesken yhtä aikaa. Aina pitää erikseen päättää, mihin tarttuu. En tee tällaista virhettä enää toiste!
Mulla on ollut monesti sama tilanne. Nykyisin yritän malttaa aina lukea edellisen kirjan loppuun ennen kuin aloitan uutta. Muutenkin kirjojen lukemisen kesken jättö jää kalvamaan mieltäni. Tulee vain niin luovuttaja olo, jos ei saa jotain teosta kahlattua viimeisille sivuille asti, mutta eihän sitä lukuaikaa minkä arjessa saa repäistyä kannattaisi käyttää huonojen kirjojen lukemiseen.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Minä taas yritän opetella, että huonot ja kiinnostamattomat kirjat saa jättää keskenkin. Tosi harvassa ovat ne kirjat, jotka ovat 500 sivua käsittämätöntä puisevaa jorinaa ja sitten lopulta kuitenkin palkitsevat lukijansa. Näitä harvoja ovat olleet Hannu Salaman Siinä näkijä missä tekijä ja Volter Kilven Alastalon salissa. Hieman ovat ehkä erikoisia tapauksia kumpikin. Muut tuskan taipaleet olisi voinut heittää luiskaan. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Vastaa Viestiin