Lipstick (Meikit ja muu kosmetiikka)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Löysin äsken kaappieni kätköistä Yves Rocherilta joskus ostamani laventelintuoksuisen jalkadeodorantin. Laventelin sijaan tämä haisee erittäin voimakkaasti hyönteismyrkylle. Ilmankos on jäänyt käyttämättä.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Itse välttelen kaikkea laventelinhajuista, koska se saa melkein minkä tahansa haisemaan hyönteismyrkylle. :nohyi:

Ostin tänään heräteostoksena ruokakauppareissulla pienen purkillisen lime-kookosvartalovoita. Ihana tuote! :ihana: Tuoksun aivan jollekin eksoottiselle boolille :surrur:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minä taas ostin Pepsodentin lime-minttu- hammastahnaa. Virkistävän erilainen ja raikas maku.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Naali »

Margot kirjoitti:Olen aina tykännyt hajuvesistä, mutta nyt kun olen miettinyt uuden ostamista, olen todennut niiden kaikkien haisevan tunkkaisilta ja jotenkin ahdistavilta. Ei mulle siis edelleenkään niistä päänsärkyä tai oikeasti huonoa oloa tule, niin kuin joillekin, mutta semmoinen epämukava olo. Hämmentävää. Olen kokeillut myös tuoksuöljyjä, mutta niissä ihan sama juttu. Mikään ei tunnu enää hyvältä. Ehkä vaan lopetan tuoksujen käytön. :joojoo: Eiköhän kaikki mun naama- ja tukkakosmetiikka löyhkää ihan tarpeeksi. :heh:
Mulla on vaihtelevasti sama juttu useista tuoksuista, jotka jää itseen kiinni. En tiedä miksi. Olen siksi myös todella valikoiva hajustettujen tuotteiden kanssa. Esim. tällä hetkellä paitani on pesty eri pesuaineella kuin normaalisti, ja sekös ahdistaa. Huuhteluaineen pyykissä olen jättänyt kokonaan, koska en kestänyt sitä löyhkää. Myös shampoon ja hoitoaineen täytyy olla tarpeeksi miedosti hajustettua. Monissa muissa tuotteissa olen jo siirtynyt hajustamattomiin. Olen kyllä huomannut, että hajuaistini on välillä ihan älyttömän tarkka, mikä varmaan aiheuttaa ahdistuksen tunteen.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Prismassa oli tänään -30% kaikista Revlonin meikeistä. Ihan hyvä diili, koska Revlonin meikit ovat laadukkaita eivätkä halvimmasta päästä. Ostin sitten kestohuulipunan sekä kestohuultenrajauskynän. Kotona asia varmistui: huulipuna on juuri sitä Täydellistä huulipunaväriä juuri minulle ja huultenrajauskynä sopii sävyyn erinomaisesti. Käytän muutenkin mielelläni kestohuulipunia. Tämä Revlonin versio on kimaltava, mutta peittävä ja se on ns. yksivaiheinen kestopuna, eli pohjalle ei tarvitse laittaa ensin väriä jota sitten täydennetään "kiillolla" erillisestä puikosta. Lisäksi huomasin eilen uusimmasta Sokoksen lehdykästä, että tavaratalosta saa taas Isadoran irtopuuteria! :tapu: Täytyy mennä äkkiä hamstraamaan monta purkkia ihan vaan siksi, kun järkytyin aikanaan niin pahasti kun puuteri katosi kaupoista. :ihana:

Käytättekö te muut kestopunia? Suosikkinne? (Tiedän, ei kauheen kesäinen aihe. :heh: )
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja skidi »

En, mutta minäkin etsin taas hyvää irtopuuteria :)
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Violette: Kestopunat on ihan parasta. Tosin niistä en tykkää joiden päälle pitää lätkiä sitä kiiltoa, koska sitä kiiltoa saa olla lisäämässä koko ajan ja se sotii kestopunan vaivattomuutta vastaan.

Mun suosikki on Revlonin Colourstay, Cliniquellakin on hyviä kestäviä punia mutta ne ovat sitten jo aika kalliita. Avonin kestopuna on kanssa kiva ja edullinen, eikä kuivata huulia. Värisävyjä vain on hintsusti.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksi huulten pitäisi kiiltää? Minulle huulikiiltoiset huulet tuovat mieleen pikkuvauvan velton suun, joka kiiltää valuvasta kuolasta, eikä näky ole ollenkaan puoleensavetävä. Mutta ehkä en vain kuulu kiiltävillä huulilla tavoiteltavaan kohderyhmään?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Minä kuulun ja olen aika samaa mieltä Rouskun kanssa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Pete »

Edellinen eau de toiletteni loppui, joten päädyin tänään ostamaan Beckham Signature -pullon (30 ml, 30 €). Tuoksui vaan niin hyvälle ja sopivan miedolle, joten ajattelin hinnasta huolimatta kokeilla yhden pullon verran, ja jos miellyn, niin pyytelen sitten joulu- ja synttärilahjaksi. :joojoo: Niinku nyt euro millilitrasta maksetaan. :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Aancon »

En tiedä onko nyt oikea ketju, mutta miten finnit ja muut vastaavat näppylät saa pois muualta kuin naamasta? :mitvit: Voiko naamaan tarkoitettua ainetta käyttää muualle kuin naamaan? :mitvit: Olen tyhmä, tiedän.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Naali »

Tarvitsisin hyvän huulirasvan ja käsirasvan talveksi. Onko mitään ehdotuksia vai testaanko taas mitä sattuu? Toiveet: oikeasti kosteuttavia, ei liian pahanhajuisia tai järkkyvoimakkaasti tuoksuvia (vrt. Doven käsi"rasva"). :vonkaus:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ruumiskaupan (The Body Shop) hamppukäsivoide on ainakin tosi kosteuttava ja monen hyväksi havaitsema. Kannattaa tosin nuuhkia sitä ensin liikeessä ennen ostoa, koska tuoksu ei kaikkia miellytä.

Huulirasvana käytän vähän mitä sattuu. Ne ei ole kalliita, joten mulla saattaa olla montakin käytössä samaan aikaan. Miramesta en hirveästi maun takia pidä, mutta Labellot ja Blistexit ovat olleet hyviä. Moni vannoo myös Vitaliksen nimeen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Maailman paras huulivoide on puhdistettu vaseliini, sitä saa apteekista. Se ei tuoksukaan juuri miltään.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Leena »

Mullahan on niin kuivat ja koppuraiset duunarinaisen kädet.Työssäni joudun päivän aikana peseen ja desinfioimaan käteni kymmeniä kertoja :hoitsu: Luojankiitos tepsivä tuote käsilleni on: Loccitane Hand Cream.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Vannon Aqualanin nimeen. Apteekin perusvoide, joka ei juurikaan tuoksu ja löytyy eri "vahvuuksina" hyvin kevyestä kosteuttajasta puhtaaseen öljyyn saakka. Voi käyttää myös huulille. Kun huulet oikeasti rohtuvat ei ainakaan minulla auta mitkään perushuulirasvat, mutta Aqualanin sipaisu huuliin auttaa heti.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja oxox »

Jos haluaa kallista laatua huulille: Elisabeth Ardenin legendaarinen Eight Hour Cream on kyllä todella hyvä. Todella suosittu halpa apteekki tuote on myös perus Bepanthen!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minäkin käytän huulirasvoina yleensä ihan tavallisia perusvoiteita, ne imeytyy paremmin kuin monet huulirasvat. Testaan parhaillaan Bepanthol Ultra- merkkistä voidetta, jota apteekista sai näytepusseissa. Hyvältä tuotteelta tuntuu.
Sitten taas kun talvella koko muu osa kropan ihosta on karmean rutikuivassa kunnossa niin ostan purkin HTH: ta. Ylivoimaisesti paras vartalovoide mihin olen törmännyt :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Eikö Bepanthenia joku julkkis sanonut laittavansa yöksi silmänympärillekin. Rypyt ja juonteet kuulemma häviävät kätevästi . Pitäisköhän ensi yöksi laittaa :kaunis:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kiitoksia suosituksista! Hamppurasvasta olen kuullut ennenkin, sen voisin ainakin testata. Apteekin perusrasvoja mulla on kaapissa kyllä, mutta en ole kovin vakuuttunut niistä. Bepanthenia en voi huuliin käyttää, myös kaikki testaamani kaupan huulirasvat ovat olleet lähinnä turhia. Pitänee jatkaa testailua siltä osin.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Aancon kirjoitti:En tiedä onko nyt oikea ketju, mutta miten finnit ja muut vastaavat näppylät saa pois muualta kuin naamasta? :mitvit: Voiko naamaan tarkoitettua ainetta käyttää muualle kuin naamaan? :mitvit:
Mä ainakin levitän kasvoille tarkotettuja aineita suihkussa myös hartioille ja rintakehälle, ja hyvin toimii. :)
L'Oréal Men Expert -tuotteet on ainakin hyviä, itse käytän tätä, tätä ja tätä(PURE & MATT englanniksi.. eli kuten suomalaisissa kaupoissa) :heh: .
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Kiitos riksa! :hali:

Olen käyttänyt toisteiseksi enemmän tai vähemmän halpistuotteita. Ensimmäinen tuntui olevan aika turha, mutta toinen tuntuu tehoavan. :peukku: Mutta voisin silti vaikka siirtyä noihin L'orealin tuotteisiin, varmasti laadukkaampia.

Olen nyt käyttänyt myös jotain naamanpuhdistajaa mutta se ei tunnu tekevän muuta kuin kuivattavan ihon :eiei: Ei mulla naamassa mitään ongelmia olekaan, mutta eikös noita ole aina ihan hyvä käyttää :mitvit:

Onko kellään kokemuksia BodyShopin ihorasvoista? :uujee:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Kaikki Body Shopin vartalotuotteet ovat mielestäni hyviä ja oikein ihanan tuoksuisia eli miellyttäviä käyttää. Mulla on itselläni tällä hetkellä oliivi-vartalovoita joka on tosi hyvää. Joululahjaksi saamani pähkinävartalovoi loppui jo, pitää ostaa uusi jossain vaiheessa. En ole itse asiassa koskaan törmännyt huonoon Ruumiskauppatuotteeseen, paitsi meikkivoiteet ja puuterit ovat olleet iholleni liian tummia.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Menin sitten ostamaan 50 euroa maksavan irtopuuterin. Olen tullut siihen tulokseen, että mitään muuta ei kannata edes ostaa kuin tätä Lancomen ihanuutta :ihana: , rahat vaan menee virheostoksissa hukkaan. Lancomella oli myös joku aivan mahtava uutuustuote, himmeän roosanvärinen korostusväri/poskipunasysteemi, mutta sellaista en nyt enää raaskinut ostaa. Kuolasin kyllä kaikkien muidenkin ko. tuotemerkin meikeille, iihania :kuolaus: !
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja oxox »

Kertokaa minulle:

1. paras kajaali/eyeliner?
2. paras pohjustusvoide?
3. paras puuteri?

Ehto: Kuuluvat niin sanottuun opiskelijaystävälliseenbudjettiin.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Multa lähtee järki ripsivärien kanssa. :sekava: Tuntuu, että mikään ripsiväri ei pysy silmissä hyvänä, vaikka se aamulla näyttäisikin nätiltä. Taivutukset suoristuu ja pahimmillaan väri jotenkin "katoaa" ripsistä. Yleensä ongelmaan tarjotaan ratkaisuksi vedenkestäviä ripsareita, mutta ei ne mulla auttaneet.

Tuntuu, etten enää välitä, onko ripsari luonnollinen vai dramaattinen, tuuheuttava vai pidentävä jne., kunhan se pysyisi nättinä vähän pidempään. Mikä ratkaisuksi? Kanebo 38? Joku ripsien pohjustustuote? Jotain muuta?
What color is your life?

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Olisiko ripsien kestovärjäyksestä apua?

En kyllä tiedä, miksi tätä ehdotin, koska eihän se ole sama asia :heh:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^^ Niin ja sitten se konsti, joka ainakin itselläni toimii, eli ripsien puuterointi ennen värin levitystä. Hyvin kestää :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Olen vannoutunut Kanebo 38 asteen käyttäjä :ihana: ! Aina on pysynyt ripsissä ja lähtee illalla tappelematta pois, eli suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä taas en oikein tykännyt tuosta 38-ripsarista. Olen tottunut siihen, että ripsareita poistaessa riittää kun vain pyyhkii luomen yli pumpulitupolla, jossa on puhdistusainetta ja sitten huuhdellaan, tähän menee noin minuutti. Kanebo 38:n kanssa meni aina hirveästi aikaa, kun piti "nyhtää" suunnilleen ripsi kerrallaan sitä väriä irti. En vaan osaa tai sitten käytän ripsaria liian paksuina kerroksina. :niinpa: Vettä pitää kuitenkin saada niin hyvin sinne ripsien tyveenkin, että väri lähtee, ja mulla oli aina silmät punaisina tämän operaation jälkeen. :puna:

Kätevä keksintö tuo kyllä on, mutta kaikki ei vaan sovi kaikille :) Toisaalta pidän myös enemmän vakiripsarini antamasta tuuheasta lopputuloksesta, jota en muilla kokeilemillani ripsareilla ole saanut aikaan.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Vastaa Viestiin