Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

hra47 kirjoitti: 30 Touko 2021, 22:45 Äh, Ruotsi voitti Slovakian 3-1. Nyt vissiin heidän jatkoonpääsy riippuu Ruotsi-Venäjä-pelistä? Tai siis Ruotsi-ROC.... Menee toi A-lohko niin kimurantiksi, etten jaksa edes laskea miten ne jatkopaikat jaetaan. Kärkimaat ROC, Sveitsi ja Slovakia kaikki 12 pisteessä tällä hetkellä.
Varsinaisen peliajan voitolla Venäjästä Ruotsi pääsee jatkopeleihin, paitsi jos:
  • Sveitsi saa vähintään pinnan Britannialta,
  • Venäjä saa vähintään pinnan Valko-Venäjältä,
  • Tšekki saa vähintään 4 pinnaa Tanskalta ja Slovakialta, ja
  • Slovakia saa vähintään pinnan Tšekiltä.
Erityisesti siis Tšekin ja Slovakian pitää pelata keskinäisen ottelunsa varsinainen peliaika tasan, jotta Ruotsi putoaisi 12 pisteellä. Tämän mahdollisuutta lisää ottelujärjestys. Tšekki ja Slovakia pelaavat keskinäisen ottelunsa Ruotsin viimeisen ottelun jälkeen ja voivat tarvittaessa sopupelata toisensa jatkoon ja Ruotsin ulos.

Jos Ruotsi saa "vain" kaksi pistettä Venäjä-ottelusta, sen jatkopaikka on sen varassa, että Tšekki–Tanska menee jatkoajalle eikä Tšekki voita Slovakiaa. Tšekki–Tanska pelataan ennen Ruotsin ja Venäjän matsia, joten Ruotsi tietää otteluun lähtiessään, onko muulla kuin varsinaisen peliajan voitolla teoreettistakaan mahdollisuutta jatkoon.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

:peukku: Kiitti. Kuulostaa tarpeeksi monimutkaiselta jopa valmiiksi pureksittunakin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Venäjä–Ruotsi jatkoajalle, joten A-lohkosta saadaan ainakin yksi iso putoaja. Venäjä, Sveitsi ja Slovakia ovat nyt varmasti jatkossa. Tšekki tai Ruotsi putoaa.

Kazakstan hävisi Norjalle, joten Kanadan pudottaminen on nyt Suomesta kiinni. Jos Kanada voittaa Suomen (2 p riittää), se on puolivälierissä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Venäjä vei rankkareilla. Ruotsi on turnauksen yhdeksäs eli sivuaa kaikkien aikojen heikointa MM-sijoitustaan vuodelta 1937.

Onko MIH96:lla nyt bileet pystyssä?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Timoteus kirjoitti: 31 Touko 2021, 22:39 Onko MIH96:lla nyt bileet pystyssä?
Ei nyt ihan bileitä, mutta tunnen ainakin pienoista vahingoniloa. :heh: Ruotsilla ja Tšekillä on molemmilla 10 pistettä, mutta tie-break menee Tšekille tämän voitettua joukkueiden välisen keskinäisen ottelun. Jos Ruotsi olisi voittanut venäläiset, Tšekki olisi tarvinnut pisteitä Slovakialta.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja jamira »

Mulla käy melkein (huom melkein) sääliksi ruotsalaisia. Korona jyllää, Euroviisut meni penkin alle ja nyt tämä. Yleensä ovat Euroopan hannuhanhia kaikessa, onko Ruotsin onni loppunut?

No ei pidä liikaa nauttia, Suomen esitykset on niin ailahtelevaisia että voi käydä giljotiini heti puolivälierissä...

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Oi, oi, OI. Ruotsi ulkona. Vapiskaa. :heh: Tämän meidän vastakkainasettelumme ansiosta voin vähän iloita. Toki minkä tahansa superennakkosuosikin sulaminen aiheuttaa jonkinlaista hurmaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

A-lohkon jatkoonmenijänelikko (Venäjä, Sveitsi, Slovakia, Tšekki) on siis selvillä. B-lohkosta jatkavat Suomi, Yhdysvallat ja kaksi muuta. Tarkennetaanpa vielä B-lohkon skenaariot kahden viimeisen puolivälieräpaikan osalta.
Timoteus kirjoitti: 31 Touko 2021, 22:25 Jos Kanada voittaa Suomen (2 p riittää), se on puolivälierissä.
Kanadalle riittää kaksi pistettä varmuudella, mutta yksikin saattaa riittää.
  • Jos Kanada voittaa Suomen (2 tai 3 pistettä): Kanada ja Saksa–Latvia-ottelun voittaja jatkavat.
  • Jos Kanada häviää Suomelle varsinaisella peliajalla (0 pistettä): Kazakstan ja Saksa–Latvia-ottelun voittaja jatkavat.
  • Jos Kanada häviää jatkoajalla / rankkareilla (1 piste) ja Saksa–Latvia ratkeaa varsinaisella peliajalla: Kanada ja Saksa–Latvia-ottelun voittaja jatkavat.
  • Jos Kanada häviää jatkoajalla / rankkareilla (1 piste) ja Saksa–Latvia menee jatkoajalle: Saksa ja Latvia jatkavat.
Saksa–Latvia on huomenna illan viimeinen ottelu. Sopupelimahdollisuus on olemassa, jos Kanada nappaa Suomelta täsmälleen yhden pisteen.

Kahdessa ylimmässä skenaariossa ei ole siis väliä sillä, jaetaanko Saksa–Latvia-ottelusta pisteet 3–0 vai 2–1. Mahdollinen tie-break 10 pisteessä menee
  • Kazakstanin eduksi, jos tasoissa ovat vain Kazakstan ja Saksa–Latvia-ottelun jatkoaikahäviäjä (Kazakstan voitti molemmat),
  • Kanadan eduksi, jos tasoissa ovat vain Kazakstan ja Kanada (Kanada voitti keskinäisen),
  • Saksa–Latvia-ottelun jatkoaikahäviäjän eduksi, jos tasoissa on kolme maata (keskinäisten pisteet LAT 4, CAN 3, KAZ 2 tai GER 3, CAN 3, KAZ 3 maalieroilla GER +1, CAN 0, KAZ -1).
:tajuton:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ääk, kylläpä menee täpäräksi kitkuttamiseksi Kanadan kohtalo.

USA voittanee Italian suoraan ja voittaa lohkon. Suomi tulee toiseksi. Tshekki voittanee Slovakian ja tulee A-lohkon kolmanneksi. Puolivälierässä siis Suomi saa todennäköisimmin vastaan Tshekin. :jupinaa:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ai onko nykyään sellainen systeemi, että häviäjäkin saa pisteen, jos saa ottelun venytettyä jatkoajalle tai jopa rankkareille? Ja voittajalle sitten vastaavasti vähemmän pisteitä. Voisiko joku ystävällinen vääntää rautalangasta, kun en tämänkertaisia (ilmeisen mielenkiintoisia) kisoja nyt ehdi seurata?
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Rousku kirjoitti: 01 Kesä 2021, 15:15 Ai onko nykyään sellainen systeemi, että häviäjäkin saa pisteen, jos saa ottelun venytettyä jatkoajalle tai jopa rankkareille? Ja voittajalle sitten vastaavasti vähemmän pisteitä.
Kyllä, eli pisteet menevät 3-0 vain jos ottelu ratkeaa varsinaisella peliajalla, jatkoajalle venyessä voittajalle 2 pinnaa ja häviäjälle 1.

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Rousku kirjoitti: 01 Kesä 2021, 15:15 Ai onko nykyään sellainen systeemi, että häviäjäkin saa pisteen, jos saa ottelun venytettyä jatkoajalle tai jopa rankkareille? Ja voittajalle sitten vastaavasti vähemmän pisteitä.
On ollut 2007 MM-kisoista lähtien. Sitä ennen ottelusta oli jaossa 2 pinnaa ja lohkovaiheen peleissä pelattiin vain varsinainen peliaika.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

hra47 kirjoitti: 01 Kesä 2021, 15:10 USA voittanee Italian suoraan ja voittaa lohkon. Suomi tulee toiseksi. Tshekki voittanee Slovakian ja tulee A-lohkon kolmanneksi. Puolivälierässä siis Suomi saa todennäköisimmin vastaan Tshekin. :jupinaa:
Mitäs Tšekistä, mutta Venäjäkin voi tulla vastaan. Niin käy, jos Slovakia voittaa Tšekin ja Venäjä häviää (varsinaisella peliajalla) Valko-Venäjälle. Slovakia voi ihan hyvin voittaa. Venäjän ei luulisi häviävän... mutku mutku... panosta ei ole kovin paljon. Puolivälieräpaikka on jo varma, ja A-lohkon voittajalle on mahdollisesti Kanada tarjolla puolivälierävastustajaksi. Venäjälle voi olla melkein sama, pelaavatko Kanadaa vai Suomea vastaan.

Jos Slovakia häviää Tšekille, Venäjälle aukeaa paikka taktikoida itsensä lohkokakkoseksi tahallisella tappiolla. Silloin Venäjän puolivälierävastustaja olisi Saksa tai Latvia.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: 01 Kesä 2021, 15:42 Mitäs Tšekistä, mutta Venäjäkin voi tulla vastaan.
Musta vaan tuntuu, että Suomella olisi paremmat mahikset Venäjääkin vastaan kuin tshekkejä. Jotenkin ollut vaikeasti voitettava vastus. Tai sitten karvaat tappiot heitä vastaan on vaan jääneet paremmin mieleen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Venäjä - Valko-Venäjä: eka erä vasta menossa ja tilanne 3-0. Vaikuttaa, ettei Venäjä ole lähtenyt hakemaan soputappiota. ROC'n'roll.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Puolivälierät:

USA - Slovakia
Suomi - Tshekki
Saksa - Sveitsi
Kanada - Venäjä

Jännää, meneekö Kanada päätyyn asti rämmittyään alkulohkon... eihän täydellistä fiaskoa ja onnistumista erota kuin kolme matsia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Höh ei se Kanada sitten pudonnutkaan. Olisi ollut hauskaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tiukille se Kanadan jatkoonpääsy meni. Latvian olisi pitänyt saada yksi maali lisää Saksaa vastaan tai Suomen voittaa Kanada varsinaisella peliajalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7149
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jessus mitä taistelua oli loppu, kun Tšekki painoi päälle kuin yleinen syöttäjä, mutta Jussi Olkinuora maalissa loistava tänään!! Jere Innala ratkaisi pelin Suomelle.

Toisaalla Kanada voitti Venäjän!! Aiemmin päivällä Saksa voitti Sveitsin voittolaukauksilla & USA taas murskasi Slovakian.

Saksa viimeksi välierissä 10 vuotta sitten!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hihhuu, siitäs sai Tshekki... olipa harvinaisen stressaava peli kun olin ihan varma, että nousevat vielä viime hetken maalilla tasoihin. Ei tällä kertaa. Kenet Suomi saa vastaansa seuraavaksi?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7149
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Suomi - Saksa & USA - Kanada välieräparit!!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

-kaitsu87- kirjoitti: 03 Kesä 2021, 22:38 Saksa viimeksi välierissä 10 vuotta sitten!
11 vuotta sitten, kotikisoissaan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

-kaitsu87- kirjoitti: 03 Kesä 2021, 22:42 Suomi - Saksa & USA - Kanada välieräparit!!
Sweet. Toivottavasti USA pääsee finaaliin, niin saadaan vähän vaihtelua sinne. Saksakin olisi mieluinen finalisti, ellei olisi Suomen tiellä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ei haittaa, jos Suomi uusii mestaruutensa. Varalla Saksa. Vain Kanada olisi lässähdys. Harmi että Tshekki jäi taas ilman mitalia. Osui liian kova vastus puolivälierään.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kanada johtaa USAa välierissä jo 3-1. Alkulohkossa haparoinut ja rimaa hipoen jatkoon päässyt Kanada on siis lähellä finaalipaikkaa. :eeek: Maailmankirjat ovat todella sekaisin! Toivottavasti Suomi tai Saksa kaataa sitten finaalissa kanukit! Minulle ei ole siis väliä, kumpi voittaa toisessa välierässä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Happy »

sziget kirjoitti: 05 Kesä 2021, 12:28 Vain Kanada olisi lässähdys.
Lässähdys?
Se olis nimenomaan hieno tuhkimotarina jos Kanada voittaa, varsinkin kun heidän jatkopaikkansakin pudotuspeleihin oli niin pienestä kiinni, eivätkä he voineet itse enää vaikuttaa kohtaloonsa.

Toki Suomi olisi tietenkin ihanteellisin voittaja, poika pysyis täten kotona ainakin kolmen vuoden ajan :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Happy kirjoitti: 05 Kesä 2021, 16:03 Se olis nimenomaan hieno tuhkimotarina jos Kanada voittaa, varsinkin kun heidän jatkopaikkansakin pudotuspeleihin oli niin pienestä kiinni, eivätkä he voineet itse enää vaikuttaa kohtaloonsa.
No en minä nyt MM-kultaa tuommoisten vaiheiden jälkeen toivo. Kanadan voitto olisi lässähdys minunkin mielestäni, aivan kuten sziget sanoi. Suomelle tai Saksalle maailmanmestaruus, voittaa välierän kumpi hyvänsä! :huiskut:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7149
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Avauserän jälkeen olin varma, että Suomi menee menojaan, mutta eipä sitä tapahtunut & Saksa pääsi maalin päähän! Loppujen lopuksi voitto 2-1 & huomenna Kanada vastassa, joten uusinta kahden vuoden takaa!

Pronssipeli sitten USA - Saksa, jonka toivottavasti jälkimmäinen vie
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Saatiin sitten edelliskisojen finaalin uusinta. :roll: Kanadan voitto olisi hyvä vain siltä kannalta, että pysti kiertäisi enemmän. Toivon toki Suomelle voittoa, mutta jos kulta tulee, niin toivottavasti juhlitaan koronan takia ihan hillitysti. Toisen peräkkäisen mestaruuden myötä mm. "Torille"-hokema kokee pienehkön inflaation. Mutta yksi asia on varma: ensi vuoden kotikisoissa mestaruutta ei tule. Siihen temppuunhan on Neuvostoliiton 1986 jälkeisellä ajalla pystynyt vain Ruotsi vuonna 2013.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Oli hiukan surullista katsoa saksalaisten pettymystä. Onnea huomiseen pronssipeliin! :peukku:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin