Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Slovakia kampesi itsensä viime hetkillä jatkoon nuijimalla Tanskan. Samalla kai varmistui se, että Kanada jää lohkokolmoseksi. Suomen on siis joko voitettava tai hävittävä pelinsä Tshekkiä vastaan varsinaisella peliajalla jos haluaa välttää Kanadan puolivälierässä. Voitolla Suomi voittaa lohkonsa (vastaan tulee Slovakia), tappiolla jää kolmanneksi (vastaan tulee Saksa). Kaksi tai yksi pistettä Tshekki-pelistä tarkoittaa toista sijaa. Jos oikein luin pistetaulukkoa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Bonuksena Suomen lohkovoitosta tulisi se, että Ruotsi jäisi kakkoseksi ja saisi vastaan Kanadan.

Jos peli uhkaa mennä jatkoajalle, Suomen kannattaisi ehkä tehdä oma maali. Toisaalta onko Tshekkikään kovin innokas voittamaan peliä jos palkinnoksi voitosta saa Kanadan vastaansa jo puolivälierässä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Hieno maali Armialta! Mörkö ei lyönyt sisään vaikka 4 paikkaa ja yksi niistä tyhjään maaliin!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Mörkö säästelee itseään niihin ratkaisupeleihin ja -maaleihin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36807
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tuli yksi peli sentään näitäkin kisoja katsottua. :mrgreen: Edelleen ihan ihme olympialaisähkyä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Harvinaisen surullinen sulaminen Ruotsilta. Yleensä minäkin koen pientä vahingoniloa naapurimme menestymättömyydestä urheilussa, mutta tästä tuli jotenkin paha mieli. Kelkka kääntyi kokonaan kolmosessa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tiukoille laittoi Slovakia Suomen, mutta voitto kaarattiin lopulta 4-2! Marko Anttila nousi esiin tehtyään kaksi maalia!

Sveitsille iso pettymys toisaalla, kun USA voitti! Harmi :lohduton:. Eipä Saksasta ollut voittamaan Tsekkiä aiemmin tänään!

Jahas harvinaista, että Ruotsi romahti noin pahasti & hävisi :shock:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti: 24 Touko 2022, 23:57 ^ Mörkö säästelee itseään niihin ratkaisupeleihin ja -maaleihin...
:tapu: Huh huh, mikä peli... On se Anttila ihmemies.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Mörkö heräsi pesästään ratkaisupeleihin.Hra47 oli oikeassa. Mutta kyllä Mikael Granlundkin on korvaamaton pelaaja Leijonille.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos Suomi häviää välieränsä, niin onhan se ihan jännä nähdä USA finaalissa kun ovat normaalisti niin alisuoriutujia MM-kisoissa. Toisessa välierässä liputan kyllä Tshekkien puolesta, olen vanha Tshekkoslovakian fani ajoilta jolloin ainoastaan he pystyivät ajoittain haastamaan suuren ja mahtavan Neuvostoliiton ja onhan heillä suomalainen valmentaja. Toivon lisäksi, ettei tulis täysin pohjois-amerikkalaista finaalia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Anteeksi vain, mutta en ole kauhean innoissani siitä, että Leijonat nousi välierässä USAa vastaan 2-1-johtoon. Olympiakulta saatiin jo, kotikisakulta vain muutama kuukausi sen jälkeen olisi liikaa. :eiei: Historiakaan ei ole Suomen puolella, sillä vuoden 1986 jälkeen vain Ruotsi on pystynyt voittamaan kotikisansa (2013), länsinaapuri on myös ainoa joka on saanut olympia- ja MM-kultaa samana vuonna (2006).

Edit: Nyt USA tuli taas tasoihin.

Edit 2: Ja äskettäin Suomi 3-2-johtoon. :eeek:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä toivon Suomelle kultaa jo sen takia, että saataisiin mekin yksi kolmen kullan kerholainen (Filppula).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

MIH96 kirjoitti: 28 Touko 2022, 15:24 Historiakaan ei ole Suomen puolella, sillä vuoden 1986 jälkeen vain Ruotsi on pystynyt voittamaan kotikisansa (2013), länsinaapuri on myös ainoa joka on saanut olympia- ja MM-kultaa samana vuonna (2006).
Luulisi, että juuri tämän takia kannustaisit Suomea mestaruuteen. :miettii:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^^^ Siulla on sitten mauttomia juttuja. :roll:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 28 Touko 2022, 15:52 Mä toivon Suomelle kultaa jo sen takia, että saataisiin mekin yksi kolmen kullan kerholainen (Filppula).
No tämä on sentään sellainen juttu, mistä en olisi ollenkaan pahoillani.

Okei, mikäli koti-MM-kulta tulee, niin otan periaatteessa rauhallisesti. Aion kyllä juhlia, mutta juhlinkin helmikuista olympiakultaa takautuvasti, kun esim. TV5:n lähetys Olympiastadionin kansanjuhlasta keräsi murskakritiikin ja sitten Venäjän hyökkäys Ukrainaan alkoi vain muutama päivä olympialaisten jälkeen, mikä vakavoitti tunnelmia selvästi. En nyt valita, jos Suomi ottaa kultaa. Toivottavasti ensi vuoden kotikisoissa olisi sitten jonkun muunkin vuoro voittaa.

Meikä oli muuten kehitellyt noin kymmenen vuotta sitten kolmen kullan kerhon myös jalkapallon puolelle (siinä vaadittavat tittelit ovat MM, maanosamestaruus eli EM/Copa America sekä Mestarien liiga). Tässä kerhossa on 15 espanjalaista, 9 saksalaista, 7 ranskalaista ja 5 brassia.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Eka kotikisamitali sitten varmistettu :surrur: , mutta mestaruudesta en jaksa vielä puhua.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jee, ja voi kun vastaan finaaliin tulisi Tshekki. Heidän mitalistaan on jo sen verran aikaa, saataisiin Jalosten kaksintaistelu, eikä Tshekkien mestaruus harmittaisi läheskään niin paljon kuin Kanadan. Lisäksi Suomi ei ole onnistunut voittamaan finaalissa vielä Tshekkejä, joten nyt olisi tilaisuus karistaa sekin apina niskoilta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 28 Touko 2022, 16:50 Lisäksi Suomi ei ole onnistunut voittamaan finaalissa vielä Tshekkejä, joten nyt olisi tilaisuus karistaa sekin apina niskoilta.
Hyvä pointti. :peukku:

Itselleni ei ole kauheasti väliä kuinka illan toisessa välierässä käy, mutta ainakin uskon Kanadan olevan Tshekkiä vastaan vahvempi.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

MIH96 kirjoitti: 28 Touko 2022, 15:24 Historiakaan ei ole Suomen puolella, sillä vuoden 1986 jälkeen vain Ruotsi on pystynyt voittamaan kotikisansa (2013), länsinaapuri on myös ainoa joka on saanut olympia- ja MM-kultaa samana vuonna (2006).
Sekin oli yhteisjärjestäjyys, mitä en laskisi sataprosenttisesti kotikisoiksi, vaikka Tukholmassa finaali pelattiinkin. Neukkulavuoteen -86 täytyy palata, minkä mainitsitkin.
Got a fire and a country heart 🔥

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Olisihan se hienoa jos finaalista tulee jalosten kohtaaminen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joopa, näyttää Kanada luistelevan Tshekin yli finaaliin. Tshekin tyhmistä jäähyistä rokotettu aika armottomalla teholla. Onks tässä nyt sitten tulossa kolmas perättäinen Suomi-Kanada-loppuottelu. Onko pelin henki paras kolmesta? Voitot on tähän mennessä 1-1.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kolme peräkkäistä saman maan MM-finaalia toteutuu muuten nyt ensimmäistä kertaa vuodesta 1992 lähtien, kun pudotuspeliformaatti otettiin käyttöön. Kun etsitään koko historiasta kolmia peräkkäisiä kisoja, joissa top 2 -joukkueet ovat olleet samat, täytyy pakittaa vuosiin 1974-1976. Neuvostoliitto kultaa -74 ja -75, hopeaa -76 sekä Tshekkoslovakia hopeaa -74 ja -75, kultaa -76. Lisäksi pronssijoukkue oli joka kerralla Ruotsi. (Kanada oli tuolloin poissa kansainvälisestä jääkiekosta, kun IIHF ei sallinut ammattilaisten pelata kisoissa, ja Suomihan ei päässyt mitalikantaan ennen kuin vasta yli vuosikymmenen kuluttua.)

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Sanonpahan vaan, että onneksi Kanadan maalivahti ei loukkaantunut taklauksessa. Olisi jäänyt paha fiilis.

3-1???

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ensimmäinen kotikisamitali on sitten KULTAA... ainakin melkein! :eeek:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Aijai, nyt sitten Kanada nousi kahden maalin takaa tasoihin. :shock:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Eka maalia ei hyväksytty, sit se hyväksyttiinkin. Onko jatkoaika vieläkin 3 vs 3? Meh.

// Näköjään on. Ei tiedä hyvää. Jos jaksaisi, niin voisi yrittää etsiä, milloin ja ennen kaikkea miksi 3 vs. 3 -jatkoaika otettiin käyttöön finaaleihinkin.

/// Eihän tämä ole edes mitenkään viihdyttävää katsottavaa, kun vain kierrellään ja kaarrellaan.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5580
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Tegu »

:sekava:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Sakari Manninen ratkaisijana! :uujee: :tuuletus:

Neljäs maailmanmestaruus & kotikisoissa!!

Jukka Jalonen on helvetin kova mies! Valtteri Filppula ensimmäinen suomalainen triplan haltija!! <3

Tšekki voitti pronssiottelun maalijuhlissa USA:n 8-4! Kymmenen vuoden tauon jälkeen palasi Tšekki mitaleille :tapu:
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 29 Touko 2022, 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Taisi olla viihdyttävin ottelu, mitä on hetkeen koettu. Oli tuo 3vs3-jatkoaikakin sinällään viihdyttävää. Sellaista kynnenpureskelua aiheuttavaa asemasotaa. Mutta hyvin kävi. Yhtäkään ottelua ei varsinaisella peliajalla hävitty.
Got a fire and a country heart 🔥

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kiitos, Leijonat. :peukku: :tapu: Otan ihan hillitysti, mutta kyllähän se oli lopulta kahden maalin johdon menettämisen jälkeen iso helpotus, että Suomi lopulta teki sen ratkaisumaalin. :joojoo: Hyviä puolia tässä mestaruudessa ovat erityisesti nämä:
- Kerrankin ensimmäinen suomalainen kolmen kullan kerhossa, Valtteri Filppula (ja toivottavasti ei jää ainoaksi, toivotaan että esim. Petteri Lindbohmia onnistaa Stanley Cupin suhteen Floridassa tulevina vuosina), tämä siis ehdottomasti se hienoin asia MM-kullassa
- Useammalla pelaajalla (ainakin Granlund, Anttila, Manninen ja Ohtamaa) on nyt kaksi aikuisten maailmanmestaruutta
- Muukin joukkue kuin Ruotsi on nyt pystynyt voittamaan MM-kultaa kotikentällä vuoden 1986 jälkeen, mutta vaikka jotkut eivät tuota tapausta 2013 laskisi jaettujen kisojen takia, niin (valitettavasti) minulle se, että onko finaali kotona, ratkaisee
- Kun Kanada voitti viime vuonna mestaruuden niin ikään jatkoajalla, niin nyt oli Suomen vuoro voittaa

Olympiakulta oli kuitenkin minusta paljon hienompi juttu NHL-miesten puuttumisesta huolimatta, sillä MM:hän oli jo neljäs, mutta olympialaisten voitto vasta ensimmäinen, ja olympiakisathan pidetään harvemmin. Ja jotta paljon toivomani vaihtuvuus säilyisi, ensi vuoden kotikisoissa saisi mieluummin olla jonkun muun kuin Suomen vuoro voittaa - uskokaa tai älkää, edes Ruotsin kulta ei haittaisi minua! Paitsi jos viisuvoittokin tulee länsinaapuriin ensi vuonna.

Vastaa Viestiin