Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Olipa kyllä trilleri. Mahtavaa Leijonat!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tässä vielä täysi lista pelaajista, jotka saivat nyt siis toisen aikuisten MM-kultansa:
* Mikael Granlund (viimeksi 2011)
* Marko Anttila (viimeksi 2019)
* Mikko Lehtonen (2019)
* Juho Lammikko (2019)
* Sakari Manninen (2019)
* Atte Ohtamaa (2019)
* Juho Olkinuora (2019)
* Harri Pesonen (2019)
* Toni Rajala (2019)
* Jere Sallinen (2019)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Huh, jätti sanattomaksi toi peli. Pystyy kirjoittamaan nyt jotain kun pahin käsien vapina on laantunut. Pelin ainoa kauneusvirhe oli se kanadalaiselle vähän kyseenalaisesti vihelletty jäähy korkeasta mailasta, mutta voipahan sanoa, ettei svedutuomarit koituneet ainakaan Suomen kohtaloksi. Ai niin ja se Kanadan maalivahdin loukkaantuminen oli ikävä käänne, mutta onneksi siihen ei liittynyt mitään likaista peliä. Kanadan jäähy jatkoajalla ja Mannisen mieletön maali eivät jättäneet kuitenkaan selittelylle sijaa. Onnittelut Leijonille ja onnittelut Valtteri Filppulalle! :tuuletus:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tegu kirjoitti: 29 Touko 2022, 22:38 /// Eihän tämä ole edes mitenkään viihdyttävää katsottavaa, kun vain kierrellään ja kaarrellaan.
Kyllä toi jännitysnäytelmästä kävi, pelin luonne vain muuttuu 3v3:ssa varovaiseksi virheiden kyttäämiseksi ja varomiseksi... edelleen olen sitä mieltä, että on toi parempi tapa ratkaista mestaruus kuin rangaistuslaukaukset. Kanada vei viimeksi jatkoajan, nyt oli Suomen vuoro.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olipas yhteisöllistä käydä pyörähtämässä torilla. :violette:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2127
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Jännä kyl miten ei tunnu yhtään missään. 2011 oli kova kun oli vasta toinen voitto. 2019 ehkä sai viel pienen ”hyvä me” reaktion. Mut taas uus voitto? Kinostaa hirveästi.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4616
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Voitto tuli vuotta liian aikaisin jotta matemaattinen sarja 16-8-4-2-1 olisi toiminut :sekava:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 30 Touko 2022, 05:44 Jännä kyl miten ei tunnu yhtään missään. 2011 oli kova kun oli vasta toinen voitto. 2019 ehkä sai viel pienen ”hyvä me” reaktion. Mut taas uus voitto? Kinostaa hirveästi.
Kyllä 2019 oli mielestäni isoin paukku, altavastaajajoukkueella, jolle ei juuri kukaan povannut menestystä ja finaalivoitto Kanadaa vastaan. Siihen asti oli näyttänyt pitkään siltä, että Suomi pystyy mestaruuden voittamaan ainoastaan jos vastassa on Ruotsi. Kaikki muut finaalit oltiin hävitty vuosien varrella (ja niitä on paljon).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

U20 MM-kisoissa Tshekki yllätti USA:n puolivälierässä 4-2 ja tämän seurauksena Suomi saakin välierään vastaansa Ruotsin Kanadan sijasta. Ruotsi voitti omassa puolivälierässään Latvian vaivoin 2-1.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Yyyh, olipa ratkaisu finaalissa. Jatkoaika pomppi sitten tällä kertaa Kanadalle, joka nautti myös näemmä tuomaripelin edusta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

En seurannut ollenkaan näitä skaboja, kun tärkeämpikin eli yleisurheilu oli menossa. Meillä on jo useampia U20-mestaruuksia viimeisten kahdeksan vuoden ajalta, joten tämä finaalitappio ei minua niin kauheasti harmita.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MIH96 kirjoitti: 22 Elo 2022, 11:04 Meillä on jo useampia U20-mestaruuksia
Ja Kanadalla niitä oli 18 jos oikein muistan selostajan kommentin. Eipä tuo tuntunut haittaavan kanukkien juhlimista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Menipä naisilla surkeasti MM-kisat. Hävisivät Tshekille tasaisen taistelun jälkeen jatkoajalla ja nyt USA nuijii tshekkejä 10-1. Suomi meni peleihin sijoista 5-8 ja voitti niukasti kiekkokääpiö Unkarin jatkoajalla...

Jatkoaikamaali tshekeille oli varsinkin ihan käsittämättömän kiekollisen sähläyksen seurausta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ En ole näitä kisoja seurannut, mutta arvokisahistoriasta löytyy vain yksi aiempi kerta, jolloin Naisleijonat jäivät neljän sakin ulkopuolelle: Sotšin olympialaiset 2014, jolloin sijoitus oli viides (silloin se oli Ruotsi, joka pudotti Suomen sijoitusotteluihin). Onneksi sentään tämän vuoden olympialaisista tuli pronssia.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Menee varmaan yleisenä jääkiekkoketjuna tää jatkossa? Onko muita jääkiekkoketjuja, voin yhdistellä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No mä en ainakaan kaipais MM-kisaketjun naittamista liigalätkään, koska en sitä seuraa, joten vastustan ketjujen yhdistämistä edelleen. (Jääkiekolle on olemassa lisäksi erillinen World Cup-ketju, jonka perustin joitain vuosia sitten.) Mutta kaipa keskustelun vähentymisen seurauksena kehityssuunta on sitten tämä, muistaakseni MM-kisoillekin perustettiin aikoinaan joka vuosi erilliset ketjut, minä muutin sitten perinnettä ja perustin tämän yleisen MM-kisaketjun...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No nyt ne naisleijonat hävis vielä Japanille rankkareilla 0-1 (varsinainen peliaika meni 0-0) ja sijoittuivat turneessa kuudenneksi. Ensi vuonna siis pelaavat heikommassa B-lohkossa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kyllä meni nämä MM-kisat Suomelta totaalisesti ihan vihkoon! :joojoo:. Varmasti se Susanna Tapanin kohu vaikutti tuohon pelaamiseen jollain lailla. Enkä edes ymmärrä, kuka lähtee kesken kisojen ystävänsä häihin! :mitvit:

Kyllä on Kanada & USA valovuoden Suomea edellä pelillisesti tällä hetkellä!!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 04 Syys 2022, 14:43 No nyt ne naisleijonat hävis vielä Japanille rankkareilla 0-1 (varsinainen peliaika meni 0-0) ja sijoittuivat turneessa kuudenneksi.
Eli vielä Sotšin viitossijaakin heikompi lopputulos. :lohduton: Olympialaisissakin oli sitä kohua (Noora Rädyn pois jättäminen ja valmentajanvaihdos) ja suuria vaikeuksia alussa, mutta pronssia kuitenkin tuli. Nyt tuli se kaitsun jo ennen Pekingiä salaa toivoma floppi. :niinpa: Onnittelut vain pessimistille.

Ehkä se B-lohko voisi olla hyväksikin, kun Kanadaa ja USAa ei tarvitse kohdata ennen kuin vasta mahdollisissa välierissä? :miettii:

Toivottavasti tämä täysfloppi on vain pieni notkahdus eikä johda suurempaan menestystason romahtamiseen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MIH96 kirjoitti: 04 Syys 2022, 15:05 Toivottavasti tämä täysfloppi on vain pieni notkahdus eikä johda suurempaan menestystason romahtamiseen.
Toivottavasti kyse on muiden maiden hyvyydestä, eikä Suomen tason laskusta. Naislätkä kaipaa kipeästi vähän ravistelua kun mitalit jaetaan aina samoille maille.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Salaa toivoin että olisivat hävinneet jo Unkarille. Tässä tilanteessa ravistelua onkin kaivattu. :joojoo: Finaalia aloinkin katsomaan juuri sopivasti kun alkoi tapahtumaan toisessa erässä.
TomppaJr kirjoitti: 03 Syys 2022, 23:29 Menee varmaan yleisenä jääkiekkoketjuna tää jatkossa? Onko muita jääkiekkoketjuja, voin yhdistellä.
Oli tuolla Liiga- ja NHL-ketjut, mutta niin hiljaista (ja Liiga-ketjussa sen verran paljon viestejä) että katsoin paremmaksi heittää ne arkistoon.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Laskujeni mukaan Suomi säilyttää edelleen kolmossijan naisten maailmanrankingissa täydellisestä mahalaskusta huolimatta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi säilyttänee sittenkin paikkansa A-lohkossa...

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009048000.html
Vaan sitten alkoi tapahtua kummia. Jääkiekkotoimittaja Donna Spencer kertoi Twitterissä, että Suomi pysyisi sittenkin A-lohkossa. Spencerin mukaan lohkojako ei määräytyisikään MM-kisojen sijoitusten mukaan vaan IIHF:n maailmanrankingin mukaan.

Myös IIHF:n verkkosivuilta oli kaikessa hiljaisuudessa poistettu kohta, jossa aiemmin kerrottiin sijoitusottelun ratkaisevan lohkopaikat.
Omituiselta tuntuu, varsinkin kun Suomi olisi hyötyjänä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ensi kevään MM-kisojen otteluohjelma julkistettiin. Mahdollisesti viisufinaalin kanssa päällekkäin menee 13.5 lauantaina pelattava Suomi-Saksa-ottelu, joka alkaa klo 20.20. Muita mahdollisia päällekkäisyyksiä Suomen peleissä ei ollut.

Edit: Tiistaina 23.5 on Tanska-peli klo 20.20 alkaen, mutta tokkopa viisut enää noin myöhään on?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

U20-kisat: Suomi avasi 2-3 jatkoaikatappiolla Sveitsiä vastaan.

Suomella tuntuu noita puolipäivän pelejä riittävän alkulohkossa, alkavat klo 18 Suomen aikaa, klo 12 Kanadan aikaa. Silmät ristissä jäälle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Hieno peli Slovakiaa vastaan. Kokoonpanomuutokset teki terää.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja Slovakia yllätti ja kaatoi USA:n. Toisaalla sitten Kanada hävisi Tshekeille. Menee kimurantiksi lohkotilanteet.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuntuupa tää kiekkokaukalo ahtaalta tuoreeltaan näiden futiksen mm-kisojen jäljiltä, varsinkin kun pelaavat NHL-mittojen mukaisessa kaukalossa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näkyyks muilla noi U20-pelit jotenkin nykien vai johtuuko toi mun telkkarista? Muissa ohjelmissa tai kanavilla ei ole samanlaista vaivaa, joten oletan, että lähetyksessä on jotain vialla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi saa vastaan puolivälierässä joko Kanadan tai Ruotsin. Illan viimeinen ottelu Kanadan ja Ruotsin välillä ratkaisee kumman. Jos Kanada voittaa suoraan varsinaisella peliajalla, niin vastaan tulee Ruotsi. Kanada johtaa tätä kirjoittaessa jo 2-0. Suomen USA-peli oli katastrooffi, mutta jos vastaan tulee Ruotsi, niin on tässä mahikset vielä mitalipeleihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin