Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi putosi puolivälierässä Ruotsia vastaan 2-3, Ruotsi teki voittomaalin n. minuuttia ennen loppua alivoimalla.

Eipä noista kisoista olisi varmaan pronssia parempaa mitalia ollut otettavissakaan, Kanada ja USA vaikuttavat aika ylivoimaisilta, vaikka molemmat maat kompuroivatkin kerran alkulohkossa.

Edit: Ehkä finaalipaikka olisi ollut sittenkin mahdollinen kun välieräparit näyttää olevan Tshekki - Ruotsi ja Kanada - USA. Tshekkiä vastaan Suomella olis ollut mahiksia jos välieräparit olis menneet noin siinäkin tapauksessa että Suomi olisi voittanut Ruotsin (en jaksa tarkistaa).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Slovakia meinasi yllättää Kanadan omassa puolivälierässään, peli oli varsinaisen peliajan lopussa 3-3, mutta jatkoajalla Kanada oli Bedardin verran parempi (hän tarvitsi 17 sekuntia maalintekoon).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hehee, Ruotsi sai maistaa omaa lääkettään Tshekkiä vastaan välierässä. Peliaikaa jotain puoli minuuttia ja Tshekki tasoitti 1-1 kuudella viittä vastaan ilman molaria. Jatkoajan lopulla Tshekki pani kiekon pesään ja menee finaaliin! Tämä tulee olemaan tshekkien eka mitali sitten vuoden 2005 ja edellinen maailmanmestaruuskin olisi vuodelta 2001.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tshekki onnistui sittenkin tekemään nuupahtaneesta finaalista pelin kahdella maalillaan. Harmi ettei kiri ihan loppuun asti yltänyt ja Kanada vei tylsästi mestaruuden. Onnea kuitenkin hopeamitalista, joka oli tshekkien eka mitali sitten vuoden 2005.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa lähellä U18 tyttöjen MM-kisoissa sensaatiomainen päivä. Ruotsi kaatoi USA:n välierässä 2-1 ja meni finaaliin ja Suomi venytti oman pelinsä jatkoajalle Kanadaa vastaan, mutta hävisi lopulta 2-3. En seurannut kisoja, mutta katsoin ton Kanada-pelin kolmannen erän ja jatkoajan kun näytti kehittyvän peliksi. Alkulohkossa Suomi hävisi kaikki pelinsä, Kanadalle jotain 8-0, USA:lle muistaakseni 8-1 ja Ruotsillekin vissiin 6-1, joten siihen nähden melkoinen ilmeen kohotus tämä peli. :eeek:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

https://www.leijonat.com/mm-kisat-2023/

Suomi pelaa tänä(kin) vuonna jääkiekkoa viisufinaalin päälle. Alkulohkon ottelu Suomi-Saksa pelataan kello 20.20 alkaen 13. toukokuuta.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jeee Ässät puolivälieriin! :surrur: :tuuletus:. Kapteeni Jesse Joensuu meni ja ratkaisi tänään pelin! Kova :peukku:. Kolme matsia & kaikki päättyi 2-1! Tasaista oli TPS:ää vastaan. Kaksi edellistä kautta TPS ollut finaaleissa, mutta nyt ei kausi sujunut turkulaisilla.

Kärppien kausi päättyi melkoiseen mahalaskuun! Hävitä ratkaiseva matsi kotona nöyryyttävästi 0-5 KooKoolle! Ööh mitä! :shock:. Kyllä iso luuta käy varmasti Oulussa tämän myötä!

KooKoo pääsee haastamaan Tapparan jo huomenna! Ainakin kouvolalaiset pääsee paineetta pelaamaan. Sama Ässillä Ilvestä vastaan.

Tämä on kyllä väärin, että heti huomenna pelaa KooKoo jo Tampereella! Voisi vähän miettiä näitä aikatauluja :roll:

Lukko - HIFK ennakkoon hyvin tasainen pari. Lukon runkosarjan loppu oli kehno, kun taas HIFK paransi surkeasta alkukaudesta selvästi.

Neljäs puolivälieräpari on Pelicans - KalPa, josta vaikea sanoa kumpi etenee jatkoon.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Naisten MM-kisat alkoivat. Suomi aloittaa kuin aloittaakin kisat heikommassa B-lohkossa viime vuotisten tappioiden takia. Vastassa on avauspelissä Ranska ja Suomi johtaa jo 1-9 kun peliä on puolet pelaamatta. Tasaisen tahdin vauhdillahan tämä olisi 2-18 loppulukemat.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Suomi tietääkseni pääsee takaisin A-lohkoon ensi vuodeksi, mikäli Naisleijonat pääsevät pelaamaan vähintään 5. sijasta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ranska - Suomi: 1-14 loppulukemat
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MIH96 kirjoitti: 05 Huhti 2023, 19:47 ^ Suomi tietääkseni pääsee takaisin A-lohkoon ensi vuodeksi, mikäli Naisleijonat pääsevät pelaamaan vähintään 5. sijasta.
Muuttuuko formaatti? Nykyisellä formaatilla B-lohkosta aloittavat kaikki edellisenä vuonna kuudenneksi tai heikommin sijoittuneet. Viime vuonna Suomi pelasi vitossijasta mutta hävisi sen Japanille.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ai niin se oli, eli jos joudutaan taas sijoitusotteluihin, niin pitää yltää viidenneksi. Parasta olisi kuitenkin, jos pääsisi neljän joukkoon.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Ai kamala millaisia tunnetiloja sitä voikaan jääkiekon parissa kokea. Pessimistinä olin varautunut että Ilves pyyhkii meillä lattiaa 4-0 tai 4-1, mutta niin vaan tilanne on 2-3 ja yksi voitto vielä niin Pelsu on finaaleissa. Valitettavasti en itse sairasteluiden takia ole torstaina kykenevä lähtemään hallille, niin pitää radiosta jänniittä, että tulisiko se ensimmäinen finaalipaikka sitten kauden 2011-2012 plakkariin. Ilveksellä on edelleen vaarallinen joukkue ja hyvin voivat vielä tulla takaa ohi, joten vielä en uskalla juhlia yhtään mitään.

Pelicans on nyt jo ylittänyt kaikki odotukset mitä mulla oli tähän kauteen lähdettäessä, mutta olisihan se herkullista päästä pelailemaan finaaleja pitkästä aikaa Lahessakin :uujee:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No niin, naisleijonat ovat toistamiseen ulkona mitalipeleistä. Hävisivät tshekeille juuri äsken 2-1. Seuraava tavoite lienee nyt saada takaisin paikka A-lohkossa sijoituspelien kautta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 13 Huhti 2023, 19:50 Seuraava tavoite lienee nyt saada takaisin paikka A-lohkossa sijoituspelien kautta.
Toivottavasti sille viitossijalle ylletään.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Pelicaaaaaaaans!!!!!!

On tämä jotain ihan käsittämätöntä että jätkät pelaa finaalissa. Nyt vaan sormet kuumana kyttäämään lippuja niin pääsisi ekaa kertaa katsomaan kun pelataan finaaleissa!

Asiantuntijat arvio ennen kautta pussinokkia sijoille 12-15, niin tuntuu kyl hyvältä näyttää miten pahasti meitä aliarvioitiin! Niemelä on jo nyt vuoden valmentaja ja vaikka Tappara on iso kanki kaskessa, niin mikään ei ole mahdotonta - sen verran kovassa hurmokesessa joukkue on nää pudotuspelit pelannut!

Pitänee vaihtaa profiilikuvaa hieman turkoosimmaksi, vaikka viisufoorumilla ollaankin :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Käsittämätöntä miten Ilves veti kauan kaivatun Tampereen sisäisen finaalisarjan mahdollisuuden taas pöntöstä alas. :niinpa: Ainoa asia jota käytännössä koko kauden odotin, vaikka tupsukorvat tai kirvesrinnat eivät suosikkijoukkueisiini kuulukaan.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi voitti sitten Ruotsin 5/6-sijoitusottelussa 3-1 ja otti takaisin A-lohkon paikkansa ensi vuoden kisoihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Olipa muuten Ruotsin naisilta omituinen turnaus. Ruotsi pääsi B-lohkosta viimeisenä läpi, venytti puolivälierän Kanadaa vastaan jatkoajalle (!!) mutta hävisi ja jäi lopulta kuudenneksi. En katsonut pelejä, mutta tilastojen valossa Ruotsin vahvuus oli puolustus- ja maalivahtipeli. Laukauksia maalia kohti -tilastossa Kanada ja Suomi pöllyttivät Ruotsia, mutta maalinteko takkusi kummallakin. Myös Ruotsi–Japani-ottelun 1–0-tulos on hieman erikoinen.

Jos Kanada olisi pudonnut puolivälierissä, se olisi ollut naisten maajoukkuejääkiekossa kaikkien aikojen sensaatio.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: 17 Huhti 2023, 20:47 Jos Kanada olisi pudonnut puolivälierissä, se olisi ollut naisten maajoukkuejääkiekossa kaikkien aikojen sensaatio.
Onneksi ei käynyt näin, nyt se kaikkien aikojen sensaatio taitaa vissiinkin olla edelleen Suomen yltäminen loppuotteluun vuoden 2019 kisoissa... :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Kuten myös Ruotsin pääsy loppuotteluun Torinon olympialaisissa 2006.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ai niin/jaa, pitihän se arvata, että svedut ovat sittenkin panneet vielä paremmaksi...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

U18 MM-kisatkin alkoivat. Ruotsi oli hurjalla pelituulella ja kaatoi Kanadan peräti 8-0, mikä on kuulemma suurinumeroisin tappio Kanadalle tässä ikäluokassa kautta aikojen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tappara on Suomen mestari 2023! Pelicans kaatui tänään viidennessä finaalissa mielenkiintoisten vaiheiden myötä jatkoerässä 5-4! Voitot Tapparalle 4-1. On tämä tylsää, että Tappara vuosi toisensa perään hallitsee liigaa & ollut neljän joukossa kymmenen vuotta jo :roll:. Pelicansilta kyllä silti hieno kausi vaikka finaalit meni nyt miten meni! :peukku:. Melkoinen kausi Tapparalle, kun voittivat myös Mestarien liigan.

Toivottavasti ensi kaudella joku muu seura voittaa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

U18-kisoissa Suomen tie nousi pystyyn puolivälierässä. Höpöhöpö-pelin päätteeksi hävisivät Slovakialle 3-2. Olivat jo 3-0 tappiolla, mutta pikkuleijonat saivat jonkinlaisen takaa-ajon viriteltyä. Toinen kavennusmaali syntyi tosin vain 10 sekuntia ennen loppusummeria.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

U18: Ruotsi nuiji Kanadan jäänrakoon toistamiseen jäähysirkukseksi muuttuneessa välierässä, nollasivat mm. kaksi viiden minuutin ylivoimaa Kanadalta. Finaalissa vastakkain viime vuoden tapaan USA ja Ruotsi. Tulee varmaankin ihan mielenkiintoinen ottelu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa jännä ja dramaattinen pronssipeli, vaikkei lopputulos ollutkaan mieleinen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Hienoa että Kaapo Kakko ja Mikko Rantanen saadaan MM-kisoihin.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »


Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllähän Suomi nykyään on (yksi) kultasuosikeista.

Jee, Kakko ja Rantanen. Voi kunpa Sebastian Ahokin olisi mukana.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin