Jalkapallon EM-kisat 2021

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36598
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:lohduton: Sveitsi. <3
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tosiaan, erittäin kova taistelu Sveitsiltä punaisesta kortista huolimatta. Heikkoja pilkkuja nähtiin kyllä useampia, Espanja veti kuitenkin pitemmän korren. Onneksi Sveitsi ei pystynyt voittamaan toisia rankkareita peräkkäin.

Pian alkavassa Belgia-Italia-ottelussa olen Italian puolella. :italia:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8080
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sveitsin tappio varmisti sen, että toisena osapuolena finaalissa nähdään ainakin yksi hylkimäni maa (Esp/Ita/Bel). Panen kaiken toivoni nyt Englantiin, jonka toivon selvittävän tien finaaliin saakka kaavion toiselta puolen. Ei hyvältä näytä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Italia johtaa puoliajan jälkeen Belgiaa 2-1. Oli erittäin lähellä, että Azzurrilla olisi nyt kahden maalin johto, mutta sitten aiheuttivat puoliskon viime hetkillä Belgialle pilkun, jonka Lukaku tietenkin upotti sisään. :jupinaa: Taistele, Italia!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Belgialta erittäin kehno eka jakso, mutta pelissä mukana kiitos rankkarin, joka ehkä hieman epäselvä! Italia jos pelaa samalla tavalla niin voitto tulee
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8080
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Italia vaikuttaa aika ylivoimaiselta, eiköhän ne vie tämän matsin. Belgian rankkari oli oljenkorsi hukkuvalle. Toivottavasti Belgia saa seuraa katsomoon Tanskasta, niin voivat kaveerata siellä keskenään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Belgia oikein saanut mitään kiriä aikaiseksi & Italia välieriin! Belgialla ehkä pari hyvää paikkaa tehdä tasoitus, mutta ei vaan mennyt sisään ja isoon pettymykseen päättyi heidän kisat. Vaisu esitys tänään Belgialta! :joojoo:. Viimeinen mahdollisuus Belgialla voittaa jotain on Qatarin MM-kisat tuolla joukkueella, joka ikääntymässä

Italia - Espanja ensi tiistaina Lontoossa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jännittävien vaiheiden jälkeen Italia kesti loppuun saakka ja voitti. :tapu:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Äh vähän heikosti meni tämän päivän matsit, mutta jotenkin ei jaksa olla niin pettynyt kuitenkaan. Onneksi saatiin ainakin hyvät ja jännittävät pelit! Huomenna sitten on ainakin myöhäispelistä vähän pelkoa, saattaapi tulla pudotuspelien heikoin, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos Ukraina menee johtoon, voi olla tiukat paikat englantilaisilla, eikä nyt kerrankaan ole kotiyleisön tukea.
Violins playing
Angels crying

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11902
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja sziget »

Harvoin sama joukkue voittaa kahta rankkarikilpailua yhdessä turnauksessa. Ei Sveitsikään. Kyseenalaisen ulosajon jälkeen se oli urheilullinen ratkaisu, Sveitsi ansaitsi tilaisuuden. Arvostan myös Espanjan pallonpyörittelyä, vaikka avauksessa se oli tehotonta ja tässäkin tuhrivat monta ratkaisupaikkaa.

Erotuomarit ottivat turhan suurta roolia, kun Belgia sai puolestaan lahjarankkarin sukelluksesta. Ei se Italiaa paljon horjuttanut. Välierässä sitten kaksi nopeaa pallonhallintaan kykenevää joukkuetta.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

sziget kirjoitti: 03 Heinä 2021, 03:31 Harvoin sama joukkue voittaa kahta rankkarikilpailua yhdessä turnauksessa.
Tarkistin, milloin näin on aikaisemmin EM- tai MM-kisoissa käynyt. Muiden maanosien mestaruuskisojen tapauksia en viitsinyt katsoa.
- EM-kisoissa ei ole ilmeisesti käynyt saman joukkueen kahta rankkarivoittoa vielä kertaakaan.
- Viime MM-kisoissa Kroatia kukisti pilkkukisassa ensiksi neljännesvälierissä Tanskan ja sitten puolivälierissä kisaisäntä Venäjän.
- Vuoden 1990 MM-kisoissa Argentiina voitti rankkareilla puolivälierissä Jugoslavian ja välierissä kisaisäntä Italian.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30477
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MIH96 kirjoitti: 03 Heinä 2021, 11:17 Muiden maanosien mestaruuskisojen tapauksia en viitsinyt katsoa.
Ainakin Paraguayn suoritus Copa Américassa 2011 oli erikoinen. Paraguay sijoittui toiseksi voittamatta otteluakaan. Joukkue pelasi ensin alkulohkossaan kolmesti tasan ja jatkoi pudotuspeleihin toiseksi parhaana lohkokakkosena. Puolivälierä Brasiliaa vastaan oli 120 minuutin jälkeen maaliton. Paraguay voitti rankkareilla, mutta rankkarivoitot tilastoidaan vakiintuneen käytännön mukaan tasapeleiksi. Sama tulos tuli välierästä Venezuelaa vastaan. Kuudetta tasapeliä ei tullut, vaan finaalissa Uruguay osoittautui varsinaisella peliajalla paremmaksi maalein 3–0-
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tanska kukistamassa nyt Tšekkiäkin helposti. :niinpa: Toivottavasti Englanti tai viimeistään Espanja/Italia finaalissa tekisi juuteista matonkuteita, ettei vuoden 1992 temppu toistuisi!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8080
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, Tanska näyttää olevan menossa välieriin. Englannilla tulee tiukat paikat heidän kanssaan. Voi olla, että finaalissa nähdään Italia ja Tanska. Ehkä ne kuuluvat sinne, vaikkei minun mieleiseni finaalipari olisikaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tšekki kavensi ja pääsee peliin taas mukaan. :peukku:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Olipahan taas pelissä tapahtumia, kun pelaajia kaatui kentän pintaan monta kertaa! :roll:

Mutta Tanska kesti Tsekin painostuksen & eteni välieriin! :surrur: <3. Tsekki oli kyllä mielestäni liikaa Patrick Schickin varassa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Peli oli sentään jännittävämpi kuin Tanskan neljännesvälierä Walesia vastaan. :joojoo: Tanska sitten neljän sakissa kolmannen kerran vuosien 1984 ja 1992 jälkeen. :shock:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8080
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tässähän voi kohta huuhkajat ylpeillä sillä, että olivat Belgian lisäksi ainoa maa joka onnistui Tanskan voittamaan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Tanskan ei edes tarvitse yltää mestaruuteen asti, jotta tuo fakta pitäisi. Tuo pitää paikkansa myös, jos Englanti/Ukraina välierässä tai Espanja/Italia finaalissa voittaa Tanskan mutta vasta rankkareilla, sillä jatkoajan jälkeen edelleen tasoissa olevat pelit lasketaan tilastoissa tasapeleiksi.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Haluaisin kysyä yhdestä asiasta: miksi joukkueiden pelipaitoihin on painettu aina kussakin ottelussa pelaavien maiden liput ja nimet? :mitvit:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Siitä tuli Englannin näytös! Erikoistilanteista Englanti iskenyt jäätävällä tehokkuudella. Silti Englannin pelaaminen ei vaan miellytä. Kaiken lisäksi Englannin fanien ylimielisyys ärsyttää ja paljon :jupinaa: :niinpa:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Välierät

Italia - Espanja
Englanti - Tanska

Omat suosikkini finaaliin Italia ja Tanska! Toivottavasti nähdään hyvätasoiset välierät :joojoo:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Italia-Englanti-finaalia toivon minä.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Kuten ounastelinkin, tuli tosiaan melko ennalta-arvattavat puolivälierät ehkä sitä Espanja-Sveitsiä lukuun ottamatta. Ei mennyt ihan oman tahdon mukaan nämä myöskään (tosin ylen futistietäjä-kisaveikkauksen 3/4 maata oikein tuo vähän lohtua juurikin näiden Italian, Englannin ja Tanskan osalta) mutta näistä unelmafinaali tulisi, jos Englanti putoaisi pois. Heihin liittyy sen verran vastenmielisiä lieveilmiöitä verrattuna muihin, että toivoisin ihan siksi heidän putoamistaan, vaikka Englanti toki ei ole mikään vakiomenestyjämaa. Lisäksi heidän tyylinsä pelata jalkapalloa ei itseäni ihan miellytä, vaikka otteet taitavat olla kuitenkin melko reiluja. Muuten odottelen näiltä vikalta kolmelta peliltä lähinnä hyvää peliä ja viihdearvoa.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30477
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jäljellä on siis neljä joukkuetta, jotka pääsivät pelaamaan alkulohkossaan kaikki ottelut kotona. Hyvä turnausformaatti. :rullaati:

Kolmen kotiottelun joukkueista Saksa putosi neljän kotiottelun joukkuetta (Englanti) vastaan. Vain Alankomaat hävisi jollekulle enemmän matkustaneelle (Tšekki). Tšekin matkustuskilometrit eivät olleet dramaattisesti suuremmat. Glasgow–Glasgow–Lontoo–Budapest ei ole ratkaisevasti hankalampi ohjelma kuin Amsterdam–Amsterdam–Amsterdam–Budapest.

Toisessa ääripäässä Sveitsin ottelukaupungit olivat järjestyksessä Rooma, Baku, Rooma, Bukarest ja Pietari. Ei mitään järkeä.

Joissakin yhden maan järjestämissä kisoissa matkustuskilometrejä on myös kertynyt paljon. Esim. USA:n 1994, Brasilian 2014 ja Venäjän 2018 MM-kisojen ottelukaupungeilla oli etäisyyttä. Niissä turnauksissa kuitenkin isäntämaat matkustivat siinä missä muutkin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Seuraavat kisat ovat taas tutusti ja turvallisesti yhdessä maassa, kun vuonna 2024 mennään Saksaan.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1550
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^^Vuoden 2026 MM-kisoja odotellessa. Siinä kilometrejä kertyy, kun ottelupaikkakunnat on jaettu koko Pohjois-Amerikan alueelle. Melkoinen kontrasti Qatariin.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8080
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jännittää huominen Englanti - Tanska enemmän kuin kohta alkava Italia - Espanja, josta on ihan sama mulle kumpi menee finaaliin. Tai ehkä olen hiukan Espanjan puolella, koska se parantaisi Englannin mahiksia mestaruuteen jos finaaliin asti pääsee.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8080
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Espanja hallitsee peliä yllättävän vahvasti... :shock:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12805
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon EM-kisat 2021

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mutta toisella puoliajalla Italia siirtyi hieman yli tunnin jälkeen johtoon!

Edit: Juuri kun ehdin kirjoittaa tämän, Espanja tuli tasoihin. :shock:

Vastaa Viestiin