Elämäni biisit

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hra47 kirjoitti: 11 Syys 2022, 14:57 Kumma juttu, ettei UMK:ta riivaava perunasoundi vaivaa muita Ylen musiikkiohjelmia, kuten nyt esim. tätä Elämäni biisiä.
kyllähän tämä lienee haitannut joka hiton... tai niissä äärimmäisen vähissä musiikkiohjelmissa mitä enää YLEllä on, kas, kiusa se on isokin kiusa. Kun eivät ole halunneet ottaa Ruotsin tv:n puolelta esim. Doobidoota. Ja tehdä siitä meille omaa versiota! Voi että ku ottaa päähän! Aatelkaa nyt, miten mahtawa lisä olisi tuokin ruotsalaishedelmä (onkohan se ihan heidän oma ohjelmaideansa !??) meidän omana versiona. Unelmoin tuossa jo ekasta osasta jossa mukana olisivat vaikkapa Muska ja Anna Babitsin, vastapelureina Inka ja Jukka Kuoppamäki. Katsokaakin että LÄHETÄTTE PALAUTETTA JA TOIVEITA SINNE MENEMÄÄN TÄSTÄKIN ASIASTA!

jA TÄMÄ NS. perunakellarisoundi waiwasi tosi pahasti myös Syksyn Sävel kisaa, Alfa-Tv:n puolella... aijai, koskahan Alfa- tulloo takasin !??? :draamaa: :roll: :jupinaa: :niinpa: :shock:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33176
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt alkaa uudenvuoden jakso! :uujee:
Riskinä seniorilaumat

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no nii näky, kerkesin aistia sitä loppu suorasta waan noin 6 minuuttia... oliko siinä jotain eritysien hienoa, hywää ja jaloa, ... kiinnostawaa, esim. näin Kuppilan sekä warsin laajaa että myäs melko rajoittunutta musamakua ajatellen.... ? :roll:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Hyvä uutinen oli, että ensi vuonna nähdään 5. tuotantokausi ja Katja lupautui juontajaksi. Ja miksei nähtäis, kun katsojamäärät vaan nousseet ja hipovat jo TTK tasoa. Ja jakson musa oli taas ihan hyvää, varmaan moneen makuun

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja murka »

akfan33_ZZ kirjoitti: 01 Tammi 2023, 00:14 Hyvä uutinen oli, että ensi vuonna nähdään 5. tuotantokausi ja Katja lupautui juontajaksi. Ja miksei nähtäis, kun katsojamäärät vaan nousseet ja hipovat jo TTK tasoa. Ja jakson musa oli taas ihan hyvää, varmaan moneen makuun
Kuinka minä käsitin jotenkin väärin ja luulin, että tämä ohjelma lopetetaan sen Hengaillaan-ohjelman vuoksi? No, vuoteen 2024 sitten.

P.S. Ukrainalaiset ovat voimakkaammin tunteensa näyttäviä ja yhteisöllisempiä kuin me olemme. Heillä lapset kuuluvat siihen yhteisöllisyyteen. Ja heidän jaksossaan he eivät häpeä mitenkään tunteilla televisio-ohjelmassa. Meillä Martti Suosalo taitaa olla ainoa, jonka kyynelehtiminen ymmärretään hätkähtämättä kun se liitetään taiteellisuuteen?

Muutaman jakson näin jälkikäteen katsoneena voin vain ylistää Diandraa, joka on puhjennut kukkaan. Ajattelin noin jo kun hän oli Linnan juhlissa Kaartin soittokunnan solistina. Nyt hän on vielä parempi. Nimenomaan kypsynyt tytöstä naiseksi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

murka kirjoitti: 14 Helmi 2023, 02:52
akfan33_ZZ kirjoitti: 01 Tammi 2023, 00:14 Hyvä uutinen oli, että ensi vuonna nähdään 5. tuotantokausi ja Katja lupautui juontajaksi. Ja miksei nähtäis, kun katsojamäärät vaan nousseet ja hipovat jo TTK tasoa. Ja jakson musa oli taas ihan hyvää, varmaan moneen makuun
Kuinka minä käsitin jotenkin väärin ja luulin, että tämä ohjelma lopetetaan sen Hengaillaan-ohjelman vuoksi? No, vuoteen 2024 sitten.
Elämäni Biisiä on esitetty syksyisin (eka kausi kesällä). Eiköhän se taas ensi syksynä tule.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33176
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja Pete »

murka kirjoitti: 14 Helmi 2023, 02:52 Kuinka minä käsitin jotenkin väärin ja luulin, että tämä ohjelma lopetetaan sen Hengaillaan-ohjelman vuoksi? No, vuoteen 2024 sitten.
Ohjelma jatkuu ensi syksynä Katjan sanojen mukaan isompana kuin koskaan.
Riskinä seniorilaumat

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Hyvä uutinen, Diandra ja Irina jatkaa Elämäni Biisissä syksyllä! (5. tk)
Diandra mainitsi tästä fb päivityksessään

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ilta liittyy biisejä esittävien artistien joukkoon. Kaikki vanhat käsittääkseni jatkavat.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33176
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Huomenna uusi kausi alkaa! :uujee:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Meinasin itsekin huomenna muistuttaa asiasta, mutta ehdit ensin. :peukku:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vau, olipa hyviä biisejä tänä iltana. Comfortably numb, Aquarius ja Mä elän vieläkin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Diandran paluubiisi Aquarius oli mahtavan nostalginen, ainoastaan suomiversion sanat hiukan kömpelöitä, muuten hieno

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kauden päätöksessä 4.11 Nokia Areenalla vieraina presidenttiehdokkaat Stubb, Rehn, Aaltola, Haavisto ja Halla-aho. Toivottavasti Haavisto ja Aaltola saavat kerättyä kannattajakorttinsa siihen mennessä.

Tämän illan viisuisa potpuri oli valittu näemmä laajalla haravalla, molemmat biisit taisivat olla ruotsalaisia... korjatkaa toki jos olen väärässä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^Haavisto ja Aaltola ovat olleet jo ohjelmassa kertaaleen, mutta kaiketi niitä elämän biisejä voi olla useita. Tylsää hommaa, jos pitää alkaa kierättää samoja naamoja, vaikka se nyt tämmöisen yhteisen nimittäjän varjolla tapahtuukin.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuomas Holopainen tänään yhtenä vieraana. :peukku:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuntien Tuomaksen mieltymyksen elokuvamusiikkia kohtaan, hänen biisinsä arvaaminen ei ollut lopulta vaikeaa, vaikka arvoinkin kyllä sen Laukkaa sinä humma-biisin kanssa. Oli niin suureellisesti sovitettu, mutta sitten arvelin, että Tuomas ei ole välttämättä kuullut sitä tolleen sovitettuna.

Tuomari Nurmio oli kiva ylläriesiintyjä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Oliko vastuu äänipuolesta siirtynyt Ylen viisutiimille presidentillisestä finaalilähetyksestä Nokia-areenalla? On aika ponnettoman kuuloisia solistit tänä iltana.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Olipa outo valinta illan viimeiseksi biisiksi: Ystävän laulu. Vittuilua idän suuntaan?

Iltalehdessä pohdittiin, ratkaiseeko Elämän Biisi presidentinvaalit?

Yllättäen minuun teki positiivisimman vaikutuksen Jussi Halla-aho. Ei mitään mielistelyä mihinkään suuntaan, aito. Ja hauska. Illan parasta antia oli Jussin ja Alexin "nokittelu". Ja Jussin ilme, kun Mika veikkasi biisiä Olet puolisoni nyt Jussin biisiksi.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Tuskin tämä nyt liikoja ratkaisi, Tuttu Juttu silloin 30 vuotta sitten oli sentään niiden vaalien toisen kierroksen alla.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33176
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja Pete »

UsvaAuer kirjoitti: 04 Marras 2023, 22:39 Olipa outo valinta illan viimeiseksi biisiksi: Ystävän laulu.
Aijaa? Minusta se oli näppärä viittaus presidentinvaaleihin: kuka näistä on paras/luotettavin? :mrgreen:

Diandralta aivan kamalan epävireinen veto se nopeampi biisi. :lohduton:
Riskinä seniorilaumat

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

^ Olen satavarma, että Ystävän laulu oli tuotannon ulkopoliittinen kannanotto. Kyseessähän on neuvostolaulu.

Biisitarinoissaan parhaat:
1. Jussi Halla-aho
2. Pekka Haavisto
3. Alexander Stubb
4. Olli Rehn
5. Mika Aaltola (joka muutenkin oli illan huonoin)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Huikea Alexander Stubb. :tapu:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5594
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja Tegu »

hra47 kirjoitti: 04 Marras 2023, 21:43 Oliko vastuu äänipuolesta siirtynyt Ylen viisutiimille presidentillisestä finaalilähetyksestä Nokia-areenalla? On aika ponnettoman kuuloisia solistit tänä iltana.
En muista mietinkö ääneen täällä, mutta olikohan Elämäni biisi -lähetys nimenomaan Nokia Areenalla ikään kuin harjoitteluna UMK:ta varten? No, onhan toisaalta vaikka SuomiLovekin ollut Hartwall areenalla, joten ei se nyt välttämättä niinkään ole.


Itse biiseistä veikkasin jokaisen kohdalla samaa nimeä kuin mitä lopulta paljastui. :violette: En kyllä kirjoittanut niitä mihinkään ylös etukäteen. Olisi pitänyt.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

^ Olihan Alexander hauska ja välitön, kivalla tapaa kehui toisia. Mutta... pitikö koko perhe vetää mukaan? Ehkä fiksua, koska en minä tiennyt yhteyttä Alexin ja Pirkko Mannolan välillä. Nyt tiedän. Ja moni muukin... Pirkko Mannola on yhtä ikoninen hahmo taiteen alalla kuin edes mennyt Aira.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

UsvaAuer kirjoitti: 04 Marras 2023, 22:52 Biisitarinoissaan parhaat:
1. Jussi Halla-aho
Halla-aho kyllä analysoi ansiokkaasti biisiä, mutta eipä kertonut mitään itsestään. Muuta kuin että hän kykenee analyyttiseen ajatteluun.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Samaa mieltä. Ihan hauska lähestymistapa kuitenkin.
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Oli kyllä niin tylsää, turvallista ja riskitöntä keskitietä kappalevalinnat että hohhoijaa. Hesari kirjoitti hyvin:

Jos ensi vuoden presidentinvaalien viittä ehdokasta pitäisi arvioida luovuuden ja kekseliäisyyden perusteella, niin se on heippa ja näkemiin.

Suomi tulee saamaan johtajakseen ennalta-arvattavan tylsimyksen, mikäli joku näistä herroista satuttaisiin valitsemaan presidentiksi.

Päättelykyky, intuitio ja ihmistuntemuskaan ei vaikuta olevan heidän parhaita avujaan, niin surkeasti he arvasivat toistensa kappaleita.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Jufo kirjoitti: 05 Marras 2023, 10:12 Oli kyllä niin tylsää, turvallista ja riskitöntä keskitietä kappalevalinnat että hohhoijaa. Hesari kirjoitti hyvin:

Jos ensi vuoden presidentinvaalien viittä ehdokasta pitäisi arvioida luovuuden ja kekseliäisyyden perusteella, niin se on heippa ja näkemiin.
Poikkeuksena Halla-aho. (Outoa puolustella Halla-ahoa yhtenään.) Ja outoa, että olen tässä asiassa yksin: tälle foorumille on kerääntynyt ne ihmiset, joiden intohimo on musiikkitekeleiden analyysi ja ruotiminen. Paitsi ettei olekaan.

YUP on itse asiassa inhokkibändini: melodiattomia biisejä ja huono laulaja. Mutta nyt ensimmäistä kertaa havahduin bändin erikoislaatuisuuteen. Oli mahtavaa, että edes yksi uskalsi valita tuntemattoman biisin (ts. olla mielistelemättä).

Hallelujah.

Ärsytti, kun Haavisto sanoi koko ajan [ko-hen]. Koska ja miksi tästä biisistä tuli koko maailman suosikki? Itse en muista, että biisi oli julkaistuaan ollut hitti tai soinut esim. toivelaulukonserteissa.
surkeasti he arvasivat toistensa kappaleita.[/i]
Väärin arvaaminen onkin ohjelman juju. Kaikista fiksuimmat tajuavat olla arvaamatta oikein.

Danger zone.

Muistan miettineeni, etten ikinä olisi arvannut vuonna 1986, että tämä olisi se biisi, joka jäisi elämään kasarilta. Että tämä biisi valittaisiin avaamaan suuren viihdeohjelman kauden huipennus. En edes saanut mieleen biisin esittäjää. Joku vähän suosittu.

Mutta, ohjelman loputtua tajusin biisin pointin. Suomi on astunut NATO:on (Top Gun), elämme historian käännekohdassa (Danger zone), kaikki tämä siksi, että Venäjä on aloittanut sodan (Ystävän laulu).

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämäni biisit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Danger Zone oli aika mitätön ja omituinen valinta ohjelman finaalin avaajaksi, mutta tunnistin kuitenkin elokuvan josta se oli peräisin ja mietinkin, että liittyykö tämä mielistely nyt jotenkin Natoon...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin