Jalkapallon MM-kisat 2022

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Aiotko seurata pelejä vai kenties boikotoitko koko kisoja etkä katso yhtään peliä?

Seuraan pelejä normaalisti.
11
29%
Seuraan pelejä tavallista vähemmän.
6
16%
Boikotoin koko kisoja.
10
26%
En seuraisi kisoja muutenkaan.
11
29%
 
Ääniä yhteensä: 38

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Viime EM-kisojen avausottelun tavoin tässä Tanska-Tunisiassakin on outo homma: ottelugrafiikat puuttuvat ruudusta. :shock:

Edit: No äsken se tuli viimein näkyviin. :peukku:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tunisia taisteli itselleen pisteen Tanskaa vastaan. Kyllä jätti Tanska kovin valjun kuvan itsestään! Iso pettymys tämä tulos heille.

Viisi minuuttia lisäaikaa annettiin! :heh:. On tämä naurettavaa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Mitä vähemmän menestystä Argentiinalle (ja Portugalille samoin), sen parempi. :peukku:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Siitä sitten toinen maaliton tasuri tähän päivään! Eivät saaneet Meksiko & Puola oikein mitään aikaiseksi. Puola sai hyvin kyseenalaisen rankkarin, jonka Robert Lewandowski kuitenkin mokasi Guillermo Ochoan torjuessa sen komeasti. Puola & arvokisat ei kyllä mikään hyvä yhdistelmä viime vuosilta! Joskus pärjäsivät oikein hyvin.

Lohkon tilanne jännä Saudi-Arabia ykkösenä! :shock:. Seuraavat pelit onkin mielenkiintoiset tässä lohkossa! Kuinka Argentiina toipuu tästä shokkitappiosta?

Myöhäisottelussa Australia haastaa puolustavan mestarin!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jaahas, 0-0 oli lopputulos molemmissa tämän päivän Maikkari-matseissa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kappas, pelaapa Australia ihastuttavan äärihyökkäävää ja nopeaa peliä. :ihana: Sekä äärihyökkäävä että -puolustava pelitapa ovat ihan lemppareitani. Australiaa minä taidan kannattaa.
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Australian alun johtoaseman jälkeen Ranska voitti avauskamppailunsa aika selvästi, mutta en edelleenkään usko Les Bleus'n mestaruuden uusimiseen.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1590
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Pitkillä lisäajoilla halutaan lisää aktiivista peliaikaa otteluihin. Miten olisi tehokkaan peliajan käyttö? :miettii:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Sieltä sitten kolmas maaliton tasuri näihin kisoihin, kun Kroatia - Marokko päättyi 0-0. Kroatialla ilmeisesti edes kovin montaa maalipaikkaa ollut.

Ranskan osalta oli jo ennen kisoja isoja loukkaantumishuolia & eilisen pelin myötä Lucas Hernandezin polvesta meni eturistiside, jonka myötä miehen kisat päättyi siihen & samalla kausi. Saksallakin Leroy Sane ei pelaa Japania vastaan.

Saudi-Arabian Yasser Al-Shahrani koki kovia eilen Argentiina -ottelussa & tuskin pelaa enää, kun oli lentänyt yksityiskoneella leikkaukseen.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taas ylläri. Japani voitti aneemisesti pelanneen Saksan 2-1.

Saksalaisten pelipaidat näyttivät kaukaa kuin olisi kravatti kaulassa ja läheltä kuin olisi lähdetty peliin takki auki, niin kuin vissiin olikin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Minä en tuota äskeistä ottelua nähnyt. Lähdin töistä ekan puoliajan päättymisen aikoihin ja luulin Saksan olleen 2-0-johdossa - mutta osoittautuikin, että se toinen alkupuoliskon lopussa tullut saksalaismaali olikin hylätty paitsiona. Saksan täytyy nyt käytännössä pelata vähintään tasan Espanjan kanssa ja voittaa sitten Costa Rica. Selvä yllätys, mutta ei kuitenkaan järkytys minulle toisin kuin Argentiinan Saudi-tappio (ja sekin oli aika lievä).

Neljä vuotta sitten kävi vähintäänkin merkillisesti, kun Saksa suureksi riemukseni kukisti viime hetkillä iki-inhokkini Ruotsin näiden keskinäisessä kohtaamisessa, mutta sitten Saksa jäikin lohkojumboksi hävittyään Etelä-Korealle parilla viime minuuttien maalilla ja Ruotsi kukisti Meksikon selvästi ottaen puolestaan lohkovoiton. :jupinaa:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Pete »

MIH96 kirjoitti: 23 Marras 2022, 17:31 Lähdin töistä ekan puoliajan päättymisen aikoihin
Sinun luulin olevan edelleen opiskelija. :shock: Miten pitkään olet ollut työelämässä?
Riskinä seniorilaumat

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Oikeastaan olen työtön työnhakija, mutta minä olen sellaisessa Helsingin kaupungin sote-alaan kuuluvien Uusix-verstaiden viestinnän työpajassa kahdesti viikossa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ferran Torresissa ärsyttää jonkin verran hänen nimensä, joka ei voi lainkaan olla tuomatta mieleen takavuosien Espanja-hyökkääjä Fernando Torresia. Ferran on muuten peräti saman Ferdinand-nimen katalaanin- ja valenciankielinen muoto ja Fernando espanjankielinen muoto.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Että sellainen peli Espanjalta! :shock:. 7-0 murskavoitto! Hyvällä tiellä on Espanja, mutta vielä on pitkä matka edessä! Costa Ricalle melkoisen kamala alku kisoille & miten edes pystyvät nollaamaan tämän. Tätä huonommin eivät voi pelata Japania vastaan viikonloppuna

Jos Espanja & Japani voittavat seuraavan ottelunsa niin Saksa ulkona jatkossa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Turha ainakaan pullikoida Espanjaa vastaan maalisuhteilla...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Harmi, Kanadan loistavan taistelun jälkeen Belgia pääsi ekan puoliajan lopulla johtoon. :lohduton: Belgia ei näes ole ollut suosikkijoukkueitani.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näin tosta Kanada-matsin ekasta erästä ainoastaan lopun. Nyt harmittaa selostajien ylisanojen jälkeen ettei tullut seurattua koko erää. Kanukit näyttivät pelaavan futista kuin jääkiekkoa, kävivät vastustajan päälle kuin yleinen syyttäjä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kanada pelasi todella pirteästi tänään, mutta maalinteko ei vaan onnistunut millään & välillä ratkaisevissa paikoissa syötöt osuneet mihinkään! :lohduton:. Kanada sai ekalla puoliajalla rankkarin, jonka Thibaut Courtois torjui komeasti. Kanadalta kyllä vietiin toinen rankkari! Ihmeellistä tuomarityöskentelyä nähtiin.. Belgia rankaisi heti ekasta paikastaan, joka riitti voittoon! Siitä huolimatta paljon on parannettavaa varsinkin puolustus oli välillä sekaisin. Jos Belgia jatkoon menee niin ei voi luvata kovin pitkää turnausta sen verran ongelmia tuossa on!

Nämä arvokisat ne viimeiset, jossa Belgia näillä kokeneilla pelaajilla voisi saavuttaa jotain, mutta itsellä ei siihen luottoa ole.

Eka kierros päättyy huomenna, kun lohkot G & H vuorossa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

G-lohkossa Sveitsi voitti Kamerunin Breel Embolon maalilla 1-0! Iso voitto Sveitsille. Kamerun ei ole kyllä MM-kisoissa menestynyt viime kerroilla kauhean hyvin & ilmeisesti ei se sujunut heillä tänään.

Kisojen neljäs maaliton tasuri nähtiin Uruguayn & Etelä-Korean välillä! Komea oli maski Son Heung-minilla :surrur:. Hän tosiaan koki kovia Valioliigan viimeisessä ottelussa ennen kisoja. Pidin Uruguayta yhtenä mahdollisena yllättäjänä, mutta ei tämä esitys nyt ollut mikään kaksinen. Katsotaan miten Portugalin käy Ghanaa vastaan.

// Voi Ghana :lohduton:. Portugali voitti, mutta taas vaihteeksi annettiin hyvin kyseenalainen rankkari.. On tuo Portugali täynnä noita filmaajia, että ihmekös etten ole ikinä pitänyt heistä..

Ihan tuntuu siltä, että Portugali viedään tavalla tai toisella mestariksi asti...

Ghana ekan kierroksen ainoa afrikkalainen maa, joka teki maaleja!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Minä taas! :heh:. Peleistä jäänyt kolme näkemättä toistaiseksi. Dohassa kyllä kuohunut tämän tästä joka päivä! Tuomarityöskentelykin ollut kohun keskiössä.

Brasilia voitti Richarlisonin maaleilla Serbian! Varsinkin jälkimmäinen kisojen toistaiseksi komein maali! Siis vau :kups:. Serbia yritti ja kesti tunnin ajan pitämään brassit maaleitta, mutta lopulta brassit iski. Neymarin nilkka koki kovia, että saa nähdä menikö pahasti!

Matti Härkönen nauratti liikaa toisella puoliajalla, kun Fred tuli kentälle & sanoi vihkoon hänen nimensä :rofl: :rofl:.

Huomenna alkaa lohkovaiheen toinen kierros & panokset kovenee! Qatar kohtaa Senegalin & saa nähdä onko isännistä parantamaan, kun eka peli oli todella huono. Illan huipentaa Englanti - USA!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa upea, upea maali se Brasilian 2-0...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mestarisuosikki(ni) Brasilia aloitti kisat kunnialla, voitto Serbiasta irtosi kahdella Richarlisonin maalilla. :peukku: Ja niistä jälkimmäinen oli tosiaankin huikea.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42013
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Perhana, olis nyt saanut Ghana rökittää Portugalin! Mutta ei sitten. :sorivaan: En katsonut peliä vaan unia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

-kaitsu87- kirjoitti: 24 Marras 2022, 22:53 Minä taas! :heh:.
Älä lopeta! Olen todennut, että nämä kaitsun otteluraportit ovat aivan täydellinen tapa tällä hetkellä seurata kisoja. :ihana: Ei vaan ole aikaa nyt ollut katsella näitä sen tarkemmin… :hiips:
Meow cat, please meow back.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kiitos kommentista :ihana:

Iran hallitsi peliä Walesia vastaan mielin määrin & pitkään kesti ennen kuin saivat kuparisen rikki! Lisäajalla helähti kahdesti! Toisella puoliajalla Iranin toimesta pallo osui muuten kahdesti tolppaan! Ansaittu voitto Iranille.

Ottelussa nähtiin kisojen ensimmäinen punainen kortti, joka tuli Walesin maalivahdille VARin kustannuksella. Oli kyllä oikeutettu punainen!

Jos illalla Englanti voittaa USA:n niin silloin Iran kiinni jatkopaikassa ennen viimeistä peliä
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Iranille kahden maalin voitto Walesista aivan viimeisten lisäminuuttien maaleilla. Walesin on nyt pakko voittaa Englanti päästäkseen jatkoon, ja mahtaako sekään riittää?

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Senegal voitti kisaisännät 3-1! Sen verran parempi oli Senegal tässä ottelussa! Qatarin puolustus oli jokaisessa Senegalin maalissa kuutamolla. Jos Hollanti voittaa Ecuadorin niin ensi viikolla Senegal - Ecuador ratkaisee toisen jatkopaikan.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Qatar sai sentään maalin eivätkä kisaisännät jääneet ilman osumaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42013
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Korkkasin kisat katsomalla Wales - Irania n. minuutista 68 eteenpäin. Kylläpä minut palkittiin ruhtinaallisesti! Vauhdikasta peliä, ja lopulta Iran ansaitusti tuikkasi ne maalinsa. Kurkkasin ihan muutaman minuutin myös Qatar - Senegalia, ja sehän oli ihan pellepeliä. Qatar teki alkeellisia virheitä, eikä Senegaliakaan taitanut innostaa, kun ei ollut kunnon vastusta. Qatarin maalinkin näin. Selostaja kommentoi, että puolustus oli ihan kuutamolla, mutta niinpä oli selostajatkin, sillä turisivat ihan jotain muuta kun se maali yllättäen tulla tupsahti. Tablettini protestoi pelin laatua pysäyttämällä striimin yhtenään, joten en sitten sen enempää viitsinyt yrittää.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin