Jalkapallon MM-kisat 2022

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Aiotko seurata pelejä vai kenties boikotoitko koko kisoja etkä katso yhtään peliä?

Seuraan pelejä normaalisti.
11
29%
Seuraan pelejä tavallista vähemmän.
6
16%
Boikotoin koko kisoja.
10
26%
En seuraisi kisoja muutenkaan.
11
29%
 
Ääniä yhteensä: 38

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Olipas Englanti erittäin mitäänsanomaton USA:ta vastaan. Ei juuri mitään edes tapahtunut koko pelissä! Puuduttavaa tekemistä. Tiistaina panoksia piisaa Englannin kohdatessa Walesin & Iran USA:n.

A-lohkossa varmistui Qatarin jääminen alkulohkoon! Tulee olemaan kaikkien aikojen huonoin kisaisäntä vaikka voittaisi Hollannin viimeisessä pelissä. Hollanti - Ecuador päättyi 1-1. Ecuadorille iso takaisku, kun heidän kaikki maalinsa tehnyt Enner Valencia loukkaantui lopussa. Viimeisellä kierroksella Ecuador kohtaa Senegalin & siinä isot panokset. Senegalin voitettava ottelu edetäkseen jatkoon. Ecuador voittaa lohkon, jos tekee enemmän maaleja kuin Alankomaat Qataria vastaan.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Qatarista tuli vasta toinen alkulohkoon jäävä kisaisäntä Etelä-Afrikan 2010 jälkeen. Etelä-Afrikka pelasi ensiksi tasan Meksikon kanssa, hävisi sitten Uruguaylle ja lopuksi voitti Ranskan. Tällä saavutettuun 4 pisteeseen Qatar ei voi enää yltää.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja sziget »

Iranin Wales-voitto oli päivän piristys. Hieno ratkaisu. :uujee:

Livenä ehdin seurata Englanti - Yhdysvaltoja. Jenkit olivat edelleen pirteitä, Pulisic osui ylähirteen avausjaksolla. Kane sai yrittää loppuhetkien voittomaalia Englannille vaparin jatkosta, mutta ohi meni pusku. Viides nolla-nolla. Edellisissä MM-kisoissa ainoa maaliton tasapeli oli Tanska - Ranska alkulohkojen päätöskierroksella.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tässä vaiheessa näitä kisoja enemmän nolla-nollia (sisältää myös ne rankkareille menneet pudotuspelivaiheen ottelut, jotka olivat nollilla jatkoajankin jälkeen) on ollut seitsemän Espanjassa 1982, Saksassa 2006, Etelä-Afrikassa 2010 ja Brasiliassa 2014 sekä kuusi Argentiinassa 1978. Paljon parjatuissa Italian kisoissa 1990 0-0-lukemia oli tasan viisi, joista kolme lohkovaiheessa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41956
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Äänestyksessä ei ole vaihtoehtoa "seuraan pelejä tavallista tarkemmin". Voisihan jollakin potentiaalisella äänestäjällä sekin tilanne olla? Esimerkiksi jos ei ole koskaan ehtinyt seurata niin hyvin kuin haluaisi, mutta tänä vuonna ehtii.

Jaah, Englanti ja Yhdysvallat sitten nyhjäsivät maalittoman. Hyvä etten siihen aikaani tuhlannut. Tai no, ehkä Yhdysvallat ei nyhjännyt, mutta se Englanti. Olisin toivonut Englannin voittoa, koska Iranilla sitten olisi jotan saumoja jatkoon. Ehkä halusivat lepäillä ja säästellä voimiaan.
-kaitsu87- kirjoitti: 25 Marras 2022, 22:53 Ecuador voittaa lohkon, jos tekee enemmän maaleja kuin Alankomaat Qataria vastaan.
En ihan taida uskoa, että noin kävisi. :hihi:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 25 Marras 2022, 18:21 Tablettini protestoi pelin laatua pysäyttämällä striimin yhtenään, joten en sitten sen enempää viitsinyt yrittää.
Ylen Areena näyttää tarjoavan myös 4K Ultra-HD striimin. Oletko varma, ettet huomaamattasi ole valinnut katseluun sellaista ja tabletissa vääntö ei ihan riitä sen toistamiseen?

Englannin ja USA:n peli meni vähän ohitse kun ei tuntunut tapahtuvan mitään. Eurooppalaisista maista soisin kyllä, että Englanti ja Saksa pärjäisivät, Saksa tosin taitaa olla juuri nyt jonkinlaisessa aallonpohjassa ja Englannin peli voi olla pahimmillaan sit jotain tällaista kuin USA-pelissä. Ja jos yllättäin joku altavastaaja löytää tiensä finaaliin, niin sit saatan olla heidän puolellaan, kuten Kroatia edellisissä kisoissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41956
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ En ole ollenkaan varma. Kiitos tiedosta! Täytyy olla tarkempi jatkossa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Että sellainen peli! Saudi-Arabia hallitsi tilastojen mukaan, mutta Puola voitti 2-0! Robert Lewandowski teki vihdoin ja viimein maalin MM-kisoissa! :peukku:. Tämä tulos samalla tarkoittaa sitä, että Argentiina jos häviää Meksikolle niin kisat oli sitten siinä. Voitolla Meksikosta Argentiina taas ratkaisu menee keskiviikon päätöskierrokselle.

Australia voitti aiemmin tänään Tunisian 1-0. Australia oli viimeksi ennen tätä voittanut ottelun MM-kisoissa Etelä-Afrikassa 2010. Nousi lohkon kakkoseksi ennen Ranska - Tanska ottelua.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Argh Ranska voitti Tanskan 2-1 ja kenenpä muunkaan maaleilla kuin inhokkini Kylian Mbappen.. En voi sietää tätä Ranskan omaa diivaa sitten yhtään :niinpa: :jupinaa:. Loppujen lopuksi kohtalainen peli, kun päästiin toisella jaksolla vauhtiin tässä ensin Ranskan tehdessä maalin, mutta Tanska vastasi muutamaa minuuttia myöhemmin. Tanska oli aika passiivinen ihan lopussa & eikä saanut edes mitään kiriä aikaiseksi. Ranska varmisti tämän myötä lohkonsa voiton & pääsee Tunisiaa vastaan ilman mitään paineita.

Australia & Tanska ratkaisee toisen jatkoonpääsijän kohtalon! Australialle riittää tasuri neljännesvälieriin, kun taas Tanskan on pakko voittaa! Tunisian pitäisi voittaa Ranska & samalla Tanska ei saisi ottaa selvää voittoa Ausseista, mikäli Tunisia jatkossa nähtäisiin.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Vasta toista kertaa 2000-luvulla hallitseva mestari pääsee alkulohkosta eteenpäin. Edellinen oli Brasilia 2006, joka ylsi puolivälieriin.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Argentiinan peli edelleen varsin vaikean näköistä, mutta ottivat silti 2-0 voiton todella vaisusta Meksikosta! Meksikon pelaaminen ollut todella tuskaisen näköistä näissä kahdessa pelissä & enkä näe, että pystyisivät voittamaan Saudi-Arabiaa keskiviikkona. Jos Saudi-Arabia voittaa tuon ottelun niin jatkoon etenisivät. Puola - Argentiina panokset kovat! Puolalle riittää tasuri jatkoon, kun taas Argentiinalle voitto
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Argentiinalle voitto. Juuri se, minkä Messi ja kumppanit tarvitsivat. :peukku:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Huomenna Saksa - Espanja, kohtalonhetket Saksalle. Samaan aikaan BB:n finaalilähetys, taitaa futis viedä voiton.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

-kaitsu87- kirjoitti: 26 Marras 2022, 22:57 Puolalle riittää tasuri jatkoon, kun taas Argentiinalle voitto
Argentiinalle riittää tasapelikin, jos Saudi-Arabia-Meksiko päättyy myös tasapeliin tai Meksikon enintään kahden maalin voittoon. Mutta jos taas Meksiko voittaa saudit tasan kolmella maalilla Argentiinan jakaessa pisteet Puolan kanssa, niin menee vähän monimutkaisemmaksi. Loppunumerot ovat tällöin ratkaisevia. Sekä Argentiinalla että Meksikolla on tässä skenaariossa maaliero +1. Timoteus voi halutessaan selittää enemmän, mutta ainakin jos POL-ARG päättyy 0-0 ja KSA-MEX 0-3, niin sekä Argentiinalla että Meksikolla on 3 tehtyä maalia. Argentiina etenisi jatkoon keskinäisen ottelun voiton ansiosta.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Voihan Japani.. Ei ilmeisesti Japani osannut käsitellä selvää ennakkosuosikin asemaansa :roll:. Costa Rica voitti 1-0 & sekoitti lohkon asetelmat. Illan huippupelissä Espanja - Saksa se tilanne, että Saksa jos voittaa niin kaikki kolmessa pisteessä ennen viimeistä peliä! :heh:.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

En olisi uskonut, että Costa Rica pystyisi Japania vastaan voittoon Espanjaa vastaan tulleen selkäsaunan jälkeen! :shock: Tämä tulos oli varmasti Saksalle mieluisa, sillä nyt he eivät olekaan pakkovoiton edessä illan Espanja-ottelussa. Jopa niukka tappiokin pitäisi Die Mannschaftin jatkomahikset teoriassa elossa, sillä jos päätöskierroksella Saksan voitto Costa Ricasta ja Espanjan voitto Japanista ovat tarpeeksi suuret, niin Saksa jatkaisi kolmella pisteellä ja paremmalla maalierolla Japania ja Costa Ricaa vastaan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Harmi Japani, vaikka saattoihan Japanin tappio parantaa nyt Saksan asemia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Nyt tuli jälleen yksi yllätys, mutta tämä oli paljon miellyttävämpi kuin aiemmat. Marokko teki selvää Belgiasta numeroin 2-0!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kyllä on Belgia nykyään niin huono, ettei mitään rajaa!! :joojoo:. Selvästi näkyy se, että joukkue ikääntyy käsiin & valmennuskin saa ottaa piikkiin pelaajavalinnat!! Löysää on! Marokolle iso iso voitto! Pelasivat hyvin & ansaitusti voittivat! :peukku:. Itse en edes yllättynyt, että Marokko tämän lopulta vei.

Kroatia - Kanada seuraavana & saapi nähdä kumpi vie! Kanadalle tappio olisi myrkkyä, että voiton tarvitsisivat. Jos Kroatia voittaa niin sitten Belgia ongelmissa ennen viimeistä peliä
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 27 Marras 2022, 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kroatia-Kanadassa kannattaa jännittää myös sitä, että saako Kanada viimein MM-kisahistoriansa ensimmäisen maalin. Edellisellä MM-esiintymisellään 1986 vaahteranlehtimaa oli jäänyt tyystin maaleitta. Belgiaa vastaan oli jo erittäin lähellä, mutta Thibaut Courtois torjui Alphonso Daviesin rankkarin.

Edit: Eipä tarvinnut sitten jännittää kokonaista minuuttiakaan, kun Kanada iski! :shock: Kroatialla on toki kokonaiset 90 minuuttia aikaa nousta tästä.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mahtavaa, että Kanada sai sen maalin tehtyä! :surrur: :tapu:. Kanada tuntuu aloittavan matsit pirteästi, mutta kun Kroatia pääsi peliin mukaan niin se oli menoa heiltä. 4-1 loppulukemat. Tappion myötä Kanadan osalta kisat päättyy lohkovaiheeseen. Neljän vuoden päästä sitten Kanada pääsee pelaamaan kotiyleisönsä edessä.

Lohkon viimeisellä kierroksella Belgia - Kroatia ottelussa isot panokset varsinkin Belgian osalta, jolle tasuri ei taida riittää, jollei Marokko mene häviämään Kanadalle selvin lukemin, johon en kyllä usko että Kanada pystyisi selvää voittoa ottamaan.

Siellä on Brysselissä vissiin mellakoitu Belgian tappion myötä! Ei hyvää päivää :roll:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jääkiekossa sellaista päällekäyvää intensiteettiä lienee helpompi ylläpitää kuin jalkapallossa. Lisäksi toi pelityyli edellyttää suurta yksilötaitoa pelaajilta (jotta kaksintaisteluita pelivälineestä voitetaan), jota kyllä riittää lätkässä kanadalaisilla, mutta futiksessa puntit ovatkin ehkä toisin päin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tasuri Euroopan kovimpien välillä! Espanjan maalin iski Alvaro Morata, kun taas Saksan Niklas Füllkrug. Saksa tällä mukana taistossa paikasta jatkoon.

Mielenkiintoinen viimeinen kierros luvassa torstaina! Espanja kohtaa Japanin & Saksa Costa Rican. Saksan on voitettava Costa Rica selvästi & samalla toivottava Espanjan lyövän Japanin, jotta Saksa pääsisi jatkoon. Jos Japani sattuu yllättämään Espanjan niin Saksan pitää mättää kunnolla maaleja
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Höh, voittokin oli Saksalle tarjolla, ei olis tarvinnut muuta kuin chipata pallo molarin ylitse siinä viime hetken läpiajossa, mutta lähtikin kiertämään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41956
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olipas mielenkiintoinen kierros, vaikka en otteluita katsonutkaan! Costa Rica sitten rökäletappionsa jälkeen terhistäytyi oikein kunnolla, ja ilmeisesti se Saksakin? Lohko meneekin kiemuraisemmaksi.

Belgia :hahaha: . Joo, ei saisi nauraa. Se siitä kultaisesta sukupolvesta sitten.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Johtoasema kääntyi Kamerunilta nopeasti Serbialle ekan puoliskon lisäajalla. Toivottavasti Kamerun nousisi toisella puoliajalla tasoihin, että heidän pitkä MM-tappioputkensa päättyisi.

Edit: Ääh, Serbia pääsi jo 3-1-johtoon. :lohduton:

Edit 2: Kamerun pääsi takaisin tasoihin! :tapu:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ihan hullu matsi Kamerunin & Serbian välillä! :heh:. Kamerun tuli kahdessa minuutissa tasoihin Serbian 3-1 johdon jälkeen! :peukku:. Molemmilla kyllä puolustus sekoili! Minä pidin Serbiaa mahdollisena yllättäjänä, mutta ei tämä heidän pelinsä siltä näytä.

Serbialle tulos tietää sitä, että heidän on pakko voittaa Sveitsi perjantaina! Mikäli Sveitsi kuitenkin sattuu illalla Brasilian yllättämään niin silloin Serbian on edelleen voitettava Sveitsi & toivottava Kamerunin voittoa Brasiliasta, jolloin brassit tippuu jatkosta! :shock:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Sellaiset 11 maalia kahteen peliin! Morjes! :uujee: :eeek:. Ghana johti ekan puoliajan jälkeen 2-0, mutta Etelä-Korea hallitsi kenttätapahtumia saaden viimein maalin tehtyä 58 peliminuutilla ja hetkeä myöhemmin tasoitti Chon toisella maalilla. Ghana iski uudestaan Mohammed Kudusin päivän toisella maalilla. Korea haki vimmatusti tasoitusta, mutta Ghana kesti & tärkeät pisteet heille! Etelä-Korea tukalassa tilanteessa & varmaan toivovat, että Portugali voittaisi Uruguayn
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä tunnun missaavan jännimmät matsit. Tätä Korean ja Ghanankin peliä näin vain loppurutistuksen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30497
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jalkapallon MM-kisat 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ketjukyselyssä vastasin seuraavani pelejä tavallista vähemmän. En löydä kisafiilistä tähän aikaan vuodesta. Lohkomatematiikka on silti aina kivaa.
MIH96 kirjoitti: 26 Marras 2022, 23:21 Timoteus voi halutessaan selittää enemmän, mutta ainakin jos POL-ARG päättyy 0-0 ja KSA-MEX 0-3, niin sekä Argentiinalla että Meksikolla on 3 tehtyä maalia. Argentiina etenisi jatkoon keskinäisen ottelun voiton ansiosta.
Tuskin tuota lohkoa tarvitsee avata tuon enempää. Tasurikin riittää Argentiinalle todennäköisesti muttei välttämättä, joten voittoa on lähdettävä hakemaan. Vastaavasti Puola luultavasti pelastuu pienellä tappiollakin mutta tarvitsee pisteen varmaan jatkopaikkaan. Meksikolla tukala tilanne: tarvitsee neljän maalin voiton Saudi-Arabiasta varmaan jatkopaikkaan. Pienempikin voitto voi riittää, mutta silloin Meksiko on Puola–Argentiina-tuloksen varassa.
-kaitsu87- kirjoitti: 28 Marras 2022, 17:02 Etelä-Korea tukalassa tilanteessa & varmaan toivovat, että Portugali voittaisi Uruguayn
Lohkomatemaattisesti Portugalin voitto olisi Etelä-Korealle huonoin tulos. Silloin yksi joukkue olisi kokonaan E-Korean ulottumattomissa. Päätöskierroksella E-Korea voisi parhaassakin tapauksessa yltää maalierovertailuun lohkon kakkossijasta; huonossa tapauksessa (Uruguay häviää myös Ghanalle) mikään tulos ei E-Koreaa pelastaisi.

Nähdäkseni Etelä-Korealle paras tulos illan matsista on 0–0. Silloin mikä tahansa voitto Portugalista riittää Etelä-Korealle varmasti jatkopaikkaan. Jos Portugalin ja Uruguayn ottelussa syntyy yksikin maali, Etelä-Korean kannattaa toivoa Uruguayn voittoa yhden maalin erolla (ja mahdollisimman vähin tehdyin maalein).

Vasta-argumentti ylläolevalle on, että Etelä-Korean voi olla helpompi napata voitto jatkopaikan varmistaneesta kuin panoksellista ottelua pelaavasta Portugalista. Onko tarpeeksi paljon helpompaa, varsinkin jos jatkopaikan varmistanut Portugali pitäisi lyödä useammalla maalilla? Jaa-a.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Vastaa Viestiin