Eduskuntavaalit 2023

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Minkä puolueen ehdokasta aioit äänestää?

Äänestys päättyi 12 Huhti 2022, 22:36

SDP
23
28%
Perussuomalaiset
9
11%
Kokoomus
3
4%
Keskusta
3
4%
Vihreät
26
32%
Vasemmistoliitto
11
13%
RKP
1
1%
Kristillisdemokraatit
1
1%
Liike Nyt
2
2%
Valta kuuluu kansalle
0
Ei ääniä
jokin muu
2
2%
En aio äänestää.
1
1%
En ole äänioikeutettu.
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 82

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Niin. Vajaa vuosi vaaleihin, mutta kyseessä ovat kuitenkin Suomen seuraavat poliittiset vaalit, ja ainahan sitä voi yksi tulevaisuuden vaaleihin liittyvä topic olla. Varsinkin, kun viime aikojen tapahtumat epäilemättä näkyvät myös näiden vaalien ennakkoasetelmissa. Ylen tänään julkaiseman puoluekannatusmittauksen mukaan jos vaalit pidettäisiin nyt, vaalien suuri voittaja olisi Kokoomus, joka saavutti Ylen puoluekannatusmittausten historian parhaan tuloksensa. Ilmeisesti syynä on Kokoomuksen NATO-myönteisyys keskellä Ukrainan viime aikojen tapahtumia. Vastineeksi suurin häviäjä puoluekannatusmittauksessa oli Perussuomalaiset.

Vaalit pidetään 2. huhtikuuta ja ennakkoäänestys 22.-28. maaliskuuta.
Viimeksi muokannut jee euroviisut, 03 Huhti 2023, 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1582
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Tuntuu käsittämättömältä, että vaalit ovat vuoden kuluttua. Vaikka tämä kriisiaika toisaalta tuntuu todella pitkältä, tuntuu toisaalta siltä, että tämä hallituskausi meni todella nopeasti ohi kriisien torjunnan vuoksi. :shock: Tämä hallitushan sai soten maaliin ja nostettua oppivelvollisuusikää, mutta aika lailla unohduksiin ne ovat vielä isompien asioiden rinnalla jääneet. Toisaalta monet asiat taisivat nyt jäädä kriisien vuoksi/varjolla tekemättä, kuten translain uudistaminen.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41954
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Juu, ja työttömien haastattelut ja 4 paikkaa/kuu pakkohaku. :rofl:

Hävittäjiäkin saatiin hommattua (tosin se kai oli jo pitkälle pedattu juttu), ja eiköhän tässä vielä Natoon mennä. Olosuhteisiin nähden ihan aikaansaava hallitus.

Olisihan tässä vielä yhdelle translaille aikaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8129
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sen sijaan eivät taida ehtiä palauttaa ruotsia pakolliseksi yo-kirjoituksiin (asia joka kirjattiin puolivahingossa hallitusohjelmaan), koska yo-tutkinto reposteltiin jo juuri äskettäin uusiksi. Lapset ja nuoret kiittävät. Torjuntavoitto kielivapauden puolesta taisteleville.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3169
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Onpas täällä vihreiden enemmistö, mutta en kovin yllättynyt osaa siitä olla.

Aikamoinen duuni tosiaan Sanna Marinilla. Hyppäsi puikkoihin melko yllättäen ja joutui heti hoitamaan esimerkiksi koronakriisiä ja tätä NATO-asiaa. Isoja asioita, joiden kanssa kokeneempikin poliitikko olisi äärimmäisen paineen alla.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Huhti 2022, 01:43 Aikamoinen duuni tosiaan Sanna Marinilla. Hyppäsi puikkoihin melko yllättäen ja joutui heti hoitamaan esimerkiksi koronakriisiä ja tätä NATO-asiaa. Isoja asioita, joiden kanssa kokeneempikin poliitikko olisi äärimmäisen paineen alla.
Siinä sivussa myös ikuisuuden pyörinyt sote-uudistus, jonka valmiiksi saamista ei juuri edes ehditty huomioida.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3169
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Niinpä. Välillä ihmettelen (kommentteja kuunnellessani) että elänkö edes samassa maailmassa näiden huulipunahallituksesta huutelevien kanssa. Ei ole pakko pitää heistä (enkä mäkään suhtaudu keneenkään niin ettei kritisoitavaakin olisi) mutta taitaa se ihan fakta olla että sukupuolen ja iän takia vähätellään politiikassa. Ei Marin ole ollenkaan sen vähempää vakuuttava ollut kuin esimerkiksi Sipilä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Marin on mielestäni hoitanut hommansa paljon paremmin kuin Sipilä. :draamaa: Siis siltä osin, mitä olen mitään taaskaan politiikasta ymmärtänyt. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Huhti 2022, 12:23taitaa se ihan fakta olla että sukupuolen ja iän takia vähätellään politiikassa.
Iän takia ainakin, enkä ihmettele miksi, kun nykyään reilusti päälle kolmekymppisetkin käyttäytyvät kuin teinit. Vaikea kuvitella, että kukaan 50+ v. päätyisi pääministerin asemassa otsikoihin julkkistyrkkyjen kanssa bilettämisestä corona-pullo kummassakin kädessä keskellä kuuminta pandemia-aikaa. Tai jos päätyisi, niin todennäköisesti tajuaisi ja myöntäisi töpänneensä.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3169
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Nää on just näitä kohuja jotka osa meistä muistaa Marinista. Jos taas katsotaan pelkkää asialinjaa, on Marin pyyhkinyt edellisillä keski-ikäisillä miehillä lattiaa mitä tulee tehokkuuteen työssä.
Serduchka kirjoitti: 21 Huhti 2022, 14:55 Marin on mielestäni hoitanut hommansa paljon paremmin kuin Sipilä. :draamaa: Siis siltä osin, mitä olen mitään taaskaan politiikasta ymmärtänyt. :heh:
Sipilä heti kättelyssä rikkoi koulutuslupauksen ja lopulta pisti hallituksen nippuun, kun ei onnistunut tavoitteissaan. En myöskään edelleenkään ymmärrä, mitä hyötyä Suomen kilpailukyvyn kannalta on siinä, että esimerkiksi lastenhoitaja tekee puoli tuntia viikossa pidempään töitä. :rofl: Edes oikeistolaiset kaverini eivät ole osanneet tähän vastata mitään.

En mikään Marin-fani ole ja kritisoitavaa hänessäkin on, mutta edellisiä parempi silti on. Stubb esimerkiksi on pelkkä vitsi Mariniin verrattuna, vaikka arvot Stubbilla ihan hyvät tuntuu olevankin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41954
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Huhti 2022, 15:29 Stubb esimerkiksi on pelkkä vitsi Mariniin verrattuna, vaikka arvot Stubbilla ihan hyvät tuntuu olevankin.
Stubb ei tainnut olla omimmillaan juuri pääministerin hommissa. Koulutuskin pikemmin kansainvälisen politiikan puolelta.

Sitä en muuten ymmärrä, miksi nämä ex-poliitikot haudataan jonnekin pankkeihin, Stubb myös. Kai ne on siellä jotain suhdetoimintatyyppejä sitten, vaikkeivät taloudesta mitään ymmärtäisi.

UFOPOLI kirjoitti: 21 Huhti 2022, 11:02 Siinä sivussa myös ikuisuuden pyörinyt sote-uudistus, jonka valmiiksi saamista ei juuri edes ehditty huomioida.
Se saatiin johonkin vaiheeseen joo, ja muistaakseni jotkut aluevaalitkin lähinnä sote-asioiden tiimoilta saatiin järkättyä. Mutta eiköhän tuota vielä jouduta viilaamaan. Ja taustalla oli edellisen hallituksen työ, joka, vaikka tähtäsikin aika toisenlaiseen malliin, kuulemma oli monin osin hyödynnettävissä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41954
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MissBucharest kirjoitti: 21 Huhti 2022, 15:14
Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Huhti 2022, 12:23taitaa se ihan fakta olla että sukupuolen ja iän takia vähätellään politiikassa.
Iän takia ainakin, enkä ihmettele miksi, kun nykyään reilusti päälle kolmekymppisetkin käyttäytyvät kuin teinit. Vaikea kuvitella, että kukaan 50+ v. päätyisi pääministerin asemassa otsikoihin julkkistyrkkyjen kanssa bilettämisestä corona-pullo kummassakin kädessä keskellä kuuminta pandemia-aikaa. Tai jos päätyisi, niin todennäköisesti tajuaisi ja myöntäisi töpänneensä.
Boris Johnson? Tosin en tiedä, oliko siellä kuuluisissa bileissä julkkistyrkkyjä, enkä sitäkään, mitä juotiin, mutta eiköhän se ole itse asian kannalta epäolennaista.

Mutta bilettäköön pääministeri ja rentoutukoon muutenkin miten haluaa, kunhan hoitaa hommansa. Muistan vielä ajan, jolloin ryypättiin enemmän myös työyhteyksissä (ns. pitkät lounaat), ja se hommien hoitaminen ei aina oikein sujunut, esim. ihan alkoholisti ulkoministeri Ahti Karjalainen. - Stubbiahan kanssa mollattiin vapaa-ajan edesottamuksistaan.

Oikeastaan olisi ollut kiinnostavaa nähdä, millainen pääministeri Marin olisi ollut vähemmän kriisikkäänä aikana. Olisiko sittenkään saanut sen enempää aikaan? Joillekin sopivat juuri kriisiolot, ja Marin kieltämättä on antanut itsestään aika kylmähermoisen vaikutelman.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Jassoo. Sanna Marinin eli Kokoomuksen pahimman haastajapuolueen puheenjohtajan kohut jälleen samasta aiheesta ovat IS:n politiikan toimittajan mukaan suoraan bonusta Kokoomukselle. :roll: Pitäisiköhän sitten äänestää ensi kevään vaaleissa taktisesti SDP:tä? SDP on kuitenkin minulle mieluisin vaihtoehto niistä puolueista, joilla on käytännössä mitään mahdollisuuksia taistella suurimman puolueen paikasta.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009023220.html

Yleisemminkin, oma mielipiteeni on, että pääministerilläkin on oikeus omaan elämään ja vapaa-ajallaan pitää hauskaa. Ja koska Marin ei kuitenkaan näissä kohubileissä tehnyt ymmärtääkseni mitään laitonta, on niistä lähtenyt kohu ollut minusta vähän liian suuri. :roll:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8129
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Juu, mua on lähinnä huvittanu nämä bilekohut ja olen alkanut miettiä, josko äänestäisin ensimmäistä kertaa ikinä demareita (olettaen, ettei Antti Rinne tee paluuta puheenjohtajaksi). Valtiontaloudessa kun on edessä leikkaustalkoot ja näkisin mieluummin leikkuria käsittelemässä demarit kuin vaikkapa kokoomuksen tai perussuomalaiset.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36798
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

jee euroviisut kirjoitti: 23 Elo 2022, 19:25 SDP on kuitenkin minulle mieluisin vaihtoehto niistä puolueista, joilla on käytännössä mitään mahdollisuuksia taistella suurimman puolueen paikasta.
Sinua olen aina luullut kokoomuslaiseksi. :shock:
Meow cat, please meow back.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Joskus teininä kannattinkin Kokoomusta, myöhemmällä iällä olen puoluekartalla siirtynyt enemmän vasemmalle.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Pääministeri tehköön vapaa-ajallaan mitä lystää, mutta miksi perui lomansa jos halusi bilettää? Eikä hankkinut sijaista? :mitvit:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41954
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

jee euroviisut kirjoitti: 24 Elo 2022, 08:54 ^Joskus teininä kannattinkin Kokoomusta, myöhemmällä iällä olen puoluekartalla siirtynyt enemmän vasemmalle.
Kiinnostavaa. Avautuisitko perusteistasi enemmän?

Eilen kuuntelin eläkeikäisen tamperelaisen vakaumuksellisen demarin purkausta Marinin bilekuvista. Sanoi, että nyt on hänellä luotto mennyt pääministeriin. Koetin kysellä, mikä siinä kesärantarintakuvassa nyt niin kamalaa, mutta en oikein ymmärtänyt vastausta. Kuulemma saa bilettää, mutta olisi parempi ettei kuvia ole julkisuudessa, ja mitä ulkomaillakin ajatellaan. Samoin en ymmärrä (yleensä ihan fiksun) ex-demarikansanedustaja Johannes Koskisen toivetta, että Marin valitsisi seuransa paremmin. Kun minusta on vain hyvä, että poliitikko hengailee kaikenlaisten ihmisten parissa. Ja ihmisiä ne on bilebimbotkin.
Viimeksi muokannut Rousku, 24 Elo 2022, 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Itse en tiedä onko tuollainen kuva nyt sovelias, kun se on otettu virka-asunnolla ja ilmeisesti vielä työhuoneessa.

Mitä olen kuullut puhuttavan Sannan ystävistä, niin heidän tarkoitusperiä epäillään. Miksi he bilettävät itseään niin paljon vanhemman kanssa? Ovatko he jotain pyrkyreitä? Ovatko tuollaiset "b-luokan julkkikset" luotettavaa seuraa pääministerille? Nyt oli vielä alkanut joku juttu Sabinan "leak" hästägistä, joka meinaisi että Sannaa kiristettäisiin jollain lisämateriaalilla. Itse olen tietysti sitä mieltä että jokainen valitsee seuransa itse.

Mua taas ärsyttää miten paljon Janita on saanut vihaa osakseen. Sannahan itse antoi hänelle luvan videon jakamiseen tililleen. Ei se silloin ole Janitan syy jos joku lähtee levittämään sitä eteenpäin. Eikö Sanna ajatellut tämän mahdollisuutta?
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36798
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minä ainakin pidän siitä, että minulla on paljon eri-ikäisiä ystäviä. Toisaalta en ole pääministeri.
Meow cat, please meow back.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Rousku kirjoitti: 24 Elo 2022, 14:22
jee euroviisut kirjoitti: 24 Elo 2022, 08:54 ^Joskus teininä kannattinkin Kokoomusta, myöhemmällä iällä olen puoluekartalla siirtynyt enemmän vasemmalle.
Kiinnostavaa. Avautuisitko perusteistasi enemmän?
Aivan ensimmäisen puoluekantani tein joskus ala-asteen kolmannella tai neljännellä luokalla. Tuolloin valitsin Kokoomuksen siitä erittäin lapsellisesta syystä, että suosikkihahmoni tv-sarjassa Itse valtiaat, jota tuolloin katsoin innolla, olivat kokoomuslaisia. :heh: Että joo, tässä yksi esimerkki siitä, miksi ehkä on ihan hyvä, ettei lapsilla ole äänioikeutta.

Mutta vakavammin, olen itse melko hyvätuloisen perheen lapsi ja viettänyt lapsuuteni ja nuoruuteni melko hyvätuloisella asuinalueella. Näin taisin tuolloin saada turhankin ruusuisen kuvan suomalaisten yleisestä toimeentulosta.

Sitten vanhemmalla iällä on tullut nähtyä enemmän tätä heikommin toimeentuleva väestöä. Sipilän oikeistohallituksen 2015-2019 leikkauspolitiikka, jossa pienituloisten tukia leikataan, "koska niihin ei ole varaa", vaikka samalla oli varaa tehdä kovatuloisimmille, siis niille, jotka parhaiten tulevat toimeen, merkittäviä verohelpotuksia, oli jotain, mitä en hyväksynyt. Koska itse olin tuolloin opiskelija, erityisen kova pala minulle oli Sipilän hallituksen koulutuspetos vuonna 2016.

Entäs nykyään? Nykyään olen itse melko hyvätuloinen. Ja koska tulen kyllä nykyisellä palkallani oikein hyvin taloudellisesti toimeen, minulle on ihan okei, että merkittävä osa palkastani menee verotuksen kautta yhteiseen hyvään. :joojoo:
Rousku kirjoitti: 24 Elo 2022, 14:22 Kun minusta on vain hyvä, että poliitikko hengailee kaikenlaisten ihmisten parissa. Ja ihmisiä ne on bilebimbotkin.
Samaa mieltä. :joojoo: Poliitikkojen tehtävä on kuitenkin ajaa kansan asiaa, mikä onnistunee paremmin, jos he tuntevat tavallisia ihmisiä, joiden asiaa ajavat.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

jee euroviisut kirjoitti: 24 Elo 2022, 08:54 ^Joskus teininä kannattinkin Kokoomusta, myöhemmällä iällä olen puoluekartalla siirtynyt enemmän vasemmalle.
Kannattamani puolue ei ole 35 vuodessa muuttunut, mutta sen sisällä olen tuossa ajassa liikkunut tasaisesti vasemmalle. Tosin taustani ei ole hyvätuloinen, vaan olen tuloistunut prosessin aikana. Logiikka sen sijaan on vastaava kuin jeellä.

Tiivistetysti tulin tietoiseksi siitä, miten yhteiskunta voi kokonaisuutena olla vain niin vahva kuin sen heikoimmat osat ovat. Yhdestä paikasta säästäminen usein koituu moninkertaisiksi kustannuksiksi toisella elämän osa-alueella. Esimerkiksi rikollisuutta tehokkaasti ehkäisevät elinolosuhteet, joissa on muitakin vaihtoehtoja, hyvän elämän lähtökohdat. Tästä seuraava askel oli sen hahmottaminen ettei nykymaailmassakaan laajamittainen hyvinvointi suinkaan ole universaali tavoite, koska se ei palvele kaikkien etua. Orjuus ei ole maailmasta kadonnut mihinkään, se on vain muuttanut muotoaan. Kolmantena voisin mainita kaukonäköisyyden yhteisen hyvän tavoittelemisessa, mikä liittyy esimerkiksi siihen, mitä ympäristölle tapahtuu tulevien vuosisatojen ja -tuhansien aikana, kun toisessa vaakakupissa on se, mikä on juuri tällä hetkellä houkuttelevaa. Oikeat vastaukset ovat harvoin yksinkertaisia, mutta monimutkaiset vastaukset eivät ole myyviä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41954
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nekku kirjoitti: 24 Elo 2022, 15:25 Itse en tiedä onko tuollainen kuva nyt sovelias, kun se on otettu virka-asunnolla ja ilmeisesti vielä työhuoneessa.

Mitä olen kuullut puhuttavan Sannan ystävistä, niin heidän tarkoitusperiä epäillään. Miksi he bilettävät itseään niin paljon vanhemman kanssa? Ovatko he jotain pyrkyreitä? Ovatko tuollaiset "b-luokan julkkikset" luotettavaa seuraa pääministerille? Nyt oli vielä alkanut joku juttu Sabinan "leak" hästägistä, joka meinaisi että Sannaa kiristettäisiin jollain lisämateriaalilla. Itse olen tietysti sitä mieltä että jokainen valitsee seuransa itse.
Kiristää voi vain sitä, jolla on jotain salailtavaa.

Miksi seuran pitäisi olla luotettavaa? Mitä se edes tarkoittaa? Saman puolueen poliitikot puukottavat toisiaan selkään. Sen ymmärrän, jos jotan valtiosalaisuuksia ei sovi paljastaa. Olisiko siellä bilettäjissä joku niitä vakoilemassa?

Bileseuranhan ei tarvitse olla ystäviä. Täältä kuppilasta olen oppinut, että joidenkin mielestä sitä paremmat bileet mutä enenmän (coolia) porukkaa. Aikoinaan kuulemma kokoomjsopiskelijoilla oli parhaat. Ei kai tarkoitusperän tarvitse olla sen kummempi kuin että päästään hyviin bileisiin, ja vielä puitteisiin jotka on kiva mainita? Ja miksei voi bilettää jonkun itseään vanhemman kanssa? Ja jos ei voi niin olihan siellä paljon väkeä josta valita nuorempaakin seuraa.
Rise, angel, shine, love!

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 706
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Kuka hyötyy ja kuka tarvii näitä Marinin bilepuheita. Voidaanhan laskelmoida, että ensin tulee se paskamyrsky, mutta sen vastareaktiona Marini saa vielä enemmän symppisääniä, koska kansa rakastaa lyötyjä. Tosin kansa rakastaa myös lyödä lyötyjä.

Mistä silloin ei puhuta, kun puhutaann Marinin biletyksisä. Yrittääkö hallitus tuoda esille jonkun hankalan asia nyt, kun tiedetään, että se tulee jäämään tämän jalkoihin. Hoitajamitoitukset, energian hinta ja korvaavat energialähteet (erit. turve, hiilivoima), Fortum-Uniper sotkut, nää on niitä hankalia asioita

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41954
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Meinaatko tosiaan, että olisi ihan hallituksen oma juoni ollut pistää pääministeri bilettämään ja sitten levittää asiasta kuvia ja videoita? Vähän liian villi teoria nyt!

Bilejutuistahan saa vain oppositio lyömäaseen itselleen. Ja kuka hyötyy niin juorulehdistöpä tietenkin. (Ja ei, en tarkoita ettei asiasta saisi puhua. Tietenkin saa ja ehdottomasti pitää voida saada.)
Rise, angel, shine, love!

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 706
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Toi biletysjuttu on pientä siihen verrattuna, mikä hallitusta kohtaa, jos/kun aletaan talvella säännöstellä lämpöä ja vettä ja energian hinta sen kun kallistuu ja inflaatio laukkaa. Jos tulee vielä kovat pakkaset, eikä lauhaa "ilmastonmuutostalvea", on hallituksella kovat paikat kevään eduskuntavaaleihin tultaessa. Siihen ei Marinin itkut enää auta

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Pete »

akfan33_ZZ kirjoitti: 25 Elo 2022, 23:25 "ilmastonmuutostalvea",
Ilmastonmuutostalvi on päinvastoin todella kylmä, koska Golfvirta muuttaa suuntaansa eli se ei lämmitä meitä enää entiseen malliin. :tosion:
Riskinä seniorilaumat

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 706
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

^Näinkin voi käydä, ilmastonmuutoksella kun voi selittää ihan mitä tahansa

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Ylen tuoreet puoluekannatusmittaukset on julkaistu. Selvässä johdossa Kokoomus (24,2%) siinä, missä toisena oleva SDP sai 19,3% kannatuksen. Mutta todella silmiinpistävää on Keskustan historiallisen heikko tulos, vain 10,3%, mikä ei ole enää kaukana Vihreistä (9,4%) ja Vasemmistoliitosta (8,4%). :shock: Tuolla tuloksella Keskusta saisi huonoimman eduskuntavaalikannatuksensa sitten vuoden 1916.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

Olen hieman järkyttynyt ketjuäänestyksen ykkösestä :shock:
Tai no ilmeisesti se on ollut aina täällä suosittu mut nyt jotenki vast nyt huomasin suosion ;D kaikkea sitä oppii ku vanhaks elää

Mut oli miten oli.. toivon että Sanna Marin jatkaisi pääministerinä :ihana: .. hän on hurmaava & edustava ja saanut ihan turhaa shittiä niskaansa, en muista kyllä elinaikanani ketään toista korkeassa virassa olevaa joka ois ollu tällänen ns ikoni.
Sanna on vähän niin kuin meiän brittien Ellu tai Diana
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin