Oscar-gaala

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jaahas, vai semmoisia on päästellyt suustaan... Kiitti tiedosta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Yön jännittävin valinta oli sen iranilaisen leffan palkitseminen (paras ulkomaankielinen elokuva). Harmi etten ymmärtänyt kaikkea mitä se kaiffari oikein puhui, mutta salin suurten juutalaisten (etunenässä Spielberg) ilme oli näkemisen arvoinen kun puhuttiin lähi-idässä rehottavasta kulttuurien välisestä agressiosta... :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Mä jaksoin valvoa suunnilleen kaikki palkinnot, mutta mielenkiinto vähän kärsi kun ei ollut kauheasti tuttuja leffoja ehdokkaina. Poikaystävän kanssa katsotut leffat kun on usein "vähän eri genreä" kuin tuo Artist. Hugo ja The Help pitää kyllä laittaa katsottavien listalle. :joojoo:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä luulin, että se viimevuoden gaala oli tylsä :shock: Ihan surkea gaala :shock:
LOBODA

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mua suorastaan ärsytti The Artistin menestys. BOORING! :draamaa: Mikä tekotaiteellinen roskakasa sekin on olevinaan??

Ihanaa, että Meryl voitti parhaan naispääosan palkinnon :ihana: Muuten ei menny valinnat mun maun kanssa yksiin. En käsitä, miksei se Morsiusneitojen pullukka voittanut parasta naissivuosaa :shock:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33081
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Se Piiat-elokuvan nainen oli vaan niin upea! Siinä meni palkinto kyllä aivan oikeaan osoitteeseen, vaikka toki Morsiusneitojen pullukka oli hauska. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Taas sitä valvotaan. Eihän se mitään, vaikka huomenna onkin tentti, johon lukeminen on jäänyt muutenkin lähes
nollille. :uujee: Nyt ollaan siis punaisen maton alkuvaiheilla, eikä vielä ketään vieraita ole näkynyt haastattelupisteissä. Tässä samalla hyvin ehtii viimeistellä omat veikkaus- ja suosikkilistat, kun on suunnilleen kaikki leffat saanu vihdoin katottuakin. :peukku:

Valvooko joku tänään? :mitvit:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, täällä valvotaan taas niinku viime vuonna...

Odotan erityisesti Bondin 50-vuotisjuhlallisuuksia ja jännään voittaako se (siis Skyfall) yhtään pystiä (muistaakseni oli ehdolla ainakin musiikista, laulusta ja kuvauksesta, ehkä jostain muustakin). Myös memoriam-osio on yksi suosikeistani, näkeepä yhdellä kertaa kaikki edesmenneet kuuluisuudet jos joku on lipsahtanut ohi silmien. Aina siellä on joku ylläri ollut.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Walwotaan. Onhan tämä hullua, mutta näkeepä paljon hulluja kerrallaan, ovat niin ilmeikkäitä ettei nahat tahdo riittää, kun poskiluut niitä repivät. Jos jostain muinaisuudesta putkahtaisi lahkollinen porukkaa, pitäisivät noita punaisella matolla irvisteleviä ihmisiä mielisairaina, riivattuina. Ja sitten alkaisivat noitien tanssit.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Onkohan mulla nyt yhdestoista vuosi putkeen tätä touhua. :heh:

Skyfall on ihan kohtuu vahvoilla mielestäni kaikissa kategorioissa, joissa on ehdolla. Adelen Oscar on lähes kiveen kirjoitettu, mutta uskon Skyfallin voittavan sen lisäksi 1-2 muutakin palkintoa.

Paras elokuva: Argo
Paras miespääosa: Daniel Day-Lewis - Lincoln
Paras naispääosa: Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook
Paras miessivuosa: Tommy Lee Jones - Lincoln
Paras naissivuosa: Anne Hathaway - Les Misérables
Paras ohjaaja: David O. Russell - Silver Linings Playbook
Paras alkuperäinen käsikirjoitus: Django Unchained
Paras sovitettu käsikirjoitus: Silver Linings Playbook
Paras kuvaus: Life of Pi
Paras lavastus: Les Misérables
Paras puvustus: Anna Karenina
Paras leikkaus: Argo
Paras äänitys: Argo
Parhaat äänitehosteet: Skyfall
Parhaat erikoistehosteet: Life of Pi
Paras maskeeraus: Les Misérables
Paras laulu: "Skyfall" - Skyfall
Paras musiikki: Life of Pi
Paras animaatioelokuva: Brave
Paras vieraskielinen elokuva: Amour (Itävalta)

Eli mun veikkauksien mukaan tän vuoden pystit tulevat jakautumaan todella tasaisesti.

Argo 3
Silver Linings Playbook 3
Les Misérables 3
Life of Pi 3
Lincoln 2
Skyfall 2

Yllättäjäjiä, joita itse en veikannut voisivat olla esimerkiksi Amour parhaan ohjaajan ja parhaan naispääosanäyttelijän kategorioissa. Lincoln saattaa hyvinkin viedä muutaman useamman kuin mitä itse olen veikannut. Argo on erittäin mahdollinen voittaja myös käsikirjoituksesta. Anna Karenina on potentiaalinen voittaja lavastuksesta ja musiikista. Olen siis todella epävarma useista veikkauksistani, joten nähtäväksi jää miten monta menee tänä vuonna oikein. :heh:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Täytyy sanoa, etten tiedä yhdestäkään elokuvasta mitään. En edes tiedä, mikä oli Suomen ehdokas ulkomaitten sarjassa. Kaurismäen Akin, kai se oli. En ole jaksanut katsella Hollywood-elokuvia vuosiin. Ei ole tullut katsottavaa, paitsi jos Coenin veljesten elokuvia voi sanoa Hollywood-elokuviksi. Menetetty maa on huippuelokuva, voisi olla eurooppalainen huippuelokuva. Ei ollenkaan hollywoodmainen pömpöösi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti:Odotan erityisesti Bondin 50-vuotisjuhlallisuuksia ja jännään voittaako se (siis Skyfall) yhtään pystiä (muistaakseni oli ehdolla ainakin musiikista, laulusta ja kuvauksesta, ehkä jostain muustakin). Myös memoriam-osio on yksi suosikeistani, näkeepä yhdellä kertaa kaikki edesmenneet kuuluisuudet jos joku on lipsahtanut ohi silmien. Aina siellä on joku ylläri ollut.
Nonnih, nyt se vihdoin kohta alkaa. Olihan sitten vielä yksi odotettava asia: laulava Russel Crowe :surrur:

Muuten mä olen aika vähän käyny elokuvissa viime vuonna, joten suurin osa ehdokkaista ei sano mulle paljon mitään...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

kuu-kuu kirjoitti:Täytyy sanoa, etten tiedä yhdestäkään elokuvasta mitään. En edes tiedä, mikä oli Suomen ehdokas ulkomaitten sarjassa. Kaurismäen Akin, kai se oli.
Antti Jokisen Puhdistus...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Aha. Siis hän on se "Hyvää solariumiltaa -Juha Jokisen" poika.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa Charlize Theron upean näköinen lyhyessä tukassa... :ihana:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Ihan loistava aloitus! Seth MacFarlane heitti aika hyviä ja osuvia näpäytyksiä, vaikka jotkut vähän kuluneita toki. Channing Tatum, Charlize Theron, Joseph Gordon-Levitt ja Sally Field. :ihana: Eka palkinto meni sitten niin väärään osoitteeseen kuin vaan mahdollista, eli Christoph Waltzille. Ei ollenkaan hyvä! :eiei:

Tässä vielä parhaan elokuvan ehdokkaat listattuna paremmuusjärjestyksessä.

1. Life of Pi
2. Zero Dark Thirty
3. Beasts of the Southern Wild
4. Django Unchained
5. Silver Linings Playbook
6. Les Miserables
7. Argo
8. Lincoln
9. Amour

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ylen teksti-tv:n tietojen mukaan Oscar-gaala tulee tänä vuonna suorana Yle Teemalta...

Yle ei näytä satsaavan samalla lailla kuin Nelonen näihin Oscareihin. Ainakaan ennakkotietojen mukaan ei ole lainkaan samanlaisia valvojaisia ja lähetystä "punaiselta matolta" kuten Nelosella. Kun varsinainen lähetys alkaa klo 3.25 yöllä, tulee odotuksesta pitkä. Teemalla esitetään sitä ennen pari elokuvaa, jotka on jo nähty sen tusinan kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ensi yönä sitten. Onneksi tulee Yleltä eikä miltään nelosilta, jossa viime vuosina on ollut keskustelemassa kaikenlaisia höpötyyppejä, viihdeheppuja.
Oliko viime vuonna, kun illan isäntä, en muista nimeä, huumorimielellä sanoi ohjelmassa olleelle vieraalle, että tämä sitten pitää niistä taiteellisista ranskalaisista elokuvista. Se oli siis huuli. Tyyppi siis ei pidä mistään taiteellisista elokuvista. Tämä tyyppi oli neloskanavan joku ohjelmaostaja tai elokuvaostaja.
Joo, Dome Karukoski taisi olla viime vuonna. No, hänkin höpisi jotakin siihen malliin, että kaikki, kaikki parhaan elokuvan tittelistä tappelevat elokuvat ovat hyviä tai vieläkin parempia.
Näinköhän on.
Viihdetyyppi tuo Domekin.
Ylen selostajana on mukana J.P. Pulkkinen. Muistaakseni veti kirjallisuusohjelmaa joskus ja ymmärsi vaikeammankin kirjallisuuden päällle. On kai soittanut punkbändissä joskus. Ja on myös vanhoja Radiomafian toimittajia.
http://yle.fi/uutiset/suomalaiset_oscar ... oa/7115175

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tuskimpa jaksan seurata livenä tätä gaalaa, mutta toivottavasti palkintoja ojennetaan oikeille tekijöille. Sen verran kovaa roolityötä DiCaprio tekee Wolfissa, että ansaitsee siitä ensimmäisen henkilökohtaisen Oscarinsa ja eiköhän Gravity tule saamaan tehosteista omat pystinsä. Parhaaksi elokuvaksi veikkaan 12 Years a Slavea, vaikka itse soisin senkin palkinnon The Wolf of Wall Streetille, varsin tykittävää settiä kolmen tunnin leffaksi. Toisaalta American Hustlea ja paria muuta ehdokas elokuvaa en ole nähnyt.

Suomen lyhytelokuvan puolestakin pidän tietysti peukkuja. Oishan se hienoa, jos suomalainen tekijätiimi palkinnon veisi. :surrur:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Tässä tämä Suomen oskariehdokas on. Kestää vain 6 minuuttia.

http://areena.yle.fi/tv/2087948

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Mä seuraankin ekaa kertaa Oscarit töissä. Taitaa olla nyt yhdestoista kerta, kun tulee gaala katottua suorana, mut nyt ekaa kerta en pääse tekemään sitä kotisohvalta. :niinpa: Mut eipä tuo mitään, onnistuu se täälläkin. Herkkuja vaan ei juurikaan ole tullu hamstrattua mukaan.

Ihan kohtuullisen hyvä taso Oscar-ehdokkailla tänä vuonna. Miespääosakategoriassa taso taitaa olla paras vuosiin ja siinä voisin voiton suoda useammallekin ehdokkaalle, mutta Chiwetel taitaisi saada mun ääneni. Tom Hanks (Captain Phillips) olisi kova kilpailija mikäli olisi ehdolla, mutta pirun Akatemia. :niinpa: Leo on kovana kakkosena, joten ei haittaa jos voitto menee siihen suuntaan. Sääli, että Matthew McConaughey on suurin ennakkosuosikki voittajaksi, sillä vaikka erinomaisen roolisuorituksen tekeekin, niin ei missään nimessä mun mielestä vuoden parhaimmistoa. Naispääosakategoriassa Cate Blanchett ja Meryl Streep ovat hiukan muiden yläpuolella, vaikka kaikilta ehdokkailta nähtiinkin erinomainen roolisuoritus. Brie Larsonin (Short Term 12) olis ollut mieluinen ehdokas myös, mutta vaikea tosin sanoa kenet näistä ehdokkaista olisin pudottanut pois ehdokaslistalta.

Miessivuosakategoriassa tullaan kokemaan yksi illan suurimmista vääryyksistä, kun Jared Leto käy palkintonsa noutamassa. Michael Fassbender olisi ehdottomasti ansaituin voittaja. Enkä ikinä olisi uskonut sanovani tätä, mutta Jonah Hill voisi mun puolesta myös voittaa tän pystin. Moneyballista Hillin ehdokkuus ei todellakaan ollut ansaittu, mutta Wolf of Wall Streetissä herran suoritus on aivan mieletön. Naissivuosakategoria on yksi tasaisimmista, eikä kovin paljoa haittaisi kuin Sally Hawkinsin voitto. Jennifer Lawrencen rajallinen mutta näyttävä roolisuoritus on mainio, Lupita Nyong'o tekee todella koskettavaa työtä, Julia Roberts pistää hyvin kampoihin Meryl Streepille ja tekee pitkästä aikaa palkintojen arvoisen suorituksen, eikä pahaa sanottavaa kyllä ole June Squibbinkään roolisuorituksesta, joka tekee varmastikin kategorian aidoimman tuntuisen roolin.

Paras elokuva -kategorian ehdokkaan listaisin seuraavasti:

1. 12 Years a Slave
2. Wolf of Wall Street
3. Gravity
4. Captain Phillips
5. Philomena
6. American Hustle
7. Dallas Buyers Club
8. Nebraska
9. Her

12 Years a Slaven on siis ehdottomasti suurin voittajasuosikki täällä. Ja ansaitsisi itse asiassa voittaa suurimman osan niistä kategorioista, joissa on ehdolla. Mutta Gravity erityisesti on kova vastus monissa kategorioissa ja vienee helposti muita elokuvia enemmän pystejä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ihanko sä olet kaikki parhaan elokuvan ehdokkaat nähnyt? Itse en ole käynyt vuoteen teatterissa katsomassa mitään (viimeisin elokuva eka Hobitti, toista en jaksanut enää mennä katsomaan), joten mulle nää tämän vuotiset ehdokkaat eivät sano mitään.

Tylsä ilta odottaa tota gaalan alkamista. Nelosella oli sentään valvojaiset ja lähetys punaiselta matolta sopivasti lämppärinä ennen pääohjelmaa. Yle ei ole viitsinyt satsata hommaan senkään vertaa. Toivottavasti ne valitut selostajat eivät sentään pälätä ohjelman päälle, vaan ainoastaan mainoskatkoilla. Melkein tekis mieli painua nukkumaan.

Gravity vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta leffalta, mutta olettaisin sen olevan niitä, jotka keräävät tekniset pystit, mutta jäävät painavammissa kategorioissa nuolemaan näppejään. Se orjaleffa vaikuttaa taas tyypilliseltä maailmanparannusleffalta, enkä jaksa innostua siitä...

Vielä tunti ja 10 minuuttia ennen h-hetkeä... ehkä tässä sittenkin jaksaa vielä valvoa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tässäpä voittajat:

Paras elokuva: 12 Years a Slave
Naispääosa: Cate Blanchett – Blue Jasmine
Miespääosa: Matthew McConaughey – Dallas Buyers Club
Miessivuosa: Jared Leto – Dallas Buyers Club
Naissivuosa: Lupita Nyong’o – 12 Years a Slave
Ohjaus: Alfonso Cuarón – Gravity
Alkuperäinen käsikirjoitus: Spike Jonze – Her
Sovitettu käsikirjoitus: John Ridley – 12 Years a Slave
Animaatio: Frozen – Huurteinen seikkailu
Vieraskielinen elokuva: The Great Beauty – Italia
Kuvaus: Emmanuel Lubezki – Gravity
Leikkaus: Alfonso Cuarón, Mark Sanger – Gravity
Lavastus: The Great Gatsby – Kultahattu
Puvustus: Catherine Martin – The Great Gatsby – Kultahattu
Maskeeraus: Dallas Buyers Club
Musiikki: Steven Price – Gravity
Laulu: Frozen – Huurteinen seikkailu
Äänitys: Gravity
Äänitehosteet: Gravity
Erikoistehosteet: Gravity
Dokumentti: 20 Feet from Stardom
Lyhytdokumentti: The Lady in Number 6
Lyhytanimaatio: Mr Hublot
Lyhytelokuva: Helium

Dallasin herrat veivät sitten näyttelijäpalkinnot. :niinpa: Gravity rohmusi palkintoja peräti seitsemän ja Suomeen ei saatu Oscaria. Oma voittajasuosikkini The Wolf of Wall Street jäi palkinnoitta samoin kuin kymmenen ehdokuutta saanut American Hustle.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Non nih, on taas se aika vuodesta...

Olen tällä kertaa nähnyt peräti yhden parhaan elokuvan ehdokkaista (The Grand Budapest Hotel). Oli ehtinyt jo C More-maksukanavalle. Eipä ollut kummoinen. Theory of Everything ja The Imitation Game ovat aiheensa puolesta kiinnostavia, joten ne tulee jossain vaiheessa ainakin nähtyä...

Interstellar näyttää dominoivan teknisissä kategorioissa (plus musiikki). Sekin oli kovin yliarvostettu leffa. Mulla hirtti kiinni siinä vaiheessa kun sukkulateknologia oli lainattu suurinpiirtein Star Trekistä. Maapallolta lähtöön tarvittiin kyllä massiivinen kantoraketti, mutta kun päästiin madonreiän toiselle puolen, sukkula laskeutui ja nousi maapalloa raskaammilta taivaankappaleilta ilman minkäänlaista lisätankkausta tai kantorakettia. Myös pohdinnat rakkaudesta luonnonvoimana olivat typerryttäviä (jos nyt enää muistan tarkkaan). Christopher Nolan ansaitsi tällä leffalla paikan yliarvostetuimpien ohjaajien listalla. Sitä ennen hän oli jo ehtinyt valmistella nousuaan The Dark Knightillä, kolmannella batmanillä ja Inceptionilla (jota en ole jaksanut katsoa nukahtamatta toistamiseen). Memento, eka batman ja Prestige ovat kuitenkin ok-leffoja. Eikä noi em. leffatkaan huonoja ole, yliarvostettuja vain.
Viimeksi muokannut hra47, 23 Helmi 2015, 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Sinänsä ihan mielenkiintoinen vuosi, kun Boyhood ja Birdman ovat niin tasaisessa kisassa parhaan elokuvan ja parhaan ohjaajan kategorioissa. Boyhoodille on mennyt BAFTA, Golden Globe, BFCA ja suurin osa muista kriitikkojen jakamista palkinnoista, Birdmanille SAG-, DGA- ja PGA-palkinnot. Viimeisimpänä Independent Spirit Awardsit pistivät puoliksi ja antoivat Birdmanille parhaan elokuvan palkinnon ja Boyhoodille ohjauksen. Eli tässä voi voittaa ihan kumpi tahansa, joten jännitys säilynee viimeisille minuuteille asti. :joojoo: Tässä nyt pikaiset veikkaukset illan voittajista lyhäreitä lukuunottamatta.

Paras elokuva: Birdman
Paras miespääosa: Eddie Redmayne - The Theory of Everything
Paras naispääosa: Julianne Moore - Still Alice
Paras miessivuosa: J.K. Simmons - Whiplash
Paras naissivuosa: Patricia Arquette - Boyhood
Paras ohjaaja: Richard Linklater - Boyhood
Paras alkuperäinen käsikirjoitus: Birdman
Paras sovitettu käsikirjoitus: The Theory of Everything
Paras kuvaus: Birdman
Paras lavastus: The Grand Budapest Hotel
Paras puvustus: The Grand Budapest Hotel
Paras leikkaus: Boyhood
Paras äänitys: Whiplash
Parhaat äänitehosteet: Interstellar
Parhaat erikoistehosteet: Interstellar
Paras maskeeraus: The Grand Budapest Hotel
Paras laulu: "Glory" - Selma
Paras musiikki: The Theory of Everything
Paras animaatioelokuva: How to Train Your Dragon 2
Paras vieraskielinen elokuva: Ida (Puola)
Paras dokumentti: Citizenfour

Itse listaisin parhaaksi elokuvaksi ehdolla olevat seuraavaan järjestykseen:

1. The Theory of Everything
2. Boyhood
3. The Imitation Game
4. Birdman
5. Selma
6. Whiplash
7. The Grand Budapest Hotel
8. American Sniper

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Punaiselta matolta: Melanie Griffith-parka. Ilmeisesti liikaa plastiikkakirurgiaa kun kasvot olivat kuin Hannibal Lecterin veitsen jäljiltä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Cool, Kylmän Ringin (Oz) Vern Schillinger (JK Simmons) voitti sivuosan... ihan karismaattinen luonnenäyttelijä, ansaittu voitto.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tänä yönä on jälleen aika jakaa Oscareita.

Ja kuinka monta Oscaria La La Land voittaa? Se on illan yksi kiinnostavimpia kysymyksiä, koska mahdollisuus on rikkoa ennätyksiä, mutta itse luulen, että saldo jää 8-9 pystiin. Laitampa tähän veikkauksen kehiin, jossa on myös omaa toiveikkuutta mukana. Kaikkia ehdokaselokuvia en ole nähnyt.

OSCAR VEIKKAUS 2017

PARAS ELOKUVA: La La Land

PARAS OHJAUS: Damien Chazelle, La La Land

PARAS NAISPÄÄOSA: Emma Stone, La La Land

PARAS MIESPÄÄOSA: Casey Affleck, Manchester by the Sea

PARAS NAISSIVUOSA: Viola Davis, Fences (puhdas veikkaus, en ole Fencesiä edes nähnyt)

PARAS MIESSIVUOSA: Mahershala Ali, Moonlight

PARAS ALKUPERÄINEN KÄSIKIRJOITUS: Manchester by the Sea (hope so!)

PARAS SOVITETTU KÄSIKIRJOITUS: Moonlight

PARAS KUVAUS: La La Land (tän palkinnon oisin voinut antaa myös Manchester by the sealle, mutta se ei ole edes ehdolla, lölz.)

PARAS LAVASTUS: La La Land

PARAS PUVUSTUS: La La Land

PARAS MASKEERAUS: A Man Called Ove (ihan vaan näin ruotsikaverina)

PARAS LEIKKAUS: La La Land

PARAS ÄÄNILEIKKAUS: Hacksaw Ridge

PARAS ÄÄNISUUNNITTELU: Arrival

PARHAAT ERIKOISTEHOSTEET: Rogue One: A Star Wars Story

PARAS ALKUPERÄISMUSIIKKI: La La Land (jos ei niin WTH!!??)

PARAS ALKUPERÄISKAPPALE: "City of Stars", La La Land

PARAS ANIMAATIO: Zootropolis (ylivoimaisesti)

PARAS DOKUMENTTI: O.J.: Made in America (en oo nähnyt mitään joten...)

PARAS VIERASKIELINEN ELOKUVA: Toni Erdmann (oon nähnyt vain tän, mutta on ihan sika hyvä elokuva!)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla on uusi digiboksi jolla tallennan gaalan. Tänä vuonna en siis valvokaan koko yötä. Trumpinvastaiset puheet kiinnostavat, mustien ja valkoisten tasa-arvoa viime vuotisen valko-oskareiden jälkeen palauttavat palkintojen jakautumat eivät. Ja sit on se joka vuotinen suosikkini in memorium -osuus, josta näkee keitä kaikkia on kuollut. Elokuvista olen katsonut Arrivalin ja Paul Verhoevenin Ellén. Molemmat olivat aika unettavia, joskaan ei huonojakaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Ilmoittivat sitten väärän voittajan parhaalle elokuvalle. :rofl: :rofl:

Vastaa Viestiin