Oscar-gaala

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En katsonut gaalaa, mutta entäs nämä koltut: http://www.iltasanomat.fi/elokuvat/art- ... 05211.html

Luomus Halle Berryn yllä miellytti silmääni eniten, mutta on siellä hyviä muitakin. Brie Larsonin asu on upea (joskin epäkäytännöllisen näköinen), mutta miksi tukka on laittamatta? Onko tarkoitus, että se laskeutuu samanlaisina laineina kuin koltun poimuhelma? Scarlett Johanssonin tukka on hyvin (pidän lyhyestä!), mutta asu on kuin milläkin maatalon emännällä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eteläkorealainen Parasite sitten voitti sekä parhaan elokuvan, että vieraskielisen elokuvan palkinnot. Ihmettelen tuota kaksoisehdokkuutta, eikö noiden pitäis olla vähän kuin toisensa poissulkevia? No, onhan joskus aikaisemmin ollut animaatioleffakin ehdolla (Toy Story 3) sekä parhaan elokuvan että animaatioelokuvan kategoriassa, jotta kaipa säännöt sit sallivat moisen... minusta tuo vaan tekee toisen kategorian tarpeettomaksi.

Eniten ehdokkuuksia haalineet leffat (Joker (11 ehdokkuutta), Once upon a time... in Hollywood (10), 1917 (10)) saivat vain rippeitä. The Irishmanille, niinikään 10 ehdokkuutta, ei yhtään palkintoa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ViolaRiviniana
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Tammi 2020, 21:12
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja ViolaRiviniana »

^ Tämähän taisi olla ensimmäinen kerta, kun näin käy (korjatkaa jos faktani eivät ole kunnossa)? :mitvit: Olen osittain samaa mieltä siitä, että ehkä olisi perusteltua omistaa parhaalle elokuvalle vain yksi kategoria, mutta toisaalta kyllä pidän myös tärkeänä sitä, että näissä edes annetaan tunnustusta muillekin kuin 'Hollywood-leffoille', mikä antaa mielestäni vähän yksipuolisen kuvan maailman elokuvatarjonnasta, vaikka monet näistä elokuvista sen palkinnon ihan ansaitusti ovat saaneet. Toisaalta ehkä nämä ovat niitä hetkiä, jolloin diversiteettiin aletaan oikeasti kiinnittää enemmän huomiota, ja jolloin tämä erottelu tekee itsensä turhaksi.

Eipä näissä oikeastaan yllätyksiä ollut. Vähän jopa uumoilin Parasiten voittoa parhaan elokuvan kategoriassa ennakkoon, mutten silti siihen täysin uskonut. :heh: Mahtavaa myös, että Brad Pitt sai vihdoin tunnustusta nimenomaan näyttelijäntyöstän Oscarin muodossa :peukku:
Je vais bien, merci

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Trump haukkui gaalaa ja ihmetteli korealaisen elokuvan palkitsemista. Vaikken olekaan vaikuttunut hänen superlatiiveja vilisevistä puheistaan, ymmärrän ihmettelyn. Oscareiden historian perusteella on ainakin minulle jäänyt vähän hämäräksi, että millaisia elokuvia gaalassa voidaan palkita. Tähän asti ne ovat olleet englanninkielisiä, muttei kuitenkaan välttämättä amerikkalaisia, sillä esim. englantilaisiakin tuotantoja on palkittu. Ilmeisesti kyseessä ei sittenkään ole yhdysvaltalaisten elokuvien palkitsemistilaisuus, lisättynä yhdellä kansainvälisten elokuvien palkinnolla. Onko jokin kriteeri, että elokuvan on pitänyt saada levitys Yhdysvalloissa? Ainakin muistelen jotain tällaista. Ehkä nyt kaivattaisiin Akatemialta ulostuloa ja täsmennystä asiassa jos asia on kirjattu johonkin sääntöihin... :mitvit:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3795
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Itselläni ainoa juttu mikä kiinnostaa tämän vuoden Oscareissa on Husvikin mahdollinen voitto Orginal Song kategoriassa. Ja sitä kannatankin kovasti, koska olisi mahtavaa, että ihana Molly Sanden saisi olla osa Oscar voittoa varsinkin sen jälkeen, kun olen kuullut miten LA Muusiikki bisnes häntä kohteli. Ja muutenkin olen iloinen, että Husavik on antanut Mollyn musiikille pöhinää.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

David Fincherin fanina jännään lähinnä mitä hänen ohjaamansa Mank (10 ehdokkuutta) voittaa. En ole vielä kyseistä leffaa edes nähnyt, enkä taida olla nähnyt mitään muutakaan. Eniten tämän vuoden gaalassa kiinnostaa miten Trumpin kiukuttelut viralta-astujaisten yhteydessä, kongressin valtaus ja koronavuosi näkyvät. Lisäksi joitain isoja elokuva-alan nimiä on kuollut (esim. Sean Connery), joten in memoriam-osuutta odottelen jälleen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja inomu »

^^Ehdokaskappaleet kuunneltuani Husavik on ehdottomasti parhain niistä, mutta poliitikan takia ei tule voittamaan. Toisaalta kategoriassa ehdolla olevien kolmen Black Lives Matter -elokuvien kappaleet voivat syödä toistensa ääniä niin, että Husavik ponnistaa voittajaksi :uujee:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nostetaanpa tätäkin ketjua. Kohta alkaa jälleen Oscareiden jako. Tänä vuonna kiinnostaa, miten Oppenheimer menestyy, sillä oli muistaakseni peräti 13 ehdokkuutta. En ole elokuvaa vieläkään nähnyt, mutta tilasin blu-rayn. Odottaa tuossa pinossa katsomistaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jestas tää kestää ikuisuuden jos muutkin näyttelijäpalkinnot jaetaan samalla kaavalla...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Naissivuosan ja käsikirjoituksen pystit sivu suun Oppenheimerilta. Nyt sillä on enää mahdollisuus sivuta Titanicin ja Lord of the Rings: Return of the King:n 11 palkinnon ennätystä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Gaalassa oli hienoja mekkoja. Tässä suosikkini: 60-luvun avaruushenkistä futurismia nykypäivään tuotuna, ja kantaja (Gabrielle Union; eipä ole tuttujani) istuu asuunsa täydellisesti.

kuva

Tämäkin on kiva, mutta asun ja kantajan (Montse Ribe) match ei ole niin täydellinen. Tarvitsisi pehmeämmän kampauksen tuota aika kulmikasta naamaa kehystämään. Asu kun kuitenkin on hempeähkö (tulee mieleen tiffany-lamput).

kuva

Tässä taas naama (Andrea Riseborough), kampaus ja asu mätsäävät täydellisesti. Aika rohkea valinta tuo iso arkiseksikin mielletty ruutukuosi:

kuva

Ja sitten toinen usein arkisena pidetty kuosi eli pilkku, tässä vähän juhlavammalla leikkauksella Jennifer Lawrencen yllä. Pirteä ja hauska on!

kuva

(Ai niin, pitikö tämän liittyä jotenkin elokuviin?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2024, 07:53 (Ai niin, pitikö tämän liittyä jotenkin elokuviin?)
Ei, vaan Oscar-gaalaan. :peukku:

Oppenheimerille tuli kuin tulikin sitten lopulta seitsemän palkintoa, mm. paras elokuva ja ohjaus. Onnittelut Nolanille vihdoin. Menin nukkumaan puoli kolmen maissa kun näytti siltä, että pystit menevät muuhun osoitteeseen. Viime vuosina on vähän näyttänyt ja tuntunut, ettei perinteistä Hollywood-elokuvaa enää palkita tässä kisassa. En tosin tiedä, kuinka perinteinen Oppenheimer lopulta on, kun en ole vielä sitä katsonut.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin