Suoratoistopalvelut

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Mitä suoratoistopalveluita käytät?

a) YLE Areena
59
26%
b) Netflix
36
16%
c) Viafree/Viaplay
16
7%
d) HBO Nordic
9
4%
e) C More
15
7%
f) Amazon Prime Video
3
1%
g) MTV Katsomo
33
15%
h) FOX Play
1
0%
i) Elisa Viihde Aitio
3
1%
j) Ruutu/Ruutu+
30
13%
k) Blockbuster
2
1%
l) Eurosport Player
2
1%
m) MUBI
1
0%
n) Hayu
1
0%
o) Muut, mitä?
14
6%
 
Ääniä yhteensä: 225

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Sex Education on ihan loistava. Oon jo paris päiväs kattonu ekan kauden. :surrur: Mun suosikit on Otis, Erik ja Aimee. :ihana:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Yksi kaikkien aikojen parhaista, kyllä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1054
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Netflixissä Snowpiercer tuli katsottua ensimmäiset kuusi jaksoa kerralla :shock:
Ihan huippujännittävä sarja ja parhaintahan siinä on, että uusi jakso tulee joka viikko :tuuletus:
"Suomi voi lähettää joko Paskana tai paskan"
-TomBoi

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

jiiii kirjoitti: 24 Kesä 2020, 05:40 Netflixissä Snowpiercer tuli katsottua ensimmäiset kuusi jaksoa kerralla :shock:
Ihan huippujännittävä sarja ja parhaintahan siinä on, että uusi jakso tulee joka viikko :tuuletus:
Suosittelen myös katsastamaan Bong Joon-hon samannimisen elokuvan, visuaalisesti kaunis sekä todella ajatuksia herättävä teos, tosin mitä olen kuullut niin painotuksiltaan eroaa sarjasta jonkin verran. En tosin tiedä onko tuota leffaa Netflixissä, mutta onhan noita striimipalveluita nykyään niin monta että jostain luulisi löytyvän, itseltä löytyy omasta hyllystä ko. filmi :mrgreen:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja pmama »

Katsoin Netflixistä Eurovision elokuvan The story of Fire Saga . Alku tuntui kököltä, mutta parani, kun päästiin varsinaisiin euroviisuihin ja oheistapahtumiin. Venäjän laulajaa Aleksander Lemtovia näytellyt Dan Stevens oli paras hahmo, kerta kaikkiaan ihana.

Hauska oli katsoa tänä vuonna tuo elokuva, kun ei oikeita euroviisuja tullutkaan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onko näitä Netflixin juttuja koskaan esitetty muualla kuin heidän verkkopalvelussaan, vai onko ihan turha odotella niitä muualle?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

antsa798 kirjoitti: 17 Kesä 2020, 12:52 Sex Education on ihan loistava. Oon jo paris päiväs kattonu ekan kauden. :surrur: Mun suosikit on Otis, Erik ja Aimee. :ihana:
Joo niin on vaikka epäilinkin aluks, tähänmennes Aavan Meren ohella ainoo 5/5 flixisarja :peukku:
itel nyt 2 kausi menos

En aluks tajunnu et Gillian Anderson näyttelee tässä, oon kattonu Salaisii Kansioit joskus ja siinä Gillian oli iha kuivakka tapaus, pidin iha turhana näyttelijänä kunnes yllätti täs totaallisesti Jeanin roolis, sarjan huikein hahmo kyl ehdottomasti :uujee:
Eric & Aimee myös mun suosikeitani!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Alppimaja oli tosi jännä ja juoni myös rakentuu hyvin sekä Félix Lefebvre on aika söpö. :surrur: Jäin niin koukkuun parin jakson jälkeen että katoin käytännössä yhdessä yössä kokonaan. :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nyt on taas katsottavat sarjat loppu. :sorivaan: Mitähän sitä seuraavaksi keksisi katsoa (mieluiten sarjan pitäisi sisältää alle 30 minuuttisia jaksoja)? :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Quicksand oli kyl kieltämättä hyvä, vaikka enimmäkseen katoinkin Felixin perässä. :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Katsoin kokeeksi yhden jakson Sex Educationia (kakkoskauden pilottijakson) ja yhteen jaksoon se tulee jäämäänkiin. Jenkkimäisen sarjakuvamaista, valmiiksipureskeltua, lapsellista, mukarohkeaa mutta tosiasiassa hyvin pliisua ja konservatiivista. Kohderyhmänä noin 12-vuotiaat mutta tuskin enää sitä vanhemmat. Menen tästä katsomaan aikuisten sarjoja. :hiips:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Molempien kausien pilottijaksot ovat mielestäni olleet sarjan heikoimpia, vaati mullakin kolmen jakson verran katsomista että koukkuunuin sarjaan, aluks olin aika skeptinen mut loppupeleis täytyy todeta et Sex Education on ihan top3 sarjoja tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana <3

Toivottavasti 3 kaus tulis pian :surrur:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ No ehkä kokeilen sitten vielä pari jaksoa jos se paranisi. Muhun vetoaa ehkä enemmän brittihuumori kun se on jotenkin lähempänä suomalaista huumorintajua. Mistä puheenollen diggasin kovasti sarjasta Cucumber joka sekin pyörii kovasti seksin ympärillä mutta päähenkilöt ovat keski-ikäisiä. Tämä traileri selittää mistä sarjan nimi tulee. :heh:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

No Sex Educationissahan nimenomaan rutkasti brittihuumoria! Btw tää on myös ainoo brittisarja josta pidän :mrgreen:


Ja käsittelee sarja vanhemman ikäpolven juttujakin, varsinkin 2 kaudel Otiksen ja Adamin äidit oli aika näkyvässä roolissa :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ai sori, Sex Education onkin brittisarja. :puna: Miten se näytti ihan joltain jenkki-high school -komedialta? Siinä tapauksessa voin antaa sarjalle mahdollisuuden.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Netflixin Unsolved Mysteries on ihan hiton hyvä. :peukku:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olen koukkuuntunut nyt Dplay-suoratoistopalvelussa ruotsalaiseen Sommaren med släkten -sarjaan. Mukana on ainakin Melloja vuonna 2010 juontanut Christine Meltzer. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Klaus-12 kirjoitti: 05 Touko 2020, 21:44 Ensimmäistä kertaa elämässäni Netflix tilauksessa ja vieläkin tuntuu jollakin tavalla väärältä, kun olen ollut niin kauan suoratoistopalveluita vastaan, vaikka kanta onkin löystynyt viime vuosina huomattavasti suopeammaksi niitä kohtaan. :sekava:
Okei, nyt ollut Viaplay kaveriporukan kanssa kimppatilauksessa päälle kuukauden ja voin vain ihmetellä miksi olen ollut joskus suoratoistopalveluita vastaan. :sekava: Nämä ovat maailman paras keksintö sitten auton sisätilalämmittimen. :puna: Tullut katsottua mm. kokonaan The Office (yhdysvaltojen versio, paras sitcom ever) sekä muutama kausi kovasti kehuttua Seinfeldiä, jonka hienouteen en ole vieläkään päässyt sisälle. En löydä siitä mitään hauskaa, mutta jokin voima minussa silti haluaa sitä katsoa. :roll:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Sori mutta kyllä alkuperäinen UK Office on se kaikkein paras :hiips:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä en myöskään ole ollut innostunut suoratoistopalveluista, enkä näe, että omalla kulutustottumuksella niistä tulisikaan varteenotettavaa vaihtoehtoa minulle. Vierastan ensinnäkin sitä, että ne kilpailevat keskenään asiakkaista, eikä minua kiinnosta kirjautua ja tilata useampaa palvelua. Yhdestä ja samasta verkkopalvelusta tuskin saa kaikkea haluamaansa. Sit toiseksi olen keräilijä, sekä elokuvia että tv-sarjoja. En luota näihin verkkopalveluihin arkistojen luonnissa. Ne saattavat lopettaa toimintansa, levityssopimus saattaa loppua jotain tiettyjä elokuvia tai sarjoja koskien tai sit ohjelmat vedetään pois levityksestä jonkun randomin ammattiloukkaantujien moraalinärkästyksen seurauksena. Tai sit tekijänoikeuksien haltija saa jonkun oikuttelukohtauksen ja päättää muutella teostaan tai jopa vetää sen kokonaan pois levityksestä. Kolmanneksi, en tykkää katsella ohjelmia tietokoneen näytöltä. Toki televisionkin kautta näitä suoratoistopalveluita voi käyttää, mutta se on kankeampaa.

Hyviä puolia suoratoistopalveluissakin on, kuten se, että kotiin ei kerry tavaraa ja että ohjelmia voi katsella muuallakin kuin kotonaan. Vuokraelokuvien korvaajiksi niistä myös on, kun elokuvan fyysistä kopiota ei tarvitse palauttaa vuokraamoon. Uskon myös, että vanhat tv-sarjat ilmestyvät tulevaisuudessa todennäköisesti edullisemmin suoratoistopalveluihin kuin fyysisinä julkaisuina. Ymmärrän että satunnaiselle katselijalle suoratoistopalvelut ovat hyvä vaihtoehto, mutta minunlaiselleni keräilijällä sen huonot puolet painavat etuja enemmän vaakakupissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^^Minua ärsyttää brittiversiossa niin paljon Ricky Gervaisin kaikin puolin ylivedetty David Brent, että olen enemmän kotonani ameriikkalaisten version Michael Scottissa, jolle on annettu hitusen enemmän inhimillisiä piirteitä. Alkuperäinen brittiversio on kyllä muuten kulttimaineensa veroinen, ei sillä. :suutukkoon: Olen jopa sen verran omituinen, että tykkään jossain määrin kovasti parjatusta suomiversiosta. :hiips:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4519
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Muhun jopa aikoinaan tarttui David Brentin maneerit siinä määrin että kaverini kerran sanoi "Voisitko olla virnistelemättä kuin Brent kun puhun sulle?" :heh: Monet ovat kyllä kehuneet US versiota, että se ei ole vain vesitetty kopio, vaan seisoo omillaan jaloillaan. Pitää joskus katsoa sekin kokonaan :peukku:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^^^ Komppaan tätä. Minulla ei ole mitään suoratoistopalveluita vastaan. Ne ovat hyvä vaihtoehto niille, jotka kuluttavat sarjoja ja elokuvia. Itse katson kuitenkin moisia niin vähän, ettei minun ole järkeä ruveta maksamaan ko. palvelusta. Minulle riittävät Areena ja omat tallenteet. Kirjastostakin saa joitakin sarjoja ja elokuvia kivasti lainaan, jos jotakin tiettyä tekee mieli katsoa, mitä ei itseltä tai vapaana netistä löydy.

Myös tuo hajanaisuus arvelluttaa. Nykyisin kun kaikki alan firmat haluavat omat suoratoistopalvelunsa, hajautuvat ohjelmat pahasti. Pitäisi siis hankkia monta eri palvelua ja maksaa monia kuukausimaksuja, jos haluaisi kaiken, mikä itseään kiinnostaisi. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä. :suutukkoon:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Kommentoin sen verran, että esimerkiksi Netflixiä voi katsoa samanaikaisesti kahdelta eri laitteella ja tehdä tunnukset ainakin neljälle eri käyttäjälle 12 euron kuukausimaksulla. Jos siis jaat tunnuksen vaikka yhden henkilön kanssa, niin hinta on vain kuusi euroa kuussa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Happy kirjoitti: 02 Huhti 2020, 21:22
En mitään tällähetkellä, ,mutta suosittelisin jokaselle kuppilaiselle flixistä Aava Meri (Alta Mar) -sarjaa, tää on ainoo uus sarja viimesen 10 vuoden aikana Skamin ohella jota oon alkanu seuraamaan ja koukkuuntunut täysin. Espanjalainen 40-lukuun sijottuva murhamysteeri jossa on upeita twistejä & juonenkäänteitä vaikka muille jakaa, muistuttaa hyväl taval Lostia (tosin ei yhtään niin yliluonollinen) ja tässä ollaan saaren sijasta loukussa risteilyaluksella :surrur:

Odotan 3 kautta kuin joulua ja tää sarja on täl hetkel ainoo syy miks maksan Netflixistä :ihana:
Huikeen Aavan Meren kolmas kaus tulee jo 7. elokuuta! :ihana: :kups:

We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

antsa798 kirjoitti: 27 Heinä 2020, 21:34
Happy kirjoitti: 02 Huhti 2020, 21:22
En mitään tällähetkellä, ,mutta suosittelisin jokaselle kuppilaiselle flixistä Aava Meri (Alta Mar) -sarjaa, tää on ainoo uus sarja viimesen 10 vuoden aikana Skamin ohella jota oon alkanu seuraamaan ja koukkuuntunut täysin. Espanjalainen 40-lukuun sijottuva murhamysteeri jossa on upeita twistejä & juonenkäänteitä vaikka muille jakaa, muistuttaa hyväl taval Lostia (tosin ei yhtään niin yliluonollinen) ja tässä ollaan saaren sijasta loukussa risteilyaluksella :surrur:

Odotan 3 kautta kuin joulua ja tää sarja on täl hetkel ainoo syy miks maksan Netflixistä :ihana:
Huikeen Aavan Meren kolmas kaus tulee jo 7. elokuuta! :ihana: :kups:

Ayyy mikä ihana näky ootti tääl kuppilas, ja julkasu vielä mun palkkapäivänä... no ehkä mä sit tuhlailen mun rahojani jonain muuna päivänä :uujee:


Oon siis oottanut 3 kautta ku joulua ja käyny joka viikko guuglettaa että millos jatkuu, pelkäsin jo et menee ensvuoden puolelle ton kolmoskauden julkasu.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Mä olen kuunnellut nyt Yle Areenasta Vuonna 2000 -kesäsarjaa. On ollut jotenkin todella mielenkiintoista vaihteeksi palata suhteellisen lähelle menneisyyteen ajalle, jonka tapahtumista on jo itselläkin jonkinlaisia muistikuvia. Yleinen vaikutelma tästä sarjasta on, että henkinen ilmapiiri oli tuolloin 20 vuotta sitten nykyistä edistyksellisempi ja toiveikkaampi, mutta tämä voi johtua osin ajan kultaamista naiiveista lapsuusmuistoistani yhdistettynä nykyiseen korona-ankeuteen. :mrgreen: Sen sijaan tuolloista maltillisempaa keskustelukulttuuria minulla saattaa oikeasti olla vähän ikävä.

Yhdeksännen jakson kohdassa 47:17 palataan myös pikaisesti Tukholman viisuihin.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Tuossa Tukholman viisuihin liittyvässä jutussa kuultavat Iris Mattila ja Tarja Närhi toimivat kilpailun selostajina Radio Suomelle (television puolella TV1:ssä kuultiin Jani Juntusta). Tarja muisti Tom tom tomin sijoituksen hieman väärin...

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Myös Suomen debyyttivuosi muistettiin väärin. Aijai! :mrgreen:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Lisää Unsolved Mysteries Netflixissä! :uujee:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Vastaa Viestiin