Suoratoistopalvelut

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Mitä suoratoistopalveluita käytät?

a) YLE Areena
59
26%
b) Netflix
36
16%
c) Viafree/Viaplay
16
7%
d) HBO Nordic
9
4%
e) C More
15
7%
f) Amazon Prime Video
3
1%
g) MTV Katsomo
33
15%
h) FOX Play
1
0%
i) Elisa Viihde Aitio
3
1%
j) Ruutu/Ruutu+
30
13%
k) Blockbuster
2
1%
l) Eurosport Player
2
1%
m) MUBI
1
0%
n) Hayu
1
0%
o) Muut, mitä?
14
6%
 
Ääniä yhteensä: 225

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ratched on aika hienosti toteutettu sarja Netflixissä. Jännitystä ja lievää kauhua, mutta ei liiallisuuksiin. Toinen kausikin on tulossa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja inomu »

The Crownin uusin 4. kausi on mielestäni parhain koko sarjassa. :joojoo: Dianan tarina on niin mielenkiintoinen.
Odotan jo innolla kahta viimeistä kautta!
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

Pete kirjoitti: 19 Loka 2020, 14:57 Ratched on aika hienosti toteutettu sarja Netflixissä. Jännitystä ja lievää kauhua, mutta ei liiallisuuksiin. Toinen kausikin on tulossa.
Joo tuli syötyy toi sarja alle viikossa sillo syyskuus, Aavan Meren & Sex educationin ohella menee itselläni top3 flixisarjoihin ❤️
Niin huikeita bitchhahmoja oli kyl tässä, loistavaa huumoria ja sarjan tunnelma piti otteessaan koko ajan.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

inomu kirjoitti: 17 Marras 2020, 17:36 The Crownin uusin 4. kausi on mielestäni parhain koko sarjassa. :joojoo: Dianan tarina on niin mielenkiintoinen.
Odotan jo innolla kahta viimeistä kautta!
Crownin neloskaus oli kyl ihan huippu, en voinu jättää kattomatta trailerin ja Gillian Andersonin nähtyäni <3



Sen verran kova casting et pitää varmaan alkaa nyt kattoo noita aikasempiakin kausia, Helena Bonham Carter :surrur:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja pmama »

Aloitimme Netflixin katselun Korona-keväänä. Joka päivä kuluu 1-2 tuntia siellä. The Crown oli ehkä paras kokemus, myös Breaking Bad ja Better call Saul aivan ilmiömäisia.

Koskettava kuvaus ortodoksijuutalaisista Amerikassa oli UNORTHODOX, niin hieno kuvaus , että itkin usein sen aikana.

ja sen jälkeen aloimme katsoa FAUDAA, pelottavaa kuvausta Israelin armeijan otteista Hamasin terroria vastaan. Alun ekat 2 jaksoa tosi sekavat, mutta kannattaa sinnitellä, aiheen imu palkitsee kyllä. Puolivälissä nähdään, kuinka sekä Israelin että Palestiinan tiedustelu tekevät yhteisstyötä. Tätä en olisi uskonut ikinä todeksi.

Mietimme, kummat ovat hyvikset, no ei taida olla kumpikaan, ihan hirveää räiskintää, millä oikeutuksella? Jos tuossa on puoletkin totta, niin en ikinä halua matkustaa Israeliin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

pmama kirjoitti: 14 Helmi 2021, 09:26 myös Breaking Bad ja Better call Saul aivan ilmiömäisia.
:peukku: Itse olen seurannut tota Better Call Saulia blurayllä ostaen. Breaking Badin boksin ostin jo muutama vuosi sitten. Toi Better Call Saul on kyllä malliesimerkki siitä, miten prequel/esiosa tulee tehdä jos tv-sarjoja voi laskea sellaiseksi. Elokuvien puolelta tulee mieleen kelvollisista lähinnä Hannibal-trilogian Red Dragon, joka oli esiosa Uhrilampaille.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Aussibb on muuten ihan loistava, kiitos Angelan. <3
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olen nyt taas parina viikonloppuna Yle Areenasta katsonut ainakin yhden Fennada-klassikon. :uujee: Mustavalkoelokuvissa oli sitä oman aikansa jännää tunnelmaa. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja inomu »

pmama kirjoitti: 14 Helmi 2021, 09:26 Koskettava kuvaus ortodoksijuutalaisista Amerikassa oli UNORTHODOX, niin hieno kuvaus , että itkin usein sen aikana.
Unorthodox oli kyllä upea sarja! Jiddishiä pääsee harvoin kuulemaan tällaisessa yhteydessä ja olen aina ollut kiinnostunut juuri New Yorkin ortodoksijuutalaisesta yhteisöstä.

Ortodoksijuutalaisista löytyy Netflixistä myös toinen sarja, israelilainen Shtisel. En ole vielä katsonut, mutta pitää kyllä vilkaista!
Dancing to electropop like a robot from 1984

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja pmama »

SHTISEL oli hyvä jatko Unorthodox-sarjaan. Ihana tunnelma ja mainio kertomus nuoresta miehestä, joka ei osaa päättää mitään. Lopuksi häneltä löytyy päättäväisyyttä. Elämä ortodoksijuutalaisena on yhtä sääntöhässäkkää, eikä omalla mielipiteellä tai tunteella tunnu olevan mitään merkitystä. Silti ihmiset ovat samanlaisia joka puolella maailmaa. Suvun odotukset versus omat mielipiteet tai tunteet.
Sarja kuvaa hienosti hasidi-juutalaisia Israelissa, mutta tässä ei näy mitään negatiivista. (Olin aiemmin seurannut Israelin FAUDA-sarjaa, joka on kuin eri vuosituhannelta SHTISELIN kanssa.)

Katsottiin lopuksi One of us- dokumentti New Yorkin hasideista ja illuusio hasidien lintukodosta kyllä särkyi.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suosittelen lämpimästi Netflixistä The Yin Yang Master -leffoja, joissa yhdistyvät upeat taistelukohtaukset, vaikuttavat erikoisefektit ja fantasia. Kyse on sarjasta elokuvia, jotka eivät ilmeisesti kuitenkaan ole täysin yhteydessä toisiinsa. Nyt Netflixistä löytyy kaksi tänä vuonna valmistunutta sarjan elokuvaa. Leffoissa on myös todella kaunista musiikkia. <3

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tuli katottuu yöllä Viaplayst Näkemiin Neuvostoliitto -elokuva ja oli kyl huikee, suomalaisten & virolaisten yhteistyö on ehkä kerrankin tehnyt hedelmää, käsikirjoitus, miljöö, tunnelma & näyttelijävalinnat oli 5/5.

Forrest Gump on mun kaikkien aikojen suosikkielokuvani ja tää muistutti tunnelmaltaan & juoneltaan aika paljon sitä :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suosittelen lämpimästi Netflixistä Sweet Tooth -fantasiasarjaa. Ahmin ensimmäisen kauden kahdeksan jaksoa kolmessa päivässä. Sarja perustuu Vertigo-sarjakuvaan.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Netflixin Young Royals aivan hurmaava ja mielenkiintoinen minisarja. :uujee: :ihana: Suosittelen.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

^ Pakko itsekin tulla hehkuttamaan Young Royalsia. <3 Minähän nyt yleensäkin tykkään aina sarjoista, jossa nätit lukiolaispojat kuksivat toisiaan, mutta tässä oli poikkeuksellisen paljon ihania ja tunteisiin meneviä kohtauksia. :ihana:. Varmaan aiheellista mainita viisukytköksenä, että toista pääosaa esittää Melloistakin tuttu Omar Rudbeg, joka btw on aika :kuolaus: .
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

The Good Doctor Netflixissä! :kups: Sarja on alun perin korealainen ja kertoo aspergerin kirjolla olevasta kirurgista, jolla on myös savant-piirteitä. Tämä versio on siis yhdysvaltalainen.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Peter Franzén näkyy saaneen roolin mahtipontiselta vaikuttavasta The Wheel of Time -sarjasta, jonka voi nähdä Amazonin Prime Videossa.

Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ohjaaja David Fincher on ilmeisesti lopullisesti menetetty Netflixille. Aikaisemmin hän on tuottanut palvelulle Mindhunter-sarjan ja ohjannut elokuvan Mank. Seuraavaksi on kuulemma tulossa The Killer-niminen elokuva, eli Fincher on palaamassa aiheeseen jossa ollut parhaimmillaan. Harmittaa vietävästi kun en ole innostunut tilaamaan mitään striimauspalveluita. Nähtäväksi jää kuinka pahasti nämä nettipalvelut tulevat näivettämään perinteisen television...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Disney plussalla sarja Reservation Dogs ylläti minut, tykkäsin tosi paljon.

En yleensä kato sarjoja juuri ollenkaan, mutta esittelyn perusteella aloitin katsomisen, hyvää komediadraamaa.

FX:n tuotantoa näyttää olevan ja golden globe - ehdokas komedia kategoriassa.

Suosittelen 👍

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Donitsi »


Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onks tolla Reservation Dogsilla paljonkin tekemistä Quentin Tarantinon Reservoir Dogs-leffan kanssa? Näillä striimauspalveluilla tuntuu vakiintuneen tavaksi tehdä suosituihin tv-brändeihin jatkokausia, elokuvista tv-sarjoja tai tv-sarjoista elokuvia, yleensä kai aika kelvottomin tuloksin, mutta mitäpä sitä ei tekisi houkutellakseen uusia asiakkaita.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Eipä juurikaan yhteistä muuta kuin nimi leikittely. Kertoo neljästä intiaaniteinistä resrvaatissa, jotka tekee pikku rikoksia saadakseen matkarahat Kaliforniaan, koska haluavat pois muualle.

Varmaan ihan ensinmäisiä(ensinmäinen?) sarja USAssa, jossa lähes kaikki tekijät ovat natiiviamerikkalaisia. Sarja sisältääkin huumoria, joka ei välttämättä kalpeanaamoille heti avaudu.

Minusta sarja on hyvin komedialla kuorrutettu, jonka sisältä tunteiden kirjoa, kivusta rakastamiseen.

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Joululoma alkoi omalta osaltani eilen, ja katsoin tänään ajan kuluksi Blown Away - Lasinpuhaltajien kisa -sarjan Netflixistä. Yllättävän mielenkiintoinen ja mukaansatempaava kilpailusarja, josta oppii myös vähän lasinpuhalluksesta ja lasiin liittyvästä kemiasta ja fysiikasta. Sarja on mukavan lyhyt ja tiivis paketti, sen kolme kautta katsoi noin kuudessa tunnissa, eikä 23 minuuttia kestävien jaksojen aikana kerennyt kyllästyä. Filleriä ei juuri ole eikä draamaa lainkaan, mikä oli virkistävääkin. Draamantäyteiset kilpailusarjat kyllästyttävät vähän, tämä toi tasapainoa niille. Upeita lasitaideteoksia olisin katsellut mielelläni enemmänkin.
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

HBO:n ’How To With John Wilson’ oli aivan mahtava lyhytdokkarisarja siitä miten ahdistunut dokumentaristi yrittää selvityä arkipäivän haasteista kuten laskun jakamisesta ravintoloissa.

Oli todella mielenkiintoista miten hän saattaa alkaa jutella jollekkin ennestään tuntemattomalle ihmiselle ruokakaupassa, ja tämä kutsuu sitten kotiinsa kertomaan asiastaan paremmin. Ihan hoo moilasena sai katsella montaa noista haastiksista :heh:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Piti jättää Netflixin Archive 81-sarja kesken ekan jakson puolivälin jälkeen kun alkoi ahdistaa liikaa.

Sarja on kyllä varmasti erinomainen ja kiinnostava, mutta en halua nykyään enää katsoa tällaisia näin pelottavia sarjoja.

Aikuisuus on siitäkin kivaa että ei ole pakko katsoa jotain jos tuntuu et nyt on liian synkkää ja pelottavaa itselle.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 26 Tammi 2022, 21:56 Piti jättää Netflixin Archive 81-sarja kesken ekan jakson puolivälin jälkeen kun alkoi ahdistaa liikaa.
Alkoi kiinnostaa, että millainen sarja tuo on, jos Hiekkis ei pysty katsomaan ensimmäistäkään jaksoa loppuun. :heh: Nyt olen kaksi jaksoa katsonut ja on kyllä jännä ja kiehtova sarja. Kiitos vaan siis suosituksesta. :mrgreen: Itse olen kauhua ja jännäreitä harrastanut sen verran, etten oikein hätkähdä enää mistään.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Olin kaverin luon yökyläs ja jäätii iha koukkuu Euphoriaa :surrur:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

granaattiomena kirjoitti: 27 Tammi 2022, 03:30
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 26 Tammi 2022, 21:56 Piti jättää Netflixin Archive 81-sarja kesken ekan jakson puolivälin jälkeen kun alkoi ahdistaa liikaa.
Alkoi kiinnostaa, että millainen sarja tuo on, jos Hiekkis ei pysty katsomaan ensimmäistäkään jaksoa loppuun. :heh: Nyt olen kaksi jaksoa katsonut ja on kyllä jännä ja kiehtova sarja. Kiitos vaan siis suosituksesta. :mrgreen: Itse olen kauhua ja jännäreitä harrastanut sen verran, etten oikein hätkähdä enää mistään.
Päädyin sit kuitenkin jatkamaan katsomista seuraavana päivänä, ja pitihän tuo koko sarja sit katsoa. Kokonaisuutena pitää kuitenkin sanoa että vaikka sarjassa on kiinnostavia elementtejä, juoni on aika ohkainen ja epäuskottava. Jos katsoisin tulevan kakkoskauden, katsoisin sen vain ysäri-nostalgia syistä, en siksi että välitän kenenkään sarjan hahmon kohtalosta.

Levyraati-tyyliin arvioiden: heikko nelonen.

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008647052.html

Netflixistä tulee Venäjällä propagandakoneisto. Aion peruuttaa tilauksen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suoratoistopalvelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kummaa, etteivät vetäydy Venäjältä. Noh, länsimaissa asiakkaat äänestävät lompsallaan. Itse en ole striimauspalveluiden asiakas ja tuskin olen tulevaisuudessakaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin