HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Muistaako kukaan Snorkkeleita? :uujee:

Kuva

Nämä tuli joskus tosi kauan aikaa sitten, ehkä 20 vuotta sitten "Kolmoselta" aamupiirrettyinä. :mrgreen:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä muistan! Mulla oli myös etelänmatkalta (?) hankittu hieno Snorkkelilelu. Sellainen pieni muovinen figuuri siis. :surrur:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Muistaako kukaan joskus lauantaiaamuisin (?) 80-luvulla tullutta suomalaista lastenohjelmaa, jossa oli alussa/lopussa (?) höyryjuna (ei piirretty, vaan semmonen pienoismalli), jonka piipusta tuli ihan punaista savua? Muistan sen biisin, joka soi taustalla.
Kymmenen sientä.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja skidi »

Weewa kirjoitti:Muistaako kukaan Snorkkeleita? :uujee:
- -
Nämä tuli joskus tosi kauan aikaa sitten, ehkä 20 vuotta sitten "Kolmoselta" aamupiirrettyinä. :mrgreen:
Muistan kuvasta, mutta itse piirretystä en muista mitään. Jos siitä tosiaan on 20 vuotta, niin se on ihan ymmärrettävää. :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mahtavaa! Ylellä on niin loistava palvelu! :tapu: Lähetin eilen palautetta, että haluan Elävään arkistoon sormileikkejä ja vastaus tuli äskettäin:

Hei,
ehdotus on todella hyvä! Joudumme vielä selvittämään, tuleeko ohjelman tunnusmusiikki levyltä, siinä tapauksessa emme voi sitä netissä julkaista. Mutta sormileikkejä laitamme joka tapauksessa Elävään arkistoon!



Sormileikkejä tulee! :rofl:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Miik »

Weewa kirjoitti:Sormileikkejä tulee! :rofl:
Aivan mahtavia uutisia sinulla Weewa! :uujee: Ihana sormileikkipakkomielteinen nimiPikkurilli Weewa :ihana:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

:repeilee: Mulle on tullut joku pakkomielle näistä sormista. :surrur: Sor sor sormileikki alkaa! :clap: :ihana:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Weewa kirjoitti:Mahtavaa! Ylellä on niin loistava palvelu! :tapu: Lähetin eilen palautetta, että haluan Elävään arkistoon sormileikkejä ja vastaus tuli äskettäin:

Hei,
ehdotus on todella hyvä! Joudumme vielä selvittämään, tuleeko ohjelman tunnusmusiikki levyltä, siinä tapauksessa emme voi sitä netissä julkaista. Mutta sormileikkejä laitamme joka tapauksessa Elävään arkistoon!



Sormileikkejä tulee! :rofl:
YLE:llä on maailman paras palautteeseenreagointi. :joojoo:
Raipatirai

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Nyt mä vasta katsoin tuon Miikin laittaman Hapsiaisen tunnarin. :shock: Toi on ihan kamala! :shock: Sallitteko: :nohyi:

Anteeksi tuo hymiö. :rofl: Mut mä en ihan kestä. :rofl: Mä voin kuvitella kun ne on tuota kuvanneet "Hei, nyt käsi tulee lähemmäs hiekkaa, zoomatkaa niin ettei ranne näy!" :repeilee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä en kestä tuota Hapsiaista. :heh: Kakarana me kaverin kanssa leikittiin itekin Hapsiaista. Meidän Hapsiaiset tosin osasi puhua, eikä me vaivauduttu kiinnittämään mitään silmiä sormeen. :rofl:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

PikkuGwyneth kirjoitti:Muistaako kukaan joskus lauantaiaamuisin (?) 80-luvulla tullutta suomalaista lastenohjelmaa, jossa oli alussa/lopussa (?) höyryjuna (ei piirretty, vaan semmonen pienoismalli), jonka piipusta tuli ihan punaista savua? Muistan sen biisin, joka soi taustalla.
Olisiko kyseessä Lasten ruutu, jota mäkin olen tainnut tässä ketjussa joskus muistella. Elävästä arkistosta löytyy ohjelman talvitunnari, mutta juna puksuttelisi kesätunnarissa. Tuo talvitunnuksen luutaa heilutteleva tyyppi on aina ollut mun mielestä hieman pelottava...
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

^ Joo, on se tuo! :riemu: En ollu muistanutkaan, mutta tuli kyllä lapsuus mieleen noista tunnareista. Tuossa luudan heilutuksessa ei ollut mitään järkeä...
Kymmenen sientä.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Muistaakos kukaan sellaista lastenohjelmaa kuin Aasi vai apina? :heh: Tunnusmusiikki meni jotenkin näin:
"Aasi vai apina (aasi aasi...) "tittidii" vai makkara :mitvit: narri vai prinsessa, me sitä arvaillaan..."
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä en muista mutta en täysin kestä tuota laulua Weewan esittämänä, kuulostaa nimittäin hauskalta, etenkin ne aasi, aasi -ähkäisyt :rofl:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä muistan! Muistan vaan et oli tosi ärsyttävä toi tunnari...
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^^No siinä oli sellaiset "aa-si aa-si" ähkäisyt! :rofl: Juontajanakin toimi vanha kunnon Olli Mononen. :tapu:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Mä muistan ton aasi vai apinan! Siinähän oli jotain kisoja joihin lapset osallistu? :mitvit: Ainakin me leikittiin sitä ohjelmaa joskus. :heh: Meiltä vois jopa löytyä joltain vanhalta VHS:ltä joku jakso, muistaisin nimittäin että kun oon katsonut jotain leffaa tuhannesti niin sitä ennen ois nauhotettuna yks jakso, joka sitten tietysti aina tuli huomattua kun kelaus menikin vähän yli. :miettii:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Roope »

Weewa kirjoitti: Sormileikkejä tulee! :rofl:
Nyt pääsee sormileikkimään :eeek:

Kuva

http://www.yle.fi/player/player.jsp?nam ... %2F07621_4

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

:uujee: :tapu: Oi joi mahtavaaa!!! :kups: Sor sor sormileikki alkaa! :kups:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Ja vielä lastenohjelmamuisteluita! :surrur: Muistaako kukaan sellaista animaatiota, ei piirrettyä, jonka nimi oli Mummi? Oli siis tehty ilmeisesti joidenkin nukkejen kanssa... Yhden jakson kesto oli ehkä 10 minuuttia, eivät olleet kovin pitkiä tarinoita. Pääosassa seikkaili mummi ja hänen lapsenlapsensa. Tunnari meni näin:

"Hyvää päivää mummi, miten jakselet?
Sua katsomaan nyt tulen taas ja hieman auttelen.
Sun luonasi on aina niin kovin rattoisaa,
kun aina keksit kaikenlaista mukavaa.
Sä olet todella oikein mukava, kun yllätyksiäkin järjestät."


<3
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

En kyllä muista tuollaista, mutta jaksan hämmästellä sun muistia näiden tunnareiden suhteen. :shock: :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Vähän ihmettelen itsekin miten muistan. :rofl: :puna: En oo tuohonkaan sarjaan ollut varmaan missään tekemisissä ainakaan 15 vuoteen. :heh: Koitin äsken etsiä netistä, mutta ei löydy tuota mummia. :lohduton: Oliskohan ollut jotain puolalaista tekoa? :roll:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Weewan innoittamana aion mäkin kääntyä Rouva Ruudun puoleen. :peukku: Katselin viime viikonloppuna videolta ikivanhoja jouluohjelmia ja siellä oli sellainen piirretty pupujen kylpyretkestä. Mua jäi häiritsemään kovasti, minkä maalainen se oli, koska mitään alku - tai lopputekstejä ei näytetty. Kuitenkin laulujen kieli kuulosti selvästi joltakin itäeurooppalaiselta. Saa nähdä, pystyykö Rouva Ruutu ratkaisemaan tämänkin arvoituksen. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mahtavaa, että sä myös Aintsu käytät Rouva Ruutua hyväksi! :tapu: :heh: Meillä oli myös lapsena melkein kaikki jouluohjelmat nauhalla, katselin niitä sit ympäri vuoden... Joo, olin ihan terve lapsi. :heh: En kyllä muista tuollaista kylpyretkeä, ehkä juuri tuo ohjelma on jäänyt nauhoittamatta. :hihi:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kävin tuolla sivuilla ja Rouva Ruutu ei kuulemma tällä hetkellä ota vastaan uusia kysymyksiä. :eiei: :draamaa:

Mutta jospa joku teistä muistaisi tuollaisen pupu-piirretyn. :uujee: Se esitettiin siis vuonna 1992 nähdyssä jouluohjelmassa, jossa Jarmo Kosken (eli Seppo Taalasmaan :tuuletus:) ja Eero Saarisen esittämät tontut Ripsi & Rapsi katselevat piirrettyjä jouluvalmistelujensa keskellä. Tämä pupupiirretty esiteltiin vain sanoin "nyt alkaa pupujen kylpyretki", eikä tosiaan ollut mitään lopputekstejä. Juoni on niinkin jännittävä, että pupuperhe menee saunomaan ja peseytymään yön saapuessa ja kuu-ukon kulkiessa taivaalla. Mukaan tulevat myös kissa ja koira, jotka jahtaavat toisiaan. Lopuksi kaikki käyvät nukkumaan. :heh: Piirretty sisältää eri lauluja, jotka esitetään jollakin omituisella kielellä. Tuo saunominen voisi mun mielestä viitata Baltian maihin, ei se kieli ainakaan venäjältä kuulostanut. :mitvit:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Vitsit mä taidan muistaa ton Ripsin ja Rapsin. :miettii: Eiks ne ollut kaksi tonttua, jotka siinä lopussa lähtivät jakamaan lahjoja? Tai ainakin sellanen on jäänyt mieleen, että ne vaihtoi punaiset takit päälle ihan lopussa. :raaps: Mutta ei tuo kylpyretki tuu millään mieleen. :/ Oliskohan tuo jouluohjelma vielä meidän porukoilla jossain komerossa. :hihi: Niin kuin normaalit ihmiset muistelee vuoden 1992 jouluohjelmia. :rofl:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Meillä ei oo tuota ihan koko ohjelmaa nauhalla, mutta kuulostaa loogiselta, että kaiken lahjojen paketointien jälkeen Ripsi & Rapsi olisivat lähteneet sitten jakamaan niitä lahjoja. :mrgreen: Googletin hieman ja kuulemma tuo kokonaisuus oli nimeltään "Aattoaamun lahjapaketti".

Tässä 1992 vuoden ohjelmassa oli sellaisia piirrettyjä/animaatioita, jotka kertoivat mm. lumiukkojen jäätelöreseptistä, viulua soittavasta Veronika-tytöstä, ruudullisesta Elmeri-elefantista, pöllöretkestä metsään, hammaskeijusta ja pienestä punaisesta kanasta. Kuulostaako nyt tutummalta? :heh: Ei ole ehkä ihan tervettä muistella ja katsella näitä ohjelmia vielä tän ikäisenä, mutta mä tykkään. :ihana:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Aintsu kirjoitti: Tässä 1992 vuoden ohjelmassa oli sellaisia piirrettyjä/animaatioita, jotka kertoivat mm. lumiukkojen jäätelöreseptistä, viulua soittavasta Veronika-tytöstä, ruudullisesta Elmeri-elefantista, pöllöretkestä metsään, hammaskeijusta ja pienestä punaisesta kanasta.
Nuo kuulosti vähän tutulta. :rofl: Kyllä naurattaa, kun muistaa joitain monen vuoden vanhoja asioita... Olisinkohan mä joskus yläasteella viimeks katsonut tuon ohjelman. :miettii: Täytyy tosiaan katsoa, jos tuo olis vielä meidän porukoilla tallessa. Ehkä kylpyretken salaisuus vielä ratkeaa. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Juu, katsele ihmeessä! :D Mä luotan kyllä, että saan pupujen kylpyretken arvoituksen vielä selvitettyä. Ehkä se Rouva Ruutukin jossain vaiheessa suvaitsee taas vastailla kysymyksiin. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: HUGO ja muuta tv-nostalgiaa

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulla tuli tänään yhtäkkiä Hakupalat mieleen! :uujee: Ihan mahtava ohjelma. :surrur: Se Ailahan on nykyään kansanedustaja. Missä lie Meku Manner? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin