Selviytyjät Suomi

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkisi vuoden 2019 Selviytyjät Suomessa? (max 4)

Sara Sieppi
7
13%
Tommi Läntinen
1
2%
Petra Gargano
4
8%
Arttu Lindeman
1
2%
Juhani Koskinen
2
4%
Alma Hätönen
8
15%
Markus Pöyhönen
4
8%
Taina Ojaniemi
1
2%
Janne Karjala
1
2%
Viivi Vaattovaara
1
2%
Kai Fagerlund
1
2%
Inga Chaudhary
4
8%
Kimmo Nupponen
0
Ei ääniä
Anu Toikka
6
11%
Kasperi Kauppinen
9
17%
Nora Kuitunen
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 53

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Joalin todellakin voittoon. En ymmärrä tuota Mariannen peliä. Mitä järkeä lähteä mukaan kisaan jota ei yritä pelata itsensä kannalta parhaiten. Ja se, että finaalissa ei voi muka olla kolmea naista. Niin miksi ei? :roll:

Se taas, miten Marianne on finaaliin päässyt, on ihan sama. Jokainen keino jolla pääsee lähemmäs voittoa on sallittu. Pelaa sitten kovaa peliä, piilottelee itseään yms. Se tekee pelistä kiinnostavan.

Ja ajattelu siitä, että ketkä ansaitsevat paikan finaalissa, on mielestäni tyhmää. Siinä ei ole mitään mielenkiintoa tai pelillistä ajattelua. Tällä viittaan siihen, että Marianne piti Kristianin finaalissa. Hänen olisi kannattanut liittyä Suvin ja Joalinin kanssa yhteen, jotta hänellä olisi paremmat mahdollisuudet. Mutta ei, lopetetaan kisailu.

Kyseessä on peli, ei oikea elämä. Joten jos lähtee kisaan, niin kisaa sitten kunnolla. Eikä ajattele että "mutkun en mä oikeesti oo tämmönen". Hei, nyt saa ja pitää olla kiero.

Ja eikö Mariannen ajatusmaailman mukaan Joalininkin pitäisi ansaita paikka finaalissa niin kuin Kristianinkin? Molemmat kovia pelaajia. Mietin vain kun olisi ilmeisesti Suvin sijasta pudottanut hänet jos olisi voinut. Koska on Joalin on niin kova pelaaja. Hei, Kristiankin on! Mutta tämä taas ansaitsee... joo, ota tästä nyt selvää. :rofl: :heh:

Ja Marianne ei halua pettää ketään? No, nyt hänen oli pakko, ja kyllä hänen olisi pitänyt Suvin puolia pitää, kun oli pitempään ollut tämän puolella, mutta onhan takin kääntökin sallittua. Mutta nyt se ei ollut järkevä veto.

Kristianin voittoa en toivoisi, koska on mielestäni ollut jotenkin ärsyttävällä tavalla itsevarma ja aina pärjännyt, eivätkä muut ole tajunneet hänestä päästä eroon. Sen sijaan pudottelevat Kerttuja ja Saroja. Hui mitä uhkia! :heh: Oli selvä että hän jakoi Mariannen kanssa palkinnon, niin oli helppo manipuloida tämä puolelleen. Eikä Marianne älyä mitään.

No niin, tulipa purettua tunteita tästä. :heh: Tiivistettynä, Mariannen peliliikkeitä ei ole oikein voinut ymmärtää kauden aikana. Joalin voittakoon! <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Omastakin mielestä Marianne pelasi hyvin tai vähintäänkin ansaitsi paikkansa finaalissa, kun se kerran pääsi sinne.

Kristian voitti. Onnittelut :peukku: Pelasi kyllä hienosti koko kauden. Joalin suli viimeisessä haasteessa ihan täysin. Vaikea sanoa, että olisiko voittanut finaaliäänestyatä. Marianne olisi varmaan äänestänyt Krisua, mutta Suvi ja Niko ainakin olisi Joalinille äänen antanut.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Pudonneen tilityksessä koko tuomaristo sanoo, että olisi äänestänyt Joalinia. Enkä yhtään epäile. Niin harmi. :lohduton: Lähellä oli, mutta tulen teko ratkaisi. Arvasin haasteen nähdessäni, että ei ole Joalinin heiniä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mariannen esiintyminen viimeisessä heimoneuvostossa oli aivan surkeaa. :roll: :nohyi: Kunnon politikko-vastauksia. Raivostuttaa, että ei vastannut kysymyksiin suoraa ja kierteli ja kaarteli. Itseäni ei mikään muu niin Selviytyjissä ärsytä, kun tuollaiset turhat vastaukset. Olen aina miettinyt, että jos olisin itse tuomaristossa, niin haluaisin enemmin suoria vastauksia ja vastauksia, joissa seistään oman pelin takana. Haluaisin ajatella, että äänestän parempaa pelaajaa ja haluaisin, että kisaaja tunnistaa oman pelinsä vahvuudet ja osaisi nostaa ne esiin. Krisun esiintyminen viimeisessä heimoneuvostossa oli tuhat kertaa parempaa.

Tuomaristo esitti aika hyviä kysymyksiä. :uujee: Olin yllättynyt, että Marianne sai ansaitsemaansa roastia. Suvi pisti Mariannen ansaitusti koville hänen peliliikkeestä, mikä ei edes ollut taktinen. Ihana Suvi. <3 Tähänkään Marianne ei tietenkään vastannut suoraa. :jupinaa: Hieman pettynyt olen Karoliinan, jonka ajattelin varmasti äänestävän parempaa pelaajaa eli Kristiania. :roll: Saran arvasin äänestävän sukupuolta ja Kertunkaan ääni ei yllättänyt. Kristian ansaitusti vei tuosta kaksikosta.

Kaiken kaikkiaan tämä kausi oli huikea ja positiivinen yllätys. Nähtiin isoja peliliikkeitä ja kiinnostavia pelaajia. Jos joskus järjestään Selviytyjät Suomi All Stars-kausi, niin toivottavasti Joalin, Suvi, Karoliina ja Niko nähtäisiin mukana tältä kaudelta. Ainakin Jolle. <3
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä kausi on kyllä ollut todella laimea juonittelun puolesta edelliseen verrattuna. :eiei: Todella ennalta-arvattavia pudotuksia ja tylsiä liittokuvioita. Sentään kiva, että ollaan päästy takaisin etelään, mutta jotenkin tämä kausi ei lähde käyntiin.

Nuo kultarahat eli Winners At War-kaudelta lainattu fire tokensienkaan räikeää virhettä ei ole tajuttu korjata suomiversioon (missä sinua palkitaan siitä, että putoat kilpailussa mahdollisimman aikaisin).
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Jee! :tuuletus: :ihana: Suosikkini voitti. :uujee: Shirly oli vahva alusta loppuun. Mutta raivostuttaa tuo suomalaisten palaute. :eiei: Millä logiikalla kilpailija, joka on kerran äänestetty pois, saanut tämän takia mahdollisuuden saada lisäkolikoita ja voinut näillä kolikoilla ostaa tiensä jatkoon on enemmän ansaitseva voittaja? :roll: :eiei: Suomalaiskatsojat antavat aivan liikaa painoarvoa kilpailulle. Jenkeissä fanikunta on onneksi kehittyneempää ja arvostaa kunnon pelaajia.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Onneks Shirly voitti lol Aika kamalaa katsottavaa kyllä tämä ihme koulukiusaamishuutelu ollut, kun ei ole kyllä yhtään verrattavissa :roll:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

WildDance kirjoitti: 05 Joulu 2021, 22:47 Millä logiikalla kilpailija, joka on kerran äänestetty pois, saanut tämän takia mahdollisuuden saada lisäkolikoita ja voinut näillä kolikoilla ostaa tiensä jatkoon on enemmän ansaitseva voittaja? :roll: :eiei: Suomalaiskatsojat antavat aivan liikaa painoarvoa kilpailulle. Jenkeissä fanikunta on onneksi kehittyneempää ja arvostaa kunnon pelaajia.
Paul pelasi niillä korteilla, jotka hänelle oli jaettu. Jos peli mahdollistaa haasteilla ja kolikoilla finaaliin pääsemisen, onko sen mahdollisuuden käyttäminen väärin? :miettii: Mielestäni kumpikin finalisti pelasi omaa peliään niin hyvin kuin pystyivät ja ansaitsivat siten paikkansa. Shirly oli puhui hyvin sekä rehellisesti finaalissa ja varmisti siten voittonsa. Paulin sosiaalinen peli ei toiminut tässäkään kohti, vaan hän jäi liikaa anteeksipyytelevään rooliin, eikä saanut korostettua ansioitaan. Tulos oli siis mielestäni kärkikaksikon osalta oikea, mutten olisi suurena vääryytenä pitänyt toisin päin menevää tulostakaan. Koen tosin, että Eveliina olisi pelillisesti ansainnut voiton eniten. Ainakin minulle jäi kaudesta sellainen kuva, että Eveliina ohjaili peliä koko ajan. Harmi, ettei hän siis lopulta päässyt päätyyn asti.

Mutta joo. Ei ollut tämäkään kausi vielä lähelläkään Jenkki-Selviytyjien tasoa. Jaksot mataavat edelleen turhan hitaasti, eikä kunnon juonittelua tapahdu. Minusta kaiken maailman kolikkokikkailut ovat tässä vaiheessa Suomen Selviytyjissä turhia, koska peruspelaamisen taso on niin matala. Ensin pitäisi saada pelaajia, jotka haluavat pelata kovaa ja sitten vasta kehittää peliä uusilla käänteillä. Julkkiskilpailijoista pitäisi lopultakin luopua. Tuntuu, että heitä muutama kymmenentuhatta euroa ei jaksa innostaa niin paljon, että he pelaisivat oikeasti kovaa. Liian moni tulee tällä hetkellä Suomen Selviytyjiin vaan hengailemaan ja katsomaan, miten pitkään itse pysyy mukana sen sijaan, että olisi valmis tekemään mitä tahansa voittaakseen. Siksi nähdään tällaisia kaveriliittoumia, joiden jäsenet ovat sitä mieltä, että "ihan sama kuka meistä voittaa". Siten peli käy kiltiksi ja tylsäksi. Vähän samanlaista oli nähtävissä Myyrässä, kun sinne otettiin julkkiksia tavisten sijasta. Julkkiksia ei lopulta kiinnostanut rahapotin suuruus. Monet laittoivat homman ihan leikiksi ja trollailivat tehden itse myyrän työn helpoksi.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Kritisoin enemmän suomalaiskatsojien täyttä lynkkausta Shirlyn voitosta. En ymmärrä, miksi pitävät Paulia jonain Selviytyjät-jumalana. Paul on jo kertaalleen äänestetty pois ja ei koskaan onnistunut pelin sosiaalisessa puolessa. Ei onnistunut luomaan vakaita liittoja missään kohtaa. Pääsi kilpailuun takaisin voittamalla haasteita, sai mahdollisuuden putoamisella ansaita kolikoita ja meni voittoputkeen kisoissa. Elementtejä, mitä en itse arvosta ollenkaan pelissä.

Shirly on saanut myös hirveän palauteryöpyn "juonittelusta". Sehän on pelinperusidea. :heh: :heihaloo: Sekä moitteita leiri- ja eräilytaidoista. Nämä suomalaiset perusjunttifanit ovat jossain jenkkien Selviytyjien ensimmäisten kausien tasolla. Jos pelin voittajan on tarkoitus olla challengebeast ja paras eräilijä, niin sitten koko kilpailun perusformaatti tulisi muuttaa. En varsinaisesti kritisoi kisoja voittamisella loppuun pääsemistä, mutta tuo kerran pois äänestäminen on minusta anteeksiantamatonta ja siksi en itse kunnioita Paulin finaaliin pääsemistä.

En voisi itse pelaajana koskaan äänestää kerran ulosäänestettyä pelaajaa voittoon ellei kyseinen kausi olisi joku Blood vs. Water-tyylinen, missä kilpaillaan jonkun rakkaan henkilön kanssa ja tämä ulosäänestetty pelaaja olisi minun kanssapelaaja. Kunnioitan peliä liikaa. Suomalaiskatsojat tuntuvat arvostavan vain tällaista yhtä "ihmismallia" kilpailussa. Olisi kovin tylsää, jos kaikki 16 kilpailijaa olisivat ja tietyillä ihmistyypeillä ei olisi edes mahdollisuutta näiden katsojien silmissä. Ehkä pitäisi pysyä vaan siellä jenkkiyhteisössä ja unohtaa tämän Suomen hitaampi versio, missä juonittelu on valitettavan heikkoa ja valtaosa katsojista on vielä formaatin kivikauden tasolla. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Ongelma on varmaan suomalaisuudessa. Suomalaisuuden ytimeen tuntuu kuuluvan se, että kaikki täytyy tehdä itse ja vaikeimman kautta. Helpommalla pääseminen erilaisia mahdollisuuksia ja suhteita käyttämällä eli "kieroilu" on lähtökohtaisesti tuomittavaa. Paul sopi suomalaiseen ihannemalliin. Hän oli kiltti, ja rakensi menestyksensä itse, kun kaikki muut olivat häntä vastaan. Toisia liittouman avulla ulospelanneet Eveliina ja Shirly nähtiin epärehellisinä menestyjinä.

Elämme kuitenkin maassa, jossa säästäminen ja lottovoitto nähdään hyväksyttävimpinä vaurastumisen tapoina, ja sijoittaminenkin on vähintään kyseenalaisena keinottelua. :heh: Ehkä tällaisella mentaliteetilla ei Suomeen koskaan saada Jenkkien kaltaisia Selviytyjiä, joissa pelaamista oikeasti arvostettaisiin.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Keskusteluun viitaten, jenkkiselviytyjien Edge of Extinction -kauden (joka muuten alkoi sunnuntaina Subtv:llä) kuitenkin voitti tyyppi, joka oli lähes koko kauden itse pelin ulkopuolella ja pääsi takaisin peliin vasta ihan lopussa. Hän toki joutui ottamaan lopussa valtavia riskejä mutta ei hänellä ollut mitään menetettävääkään.

Selviytyjät-suomi kaipaisi jotain Russell Hantzin kaltaista super häikäilemätöntä juonittelijaa :surrur:

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Pitää ottaa huomioon myös voittopotin suuruus... Miljoonasta varmaan pelattaisiin hiukkasen kovempaa :heh: Toki luulen, että löytyisi kovaa pelaavia taviksia nykyisestäkin potista, julkkiksia tuskin niin montaa ja se on nähty.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

WildDance kirjoitti: 07 Joulu 2021, 12:07 Shirly on saanut myös hirveän palauteryöpyn "juonittelusta". Sehän on pelinperusidea. :heh: :heihaloo:
Kritiikissä kyse ei minun mielestä ole ollut juonittelusta, vaan siitä miltä Shirleyn käyttäytyminen muita pelaajia kohtaan on näkynyt henkilökohtaisella tasolla. Viime kaudella esim. Joalin juonitteli hyvin mutta hän ei samalla tavalla suuttunut muiden pelaamisesta. Harmi, siinä olisi ollut hyvä naisvoittaja.

En ymmärrä myöskään miksi Paulia pitäisi syyttää siitä että pääsi peliin takaisin. Hänelle annettiin siihen mahdollisuus. Koko kausi olisi ollut kyllä tylsä ilman hylättyjen saarta, sillä ydinliitto olisi vain pudottanut aina sen vähiten kaveripiirissä mukana olevan.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mietin etten kommentois tähän mitään mutta kommentoin silti: kaikki minut tietävät sen että arvostan yli kaiken kieroja pelaajia jotka tekevät rohkeita peliliikkeitä ja ovat valmiita pettämään vaikka oman isoäitinsä jos pelin henki vaatii sen.
Nyt sen sijaan ei nähty suuremmin rohkeita peliliikkeitä tuon ydinliiton toimesta joka olis tehnyt kaudesta mielenkiintoisen tai viihdyttävän: lähinnä syrjittiin muutamaa pelaajaa : ja jopa suututtiin ja vedettiin herneet nenään jos alakynnessä olevat pelaajat (Eija,Paul,JonJon) yrittivät edes tehdä jotain muuttaakseen peliä: Paul sai monesti paskaa niskaan & asiattomia syytöksiä jos yritti edes solmia jonkun pelaajan kanssa liittoa.. on totta että hän pärjäsi pelkillä koskemattomuuksilla ja kolikoilla mutta oliko hänellä edes mitään muuta mahdollisuutta? Alunperin putosi myös siksi että tuotanto lähinnä mielivaltaisesti jaotteli tiimit uusiksi päättämällä mies-nainen systeemistä & valitsijoista: Shirlyllä & Vikillä oli jo ennen kauden alkua solmittu liitto ja Vikillä oli Helmerin & Bean kanssa päivä 1:sta solmittu finaaliliitto. . tää jätti Paulin sekä Eijan täysin tyhjän päälle.

Oon siitä samaa mieltä että suomalainen tv-yleisö on pihalla Selviytyjät formaatin kanssa: pelissä pitää & täytyykin kieroilla selvitäkseen, Even & Shirlyn ainoa pelillinen meriitti oli kuitenkin Helmerin pudotus, eivät missään vaiheessa suostuneet pudottamaan muita liittolaisiaan eivätkä yrittäneet edes feikata liittoa liiton ulkopuolisten kanssa.: lähinnä nää kaksi tuntui olevan ilkeitä vain ilkeyttään: ärsytti myös Even itkemiset kuinka sai pari ääntä jossain heimoneuvostossa ja kuinka tää peli on niin julmaa.. silleen että täh? :mitvit:
Heikillä ei ollut minkäänlaista peliälyä ja Viki, Helmeri & jopa Sannakin tuntui menevän Even & Shirlyn siivellä vaikka kaikki varoitusmerkit oli ilmassa ettei finaalipaikka ole tiedossa: tässä kaudessa nimenomaan ärsytti se ettei suurinosa pelaajista halunnut edes voittaa: Paul nähtiin ainoana vihollisena mutta vain sen takia että eivät nähneet hänen kuuluvan porukkaan: uhkana voittajaksi Paulia tuskin pidettiin johan sen kertoo finaalin äänestystuloskin :heh:
En allekirjoita kiusaamisväitteitä mutta kyllä tuolla oli nähtävissä selkeää syrjimistä ilman että se oli selitettävissä pelitaktiikalla.


Shirly pelasi mielestäni hyvin (mutta hyvin tylsästi) Periaatteessa hän teki oikeat peliliikkeet mutta oisko tuossa asemassa voinut edes tehdä mitään toisin kun tuntui että kaikki liittokuviot on hopeatarjottimella tarjottu kun ympärillä oli noita päättömiä kanoja.
Toki Shirly vastasi Heimoneuvostossa esitettyihin kysymyksiin myös paremmin kuin Paul jonka asenne oli turhan anteeksi pyytelevä.

Periaatteessa en olisi kellekkään voittoa sen suuremmin suonut: tosin pelillisesti kärkikolmikko oli oikea:
Kausi oli ankea mutta olisi ollut vielä ankeampi ilman Paulin koskemattomuuksia & kolikkoja sillä se sai edes vähän säröjä aikaan tuon ydinliiton keskuudessa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nekku kirjoitti: 07 Joulu 2021, 18:17
WildDance kirjoitti: 07 Joulu 2021, 12:07 Shirly on saanut myös hirveän palauteryöpyn "juonittelusta". Sehän on pelinperusidea. :heh: :heihaloo:
Kritiikissä kyse ei minun mielestä ole ollut juonittelusta, vaan siitä miltä Shirleyn käyttäytyminen muita pelaajia kohtaan on näkynyt henkilökohtaisella tasolla. Viime kaudella esim. Joalin juonitteli hyvin mutta hän ei samalla tavalla suuttunut muiden pelaamisesta. Harmi, siinä olisi ollut hyvä naisvoittaja.

En ymmärrä myöskään miksi Paulia pitäisi syyttää siitä että pääsi peliin takaisin. Hänelle annettiin siihen mahdollisuus. Koko kausi olisi ollut kyllä tylsä ilman hylättyjen saarta, sillä ydinliitto olisi vain pudottanut aina sen vähiten kaveripiirissä mukana olevan.
Minä olen nähnyt kommentteja, missä Shirlyä on syytetty juuri pelkästään juonittelusta ja siitä, että ei voittanut kisoja. Itse taas tuo teki minusta Shirlystä vahvemman pelaajan sosiaalisesti ja strategisesti, koska hän oli haavoittuvainen useammin kuin Paul.

Minä olen jo kertonut mielipiteeni siitä, mitä mieltä olen twisteistä, että pudonnut pelaaja sai mahdollisuuden palata kilpailuun. Jos se olisi edes jäänyt siihen. Tässä twistissä Paul sai mahdollisuuden kerätä kaikkien muiden pudotussaarella olleiden kolikot. Eli häntä palkittiin epäonnistumisesta. Pudonneet kilpailijat eivät voineet edes lahjoittaa niitä pelissä mukana oleville kilpailijoille. Tämä oli oli täysin epäreilua mukana oleville kilpailulle, jotka olivat pärjänneet kilpailussa pidemmälle ja heillä ei näin ollut mahdollisuutta päästä Paulista eroon normaalein tavoin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Pitihän Paulin kuitenkin hylättyjen saarella voittaa muut pudonneet siellä olevissa kilpailussa ja pitää hyvät välit muihin saadakseen heiltä kolikoita. Muut tiesivät Paulin palatessa tämän eduista, joten olisiko ehkä voinut miettiä yhteistyötä hänen kanssaan, kun kävi selväksi että hän ei noin vain lähdekään. Kuka tahansa olisi voinut pudota ja päästä hyvillä eduilla takaisin. Se voi jonkun mielestä tuntua huonolta säännöltä, mutta eiköhän jokainen olisi ottanut nuo edut itselleen koska peli mahdollisti sen. Ei kai siitä voi Paulia syyttää?

Ja totta kai on niitä, jotka haukkuvat Shirlyä vääristä jutuista. Osa kuitenkin on osannut antaa kritiikkiä aiheellisesti ilman solvaamista. Ei Shirlyä pidä juonittelusta syyttää, vaan hänen käyttäytymisestään muita kohtaan, mikä ei enää ole reilun pelin mukaista.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

WildDance kirjoitti: 07 Joulu 2021, 19:10 Tässä twistissä Paul sai mahdollisuuden kerätä kaikkien muiden pudotussaarella olleiden kolikot. Eli häntä palkittiin epäonnistumisesta. Pudonneet kilpailijat eivät voineet edes lahjoittaa niitä pelissä mukana oleville kilpailijoille. Tämä oli oli täysin epäreilua mukana oleville kilpailulle, jotka olivat pärjänneet kilpailussa pidemmälle ja heillä ei näin ollut mahdollisuutta päästä Paulista eroon normaalein tavoin.
No joo. Tämä oli kieltämättä pöhköä, koska kolikot pääsivät liiaksi kumuloitumaan hylättyjen saarella yhdelle pelaajalle. Parempi olisi ollut, jos oltaisiin toimittu Winners at Warin kaltaisesti. Pudonneet olisivat lahjoittaneet kolikkonsa pois pudotessaan ja ansainneet uusia saarella ollessaan. Jotain kolikoita oli kuitenkin hyvä olla olemassa turvana paluuhetkellä, koska takaisin tulleella kilpailijalla oli hyvin minimaalinen aika päästä sosiaaliseen peliin mukaan. Olisi sekin ollut tyhmää, jos takaisin tullut kilpailija olisi tyhjätaskuna pudonnut ensimmäisessä heimoneuvostossa, koska ei ole ehtinyt kunnolla edes yrittämään liittojen solmimista.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nekku kirjoitti: 07 Joulu 2021, 19:24 ^Pitihän Paulin kuitenkin hylättyjen saarella voittaa muut pudonneet siellä olevissa kilpailussa ja pitää hyvät välit muihin saadakseen heiltä kolikoita. Muut tiesivät Paulin palatessa tämän eduista, joten olisiko ehkä voinut miettiä yhteistyötä hänen kanssaan, kun kävi selväksi että hän ei noin vain lähdekään. Kuka tahansa olisi voinut pudota ja päästä hyvillä eduilla takaisin. Se voi jonkun mielestä tuntua huonolta säännöltä, mutta eiköhän jokainen olisi ottanut nuo edut itselleen koska peli mahdollisti sen. Ei kai siitä voi Paulia syyttää?

Mutta se periaate on silti väärin, että pudonnut kilpailija palkitaan epäonnistumisestaan varsinaisessa pelissä, samalla kun muita rangaistaan siitä, että eivät joutuneet äänestetyiksi ulos. Kukaan ei tiennyt kauden twististä, että on tämä pudonneiden saari, missä voi tienata lisäkolikoita ja voi palata kolikoiden kanssa peliin. Varsinkin kuin kolikkoja oli niin vähän käytössä ja suurin osa painottui hylättyjen saarelle. Olisivat voineet mahdollistaa mukanaoleville kilpailijoille kolikoiden saamisen jollain tavalla. Nyt tuo twisti oli erittäin kökkö.

Yhdyn tuohon, että pudonneiden kilpailijoiden olisi tullut luovuttaa kolikkonsa jäljellä oleville pelaajille ja olisivat ehkä voineet hankkia lisää saarella rajoitetusti. Nyt Paul pääsi tässä täysin ylivoimaan siksi, että sattui putoamaan, mikä olisi tavallisella kaudella lähettänyt hänet pois pelistä lopullisesti. Nyt tämä normaalisti lopullinen häviö koitui hänen pelastukseksi ja pystyi näillä pelastamaan itsensä. Tietenkin kuka tahansa olisi varmasti mahdollisuuden hyödyntänyt, mutta Paul ei minusta siksi ansainnut voittoa, koska olisi millä muulla tahansa kaudella jo pudonnut pois ja hänen matkassaan onni vaikutti hyvin paljon loppuun pääsemiseen. Shirly taas olisi pelillään voinut päästä loppuun millä tahansa kaudella ja voittaa. Paul ei.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ No koko kausi oli muutenkin hyvin epäreilu :mrgreen:
Esim tuo kun joukkueita valittiin uusiksi: tuotanto käytännössä päätti mielivaltaisesti että kaksi miespelaajaa joutuu tuohon kaksintaistoon joista toinen lopullisesti putoaa: tälläiset twistit sotii formaattia vastaan.
Pyhäinhäväistys & kökkö ovat sanoja joilla kuvailisin tätä kautta.

Todennäköisesti en ainakaan aio katsoa seuraavaa kautta jos se tulee, toki aion hakea osallistujana mukaan jos vielä "taviskausi" tulee vaikka tiedostankin että Suomiselviytyjissä on ihan paskat twistit :puna:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ No siitä olen samaa mieltä, että koko kausi oli aika kökkö ja tuotannon järjestämät twistit olivat kökköjä ja tuo joukkueiden uudelleen jako oli kyllä varsinainen antikliimaksi . :rofl: Että sinällään kertaalleen pudotettu Paul voittajaksi olisi kruunannut kökkökauden, mutta sen sijaan olen lopputulokseen sentään tyytyväinen. :heh:

En ole varma katsonko minäkään. Riippuu, ketä julkkiksia saavat mukaan. Jos joku itseni ihailema henkilö lähtee kisaamaan, niin totta kai katson. Esim Joalinin kausi yllätti positiivisesti, vaikka jossain pohjoisessa oltiin. Taviskautta toivoisin minäkin kyllä enemmän, että voisin hakea mukaan. Suomalaiset vihasivat minua pelaajana ja voimakkaan persoonana varmasti. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Requel »

https://www.is.fi/viihde/art-2000008754037.html
Konkarien riveissä uuden mahdollisuuden saavat täpärästi 3. kauden finaalista pudonnut mediapersoona Wallu Valpio, samalla kaudella neljänneksi sijoittunut Virpi Kätkä, Selviytyjät Pohjolassa seikkailleet artisti ja somepersoona Joalin Loukamaa, radiojuontaja Karoliina Tuominen sekä juontaja Niko Saarinen, viimeisimmällä kaudella yllätyspudotuksen kokenut Big Brother -tähti Helmeri Pirinen sekä Tavikset vs. Julkkikset -kaudelta ex-pikajuoksija Markus Pöyhönen ja finaaliin asti itsensä taistellut lääketieteen opiskelija Viivi Vaattovaara.

Tulokkaina kilpailuun konkareita haastamaan lähtevät hallitseva Miss Suomi Essi Unkuri, artisti Leo Stillman, ex-jääkiekkoilija Sami Helenius, radiojuontaja ja Selviytyjät-fani Tommi Manninen, BB-voittaja 2021 Jasmiina Ylidiz, Salatuista elämistä tuttu näyttelijä Julia Korpinen, juontaja Heidi Suomi sekä kansainvälisesti mainetta niittänyt thainyrkkeilijä Pok Biil.
Virpi, Karoliina, Niko ja Viivi. :uujee: Eniten odotan Viiviä!

Taviksista ennakkosuosikkeja Leo ja BB-Jassu.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Taitaa olla julkkiset loppu, kun käytetään jo vanhoja, vois vaan tulla se taviskausi. :draamaa: Itse odotan eniten vanhoista Karoa ja Nikoa ja uusista BB-Jassua ja Tommi Mannista! :surrur:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Murr haluan taviskauden sillä haluan itse kilpailemaan :aivanmaassa:

Mut näin castingin perusteella vaikuttaa aika mielenkiintoiselta :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Miks Markus, Virpi ja Helmeri on otettu uusiks mukaan :roll:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Niko <3 Kiva myös, että Joalin saa uuden mahdollisuuden. Toki myös Helmeri putosi aivan liian aikaisin, joten toivottavasti pääsee nyt pidemmälle. Myös Viivi on mahtavaa nähdä mukana, kuuntelin hänen ja Selviytyjät-Nooran podcastia aktiivisesti aikanaan.

Tulokkaista paras on BB-Jasmiina, toivottavasti kuullaan lisää kuolemattomia lausahduksia. Tommikin on kiva nähdä mukana!
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nyt on kyllä hyvä casting takaisin otettujen kilpailijoiden osalta! :surrur: Vähän tosin pelottaa, että ykkössuosikkini Joalin joutuu heti Karoliinan ja Nikon toimesta ulos, koska pelasi nämä viimeksi ulos. Hope not. Virpi myös ihana persoona ja iso sankarihahmo kaudellaan. Kiva nähdä uudestaan. Joalinin puolesta kuitenkin liputan.
Happy kirjoitti: 14 Huhti 2022, 21:58 Murr haluan taviskauden sillä haluan itse kilpailemaan :aivanmaassa:
Siis mehän menemme sitten seuraavalle taviskaudelle ja olemme Parvati/Russell-tyyppinen duo ja kontrolloimme koko kautta. :surrur:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Joalin tai Niko voittoon! :tapu: Oispa Joalin ollut ensimmäinen naisvoittaja. :lohduton:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Joalin on kyllä Suomen Selviytyjien Parvati <3 Wallu sit taas Russell ja ihanaa että Virpi kaudeltaan myös mukana :heh: Karo, Niko ja Viivi myös kovii pelaajii :peukku: Jassu ehdottomast paras uusista :ihana:

Tokassa jaksossa aika huikeeta pelaamista Suomen Selviytyjien tasolla ja tiesin jonkun hyvän putoovan :lohduton:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja Happy »

Joalinin putoaminen aikaisessa vaiheessa lannisti katseluintoo, mut ihan hyvin kausi lähtenyt silti käyntiin :peukku:
Viivistä diggasin tällä kertaa paljon enemmän: pelas nyt selkeesti rohkeemmin kuin aiemmalla kaudellaan: kyl tota kieroilua olis kattonut pidemmäänkin :lohduton:

Jassu & Tommi suosikkeja, jälkimmäisen selviytyjätfaneus on aina lämmittäny mieltä : kiva et pääs viimeinkin mukaan. :ihana:

1 Jassu
Joalin
2 Tommi
Wilma
--suosikkiraja
3 Wallu
4 Niko
5 Essi
6 Pok
7 Karoliina
Heidi
Markus
8 Julia
9 Sami
10 Virpi
--inhokkiraja
11 Leo
12 Helmeri
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Selviytyjät Suomi

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Nähtii kyl putkee aika kovat blindsidet Karolle ja Helmerille :tapu: Hyvä Virpi :ihana: Ens viikon jakson päätös kyllä pettymys vaikka saatiin jopa 2-2...

Ens viikolla ruutuu muute tulee Australian Selviytyjien All Stars kausi ja kannattaa kattoo kun mukana huikeet David ja Shonee :uujee:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Vastaa Viestiin