Urheilukommentit

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12835
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ja lisäksi, kannattaako tänä vuonna valita vuoden urheilijaa lainkaan?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Yleisurheilu.fi kirjoitti:Rauman Urheilijoiden Julia Valtanen sivalsi ennätyksensä ja naisten keihäänheiton kauden kotimaisen kärkituloksen 57,84 Jyväskylässä käydyissä kilpailuissa.

Valtasen tulos on sekä 19-vuotiaiden kotimaan kaikkien aikojen tilaston että 19-vuotiaiden kuluvan vuoden maailmantilaston kakkostulos.
Lupaavalta nuorelta keihäänheittäjältä noin kolmen metrin ennätysparannus! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Krista Tervo heitti uudeksi naisten moukarin SE-lukemaksi 71,93! :shock: Aikaisempi ennätys parani lähes kaksi metriä. :peukku:

https://www.yleisurheilu.fi/uutinen/kri ... si-metria/
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Oho, wow! :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

^^ Oli jo aikakin Suomen naisten paiskata yli 70 metriä! :peukku: Wlodarchykkiä tuolla ei vielä todellakaan hätyytellä, mutta se että tosi pitkään samoilla metriluvuilla "tallonut" moukaritar-kaarti vihdoin otti merkittävän askeleen eteenpäin ilahduttaa suuresti. <3

Kesän ensimmäinen televisioitu yleisurkka -kisa Lahdesta tarjosi monia hyviä & lupaavia tuloksia Suomen huipuilta. Olen usein sangen pessimistinen ihminen, mutta ainakin seuraavista, tai viimeistään sitä seuraavista, EM-kisoista odotan jo yleisurheilijoilta mitaleita.
Viime kesän nuorten kisoissa Ruotsissa pisti silmään sekä lupaavana urheilijana että hehkeänä nuorikkona keihäänheittäjätär Julia Valtanen. Hän on jo ikäluokkansa maailmanhuippuja ja olen varma, että tulee rikkomaan 60 metrin rajan jo parin vuoden sisään. Toivo/taan(n), että muutaman vuoden päästä hän nakkelee jo 65-67 m-kaaria, jolloin kilpailisi arvokisamitaleista. En ole oikein varma, että onko se, että hän on myös korkean tason pesäpalloilija hyvä asia tuon - mielestäni tärkeämmän- keihäsnaisen uran suhteen!??
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jälleen paukkui Suomen ennätys uusiksi nyt miesten pituushypyssä!! :shock:. Kristian Pulli täräytti ensimmäisellä hypyllään sallittuihin olosuhteisiin 827. Tämä se vasta tuli ihan puskista verrattuna Krista Tervon Suomen ennätykseen viime lauantaina! Jestas tätä yleisurheilukauden aloitusta & harmittaa niin paljon, että ei ole EM-kisoja! :lohduton:. Kuinkahan monta Suomen ennätystä vielä paukkuu tänä kesänä!

https://yle.fi/urheilu/3-11397942
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Yleisurheilussa suomalaisten kova kesä saa jatkoa, sillä Aaron Kangas paransi ennätystään taas kerran nyt lukemiin 79,05!! :shock: :tuuletus:. Miehen ennätys parantunut tänä kesänä lähes viisi metriä! Tällä tuloksella mies meni maailmantilaston toiseksi & kaikkien aikojen suomalaisten listalla kolmanneksi! 80 metriä enää 95 sentin päässä!!

Salla Sipponen lähestyy 60 metriä kiekonheitossa, kun tänään syntyi uusi ennätys 59,52!

Ensi viikolla onkin kovat kisat luvassa, sillä ensin on tiistaina Turussa Paavo Nurmi Gamesit & loppuviikosta samassa kaupungissa Kalevan kisat!

Ruotsiottelusta ei ole täyttä varmuutta, että järjestetäänkö se vai ei! Syyskuun ekana viikonloppuna se urheiltaisiin.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jaah, telkku ei sitten näytä Kalevan Kisoja suorana. No, ehkä hyvä, sillä olisi paljon muutakin tekemistä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Johannes Vetter on heittänyt keihästä 97,76 metriä! :eeek:

https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000006626521.html
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:kups: :kups: :kups:

Vapise, Železný!! :eeek:
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12835
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^^ Tässä vaiheessa uskon vielä, että Železný saa kuitenkin ME:nsä pitää.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi johtaa jalkapallon hallitsevaa maailmanmestaria Ranskaa vastaan 2-0 ekan erän jälkeen. :kups: Eikä Suomella ole edes Pukkia vielä kentällä. Millähän joukkueella Ranska on liikkeellä? (En tiedä olisiko tälle kommentille parempaa ketjua, kun en ole perillä kaikista futissarjoista mitä pelaillaan)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ :eeek:

voitto tuli :kups:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Loistava peli Suomelta! Harmi, että tunnelmaa latisti vain yleisön täydellinen puuttuminen. Kesti aikansa että totuin kuuntelemaan vaan sitä kentältä kuuluvaa pelaajien ja huoltojoukkojen huutelua...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hehee, helmarit voitti Skotlannin EM-karsintaottelussa 1-0. Kaikki oli jo tuudittautuneet tasapeliin, selostajia myöten. Maali tuli viimeisellä minuutilla ja teki koko pelistä näkemisen arvoisen. Maalin tehnyt suomalaispelaaja tais pelata vielä kaiken huipuksi numerolla 13.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja jiiii »

^ oli muuten hauskin ja samaan aikaan ehkä upein maali ikinä :tuuletus:
:kaunis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No niin en tietenkään katsonut ottelua. Maalista sentään on klippejä. Minusta se näytti paitsiolta. Piti ihan plarata sääntökirjaa ja oppia, että pelaaja tosiaan ei voi olla paitsioasemassa omalla kenttäpuoliskollaan, joten eipä ollutkaan.

BBC pitää maalia onnenkantamoisena. Pöh. Skotlannin moka mikä moka. Tuudittautuivat jo vähintään tasapeliin ja/tai keskittyivät jahtaamaan voittomaalia viime hetken painostuksellaan, jolloin jäi omassa hyökkäyspäässä vahtimatta irtioton mahdollisuutta kyttäävä vastustajan hyökkääjä. Maalivahti viimeisteli, kun ei saanut palloa pysymään näpeissään. Kyllä suomalaisille voisi krediittiä antaa ainakin siitä tarpeeksi kauas eteen suuntautuneesta syötöstä, joka irtoamisen mahdollisti. Hyvin hyödynnetty tilanne, ei jääty ihmettelemään :joojoo:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Joonas Kukkonen sijoittui ensimmäisissä EM-kisoissaan telinevoimistelun renkailla seitsemänneksi. :peukku:

https://yle.fi/urheilu/3-11695255
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tänään alkaa alppihiihdon MM-kisat naisten super-g:llä. :surrur: Cortina d'Ampezzossa on ollut ongelmia lumisateen kanssa, joten sekä alppiyhdistetty (vai millä nimellä tätä muinaisjäännöstä nykyään pitää kutsuakaan :raaps: ) että miesten super-g on jouduttu siirtämään. Naisten super-g kuitenkin pääsee todennäköisesti vauhtiin klo 14 eteenpäin. Toivottavasti 🇨🇿 Ester Ledecká voittaa. <3
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Ei sitten. :roll: :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Joo eipä päästy laskemaan Cortinassa! Toivottavasti nyt loppuviikosta päästään muuten ei sitten hyvältä näytä kisojen suhteen! :joojoo:

Alppihiihtoa on itse tullut seurailtua jo vuosia! Kalle Palanderin & Tanja Poutiaisen lopettamisen jälkeen suomalaiset eivät juurikaan ole pärjänneet! Tulisipa sieltä nuorista nyt joku, joka väläyttäisi oikein kunnolla! Rosa Pohjolaisen suoritukset Levillä oli erittäin hyviä, mutta kausi päättyi hänen osaltaan loukkaantumiseen, joita on suomalaisilla ollut viime vuosina ihan liikaa :lohduton:

Ai niin nuorten MM-kisoissa Niilo Moilanen täräytti aikamoisen yllätyksen voittamalla 20-vuotiaiden maailmanmestaruuden sprinttihiihdossa!! :uujee: :tuuletus:. Kisat pidetään Vuokatissa & Lahdessa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vuokatti <3
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Cortina d'Ampezzon miesten super-g oli ehkä paras vauhtilajikilpailu, jonka olen koskaan nähnyt. :surrur: :kups: Kannattaa ehdottomasti katsoa! Oli hauskaa, kun selostajat vaan huutavat hulluna kaikelle ja ihmettelevät, miten tämmöinen kisa voi edes olla olemassa. Ainakin oli vaikea arvokisarinne. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5575
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Oon nyt katsonut kolme ekaa laskijaa, ja ratamerkkaaja varmaan vaan rallattelee trololoota. :mitvit:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tegu- kirjoitti: 12 Helmi 2021, 22:16 ^ Oon nyt katsonut kolme ekaa laskijaa, ja ratamerkkaaja varmaan vaan rallattelee trololoota. :mitvit:
Ihan käsittämätön tuo alku. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7170
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Syöksylasku on ehkä jännin alppihiihdon lajeista, koska siinä voi tapahtua kaikenlaista! Tänäänkin se nähtiin Cortinan MM-kisoissa, kun nähtiin pari erittäin vaarallista tilannetta. Itävaltaan meni maailmanmestaruus, kun Vincent Kriechmayer oli 0,01 sekunnin erolla parempi kuin Saksan Andreas Sander! Oma suosikkini Sveitsin Beat Feuz oli hienosti kolmas :tapu:. Kriechmayerille mestaruus oli jo toinen näissä kisoissa, kun voitti myös Super-G:n. Italialaisilla ei toistaiseksi kotikisat ole menneet kauhean hyvin! Ennen kisoja kokivat kovan iskun suuren mitalitoivon Sofia Goggian loukkaantuessa pahoin.

Naisten syöksyssä oli sveitsiläisten juhlat! Corinne Suter otti kisojen toisen mitalinsa nyt kullan ennen Saksan suuryllättäjää Kira Weidlea & maannaistaan Lara Gut-Behramia, joka aiemmin viikolla voitti vihdoin uransa ensimmäisen maailmanmestaruuden Super-G:ssä <3 :ihana:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30494
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mielenkiintoista urheilusäätä. Suomi emännöi Portugalia juuri alkaneessa naisten jalkapallon EM-karsintaottelussa (Yle TV2) rapsakassa 7 asteen pakkasessa. UEFA:n pakkasraja on −15 ℃.

Miesten MM-karsinnat pelataan maaliskuusta marraskuuhun. Karsintalohkojen arvonnassa rajoitettiin "kylmien" maiden määrää lohkossa, vaikka −15 ℃ on hyvin epätodennäköinen lämpötila minkään maajoukkueen kotistadionilla suunniteltuina ottelupäivinä. Miesjalkapalloilijoiden kylmänsietokyky on ilmeisesti huonompi kuin naisten.

No, toki Helmarien kotiottelu Portugalia vastaan piti alkuperäisen aikataulun mukaan pelata viime huhtikuussa. Korona sotki suunnitelmat.

Kylmästä lämpimään. Oberstdorfissa alkaa ensi viikolla hiihdon MM-kisat. Hurjia päivälämpötiloja luvassa. BBC:n ennusteessa keskiviikon korkein lämpötila on peräti +18 ℃. :shock:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Helmarit tekivät sen taas, voittomaali viimeisestä hyökkäyksestä!
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jee :huiskut:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olin jo valmistautunut kommentoimaan, että maalivahti piti Portugalia pystyssä, mutta ihan se ei riittänyt.

Jaaha, taas meni melkein kaksi tuntia jalkapallon parissa, vaikka muutama minuutti olisi riittänyt. Ehkä jatkossa aloitan ottelujen katsomisen vasta myöhemmässä vaiheessa :heh:
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin