Urheilukommentit

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kovat on tasoerot. Jos oikein muistan, niin naisten salibandyn MM-kisoissa Tshekkien maalisuhde oli kolmen alkueräottelun jälkeen 0-41. :tajutkaa:

Edit: se olikin Saksa, eikä Tshekki, mistähän tuokin sekaannus tuli...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rallin MM-sarjan televisiointi siirtyy maksulliselle C Morelle. :jupinaa:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ruotsi voitti jälleen kerran naisten salibandyn maailmanmestaruuden! Suomi kaatui jatkoajalla 4-3.

On kyllä jäätävät tasoerot niin miesten että naisten kisoissa, että olympialajiksi on edelleen pitkä matka!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Oli kyllä intensiivinen ja jännä tuo naisten finaali, jotta sinänsä finaalin arvoisen päätöksen saivat.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa tuomarifarssi toi EHT:n finaaliottelu Venäjän ja Suomen välillä Moskovassa. Venäjälle hyväksyttiin lopulta aluksi hylätty maali kolmannessa erässä pitkällisen videotarkastelun jälkeen, mutta peli sai kuitenkin onnellisen lopun kun Suomi voitti jatkoajalla 2-3.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ylen tekstitv:stä:
Yle näyttää NHL:ää jo tällä kaudella

Yle on hankkinut jääkiekkoliiga NHL:n
esitysoikeudet kauden 2022 23 loppuun.

Ylen ja NENT Groupin sopimuksen myötä
Yle näyttää tällä ja ensi kaudella 25
valitsemaansa ottelua sekä kaikki
Stanley Cup -finaaliottelut suorina
lähetyksinä TV2:ssa ja Yle Areenassa.

Ylen ja NENT Groupin sopimus sisältää
myös laajennetut uutisoikeudet NHL:ään
kauden 2023 24 loppuun asti.

Tämän ansiosta suomalaisten
huippuhetket ovat nähtävissä
tuoreeltaan Ylen verkkosivuilla,
Yle-sovelluksessa ja Yle Areenassa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Juuri nyt on pyörimässä ensimmäinen lähetys Yle 2:lla. Yllättävämpöö havaintoo on se, että pelikenttä ei ole niin kirjava sponsoreiden mainoksista kuin Suomen sm-liigassa ja pelaajien peliasut eivät ole samanlaista tilkkutäkkiä. Ilmeisesti pohjois-amerikkalaiset seurojen omistajat ovat sen verran äveriäämpiä etteivät tarvitse sponsoreita. Mainoskatkot pelissä sen sijaan tuntuvat olevan pitempiä kuin mitä sm-liigassa ja mm-kisoissa on totuttu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Salpausselän kisoissa ruotsalaisille naissprinttereille kolmoisvoitto. :hak: :synkka: Svedujen jyräys on vain jatkunut viime vuosina, vaikka Stina Nilsson vaihtoikin ampumahiihtoon. Tämä tuo totisesti lisää suolaa suomalaisten haavoihin esim. Jasmi Joensuun kaatumisen jälkeen.

Viimeksi naisten sprintin maailmancup-voitto on mennyt länsinaapurin ollessa mukana Ruotsin ulkopuolelle kaksi vuotta sitten Trondheimissa 22.2.2020, jolloin Maiken Caspersen Falla kepitti Jonna Sundlingin. Ruotsi (kuten Suomi ja Norjakin) jättivät viime kaudella koronan takia väliin kaksi maailmancup-viikonloppua, Davosissa voittajana oli Rosie Brennan ja Dresdenissä Nadine Fähndrich.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Kv-lentopalloliitto ei aio siirtää syksyllä Venäjällä järjestettäviä MM-kisoja muualle, koska klassisesti urheilua ja politiikkaa ei tule sekoittaa.

Käsittämättömän hyvinhän urheilumaailmassa ollaankin tähän mennessä tilanteeseen reagoitu, kun todella monet Venäjällä järjestettävät tapahtumat on siirretty pois - jopa Formulat. Aina kuitenkin löytyy näitä, joiden mielestä on ok viedä kisat sotaa käyvään maahan ja tukea heitä siten osaltaan.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eiköhän noikin kisat siirretä kunhan alkaa osallistujamaiden joukkokato...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Inhoan jaettuja voittoja. :jupinaa: Niistä pitäisi pyrkiä eroon urheilussakin, kuten Euroviisuissa tehtiin vuoden 1969 jälkeen. Ryoyu Kobayashi ja Halvor Egner Granerud ylsivät juuri Salpausselän mäkikisassa sellaiseen. Kaipaisin tie-breakeria, jossa paremmat (joukkuemäessä parhaat) yksittäisen hypyn tuomat pisteet ratkaisevat voittajan, tai sitten kahden parhaan välillä olisi uusintahyppy. Alppihiihdossa uusintalasku, kelkkailussa uusintarun. Nähtävästi maailmancupissa molemmat voittajat saavat 100 pistettä eikä 80 pistettä jaeta lainkaan. Jos säännöissä olisi pisteiden jakaminen, niin kummallekin voittajalle olisi 90 pinnaa, eikä silloinkaan jouduttaisi käyttämään desimaaleja.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

KOK suosittelee venäläisten ja valkovenäläisten urheilijoiden sulkemista kansainvälisestä urheilutoiminnasta. Saapa nähdä, mitkä kaikki lajiliitot toimivat tämän mukaan, ja millä aikataululla.

Sen sijaan Venäjä on saamassa vapaalipun jalkapallon MM-kisoihin, koska jatkokarsintavastustajat eivät suostu sitä vastaan pelaamaan, eikä FIFA suostu Venäjää sulkemaan pois turnauksesta.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Venäjä lienee ensimmäinen maa historiassa joka voittaa maailmanmestaruuden pelaamatta peliäkään...

Sääli, että futiksen MM-kisat menee tällaiseksi farssiksi, niitä pidetään kuitenkin sen verran harvoin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No niin, tultiinhan sielläkin järkiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tässä vielä UEFAn virallinen lausunto, jossa mainitaan myös FIFA.

https://www.uefa.com/insideuefa/mediase ... m-all-com/
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Kääntyipä kelkka sielläkin nopeasti, mutta piti kuitenkin kokeilla, josko jalkapallossa olisi saanut "pidettyä urheilun ja politiikan erillään". Ylen jutussa kerrottiin myös, että UEFA keskeyttää yhteistyön Gazpromin kanssa. Toisaalta moisen sulkemispäätöksen jälkeen yhteistyö olisi varmaan loppunut pian muutoinkin.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Venäjä (ja Valko-Venäjä) on ulkona myös kevään lätkän MM-kisoista ja EHT-turnauksesta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

DenEurovise kirjoitti: 26 Helmi 2022, 16:49 Kv-lentopalloliitto ei aio siirtää syksyllä Venäjällä järjestettäviä MM-kisoja muualle, koska klassisesti urheilua ja politiikkaa ei tule sekoittaa.
Maikkarin tekstitv:n mukaan lentiskin on nyt lähtenyt Venäjältä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Kylläpä pitää kaikkien kokeilla omalla tavallaan venäläisten ulossulkemisen välttelyä. Lopputulos taitaa kuitenkin aina olla sama, koska jäsenliitot eivät halua venäläisiä ja valkovenäläisiä mukaan.

FIS kieltäytyi ensin sulkemasta venäläisiä pois. Siihen vastasivat Norjan hiihtoliitto, joka sanoi, etteivät venäläiset ole tervetulleita Norjan kisoihin, ja sponsori Coop, joka väritti kisanumeroliivit sinikeltaisiksi pakottaen venäläiset hiihtämään Ukrainan lipun väreissä, mikäli nämä viivalle saapuisivat. Lopulta venäläiset vetäytyivät ja FIS sulki venäläiset ja valkovenäläiset kisoista.

Ampumahiihdossa taas IBU linjasi, että venäläiset ja valkovenäläiset saavat kilpailla neutraalin lipun alla ja neutraaleissa kisa-asuissa yksilömatkoilla. Venäläiset kuitenkin suivaantuivat ja lähtivät kisoista väittäen IBU:n päätöstä laittomaksi. Ilmeisesti valkovenäläisiäkään ei enää kisoissa nähdä. Ukrainalaiset ampumahiihtäjät taas ovat rintamalla, joten hekään eivät ole tällä kaudella enää mukana. Ainakin maailmanmestari Pidrutšni ja olympiavoittaja Džyma mainittiin Ylen jutussa jääneen puolustamaan maataan.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Höh, harmi, ettei venäläisiä mäkihyppääjiä ilmeisesti nähdä loppukauden kisoissa. Olisin halunnut nähdä heidät etenkin lentomäissä, koska heidän tekniikkansa on hyvin lentomäkiystävällinen. :lohduton:

Noh, parempi varmaan näin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vatuloinnin jälkeen Venäjä ja Valko-Venäjä on suljettu kokonaan paralympialaisista.

FIA:ssa oltiin selkärankaisempia ja irtisanoivat kokonaan F1-sopimuksen Venäjän kanssa ja kisoja ei järjestetä Venäjällä niin kauan kuin Putin on vallassa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ensimmäinen kerta, jolloin olen kuullut jonkun tahon sanovan suoraan, että Venäjän kanssa ollaan tekemisissä sitten vasta Putinin jälkeisellä ajalla.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ En olekaan varma, oliko se FIA joka sanoi sopimuksen irti, kopsasin uutisen ulkomuistista tekstitv:stä. Joku taho kuitenkin F1:ssä.

Asiasta kolmanteen: Therese Johaug lopettaa uransa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Krista Tervo heitti Portugalissa naisten moukarissa uuden Suomen ennätyksen, joka on 74,40. :peukku: Aiempi SE oli Silja Kososen viime vuonna heittämä 73,43.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pete kirjoitti: 19 Maalis 2022, 18:40 Krista Tervo heitti Portugalissa naisten moukarissa uuden Suomen ennätyksen, joka on 74,40. :peukku: Aiempi SE oli Silja Kososen viime vuonna heittämä 73,43.
Oho, vau! :uujee: :tuuletus: Nuo kaksi urheilijaa kyllä tsemppaavat toisiaan mahtavasti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

No kappas, olin jo ajatellut että Krista on ehkä jäämässä vähän Siljan varjoon mutta eipä sitten tosiaankaan. Hyvä niin.

Koskettava oli äsken nähdä palkintojenjako Serbiasta kun Ukrainan nainen voitti korkeushypyn. Yleensä minusta palkintojenjaot on aika tylsiä mutta nyt oli ihan toista tunnelmaa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Vau Krista! Tässähän odottelee EM-kisoja vesi kielellä :joojoo:. Kyllä tuollaisella tuloksella luulisi pistesijan olevan mahdollinen!

Belgradissa tänään syntyi uusi maailmanennätys kolmiloikassa! Yulimar Rojas täysin ylivoimainen & 15,74 on jäätävä tulos! Meneeköhän kesällä 16 metriä rikki? Erittäin mahdollista & nainen on kyllä ylivoimainen ennakkosuosikki Eugenen kolmiloikkakisaan. Kristiina Mäkelä oli yhdeksäs tuloksella 14,14. Kristiinalta odottaisi tasonnostoa, mutta katsotaan onko naisesta siihen. Senni Salminen joutui jättämään kisat väliin nilkkavamman takia

100 metrin puolustava olympiavoittaja Marcell Jacobs voitti 60 metrillä jättäen kovat amerikkalaiset taakseen! Saa nähdä miten Eugenessa käy heinäkuussa
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ensi kesänä on yleisurheilun MM-kisat heinäkuussa ja EM-kisat elokuussa. Mitä mieltä olette, avaisimmeko niille yhteisen ketjun? Siihen voisi sitten laittaa koko kauden yleisurheiluviestit. :miettii:

Meidän piti töissä jo ilmoittaa kesälomatoiveet, ja laitoin lomaa molempien kisojen kohdalle. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Urheilukommentit

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kyllä minulle ainakin sopii, että molemmille sama ketju :joojoo:

Mulla heinäkuu lomaa, joten silloin saa katsella rauhassa MM-kisoja, jotka tuleekin myöhäisillassa tai yöllä, kun kisat siis USA:ssa ensimmäistä kertaa ikinä! Elokuussa on toisten, mutta eiköhän EM-kisoja tule silti aktiivisesti katsottua. Münchenissä nähtäneen Suomelta iso joukkue & toivotaan, että moni urheilija pysyy terveenä koko kauden
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Vastaa Viestiin