Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

mihin h..vettiin se mjun suht pitkä viestini nyt katosi ...: !?!???? :draamaa: :shock: :jupinaa: :niinpa: :surrur:


ss..tana...

ku ... siteerasin tv-muistoja 70 luvulta, tuolta faceboo... naamakirjasta siis ...


pitääkö sitä ny vielä uuvestaan ... panna samat ....

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viime viikolla alkoi Prisman alla kuusiosainen dokkari nimeltä Älykkäät eläimet.

Samana päivänä alkoi myös peräti kahdeksanosainen dokkarisarja Muhammad Alista. Nyrkkeilystä en ole kiinnostunut, mutta katsoin ekan jakson siltä varalta, että ohjaaja Ken Burns on löytänyt jonkun mielenkiintoisen näkökulman aiheeseen. Samainen tyyppi muistaakseni teki aikaisemmin kymmenosaisen sarjan Vietnamin sodasta ja se oli ihan mielenkiintoinen. Taidan jatkaa tämänkin katsomista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Dexter: New Blood, blu-rayltä katsonut nyt neljä ensimmäistä jaksoa. Odotukset eivät olleet korkealla kun odotin, että kyseessä on vain hittisarjalla rahastaminen. Tähän asti vaikuttanut kuitenkin vallan mielenkiintoiselta ja Dexterin maailma vetää edelleen mukaansa, vaikka tässä ei olekaan alkuperäissarjan näyttelijäkaartia (Michael C. Hallia ja Jennifer Carpenteria lukuunottamatta, luonnollisesti) ja nyt on enemmän teinejä mukana.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hetkonen..., tämä ketju on näinkin wanha eikä tämän enempä ole viestejä. Mistä se kertoo ... !? Warsinaisesta... kaksinaismoralismista. Esim. kun haastatellaan ihan ketä waan, julkisuudenkin henkilöä niin kukaan tai kenenkään en ole nähnyt wastaawan että harrastan myös tv:n katselua ... oisko se ny muka niin iso häpeä... !? Onhan esim. Sohvaperunatkin warsin suosittu ohjelma, waikken ole sitä itse juurikaan koska... siinä katsojat intoutuvat näyttelemään ehkä liikaakin...
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Heinä 2022, 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taitaa striimauspalvelut olla vieneet katsojat ja jäljelle on jääneet vain minunlaiset vanhat dinosaurukset, jotka harrastavat lineaarisen television katselemista. Striimauspalveluiden vaikutus on kyllä nähtävissä perinteisenkin telkkarin puolella, kun jotkut kanavat eivät tunnu esittävän enää muuta kuin tuntien, ellei jopa koko päivän mittaisia yhden ja saman ohjelman maratooneja. Kuka niitä jaksaa katsoa.

Noin ylipäänsä on helpompaa listata ne ohjelmat joita tulee katsottua, kuin listailla mitä ei ainakaan katso. Nyt on lisäksi kesätauko, eikä telkkarissa ole mitään muuta kiinnostavaa kuin uutiset ja ajankohtaisohjelmat. Pari dokkarisarjaa lisänä.

Seuraamistani sarjoista tauolla ovat Billions ja Handmaid's tale. Better Call Saul saa päätöksensä joskus marraskuussa kun viimeinen kausi julkaistaan blu-rayllä. Sit oli se The Walking Dead, mutta se siirrettiin Disney+ striimaukseen, joten kesken jäi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

niin noi striimaus... justjoo... ihtekään en osaa enkä jaksa katsoa Yle Areenasta oikein enää mitään... no tietysti hywin pitkästä aikaa katsoin sitä warsin suosittua Kahden joen välillä -britti sarjaa jossa on se miespoliisi samansukupuolisen kumppaninsa kanssa... mielenkiintoinen jo siinäkin vuoksi. Se onkin ihmeen kauan ollut katsottavissa areenasta.

Ja tuo Tv1:n aamupäivän Life - elämässä eksyneet, josta tuli tänään jo 5. jakso niin tuntuu warsin mielenkiintoiselta. Mikä lienee senkin historia... ?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ai niin, tuli tuossa parisen viikkoa sitten katsottua kolme ensimmäistä kautta Fargosta dvd:llä, yhteensä 30 jaksoa. Sarjasta on tehty jo ainakin neljäskin kausi, mutta jostain syystä sitä ei ole enää julkaistu levyillä. Ei se ole saanut kriitikoiltakaan samanlaisia kehuja kuin nämä kolme ensimmäistä kautta. Pidin itse kyllä jokaisesta kolmesta, mutta ne menivät paremmuusjärjestyksessä 1-2-3.

Billionsista alkoi juuri äskettäin kuudes kausi MTV3:lla. Ikävää että Damian Lewis tais jäädä sarjasta pois.

Masked Singer Suomi alkaa ens viikonloppuna, kuten myös BB, mutta saa nähdä miten tota uudistettua BB:tä jaksaa seurata. Ainakin se veisi paljon aikaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Postin pitäis tuoda alkuviikosta Better Call Saulin viimeinen kausi blu-rayllä. Jee, pääsee vihdoin katsomaan tuota joulun pyhinä. On sitä odotettukin.

Edit: Tulikin jo tänään, nyt pitäis sit malttaa odottaa pyhiä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja pmama »

Areenassa näkyy vielä tammikuun loppuun ohjelma Rakkaudesta musiikkiin Tbilisi. Se kertoo 80 v. vanhasta Tbilisin konservatoriosta, jonne on lähetetty musikaalisia lapsia sisäoppilaitokseen. Opettajat kamppailevat vanhojen tilojen, raha- ja soitinpulan takia. Opettajien palkat ovat kuulemma 200-300 euroa kuussa, joillakin vielä vähemmän.
Lahjakkaat nuoret valuvat taitoineen ulkomaille, mutta hallinnolla ei ole varaa pelastaa kunniakasta oppilaitosta. Opettajat vanhenevat ja odottavat uutta rakennusta, rehtori totesi ihanasti, että viimeisenä kuolee -toivo.

Jos olet itse kamppaillut soittoläksyjen kanssa, suosittelen ohjelmaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Katsoisin, jos sarja vaan jatkuisi: The Handmaid's Tale. Yle Teema esitti kolme ensimmäistä kautta, mutta nyt ei ole kuulunut mitään vissiin pariin vuoteen. Jenkeissä sarja oli tauolla pari vuotta koronan takia ja nyt tämä parin vuoden tauko on kai Suomessakin kärsitty. Ei vaan jatkoa näy eikä kuulu. Onko tämä yksi sarja lisää Suomen tv:ssä keskenjääneisiin sarjoihin (Hannibal, Fargo, The Walking Dead).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Handmaid's talen eka kausi oli huippu. Toisen jätin alkuunsa kesken, liian väkivaltainen yms.

Vanhasta tottumuksesta aloin katsoa Selviytyjät Suomea. Niin nähty. Samat, tylsät julkkikset, kaksi edelliskauden farmiltakin. Tähän on menty: taviksia ei haluta mihinkään sarjaan, brändätään vaan oman kanavan toimittajia jne. Nytkin Selviytyjissä on mukana kolme toimittajaa.

Ja mitä tuotanto on ajatellut jakaessaan joukkueet miehiin ja naisiin? Kaikki immuniteettikisat on ollut voimaa ja pituutta vaativia.

Vai onko ajatus ollut se, että pyritään estämään Selviytyjistä, BB:stä ja Farmista tuttu kaava, jossa joukon alfauros vie voiton.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ohjelmia palaa tauolta, tällä hetkellä seurannassa Babylon Berlinin neljäs kausi (on jo puolivälissä, 12-jaksoisesta kaudesta), sekä Elämäni Biisi. Viikonloppuna alkaa Masked Singer Suomi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Handmaid's Talen jatkosta Ylen kanavilla vastaili Ylen botti seuraavasti: "Sarjan ensilähetysoikeus on maksukanavalla (HBO Nordic) ja he ovat ostaneet sarjaan sellaiset oikeudet, ettei Yle saa enää ostettua riittävän kattavia esitysoikeuksia. Näin ollen me emme valitettavasti hanki sarjan jatkokausia ohjelmistoomme." Perrrr... menikö blu-ray-boksin hankinnaksi sitten kun sarja on kokonaisuudessaan loppunut. EDIT: Eipä taida bluray-boksinkaan hankinta onnistua. Sarjan julkaisu lakkautettu kolmen kauden jälkeen blurayllä ja tarjolle on annettu pelkkää DVD:tä. Toki vielä voisi elätellä toiveita, että julkaisisivat complete series-boksin sitten kun sarja on ohi, mutta tämä lienee pelkkää toiveajattelua.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Babylon Berlin ei imaissut minua. Lopetin sen katsomisen alkumetreille. Mutta minua ilahdutti se, että teeman (vaikkakin huonon) esitti ilmeisesti Timna Brauer, yhden kaikkien aikojen taideviisun tulkitsija.

Ylipäätänsä olen huono sarjojen seuraaja.

Ja ajattelen kuin Noora Fagerström: ajantuhlausta.

Monia Areena-sarjojakin olen yrittänyt alkaa seurata, mutta kun ovat joko laimeita tai teennäisiä. Pohjolan Tähtikin oli huono.

Nyt aloitin Keskusteluja ystävien kanssa, koska HS: pakinoitsija yltyi ylistämään sitä. Vaikea palahan tämä on lähtökohtaisesti. Saley Rooneyn Tavallisia ihmisiä oli kirjana pakko lopettaa alkuunsa: teennäisyyden huipentuma! Se kohtaus, missä kirjan poika kuvali tuntemuksiaan seksistä, oli paksuinta paskaa ikinä. Sarjalle annoin kanssa mahdollisuuden, mutta ei... Olen nyt katsonut Keskusteluja viisi jaksoa, illan päätteeksi, mutta juuri tulin ajatelleeksi, että eipä olisi väliä, vaikken näkisi sarjaa loppuun.

Nyt kun olen kaikki haukkunut, sanonpa yhden hyvän: Areenaan palannut, kotimainen Koukussa.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

UsvaAuer kirjoitti: 04 Syys 2023, 14:56
Ja mitä Selviytyjien tuotanto on ajatellut jakaessaan joukkueet miehiin ja naisiin? Kaikki immuniteettikisat on ollut voimaa ja pituutta vaativia.

Vai onko ajatus ollut se, että pyritään estämään Selviytyjistä, BB:stä ja Farmista tuttu kaava, jossa joukon alfauros vie voiton.
Tätähän minun piti tulla kommentoimaan.

YLEPuheelta tuli Sari Valto, keskusteltiin syömishäiriö istä. Tuli mieleen Selviytyjät ja ihana Nina Kuhta, joka luovutti jo ensimmäisessä jaksossa. Niin nähtyä: BB-Yassuhan luovutti kanssa.

Sadistinen ohjelma: houkutellaan sairaalloisen lihavia naisia fyysisesti rankkaan koitokseen luovuttamaan.

Tykkään realitystä, koska se peilaa niin hyvin yhteiskuntaa ja vallitsevia asenteita rivien välistä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Huomenna alkaa American Horror Storyn uusin, 11. kausi. Kiinnostaa nyt erityisesti kun se on vissiin lainaus/kunnianosoitus/viittaus William Friedkinin :rip: Cruising-elokuvaan (1980).
Kausi 11, 1/10. Hudson-joesta löydetään päätön ruumis, joka on jo kolmas brutaalisti surmattu homoseksuaalinen mies. Sekä poliisitutkija Patrick Read että The Native -lehden toimittaja Gino Barelli alkavat epäillä, että surmien takana on yksi sama tekijä. Kuviota hankaloittaa se, että Read ja Barelli asuvat yhdessä eivätkä saisi keskustella asiasta keskenään. Samaan aikaan New Yorkin Fire Islandilla ihmetellään uutta virusta, joka leviää vaarallisen nopeasti valkohäntäpeurojen keskuudessa. Yhdysvaltalaisen kauhuantologiasarjan 11. kaudella etsitään homomiehiä vaanivaa sarjamurhaajaa 1980-luvun New Yorkissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Ylen uutta tuotantoa on kolme osainen dokumenttisarja Tämä on totuuteni:

https://areena.yle.fi/1-66056890

Aivan järkyttävää katseltavaa.

Korona-aika rikkoi myös omia piirejäni ja siksi tämän katsominen oli vaikeaa. Kaikenlaisia hulluja sitä riittääkin. Ennen vanhaan hullut sentään jäivät oman kylänsä hulluiksi, mutta nyt internet antaa äänitorven kaikille, jotka vain haluavat huutaa. Ja moni haluaa.

Neljästä huutajasta hirvein oli tämä raumalainen lääkäri. Koko dokkarisarjan paras kohtaus oli se, kun raumalainen koputteli vaneriseinään ja huhuili kämppistään. Kämppis oli ruuvannut oviaukon omalta puoleltaan vanerilevyllä pitääkseen raumalaisen poissa silmistään.

Piaa symppasin kaikesta huolimatta. Korona-aika oli epäreilu monelle yrittäjälle. Iholla-sarjassa Pia pyöritti Viiskulmassa pientä kampaamoa. Tässä sarjassa Pia oli juuri avannut valtavan jooga- ja kauneusstudion juuri pandemian alla. Konkurssihan siitä seurasi. Ihmetyttää vähän se, että koronatukiahan jaettiin varsin avokätisesti. Mm. miljoonaeläkettä nostava entinen NHL-kiekkoilija nosti täysiä tukia, unohtamatta kaiken maailman konsulttifirmoja. Jaettiinko tukia oikeudenmukaisesti?

Pia on sama Pia, joka oli Iholla-sarjan ensimmäisessä ja ainoassa hyvässä tuotantokaudessa mukana. En voi sanoa tuntevani häntä, mutta ollaan hieman oltu tekemisissä, ehkä siksikin sympatiat ovat hänen puolellaan. Pia oli myös ainoa joka pystyi jollain tasolla itsereflektioon.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Olen seurannut kahta YLEn kärkisarjaa.

Suomi on queer ei aivan yllä odotuksiini. Eihän tästä ole montaakaan vuotta kun YLE teki sarjan Homo-Suomi. Homo-Suomi oli osa suurempaa kokonaisuutta, jossa erilaisia yhteiskunnallisia ilmiöitä perattiin historian näkökulmasta. Muistaakseni oli ainakin sarjan seksin historiasta ja politiikan historiasta.

Suomi on queer on pidempi versio Homo-Suomesta. Samanlainen lähestymistapa, samat tarinat ja samat haastateltavat (plus uusia). Sarja on liian pitkä ja jaksoissa on liikaa päällekkäisyyttä. Kaksi jaksoa vielä katsomatta, saa nähdä jaksaako.

Dance brothers ei sekään ole ihan täysosuma, mutta monella tapaa virkistävä, uudenlainen. Herättää monenlaisia ajatuksia, heijastumia omaan nuoruuteen. Sarjan henkilöt ovat kaikki todella hyvännäköisiä, cooleja ja erikoisia, erityislaatuisia. Olisipa itsekin, se oli suurin toiveeni saman ikäisenä. Erona omaan nuoruuteeni on nykyajan monikulttuurisuus. Olisi ollut kivaa, jos 90-luvullakin olisi ollut samalla tapaa monenlaisista taustoista ihmisiä.

Itse sarja on epätasainen. Hyvää on visuaalinen kieli. Käsikirjoituksessa on joitain outouksia ja mielestäni epäloogisuuksia. Katsomatta on vielä puolet sarjasta, lopullista tuomiota ei vielä voi antaa. Paitsi sen, että ei tämä Skamin tasolle millään nouse. Mutta se olikin aivan omaa luokkaansa.

EDIT: Tuli mieleen: Miksi sarjassa ei ole yhtään LGBT-hahmoa? Onhan sarjaan tungettu saamelainenkin. Ja kun sarja kuitenkin kuvaa tanssin maailmaa, tuntuu oudolta, että...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Billionsin viimeinen kausi alkoi MTV3:lla juuri äsken. Ei taida vetää oikein katsojia tuo sarja enää kun ensiesitysaika oli puolen yön jälkeen ja mainoskatkotkin olivat vain n. reilu puoli minuuttisia, ei ole mainospaikatkaan menneet oikein kaupaksi. Kiitos kuitenkin maikkarille, että esittävät sarjan loppuun, viime aikoina ollut turhan yleistä, että sarjoja on jäänyt kesken (Hannibal, Fargo, The Walking Dead, Handmaid's tale... Fargon kaudet tosin olivat itsenäisiä, joten sen lopetus ei kirpaissut samalla tavalla kuin noiden muiden). Sarjahan ei ole enää oikein samassa iskussa kuin ekoina kausina, toinen pääosanesittäjistä lähti sarjasta kesken pois (palasi tosin nyt viimeiselle kaudelle) ja muutenkin sarja on joutunut "parantelun" uhriksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

SUURI SEIKKAILU Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Happy »

Suuri Seikkailu

Suuren seikkailun katsominen kuului osaksi lapsuutta ja tais se olla myös ihka ensimmäinen reality mulle.
Joten pitihän nyt tälle uudelle lämmitetylle versiolle antaa tilaisuus:
Ennakkoon kilpailijoista ainoastaan ihana Kirsi Salo ja Nina Mikkonen vaikuttivat mielenkiintoisilta, jälkimmäinen putoskin heti ekana ja täytyy sanoa että jopa ansaitusti sillä tuli fiilis ettei halua edes olla tuolla.


Nyt kun kaksi jaksoa katottu niin herranjumala että on heikko casting, todella tympeitä, ärsyttäviä ja kasa väsyneitä/tekopirteitä keski-ikäisiä valittu tuonne, ihan puistattaa miten sanoma on onnistunut saamaan kasaan noin mitäänsanomattoman kattauksen.
Ainoastaan Kirsi Salo, Sanna Pikkarainen, Daniel Ahola & Hanna Tikander tuntuvat tuovan ohjelmaan edes jotain.

Juontajavalinta sentään oli hyvä, iki-ihanaa Janna Pelkosta katsoo ja kuuntelee aina mielellään.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toiseen maailmansotaan sijoittuvasta Das Bootista on menossa parhaillaan kolmas sesonki Yle 1:llä, eilen esitettiin kauden jakso 6/10. Sarja on parantanut juoksuaan sitä mukaan kun on edennyt. Eka kausi oli vielä vähän liian nykyajan standardien mukaisesti tehty, mutta kun pakollisesta lesboilusta päästiin ja tarina laajeni kakkoskaudella mm. New Yorkiin, meininki parani huomattavasti. Tämä kolmas kausi vaikuttaa toistaiseksi parhaalta. Sarjallahan ei ole mitään muuta tekemistä 80-lukulaisen Das Boot-elokuvan/tv-sarjan kanssa kuin Klaus Doldingerin teemamusiikki. Tässä uudessa sarjassa on paljon muutakin kuin sukellusveneitä, hiukan tulee mieleen BBC:n tuottama Maailma Liekeissä sarja, jota Yle on esittänyt kans. Paitsi että tämä ei hyppele paikasta toiseen yhtä levottomasti, Maailma Liekeissä on pilattu sillä ja ilmeisesti liian pienellä budjetilla suhteessa aiheeseen. Yle esittää nyt myös neljännen kauden kolmannen jatkoksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1591
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Maailma liekeissä -sarjan suurin ongelma ei minusta niinkään ole hyppeleminen paikasta toiseen, vaan se, että (ilmeisesti koronan takia) ensimmäisen ja toisen kauden kuvausvälistä tuli pitkä, ja toiselle kaudelle ei siksi saatu samoja näyttelijöitä mukaan. Siten osan ensimmäisellä kaudella olleiden hahmojen tarinat katkeavat selittämättömästi seinään ja uusia hahmoja on pitänyt keksiä tilalle. Ensimmäisen kauden idea siitä, miten eri hahmojen aluksi irralliset tarinat alkavat sarjan edetessä kietoutua yhteen, meni pilalle tästä syystä. Varmaan sen vuoksi myös hyppeleminen eri paikkoihin ja eri hahmojen tarinoihin tuntuu oudolta. Hahmot eivät enää toisella kaudella liity niin hyvin toisiinsa.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, tosiaan Maailma liekeissä-sarjan ykkös- ja kakkoskauden välinen esitystauko oli kovin pitkä. Olin jo unohtanut mitä siinä ekassa kaudessa tapahtui ja itseasiassa ehdin unohtaa jo koko sarjan olemassaolonkin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: SUURI SEIKKAILU Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Happy kirjoitti: 25 Maalis 2024, 00:55 Suuri Seikkailu

Suuren seikkailun katsominen kuului osaksi lapsuutta ja tais se olla myös ihka ensimmäinen reality mulle.
Joten pitihän nyt tälle uudelle lämmitetylle versiolle antaa tilaisuus:
Ennakkoon kilpailijoista ainoastaan ihana Kirsi Salo ja Nina Mikkonen vaikuttivat mielenkiintoisilta, jälkimmäinen putoskin heti ekana ja täytyy sanoa että jopa ansaitusti sillä tuli fiilis ettei halua edes olla tuolla.


Nyt kun kaksi jaksoa katottu niin herranjumala että on heikko casting, todella tympeitä, ärsyttäviä ja kasa väsyneitä/tekopirteitä keski-ikäisiä valittu tuonne, ihan puistattaa miten sanoma on onnistunut saamaan kasaan noin mitäänsanomattoman kattauksen.
Ainoastaan Kirsi Salo, Sanna Pikkarainen, Daniel Ahola & Hanna Tikander tuntuvat tuovan ohjelmaan edes jotain.

Juontajavalinta sentään oli hyvä, iki-ihanaa Janna Pelkosta katsoo ja kuuntelee aina mielellään.
Mitä kirjoitit keltaisella!??

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: SUURI SEIKKAILU Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

romualdo kirjoitti: 18 Huhti 2024, 14:52
Happy kirjoitti: 25 Maalis 2024, 00:55 Suuri Seikkailu

Suuren seikkailun katsominen kuului osaksi lapsuutta ja tais se olla myös ihka ensimmäinen reality mulle.
Joten pitihän nyt tälle uudelle lämmitetylle versiolle antaa tilaisuus:
Ennakkoon kilpailijoista ainoastaan ihana Kirsi Salo ja Nina Mikkonen vaikuttivat mielenkiintoisilta, jälkimmäinen putoskin heti ekana ja täytyy sanoa että jopa ansaitusti sillä tuli fiilis ettei halua edes olla tuolla.


Nyt kun kaksi jaksoa katottu niin herranjumala että on heikko casting, todella tympeitä, ärsyttäviä ja kasa väsyneitä/tekopirteitä keski-ikäisiä valittu tuonne, ihan puistattaa miten sanoma on onnistunut saamaan kasaan noin mitäänsanomattoman kattauksen.
Ainoastaan Kirsi Salo, Sanna Pikkarainen, Daniel Ahola & Hanna Tikander tuntuvat tuovan ohjelmaan edes jotain.

Juontajavalinta sentään oli hyvä, iki-ihanaa Janna Pelkosta katsoo ja kuuntelee aina mielellään.
Mitä kirjoitit keltaisella!??
[/quote: näin nyt sen ...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: SUURI SEIKKAILU Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

romualdo kirjoitti: 18 Huhti 2024, 14:52
Happy kirjoitti: 25 Maalis 2024, 00:55 Suuri Seikkailu

Suuren seikkailun katsominen kuului osaksi lapsuutta ja tais se olla myös ihka ensimmäinen reality mulle.
Joten pitihän nyt tälle uudelle lämmitetylle versiolle antaa tilaisuus:
Ennakkoon kilpailijoista ainoastaan ihana Kirsi Salo ja Nina Mikkonen vaikuttivat mielenkiintoisilta, jälkimmäinen putoskin heti ekana ja täytyy sanoa että jopa ansaitusti sillä tuli fiilis ettei halua edes olla tuolla.


Nyt kun kaksi jaksoa katottu niin herranjumala että on heikko casting, todella tympeitä, ärsyttäviä ja kasa väsyneitä/tekopirteitä keski-ikäisiä valittu tuonne, ihan puistattaa miten sanoma on onnistunut saamaan kasaan noin mitäänsanomattoman kattauksen.
Ainoastaan Kirsi Salo, Sanna Pikkarainen, Daniel Ahola & Hanna Tikander tuntuvat tuovan ohjelmaan edes jotain.

Juontajavalinta sentään oli hyvä, iki-ihanaa Janna Pelkosta katsoo ja kuuntelee aina mielellään.
Mitä kirjoitit keltaisella!??
Spoilereita. Keltaisen tekstin saa lukukelpoiseksi kun vetää hiirellä tekstin yli jolloin sen taustan väri muuttuu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Itse telkkaria ei tule katsottua juuri laisinkaan, sillä en pidä mainoksista ja maksan mieluummin suoratoistopalveluista, joista löydän paljon kiinnostavampaa katsottavaa. Porukoilla kyläillessä telkkaria tulee katsottua lähinnä ajanvietteeksi.

Tällä hetkellä sarjoista katson salkkarit aina ennakkoon MTV katsomosta. Lisäksi katson espanjalaista draamasarjaa Yle areenasta, nimeltään La Promesa. Siinä riittääkin katsottavaa, kun yli sata jaksoa yhdellä tuotantokaudella ja yksi jakso on noin tunnin mittainen. :heh: Yleisesti ottaen pidän espanjalaisista sarjoista, huumori ja kieli puree minuun.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mainoksiin puree tallentava digiboksi, jolla voi hyppiä mainosten yli. Minäkään en jaksa nykyisin katsoa "livenä" mainoskanavia juuri mainosten vuoksi. Jos tulee katsottua, niin mainoskatkon aikana tulee helposti siirryttyä tietokoneen ääreen ja sen jälkeen usein jäänkin sinne, enkä palaa telkkarin ääreen. Suoratoistopalvelut eivät nekään ole käsittääkseni mainoksista vapaita, tietty jos maksaa riittävästi, niin sit kai.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin