Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä
Lukittu

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:suomi: SUOMI :suomi:

Edustuskappale: Aina mun pitää
Esittäjä: Pertti Kurikan Nimipäivät
Säveltäjä: Pertti Kurikan Nimipäivät
Sanoittaja: Pertti Kurikan Nimipäivät



"En saa edes juoda alkoholia"
(instagram-vihje)

https://www.facebook.com/pages/Pertti-K ... 0498684603
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tätä on odotettu! :uujee: Odotan innolla Pertti Kurikan Nimipäivien biisiä :tuuletus:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sony Musicilta ihan fiksu veto lanseerata bändi näin yhteistyön alkuvaiheessa näkyvästi. Tai no, ainakin näennäisen näkyvästi, kun eiväthän katsojaluvut ole kovin mairittelevia olleet...

http://www.sonymusic.fi/2014/12/19/pert ... hteistyon/
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Mulla ei ole mitään yhtyeen jäseniä vastaan, mutta ihan oikeasti - eipä olisi uskonut täysimittaisen biisin olevan mitenkään liikaa pyydettyä. :eiei: Säveltäkään kuulematta uskallan jo antaa vaivaisen yhden tähden, koska eihän näin lyhyttä biisiä voi edes kappaleeksi kutsua. Sori vaan!

Ellei tästä sitten saada viisuihin jotain extended mixiä... :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Biisinhän kerkiäisi esittää kolmessa minuutissa kaksi kertaa peräkkäin, sekin olisi jotain uutta. :heh:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Miten ihmeessä tämmönen on päässyt jatkoon? Kappale lienee hirveä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Happy »

Onneks tän biisin kesto on näin lyhyt, koska veikkaan että jotain huonoa sieltä on kuitenkin tulossa, niin onneksi ei tarvitse kuunella pitkään <3

Ihmettelen suuresti miten on päässyt jatkoon, mut syitähän voi olla monia..
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Nää on varmaan otettu mukaan vain sen takia että kilpailu sais jotain mediahuomiota.En voi vaan uskoa, että näitten lähettämä Demo on kuunneltu ja valittu satojen biisien joukosta 18 parhaan joukkoon.

...Tai voihan tää biisi olla hyväkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Uuh. Rummutus alkoi jo. :niinpa: Voice-kanavan aamulähetyksen juontajat hehkuttivat, miten tämän yhtyeen valinta olisi oiva kannanotto tasavertaisuuden puolesta ja miten bändi jopa voittaisi viisut, koska Conchitakin voitti. Conchitan biisi ei muistaakseni ollut punkia mutta mitä pienistä.

Ilmeisesti tästä yhtyeestä ei poliittisen korrektiuden nimissä saa olla kuin tiettyä mieltä. Inhoan tällaista asetelmaa. Vieroksun myös tasavertaisuuskäsitystä, jossa tasavertaisuutta on vasta se, kun kulloinkin tapetilla olevan vähemmistön edustaja tulee valituksi. Minusta tasavertaisuutta on se, että kaikki lähtevät samalta viivalta ja tulevat arvioiduiksi samoin kriteerein.

Biisejä Voicen juontajat eivät olleet kuulleet. Ihan pelkän nimilistan perusteella julistivat ainoan oikean voittajan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Jos kaikkien pitäisi olla samalla viivalla, niin yllättävän paljon tämä bändi tuntuu saavan vastustusta täällä kuppilassakin. En siis viittaa Timoteuksen kommenttiin, vaan muihin lukuisiin "ääh, ei tällaista" -kirjoituksiin. Vaikka biisejä ei ole vielä edes kuultu!

En kyllä itse lähde kiistämään sitä, etteikö tässä bändissä olisi tiettyä tasa-arvopointtiakin. Täytyy muistaa, että euroviisuihin osallistuu lukuisia Itä-Euroopan maita, jossa vammaisuus ei ole läheskään niin ok kuin Suomessa. Osa repi pelihousunsa jo Conchitastakin, joten varmasti PKN saisi kaikenlaista huomiota myös.

En toki olisi bändiä tältä istumalta laittamassa viisuihin, vaan biisi on kuultava ensin. Mutta jos se on hyvä, niin ei tässä mun mielestä ole "mikä tahansa punk-bändi". Biisin pituus on kyllä mielenkiintoinen. Olenkin aina miettinyt, miksi kaikki kisailee sillä tasan 3-minuuttisella biisillä.

n1kke
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Tammi 2015, 06:56

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja n1kke »

Mielenkiinnolla odotan biisiä, toivottavasti se on edes OK...

Ärsyttää kun kaikki tavikset tuntuu jo hehkuttavan tätä vaikka biisejä ei ole edes kuultu.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Timoteus kirjoitti:Ilmeisesti tästä yhtyeestä ei poliittisen korrektiuden nimissä saa olla kuin tiettyä mieltä. Inhoan tällaista asetelmaa. Vieroksun myös tasavertaisuuskäsitystä, jossa tasavertaisuutta on vasta se, kun kulloinkin tapetilla olevan vähemmistön edustaja tulee valituksi. Minusta tasavertaisuutta on se, että kaikki lähtevät samalta viivalta ja tulevat arvioiduiksi samoin kriteerein.

"Tämä on niin herkkä asia kuin kehitysvammaiset. Tästä ei ihmiset - rehellisesti sanottuna - USKALLA avata suutaan"
Tasa-arvoa joko on tai sitä ei ole. Joko luokitellaan ihmiset eri tavoin poikkeaviksi ja ärsyynnytään kaikesta siitä mikä poikkeaa normista tai sitten otetaan kaikki mukaan, samalta viivalta kuten sanoit - aliarvioimatta myöskään niitä motiiveja joihin suosio perustuu.

PKN:n suosio ei perustu pelkkään kehariuteen, kehitysvammaisten bändejä on ollut aiemminkin. Se perustuu siihen, että PKN on onnistunut luomaan artistiuden, joka toimii sillä kokonaisuudella johon se perustuu. PKN on punk. Se on rujo, tekee mitä tykkää, laulaa vastaansanomattomalla rehellisyydellä ja voimalla omasta elämästään ja sillä on samalla suurempi sanoma. Se on kapinallinen ja arvaamaton aikana jolloin rockin sanotaan kuolleen eli kesyyyntyneen myötäsukaiseksi sylipuudeliksi.

Ei vai siis kehitysvammaisia omiin viisukisoihin?
Viimeksi muokannut ta1ja, 08 Tammi 2015, 07:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

n1kke kirjoitti:Ärsyttää kun kaikki tavikset tuntuu jo hehkuttavan tätä vaikka biisejä ei ole edes kuultu.
Ensin vingutaan, kun tavikset eivät kiinnostu euroviisukarsinnoista ja sitten kun kiinnostuvat, niin sekään ei kelpaa. :heh:

Täytyy muistaa, että nimenomaan tavikset äänestivät Lordin Suomen euroviisuedustajaksi. Viisufanien piirissähän he herättivät voimakastakin vastustusta. Eivät tavikset ole aina väärässä. Kansainvälisissäkin kisoissa suurin osa äänestäjistä lienee ns. taviksia eivätkä hardcoreviisufaneja.

Jos PKN:n biisi on huono, niin ei se silloin näitä karsintoja voita.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Wadde kirjoitti:Jos kaikkien pitäisi olla samalla viivalla, niin yllättävän paljon tämä bändi tuntuu saavan vastustusta täällä kuppilassakin.
Eiköhän vastustus perustu musiikkityyliin ja aiempaan tuotantoon eikä mihinkään "ei ikinä kehareita" -asenteeseen. Olisin paljon yllättyneempi, jos näinkin rosoinen punk iskisi yhtäkkiä viisufanien makuhermoon. Tuskin kukaan on täysin genreneutraali ja sellaista on mahdoton edellyttää.

Jotta tasa-arvokannanotolla pääsisi viisuissa mihinkään, edes semistä läpi, biisin ja esityksen pitää olla oikeasti hyvä. Pelkällä konseptilla ja taustastoorilla ääniä ei heru, jos vaikutelma on, että kehitysvammaiset mölyävät jotakin satunnaista, eikö Suomi enää säälittävämpää pisteidenkalasteluyritystä keksinyt. Syntyvän vaikutelman pitää olla "vau, kehitysvammaisetkin osaavat tehdä hienoa ja koskettavaa musiikkia". Silloin taustatarina voi tuoda lisäkannatusta.

Koska Euroopan puhelinäänestäjät ja asiantuntijaraadit eivät ole genreneutraaleja, PKN:llä on iso vuori kiivettävänä, jotta vaikutelma olisi jälkimmäistä sorttia. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei viisua laskelmoiden pidä valita. Siis PKN:ää ei pidä valita viisuvoiton toivossa eikä jättää valitsematta karsiutumisen pelossa. Se kilpailija valittakoon, joka on eniten meidän suomalaisten mieleen.
ta1ja kirjoitti:Ei vai siis kehitysvammaisia omiin viisukisoihin?
En ole ihan varma, puhuitko kokonaan viestini ohi vai todistitko loppulauseellasi juuri sen, mitä sanoinkin, eli vain yksi mielipide on sallittu.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Terasbekoni kirjoitti:Mulla ei ole mitään yhtyeen jäseniä vastaan, mutta ihan oikeasti - eipä olisi uskonut täysimittaisen biisin olevan mitenkään liikaa pyydettyä. :eiei: Säveltäkään kuulematta uskallan jo antaa vaivaisen yhden tähden, koska eihän näin lyhyttä biisiä voi edes kappaleeksi kutsua. Sori vaan!
:miettii:
The Offspring - All I Want Pituus 1:57
Misfits The Haunting pituus 1:26
88 Fingers Louie Night Of The Living Dead Pituus 2:01
...
ESC 1966 02 - Denmark - Ulla Pia - Stop, Mens Legen Er Go' Pituus 2:19
jne
:mitvit: :mitvit: :mitvit:
Timoteus kirjoitti:En ole ihan varma, puhuitko kokonaan viestini ohi vai todistitko loppulauseellasi juuri sen, mitä sanoinkin, eli vain yksi mielipide on sallittu.
Ei vaan puhuin siitä, että epätasa-arvoiset ajatukset voidaan pukea poliittisesti korrektiin asuun väittämällä että erilaisten marginaalien suosio johtuu aina siitä, että enemmistöjä sorretaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

ta1ja kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:En ole ihan varma, puhuitko kokonaan viestini ohi vai todistitko loppulauseellasi juuri sen, mitä sanoinkin, eli vain yksi mielipide on sallittu.
Ei vaan puhuin siitä, että epätasa-arvoiset ajatukset voidaan pukea poliittisesti korrektiin asuun väittämällä että erilaisten marginaalien suosio johtuu aina siitä, että enemmistöjä sorretaan.
Niin no, siinä Voicen lähetyksessä, jota kuuntelin ja kommentoin, tasavertaisuuteensa tukehtuvat juontajat nimenomaan olivat valmiita sortamaan kaikkia muita kilpailijoita. Kilpailukappaleita ei ollut tarpeen kuulla, vaikka joukossa on varmasti juontajillekin vieraita ehdokkaita.

Siitä en puhunut mitään, mihin PKN:n suosio "tuolla ulkona" perustuu. Voicen juontajien mukaan yhtyeen pitää voittaa, "koska tasavertaisuus" ja "koska Conchita". Nämä ovat pönttöjä syitä. Jos radiojuontajat olisivat mainostaneet PKN:n mukanaoloa ja suitsuttaneet yhtyeen musiikkia, minulla ei olisi ollut mitään purnattavaa. Mutta kun piti politisoida asia ja luvata päälle melkein varma viisuvoitto.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Timoteus kirjoitti:Niin no, siinä Voicen lähetyksessä, jota kuuntelin ja kommentoin, tasavertaisuuteensa tukehtuvat juontajat nimenomaan olivat valmiita sortamaan kaikkia muita kilpailijoita. Kilpailukappaleita ei ollut tarpeen kuulla, vaikka joukossa on varmasti juontajillekin vieraita ehdokkaita.

Siitä en puhunut mitään, mihin PKN:n suosio "tuolla ulkona" perustuu. Voicen juontajien mukaan yhtyeen pitää voittaa, "koska tasavertaisuus" ja "koska Conchita". Nämä ovat pönttöjä syitä. Jos radiojuontajat olisivat mainostaneet PKN:n mukanaoloa ja suitsuttaneet yhtyeen musiikkia, minulla ei olisi ollut mitään purnattavaa. Mutta kun piti politisoida asia ja luvata päälle melkein varma viisuvoitto.
Ok. Samaa mieltä, konseptilla ei pidä voittaa - mutta ei myöskään vastustaa. Aina löytyy myös joku marcobjurström saarnaamaan että joku ehdokas ei sovi viisuihin koska viisut tai joku allekirjoitukseni teemufiilin mitätöimässä yhden ehdokkaan -tai koko viisujen sen puoleen - suosion vain friikkiyteen.

On myös niin, että aina löytyy valmiiksi suosittuja ehdokkaita joilla on sisällöstä riippumatonata kannatusta ja fanitusta. Tällä palstalla ja ulkomaailmassa. PKN:n suosio ei poikkea valmiin suosikkiartistin suosiosta tai viisufanisuosikin suosiosta tässä mielessä. Lähtökohtasuosio ei kuitenkaan ole käsittääkseni koskaan riittänyt voittoon saakka, vaan biisin ja esityksen on pitänyt olla sillä tavoin hyvä, että se saa laajan kannatuksen taakseen. PKN:n aiemmissa biiseissä on ollut sellaisia jotka ovat riemastuttaneet ja koskettaneet yli tavanomaisen kehitysvammaisbändisuosion. Ei se muutoin olisi saanut suosiotaan. Kun kuulemme biisin kuulemme sen millainen se on, onko siinä samoja aineksia.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

towel+1964-
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja towel+1964- »

Olkoon kuinka epäkorrektia tahansa, mutta missään nimessä en halua tällaista edustajaa viisuihin - ihan sama onko kyse Suomen edustajasta ja siitä että luullaan tämän antavan jotenkin suvaitsevaisen kuvan maastamme, en halua katsoa sekavasti hoilottavaa ja reuhovaa "punk"-ryhmää jonka ainoa meriitti on jäsenten kehitysvammaisuus. Tulkoon mistä maasta tahansa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^Eli et anna edes mahdollisuutta ennakkoasenteidesi perusteella? :roll:

towel+1964-
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja towel+1964- »

^ On kyllä mahdotonta kuvitella että tuolta ryhmältä irtoaisi jotain joka mun mielestä edes muistuttaisi musiikkia. Eli joo, voin olla aivan varma että esitys on järkyttävää scheissea, ihan samalla tavalla kuin voin sanoa biisiä kuulematta että scheissea on, jos esittäjä on esim. AC/DC...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

towel+1964- kirjoitti:Olkoon kuinka epäkorrektia tahansa, mutta missään nimessä en halua tällaista edustajaa viisuihin - ihan sama onko kyse Suomen edustajasta ja siitä että luullaan tämän antavan jotenkin suvaitsevaisen kuvan maastamme, en halua katsoa sekavasti hoilottavaa ja reuhovaa "punk"-ryhmää jonka ainoa meriitti on jäsenten kehitysvammaisuus. Tulkoon mistä maasta tahansa.
Ihan ok ilmoittaa että ei pidä, ja todeta oma ennakkoasenteensa, mutta ei-pitämisen pönkittäminen väitteellä, että pitäjien pitäminen perustuu vain esimerkiksi kehitysvammaisuuteen on ihan vain itseriittoista ja ylimielistä muiden aliarviointia ja oman mielipiteen nostamista henkilökohtaisuuksiin perustuvilla argumenttivirheillä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mikähän AC/DC:n ainoa meriitti mahtaa olla :mitvit: Siis se, mihin moisesta scheissesta muka pitävien "pitäminen" perustuu.

Eli voisiko sen myöntää, että makuja on monia, kaikki eivät tykkää samanlaisesta ja jotkut tykkää punkista, esittäjien mahdollisesta kehitysvammaisuudesta riippumatta. Mahtavatko PKN-fanit fanittaa myös vaikka Hempanpumppua?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jooh, taisin esittää kantani vähän turhan kärjistetysti, mutta oma täysin subjektiivinen näkemykseni on joka tapauksessa se, että jos oikeasti melko harva populaarimusiikin biisi toimii täydellisesti edes viisumitassa, en vaan voi odottaa puolta lyhyemmältä kappaleelta oikein yhtään mitään. Ja kun kuitenkin viisukontekstissa pituudeksi on vakiintunut se kolme minuuttia, tuntuu tällainen lähinnä pelkältä epätoivoiselta erikoisuudentavoittelulta ja vitsiltä, joka ei ainakaan minua naurata.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Mitä kappaleen pituuteen tulee, niin eikö kuitenkin ole parempi, että kappale on sen mittainen jollaiseksi se "luonnostaan" sitä tehtäessä (sävellettäessä/sovitettaessa) asettuu, kuin että viimeinen minuutti täytetään väkisin vaikkapa kertosäkeen jatkuvalla toistolla?
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Kyllä ehdottomasti, mutta silloin pitäisi miettiä, onko koko biisin tekemisessä mitään järkeä ylipäätään, jos ideat eivät kanna edes kahta minuuttia pidemmälle. :joojoo:

Mutta joo, tiedän kyllä, että mielipiteeni on totaalisen väärä, joten en edes yritä sitä kenellekään muulle tyrkyttää. Kiitos hei.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Odotan totta kai biisin ensin, ennen kuin pahemmin alan lyttäämään, mutta en kyllä innostunut tästä juurikaan yhtään. Jo kappaleen pituus aiheuttaa huolta, koska puolentoista minuutin pituinen kappale ei vaan voi toimia nykyajan viisuissa. Lisäksi punk on genrenä varmaan inhokkigenreistäni, varsinkin suomipunk.

En kuitenkaan usko, että PKN olisi mitenkään ennakkosuosikki - varmaan päin vastoin. Sympatiaääniä voi näille herua, mutta en usko, että kansansuosioon yltävät.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Terasbekoni kirjoitti:Kyllä ehdottomasti, mutta silloin pitäisi miettiä, onko koko biisin tekemisessä mitään järkeä ylipäätään, jos ideat eivät kanna edes kahta minuuttia pidemmälle. :joojoo:

Mutta joo, tiedän kyllä, että mielipiteeni on totaalisen väärä, joten en edes yritä sitä kenellekään muulle tyrkyttää. Kiitos hei.
Ei tietenkään mielipitees väärä ole vaan omasi :joojoo: , mutta minustakin kyse on siitä, että valitut keinot palvelavat päämärää: jos tavoitteena on mahdollisimman energinen räjähdys, niin pituus laimentaa sellaista, tai jos halutaan selkeä slogan ampua tehokkaasti niin kiemurat ja kehitelmät vesittävät. Jossain progessa sanotaan asiat ihan eri tavoin ja keinoin, rinnastamisessa ei ole mieltä, eikä pituus tai lyhyys tai kiemuraisuus tai yksinkertaisuus ole minun mielestäni mikään itsetarkoitus tai muutoinkaan ideaköyhyyden tai -rikkauden mittari, kyse on lopputuloksesta. Punk on genrenä sellainen että biisit tapaavat olla lyhyitä ja ytimekkäitä, usein alle 3 minuuttia (löysin esim. tällaisen taulukon). VaikkaYngwie Malmsteen sanoo että More is more niin kyllä se Less is more myös pätee, ja sen more is more ähkyn vastaliikkeeksi punk syntyikin :heh:
Rousku kirjoitti:Mikähän AC/DC:n ainoa meriitti mahtaa olla :mitvit: Siis se, mihin moisesta scheissesta muka pitävien "pitäminen" perustuu.
Tämä oli minunkin mielestäni vähän outo esimerkki, koska omasta mielestäni AC/DC:n ainoa meriitti, se, mihin koko juttu perustuu, on pelkästään musiikki - silkkaa puhdasta musiikkineroutta on AC/DC. Pakko linkittää Jean Ramsayn kerrankin hyvä ja osuva kirjoitus:

http://www.rumba.fi/premium/oodi-acdcll ... skoululle/
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kyllä minulle kelpaisi PKN euroviisuedustajaksi, jos bändillä on hyvä kappale. Kovin lyhyt näyttää tuo kappale olevan, mutta voihan sen vetää kahteen kertaan tarvittaessa. :mitvit: :uujee: Onhan heillä kyllä varsin "vetäviä" esityksiä. Ihan mahdollista saavuttaa kansan suosio. Riittävän erikoinen pläjäys, niin kansa on polvillaan ja koko Eurooppa.
Olisi taas Suomella jotain ennennäkemätöntä tarjottavaa. Mutta katsotaan/kuunnellaan nyt ensin se kipale.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16169
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Mä olen sitä mieltä että jos aikoo tehdä lyhyen biisin, niin tekee sen sitten todella pätkäksi. :heh: Napalm Deathin Scum-levyltä voisi ottaa vähän mallia. :joojoo:

Muuten yllätyin odottavani näiltä paljonkin, varmaan petyn sitten kuitenkin. :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Terasbekoni kirjoitti:Säveltäkään kuulematta uskallan jo antaa vaivaisen yhden tähden, koska eihän näin lyhyttä biisiä voi edes kappaleeksi kutsua. Sori vaan!
Miten tuon sitten ottaa......

Esimerkkinä tässä vaikkapa yhdysvaltalaisen Dead Kennedys-nimisen hardcore-punk-yhtyeen kappale Forward to Death albumilta Fresh Fruit for Rotting Vegetables. Kyseinen albumi on monestikin äänestetty eri äänestyksissä erääksi kaikkien aikojen parhaimmista punkrock-albumeista. :joojoo:

Tämän kappaleen kesto on 1:23



Lukittu