Esikatselut 2016

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Euroviisaat valmistautuvat tänäkin vuonna Eurovision laulukilpailuun jo etukäteen. Yle fem 9.4. alkaen.

Vieraat Kuva

Osa 1/5 Hannah Norrena ja Janne Engblom

Osa 2/5 Lilian Brunell ja Patric Sarin

Osa 3/5 Ami Aspelund ja Paul Uotila

Osa 4/5 Rafaela Truda ja Geir Rönning

Osa 5/5 Marika Krook ja David Lindström

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8150
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti Rakel Liekki ei vedä suomenkielisiä esikatseluita. En jaksais enää sen jäykkää artikulointia ja teennäistä tyhjännauramista... jos näin on, voi olla eka kertaa pitkästä aikaa että tutustun viisuehdokkaisiin vasta varsinaisissa lähetyksissä Tukholmasta, kun en ole muutamaa poikkeusta (Ruotsi, Ukraina...) lukuunottamatta tutustunut niihin ennakolta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

RiseLikeAPhoenix
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Helmi 2016, 15:37

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja RiseLikeAPhoenix »

Jos Mikko silvennoinen on kommentoimassa/moduloimassa suomenkielisissä esikatseluissa, saattaapi jäädä meikäläisen osalta katsomatta.. :niinpa:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42005
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä taidan jättää esikatselut katselematta. Onhan ne biisit netistä kuultavissa, ja hittoako minua kiinnostaa joidenkin kommentaattorien mielipiteet, joita puolestaan en pääse kommentoimaan. Kiinnostavampia nämä kuppilakeskustelut biiseistä ovat.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Onko svt tiedottanut inför-ohjelmistaan :mitvit:

Ohjelmatiedot on näkyvissä 20. huhtikuuta asti eikä näy mitään :sorivaan:

http://www.svt.se/tv-tabla/

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Rousku kirjoitti:Minä taidan jättää esikatselut katselematta. Onhan ne biisit netistä kuultavissa, ja hittoako minua kiinnostaa joidenkin kommentaattorien mielipiteet, joita puolestaan en pääse kommentoimaan. Kiinnostavampia nämä kuppilakeskustelut biiseistä ovat.
Allekirjoitan joka ainoan sanan. :peukku:

Olin ajatellut kuunnella nämä edustuskappaleet ensimmäistä kertaa vasta viralliselta kokoelma-CD:ltä, mutta koska äitini katsoo kuitenkin näitä esikatseluohjelmia, niin pitäisiköhän minunkin sitten kuitenkin tutustua näihin biiseihin jo aikaisemmin..? Kun onhan se vähän kökköä vaihtaa ajatuksia näistä, jollei ole melkein ainuttakaan kuullut! Ainoastaan Suomen, Ruotsin ja Ukrainan tekeleet olen tähän mennessä kuunnellut.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Oma unelma esikatselu kokoonpano: Hanna-Riikka Siitonen, Krista Siegfrids, Redrama, joku tämän vuoden umk kilpailijoista ja juontaja voisi olla joku rauhallinen ja neutraali tyyppi.
<3

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Roope kirjoitti:Onko svt tiedottanut inför-ohjelmistaan :mitvit:

Ohjelmatiedot on näkyvissä 20. huhtikuuta asti eikä näy mitään :sorivaan:

http://www.svt.se/tv-tabla/
26. päivä alkaa :uujee:


Seriestart: Inför Eurovision Song Contest 2016

Del 1 av 4. Programledare Christer Björkman sammankallar årets panel som består av Oscar Zia, Njol Badjie från Panetoz, Helena Paparizou och Wiktoria Johansson. De diskuterar, hissar och dissar årets tävlande bidrag i Eurovision Song Contest.


http://www.svt.se/tv-tabla//2016-04-26/

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Oscar, Helena, Wiktoria :ihana:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Roope kirjoitti:
Roope kirjoitti: 26. päivä alkaa :uujee:
Sopivasti syntymäpäivänäni. :uujee:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Aintsu kirjoitti:Oscar, Helena, Wiktoria :ihana:
:tapu:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11933
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja sziget »

Euroviisaat oli viime vuonna oikein hyvä (edellisvuonna ei), joten annan sille tilaisuuden. Paljon riippuu vieraista ja heidän asenteestaan. Vaihtuvat vieraat ovat hyvä idea, koska silloin yksi tylsimys ei voi pilata koko sarjaa. Ruotsin Införit jätän väliin nyt ja ehkä lopullisesti, ylimielistä räkänaurua on jo kuultu tarpeeksi.

Radio Suomessa oli kai 2014 sokkoesikuuntelu, joka toimi loistavasti. Ideana siis oli, että viisut kuunneltiin ilman ennakkotietoja edes maasta. Sitä toivoisin takaisin. Myös Kaupunkiradion esikuuntelut ovat olleet parhaimmillaan erinomaisia ja ennen kaikkea asiantuntevia.

Pelkkiä julkkisten subjektiivisia mölinöitä ilman viisujen taustoitusta en minäkään tarvitse mihinkään, TV2 on ollut pahimmillaan juuri sitä. Riski vain kasvaa, kun viisuja on 43 ja kiire päästä eteenpäin hirmuinen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Onko esikatselumaratonia tulossa milloin kakkoselta? :miettii:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19795
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Eiköhän se tänäkin vuonna tule viisuviikkoa edeltävänä lauantaina (siis 7.5.), kuten on viime vuosiakin tullut. :joojoo:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

jee euroviisut kirjoitti:^Eiköhän se tänäkin vuonna tule viisuviikkoa edeltävänä lauantaina (siis 7.5.), kuten on viime vuosiakin tullut. :joojoo:
Kiitos tiedosta.

(Ketjun aiheeseen liittymättä: En meinannut huomata aluksi, että jee euroviisut oli vastannut, kun olit vaihtanut profiilikuvaa.)
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Christer Björkman kertoo inför esc:n olevan oma :vauva:

http://www.svt.se/melodifestivalen/de-h ... ntest-2016

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Albin »

Rousku kirjoitti:Minä taidan jättää esikatselut katselematta. Onhan ne biisit netistä kuultavissa, ja hittoako minua kiinnostaa joidenkin kommentaattorien mielipiteet, joita puolestaan en pääse kommentoimaan. Kiinnostavampia nämä kuppilakeskustelut biiseistä ovat.
Minä kyllä katselen kaikki esikatselut mitä mahdollista. Minusta on mukava hakkua tv:n ääressä (melkein) kaikki asiantuntijat tyhmiksi ja idiooteiksi :kups: Samalla voin ihastua omaan mielipiteiseen samastuneeseen raatilaiseen :ihana: Ei kun ihan oikeasti, väärä mielipide voi olla se oikea jos se perustellaan ymmärretävästi :mitvit:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42005
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Albin kirjoitti: Ei kun ihan oikeasti, väärä mielipide voi olla se oikea jos se perustellaan ymmärretävästi :mitvit:
Tästä kyllä samaa mieltä, ja minullekin käy josksu niin, että jonkun muun perusteltu näkemys auttaa jotakin biisiä avautumaan. Vaan niitähän löydän täältä kuppilastakin. Ja ne muutamat esikatselut, joita joskus olen nähnyt, ovat olleet enimmäkseen turhaa räkätystä ja "tää on kyllä aika hirvee" -tyylistä kommenttia, josta en koe musiikkimakuni avartuvan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tuo on kyllä niin totta. Saisivat olla rakentavampia kommentteja. :roll:

Pistäkää YLE:llä nyt esikatseluraatiin esim. Timoteus, Rousku, TomppaJr ja minä (vaikka itse sanonkin), niin saadaan sentään rakentavampaa keskustelua aikaiseksi. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^ Tuon raadin haluaisin kyllä nähdä. :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti: Tästä kyllä samaa mieltä, ja minullekin käy josksu niin, että jonkun muun perusteltu näkemys auttaa jotakin biisiä avautumaan. Vaan niitähän löydän täältä kuppilastakin. Ja ne muutamat esikatselut, joita joskus olen nähnyt, ovat olleet enimmäkseen turhaa räkätystä ja "tää on kyllä aika hirvee" -tyylistä kommenttia, josta en koe musiikkimakuni avartuvan.
Aika osuva kuvaus SVT:n esikatseluista, tai oikeastaan se kommentointi on yleensä vielä tuotakin ala-arvoisempaa... :apuva:

Ja musiikki on kuitenkin sen verran makuasia, että minusta mitkään toisten perustelut eivät siinä asiaa (eli omaa käsitystä ja mielipidettä) paljon muuta... Mutta asiallisesti voi ja pitäisi silti kommentoida noinkin julkisesti, vaikka puhtaasti subjektiivisen mielipiteensä jokainen ilmaiseekin.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2679
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja inomu »

SVT:n esikatseluiden takia minulla on todella negatiivinen kuva ruotsalaisista julkkiksista :niinpa: Kommentit on suurimmaksi osaksi ylimielisiä ja aivan turhaa haukkumista, aivan kuin joidenkin koulukiusaajien kokoontuminen.
Hauskoja hetkiä on ne, kun joku Itä-Euroopan maa lähettää erittäin hyvän kappaleen (ei-ruotsalaisten tekemän) ja raatilaiset yrittää epätoivoisesti perustella, miksi se on huono, kun ei voi myöntää, että esim. Venäjän kappale voi olla oikeasti hyvä.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Leo »

^ Ja mikä maa onkaan eniten saanut ilkuntaa ja röhönauruja SVT:n esikatseluissa?
Portugali.
Minusta siinä on Portugalin poisjäämisen syy Tukholman viisuista. SVT World näkyy myös Portugalissa.....
Törkein esimerkki Portugalin viisun ilkkumisesta tapahtui minusta v. 2008 Vania Fernandesin Senhora do Marin kohdalla. Se oli aidon ilkeää ja pisteitä tuli muistaakseni 1.
Viisuisäntien luulisi toivottavan kaikki osallistujamaat tervetulleiksi maanhansa viisuilemaan ja erimielipiteitä ja kritiikkiä voisi esittää fiksustikin....Nähtäväksi jää minkä maan laulua nyt ilkutaan.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Serduchka kirjoitti: Pistäkää YLE:llä nyt esikatseluraatiin esim. Timoteus, Rousku, TomppaJr ja minä (vaikka itse sanonkin), niin saadaan sentään rakentavampaa keskustelua aikaiseksi. :heh:
Kannatan muuten, mutta antaisin juontajan arvostella kaikki vähänkään haitaria sisältävät kappaleet. :heh:

Itse en ole Inför ESCiä katsonut muutamaan vuoteen, en tosin juontajien vaan formaatin takia. Pohjoismainen raati oli paras, myös ruotsalainen kelpasi, mutta ilman kunnon pisteytystä en jaksa kuunnella julkkisten mielipiteitä (huonolla raativalinnalla en silloinkaan). Ilmeisesti pisteitä satelee tänä vuonna, joten taidanpa katsoa. Euroviisaat paransi todella paljon viime vuoteen jos vertaa vuoden 2014 tapahtumiin, toivottavasti pysyvät kutakuinkin samalla tasolla tai parantavat.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mattan kirjoitti:
Serduchka kirjoitti: Pistäkää YLE:llä nyt esikatseluraatiin esim. Timoteus, Rousku, TomppaJr ja minä (vaikka itse sanonkin), niin saadaan sentään rakentavampaa keskustelua aikaiseksi. :heh:
Kannatan muuten, mutta antaisin juontajan arvostella kaikki vähänkään haitaria sisältävät kappaleet. :heh:
:draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16195
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Ja Hazard olisi kiva nähdä mukana Rouskun vastapainona. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42005
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Niin, olen kyllä huomannut, että meilla kahdella on jokseenkin päinvastaiset musiikkimaut.

Minusta olisi ehkä hauska sellainen esikatselu, jossa jokaisesta kappaleesta pääsevät kertomaan ne, jotka ko. kappaleesta pitävät tai siitä jotakin arvokasta löytävät.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olisi ihan parasta kyllä joskus päästä kommentoimaan esiraatiin. :surrur: Minähän jekutin ihmisiä aprillipilanani Facebookissa, että YLE oli valinnut minut selostamaan Euroviisut, mutta kyllä tämä esikatselumaratonin tai muun kommentoiminen olisi paljon mieluisampi toimi. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Yle tv2 esikatselumaraton 7.5 klo 19.10
http://areena.yle.fi/tv/opas?t=2016-05-07

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Euroviisaiden kaikki jaksot ovat nyt katsottavissa Areenasta, mikäli joku haluaa pistää maratonin pystyyn.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Lukittu