UMK-positiivisuusketju

Euroviisut 2019 Israelissa
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tämä ketju on omistettu positiivishenkiselle keskustelulle UMK-kappaleista ja Suomen edustuskappaleesta. Ainakin jollei tule poistettua. Pahanilmanlinnut keskustelkoot jossakin muualla. (Eli itse poistun nyt :hiips:)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

:uujee: Kiitos :peukku:

(Tosin jos se menee siihen että keskustelen täällä lähinnä itseni kanssa, niin sitten ketju nuupahtanee hyvin pian :mrgreen: )
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Minä leiriydyn tänne myös, eli ei tarvitse yksin höpötellä :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Luin kolmannen biisin taustoista toisesta ketjusta ja tämä vaikuttaa todella lupaavalta ja siltä, joka haluttaisiin viisuihin. Odotan innolla, mitä sieltä tulee! :uujee:
Cry him out

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Kiva, etten ole ainut positiivinen täällä <3 ;)

Kopioin tänne Arvidin viestin yleiskeskusteluketjusta, joka minusta luo positiivisia odotuksia 3. kappaleen suhteen:
Arvid kirjoitti: 17 Helmi 2019, 13:41 En tiedä onko tämä ollut jo täällä mutta...

https://www.radionova.fi/uutiset/musiikki/a-173878

"Kaikki niistä ovat tanssimusiikkia, mutta tämä ensimmäinen on ehkä eniten erilainen verrattuna minun omaan tuotantooni. Seuraavaksi julkaistava biisi on ehkä enemmän tutumman soundin kuuloista kamaa ja se kolmas veisu on Moments-albumini materiaalin kaltainen veisu."

Release me ok, Superman hyvä, kolmas biisi toivottavasti erinomainen :tuuletus:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Ilmoittaudun minäkin tänne. Daruden biisejä on soimattu keskinkertaisiksi, ja ehkä ne onkin, mutta nyt kun olen kuunnellut läpi nuo muilta mailta tulleet viiden tähden keskinkertaisuudet, ei ole mielestäni häpeämisen aihetta meillä tuossa porukassa :ylppis:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Samaa mieltä. Luulen, että jos tän biisin esittäjä olisi joku muu, niin täällä tykättäisiin enemmän. Ihmiset vaan odotti jotain Sandstorm vol. 2 - totta kai silloin pettyy. Jos Superman valittaisiin, niin se menisi puntarini kolmannelle tai neljännelle sijalle.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

YourMother kirjoitti: 18 Helmi 2019, 12:16 Ilmoittaudun minäkin tänne. Daruden biisejä on soimattu keskinkertaisiksi, ja ehkä ne onkin, mutta nyt kun olen kuunnellut läpi nuo muilta mailta tulleet viiden tähden keskinkertaisuudet, ei ole mielestäni häpeämisen aihetta meillä tuossa porukassa :ylppis:
Ihan samaa mieltä minäkin. (Hienoa että täällä voi vapaasti noin sanoa, kun siellä toisessa ketjussa haukuttaisiin apologeetaksi tai pahemmaksi ;))

Tosin en ihan varma mitä tarkoitit tuolla "viiden tähden keskinkertaisuudet", taisi olla sarkasmia? ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minulla on sellainen olo, että tulen tykkäämään Daruden tyrkyistä enemmän mitä enemmistö täällä. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

En ihan kestä :hihi: Kannan korteni kekoon: uskon, että paras biisi on säästetty viimeiseksi! :joojoo:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Alan uskoa erityisesti Supermanin mahdollisuuksiin. Vaikka itse pitäisinkin enemmän Timelessin ja Momentsin kaltaisista biiseistä eivät nyt julkaistut kaksi kandidaattia millään muotoa huonoja ole. Kuunneltuani Supermanin torstaiyönä kolmasti soi se seuraavana aamuna päässä, vaikken heti honannutkaan mikä kappale oli kyseessä. Toivon edelleen Dartsulta & Sebulta kolmanneksi kunnon jytää, missä laulettaisiin vähemmän, uskoisin silti nyt jo kuulluillakin biiseillä finaaliin mentävän, jos livet toimii ja Sebun äänestä kuulaa lavalla sävykkyyttä.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kuppilan optimismi on tarttunut kai minuunkin ja odotan viimeistä biisiä positiivisella ja avoimella mielellä. Jos en postaa tämän jälkeen tähän ketjuun, tiedätte mitä mieltä olin siitä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ESC Addict 98 kirjoitti: 18 Helmi 2019, 13:55 En ihan kestä :hihi: Kannan korteni kekoon: uskon, että paras biisi on säästetty viimeiseksi! :joojoo:
Mitä et kestä, positiivisuuttako? :mrgreen: ;)
hra47 kirjoitti: 18 Helmi 2019, 13:59 Kuppilan optimismi on tarttunut kai minuunkin ja odotan viimeistä biisiä positiivisella ja avoimella mielellä. Jos en postaa tämän jälkeen tähän ketjuun, tiedätte mitä mieltä olin siitä.
Optimismia (UMK:n suhteen) en ole muualla täällä kyllä pahemmin nähnyt kuin tässä ketjussa :heh: Mutta hyvä että edes jossain.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1080
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Hei jee, minäkin olen positiivinen! :hiphei: Kumpikaan ehdokasbiiseistä ei ole saanut minussa mitään vau-efektiä aikaan, mutta ihan kelpo kappaleita ne silti ovat, ja viimeistä odotan suurella mielenkiinnolla ja toivoa täynnä. Eniten fiilistelen tänä vuonna siitä, että meillä on niin symppis edustaja, joka vaikuttaa suhtautuvan Viisuihin positiivisesti. :hali:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Minäkin haluan uskoa, että se vuoren huippu tavoitetaan tämän viikon perjantaina.
Got a fire and a country heart 🔥

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Nevski »

:tuuletus: Uskon että Logomo tullaan myymään loppuun. Saadaan hyvä meno sinne! Finaali jo ensi viikolla. Uu jee.


Kuppilalaiset selkeesti ovat SSRI-lääkkeiden ja massapsykoterapian tarpeessa. Pieni mindfulness-tuokiokaan ei olisi pahitteeksi.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Onko se finaali tosiaan jo ensi viikolla? :shock: Maaliskuu tuntuu vielä olevan niin kaukana, vastahan sitä ollaan helmikuun puolivälissä...

(Ja toivottavasti tuo minillä präntätty teksti ei tarkoittanut meitä tässä ketjussa ;))
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Nevski »

^ Ei ole tarkoitettu tähän ketjuun tuo pieni teksti. Mutta olen kuullut, että kaikille tekisi hyvää käydä psykologin juttusilla tai psykoterapiassa. :joojoo:

Ja sitten takaisin aiheeseen. :)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ No siitä en tiedä, mutta voi olla että olet oikeassa tuossa edellisessä (pikkutekstisessä) lausumassasi, siltä vähän tuntui kun äsken oli pakko käydä yleiskeskustelussa vastaamassa haukkumisiin... :lohduton: Luulisi että sielläkin ihmisiä kiinnostaisi keskustella ihan itse aiheesta, mutta ei kai sitten.

Mutta juu, ei tuota OT:ta nyt enempää ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kanssakeksutelijoiden mielenterveydellä spekulointi ja mielenterveysasioilla tahallisesti henkilökohtaisella tasolla loukkaaminen ei edusta kyllä millään kriteerillä positiivista keskustelua eikä edes yleistä hyvää käytöstä; päin vastoin.

Lisäksi ad hominem - osaston lisäksi on todella ikävää, että mielentervyettä edelleen käytetään yleisenä loukkaamisterminä. Minusta sellainen on tosi surullista :lohduton: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Arvasihan sen toki, että täällä(kään) ei voi sanoa mitään, edes heittona, ilman että joku näistä (itse sen roolin ottaneista) "foorumipoliiseista" tulee siihen kommentoimaan, mikä minusta on todella ikävää :lohduton: (Samoin se, että sitä negatiivisuutta on pakosta tungettava tännekin, ja sen myötä keskustelukin tyrehtyy.) Eihän täällä voi keskustella yhtään mistään jos on joka ikistä sanaa ja sen puolikastakin varottava, että saattaako se mahdollisesti loukata jotakin ihmistä tai ihmisryhmää... Ja aika selvästi tuossa myös sanoin sen olevan OT, joten kukaan ei ole koskaan väittänytkään sen "edustavan positiivista keskustelua". Tosin ei tämän koskaan ollut tarkoituskaan olla ketju, jossa on puhuttava vain pakotetun positiivisesti kaikesta eikä mitään negatiivista saa sanoa mistään, vaan nimenomaan ketju niille jotka suhtautuvat positiivisesti ja optimistisesti Suomen edustuskappaleisiin / ehdokkaisiin ja sen / niiden mahdollisuuksiin viisuissa! (Ketjun nimi voi olla harhaanjohtava, mutta ei ollut minun keksimäni.)
Ja oma kommenttini oli reaktio niihin henkilökohtaisuuksiin meneviin haukkumisiin, joita em. yleisketjussa viljeltiin, mutta voinhan sen poistaa ettei se loukkaa foorumipoliiseja. (Ja mielenterveysongelmia on omassa lähipiirissäni, joten asia koskettaa itseäni syvästi eikä todellakaan ole tapanani käyttää asiaa loukkaamisterminä.)

Mutta toivon että täällä voitaisiin nyt viimein palata aiheeseen! :draamaa:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja murka »

Positiivista on se, että Suomella on ehdokas tämän vuoden Euroviisuihin. Suomalaiset ovat siinä mielessä hassu kansa, että täällä ollaan varmasti maailman (itse)kriittisimpiä vaikka meillä olisi syytä onneen monestakin eri syystä. Euroviisujenhan pitäisi olla osa maapallon rauhanprosessia kun Euroviisut tuovat eri kansojen edustajia yhteen ja vaikkakin edustajat elävät ajan varsinaisella kisapaikalla omassa kuplassaan niin kuitenkin suomalaiset osaavat ilmaista vähintään englanniksi niin hyvin lehdistölle, että tietoa artistien ajatusmaailmasta leviää muihin maihin. Vieras ei tunnu niin vieraalta jos siihen voi tutustua edes median välityksellä.

Joka vuosi osa suomalaisia vaatii, ettei Suomi osallistuisi Euroviisuihin ja rahaa säästyisi. Loppujen lopuksi se rahansäästö olisi minimaalista koska YLEn delegaatio on joka tapauksessa työsuhteessa ja en usko, että päivärahat ovat mitenkään ruhtinaalliset nykyisen talouskuurin aikoina. Ei kannata kadehtia vaan olla tyytyväinen jos delegaation jäsen saa syötyä sellaista ruokaa, josta ei tule kipeäksi ja voi käyttää turvallisia kulkuneuvoja kisapaikkakunnalla. Meistä jokainen, jolla on jonkinlainen vakuutus osallistuu omalla roposellaan matkavakuutuslaskujen maksuun siten että niiden hinnat nousevat jos matkailjoiden matkat ovat turhan tapahtumarikkaita väärällä tavalla.

Eristäytyminen ei ole mitään vaihtoehto Suomella. Mukana pitää olla olla vaikka Suomi jäisi viimeiselle sijalle Euroviisuissa. Eihän siinäkään kukaan loukkaannu fyysisesti ja harvan mentaalipuolikaan kokee loppuiän kestävää kolausta. Toki Suomen maantieteellinen sijainti on hankala ja suomalaisia ei aina ymmärretä. Eristäytymällä ymmärrettäisiin vielä vähemmän. Annetaan siis muille viisumaille edes mahdollisuus nähdä, kuulla ja ymmärtää suomalaisia. Ollaan rohkeita aivan kuten aiemminkin lähettämällä erilaisia viisuja Euroviisuihin!

Suomihan on jo omalla tavallaan joka vuosi voittaja koska Suomi ei saa juurikaan naapuripisteitä. Suomessa poliitikot eivät näe musiikkiteollisuutta teollisuudenhaarana kuten ruotsalaiset ja sen vuoksi suomalaiset säveltäjät eivät lähetä myöskään omia sävellyksiään eri viisumaihin mukaan kisaamaan. Tolkuttoman itsekritiikin vuoksi Suomella on jo vaikeaa saada itselleen edustajaa edes itselleen. Joka tapauksessa Suomi on saanut maistaa voiton mannaa kun kappale, show ja artisti ovat olleet sopusuhtainen kokonaisuus. Missään ei ole sanottu sitä, etteikö suomalaisilla olisi toista mahdollisuutta.

Suomalaisilla ei ole tapana sliipata viimeisen päälle kappaleita ja esityksiä kuten ruotsalaisilla. Herää kysymys siitä, onko se sliippaaminen edes suomalaisten juttu?

Joka tapauksessa suomalaiset eivät ole musikaalisesti lahjattomampia kuin muiden maiden kansat. Elämme idän ja lännen välissä ja meillä on omalaatuinen musiikkimaku. Olen itsekin tutustunut netin kautta ihmiseen, joka fanittaa suomalaista musiikkia ja on jopa opiskellut suomea. Televisiossakin on näytetty näitä extreme-faneja.

Tottakai ikonisen kappaleen luoneeseen Darudeen kohdistetaan nyt enemmän odotuksia kuin Jeesuksen toiseen tulemiseen suomalaisten taholta. Uskon kuitenkin, että sekä Darudella että Sebastianilla on enkokemuksen tuomaa itsevarmuutta kestää viisutaistoa. Porskuttaahan Saara Aaltokin urheasti eteenpäin vaikka suomalaiselta iltapäivälehdistöltä tuli lunta tupaan oikein kunnolla viisufinaalin jälkeen. Nythän Saara Aalto luistelee Isossa-Britanniassa enemmän tai vähemmän itsensä teloneena.

Pitää ajatella positiivisesti siten, että Darudella ja Sebastian Rejmanilla on tunnetusti kuitenkin aikaisempaa yhteistyötä ja kemiat pelaavat ilmeisen hyvin. Heidän pitää välittää se viisuyleisölle. Eihän viime vuonna Italian kaksikonkaan laulu mennyt finaalissa ihan nuotilleen mutta Italia teki pysyvän vaikutuksen kappaleensa viestillä ja sillä, että artistien lavaläsnäolo oli 100% viisufinaalissa.

Nyt peukut pystyyn, että miesten ja mahdollisen "taustatulen" stailaus menisi nappiin eikä sitä tulkittaisi väärin yhdessäkään viisumaassa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja murka »

Nevski kirjoitti: 18 Helmi 2019, 17:50 ^ Ei ole tarkoitettu tähän ketjuun tuo pieni teksti. Mutta olen kuullut, että kaikille tekisi hyvää käydä psykologin juttusilla tai psykoterapiassa. :joojoo:

Ja sitten takaisin aiheeseen. :)
Voisi kyllä psykologin tai psykoterapeutin leuka loksahtaa kun kertoisi ongelmana olevan viisuhulluuden :heh:. Onneksi se ei ole niin vakavaa kuitenkaan, että kannattaisi lähteä ylityöllistettyä ammattikuntaa lähteä kuormittamaan.

Olen tähän ikään mennessä huomannut sen, että viisukuume tulee ja menee. Sen parissa kokee uuden löytämisen iloa ja katkeransuloisia hetkiä. Onhan niitä huomattavasti vaarallisempiakin ongelmia kuin viisuhulluus. Kovimpien oireiden aikana ympäristökin joutuu koetukselle mutta muuten tavallinen viisuhullu on vaaraton tapaus kun oirekuva paljastuu lähinnä siinä, että viisuhullu fiilistelee viisumusiikin parissa.

Olisihan se aikamoista jos perustaisi jonkinlaisen Anonyymien viisuhullujen ryhmän ja Anonyymien viisuhullujen omaisten ryhmiä. Itse asiassa niistä voisi versoa paljon hyvää. Joka tapauksessa tyyneysrukous lienee ainoa apu tässä taudissa.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

murka kirjoitti: 19 Helmi 2019, 13:11 Elämme idän ja lännen välissä
Suomi elää edelleen länsimaana, mitään harmaita alueita tai välimaastoja ei ole eikä tule.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Nevski »

ta1ja kirjoitti: 19 Helmi 2019, 09:37 Kanssakeksutelijoiden mielenterveydellä spekulointi ja mielenterveysasioilla tahallisesti henkilökohtaisella tasolla loukkaaminen ei edusta kyllä millään kriteerillä positiivista keskustelua eikä edes yleistä hyvää käytöstä; päin vastoin.

Lisäksi ad hominem - osaston lisäksi on todella ikävää, että mielentervyettä edelleen käytetään yleisenä loukkaamisterminä. Minusta sellainen on tosi surullista :lohduton: .

En ole missään vaiheessa tarkoittanut loukata mielenterveysasioista puhuessani. Yhäkö tuo teema on näin iso tabu, että jos siitä ryhtyy keskustelemaan, niin soppa on valmis? Tarkoitukseni oli vihjata, että jos joillakin ihmisillä ei ole mitään muuta, kuin negatiivisiä ajatuksia elämässä, niin ehkä tosiaan kannattaisi puhua jollekkin asiasta. :mitvit: Ei se ole noloa, ei se ole väärin eikä sairasta. Ihan normaalia.



murka kirjoitti: 19 Helmi 2019, 13:21
Nevski kirjoitti: 18 Helmi 2019, 17:50 ^ Ei ole tarkoitettu tähän ketjuun tuo pieni teksti. Mutta olen kuullut, että kaikille tekisi hyvää käydä psykologin juttusilla tai psykoterapiassa. :joojoo:

Ja sitten takaisin aiheeseen. :)
Voisi kyllä psykologin tai psykoterapeutin leuka loksahtaa kun kertoisi ongelmana olevan viisuhulluuden :heh:. Onneksi se ei ole niin vakavaa kuitenkaan, että kannattaisi lähteä ylityöllistettyä ammattikuntaa lähteä kuormittamaan.

Olen tähän ikään mennessä huomannut sen, että viisukuume tulee ja menee. Sen parissa kokee uuden löytämisen iloa ja katkeransuloisia hetkiä. Onhan niitä huomattavasti vaarallisempiakin ongelmia kuin viisuhulluus. Kovimpien oireiden aikana ympäristökin joutuu koetukselle mutta muuten tavallinen viisuhullu on vaaraton tapaus kun oirekuva paljastuu lähinnä siinä, että viisuhullu fiilistelee viisumusiikin parissa.

Olisihan se aikamoista jos perustaisi jonkinlaisen Anonyymien viisuhullujen ryhmän ja Anonyymien viisuhullujen omaisten ryhmiä. Itse asiassa niistä voisi versoa paljon hyvää. Joka tapauksessa tyyneysrukous lienee ainoa apu tässä taudissa.
En missään vaiheessa ole puhunut mistää hulluudesta. Ei tarvitse olla hullu, jotta voisi kääntyä psykologin puoleen. :shock:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Uskon ehdottomasti, että paras biisi on sokerina pohjalla :surrur:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti: 19 Helmi 2019, 11:18 ^ Arvasihan sen toki, että täällä(kään) ei voi sanoa mitään, edes heittona, ilman että joku näistä (itse sen roolin ottaneista) "foorumipoliiseista" tulee siihen kommentoimaan, mikä minusta on todella ikävää :lohduton: (Samoin se, että sitä negatiivisuutta on pakosta tungettava tännekin, ja sen myötä keskustelukin tyrehtyy.) Eihän täällä voi keskustella yhtään mistään jos on joka ikistä sanaa ja sen puolikastakin varottava, että saattaako se mahdollisesti loukata jotakin ihmistä tai ihmisryhmää... Ja aika selvästi tuossa myös sanoin sen olevan OT, joten kukaan ei ole koskaan väittänytkään sen "edustavan positiivista keskustelua". Tosin ei tämän koskaan ollut tarkoituskaan olla ketju, jossa on puhuttava vain pakotetun positiivisesti kaikesta eikä mitään negatiivista saa sanoa mistään, vaan nimenomaan ketju niille jotka suhtautuvat positiivisesti ja optimistisesti Suomen edustuskappaleisiin / ehdokkaisiin ja sen / niiden mahdollisuuksiin viisuissa! (Ketjun nimi voi olla harhaanjohtava, mutta ei ollut minun keksimäni.)
Ja oma kommenttini oli reaktio niihin henkilökohtaisuuksiin meneviin haukkumisiin, joita em. yleisketjussa viljeltiin, mutta voinhan sen poistaa ettei se loukkaa foorumipoliiseja. (Ja mielenterveysongelmia on omassa lähipiirissäni, joten asia koskettaa itseäni syvästi eikä todellakaan ole tapanani käyttää asiaa loukkaamisterminä.)

Mutta toivon että täällä voitaisiin nyt viimein palata aiheeseen! :draamaa:
Jos tarkoitus ei ole loukata, niin miksi ihmeessä on pakko loukata. Ja kun ad hominem-loukkaaminen toimii niinkuin se toimii: joku loukaantuu, niin senkin jälkeen pitää jatkaa, siirtämällä loukkaamisensa ihmisten loukkaantumiseen. Mitäs loukkaannuit! Surullista.

Käsittäkseni sitäpaitsi tämä ketju perustettiin juuri siksi, että joku halkusi toimia palstapoliisina paheksumalla muiden mielipiteenilmaisua.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti: 19 Helmi 2019, 19:52 Käsittäkseni sitäpaitsi tämä ketju perustettiin juuri siksi, että joku halkusi toimia palstapoliisina paheksumalla muiden mielipiteenilmaisua.
Minun piti olla kirjoittamatta tänne, mutta nyt on kai pakko:

Tämä ketju perustettiin ts. minä perustin ihan siksi, että ne, jotka haluavat positiivisesti hehkuttaa Suomen tämänvuotista edustajaa ja hänen ehdokasbiisejään voivat niin tehdä joutumatta kohtaamaan muuta mieltä olevien tunnelmaa latistavia nuivia kommentteja.

Itse en tuollaisesta hehkutuksesta mitään saa, kuten en saa hedelmäkarkeista tai ralliautoilun seuraamisesta tai ylävitosten heittelystä, mutta minusta on ihan okei että siitä nauttiville on oma alue, jossa toisenlainen keskustelutyyli ei pilaa iloa. Itse haluan keskustella viisuista analyyttisesti, tuoden esiin myös negatiiviset puolet milloin niitä on, ja jos (eli nähtävästi kun) tämä häiritseee hehkuttajien fiilistelyä niin on varmaan kätevää että ainakin jossakin tietää että sitä ei tapahdu. Eli että voi olla turvassa. Ei tästä ainakaan haittaa luulisi olevan? Ja edelleenhän saa vapaasti käydä myös virallisessa UMK-ketjussa hehkuttamassa, jos uskaltaa siellä sitten kohdata sen etteivät kaikki ole samaa mieltä.

Ja vaikka tarkoitukseni ei ole toimia täällä minään modena niin kysyisin silti, voisko tuon mielenterveyskeskustelun lopettaa. Eli (ja yleisemminkin), jos kohtaat täällä mielestäsi typerän heiton, niin olisiko fiksumpaa vain vaieta se kuoliaaksi? Tai, jos on ihan pakko päästä jatkamaan, jatkaa jossakin muualla? Miettiä joka ikisestä tekstistään ennen lähettämistä, onko se varmasti positiivista, vai painottuuko enemmän esim. oikeassa olemisen halu.
Viimeksi muokannut Rousku, 19 Helmi 2019, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

EDITOITU

"Heitot ovat heittoja" - loukkaantuminen on luokkaantujan vika ja jos loukkaamisesta loukkaantuu niin parasta ottaa yhteyttä mielenterveyspalveluihin.
Viimeksi muokannut ta1ja, 19 Helmi 2019, 21:02. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK-positiivisuusketju

Viesti Kirjoittaja Requel »

Positiivisuusketju oli hyvä idea, mutta no, ei näytä toimivan. :mrgreen:
rosetta kirjoitti: 19 Helmi 2019, 11:18 Eihän täällä voi keskustella yhtään mistään jos on joka ikistä sanaa ja sen puolikastakin varottava, että saattaako se mahdollisesti loukata jotakin ihmistä tai ihmisryhmää...
Amen. Heitot on heittoja. Nevskin viestissä ei ollu mitään väärää ja jos siitä mielensä pahoitti, niin ehkä kannattaa oikeasti ottaa hänen neuvostaan vaari. ;) (tääki heitto, ei tarkotus oikeesti loukata ketään...)
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Lukittu