Levyraati 40: Undo My Sad

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Käyn tämän raadin satsin kimppuun mahdollisimman pian, kunhan TV-raadin tulokset on saatu pois alta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eilen illalla tuli mieleen hauska kappale (oikeammin video on se hauska siinä), jolla osallistumista harkitsin, mutta mietin, että toisaalta olisi liian rankkaa joutua kuuntelemaan 40 piristävää kappaletta. Jäin harkitsemaan asiaa ja kas, se on yön aikana ratkennut! (Eli aika loppui.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Iso raati, johon tullut mukaan poikkeuksellisen paljon itselleni tuttuja kappaleita, sekä melko varmasti pisteille pääseviä että supernollan ansaitsevia. Pienet pätkät kuuntelin kaikista, kokonaan vain tuon huikean kaksi sekuntia kestävän teoksen, joka tullee pitämään lyhyysennätyksen ikuisesti (ellei ole tapahtunut virhettä videon suhteen :heh: )
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ojoj, näiden kuuntelusta voi tulla hieman raskasta. :sekava: Vähän harmittaa jo oma biisivalinta, koska tyrkyllä olisi ollut yksi toinenkin, joka olisi erottunut joukosta kuin tuli jäätiköltä :fire:, mutta päätin itsekin ryhtyä lumikiteeksi. :snowflake:

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

jdjj22 kirjoitti: 23 Maalis 2020, 14:40 Pienet pätkät kuuntelin kaikista, kokonaan vain tuon huikean kaksi sekuntia kestävän teoksen, joka tullee pitämään lyhyysennätyksen ikuisesti (ellei ole tapahtunut virhettä videon suhteen :heh: )
Ei ole virhettä. Video on itse asiassa pidempi kuin kappale. Kappale on oikeasti 1.316 sekuntia pitkä.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Pikakuuntelun perusteella luvassa on melko puuduttava urakka... Muutama ennestään tuttu kappale joukossa, myös yksi, jota itsekin harkitsin tarjoavani. Hyvä, että sen joku lähetti, sillä se virkistää kokonaiskuvaa selvästi.

Tuo levyraatihistorian lyhyin kappale ainakin saa hyvälle tuulelle :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36801
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Miten te voitte pitää kattausta puuduttavana? :raaps: Se sana ei nyt ennalta tietämistäni biiseistä ainakaan tule mieleen.
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4613
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Itselleni lievä puuduttavuus tulee suuresta kappalemäärästä. Se oman raatini 39 kpl oli just sopiva. Puran varmaan urakan osiin jakamalla biisit kolmeen 15 kappaleen ja n.tunnin pituiseen settiin ja keskityn vain yhteen settiin yhtenä päivänä. Muuten kaikki kappaleet alkaa helposti kuulostaa samalta mössöltä.

En itse oikein innostu puhtaasti happy-happy-smile-smile-meiningistä. Oman kappaleeni onnellisuus tulee enemmän sanoista ja syvemmistä merkityksistä.
Viimeksi muokannut Jufo, 23 Maalis 2020, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no tähänkään en sitten ehtinyt mukaan, raivostuttavan lyhyt kappaleitten vastaanottoaika.. (taas kerran, ei ummarra, varsinkin kun tämä piinaava kevät tuntuu tavallista pitemmältä...) ja mulle ennestään tuttuja biisejä oli ehkä vain 2-3, noin äkkiseltään nimen perusteella, Irwin sekä tietysti Ledinin, onko tuo ihmeellinen maailma SE, niin... selviää ehkä vielä joskus ... kun löytää aikaa näistä niitten mielenkiintoisimpien numeroitten kuunteluun.
Huomaa tässä hyvin sen miten erilainen on musa maku verrattuna Kuppilan nuorempiin ja nuoremman mielisempiin... ihan eri rinnakkaistodellisuus on välillämme..
ai mitäkö itse olisin ehdottanut? Hmm, no esim. Hiirtä ja kissaa - Unelmavävyt, (tms. sellainen tanssibändi, ei voi aina muistaa oikeaa esittäjää!)...

SEURAAVAKSI ON VARMAANKIN KEVÄT -aiheisten laulujen aika... ! :ihana:
Viimeksi muokannut romualdo, 23 Maalis 2020, 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Piti kuunnella tuo lyhkäisin kappale (kokonaan, vaikka suunnittelin kuuntelevani vain osan, mutta sormi ei kyllin nopeasti ehtinyt stop-napille). Ei ollut nimensä mukainen. En kärsinyt :sorivaan:. En tosin piristynytkään, mitä raadin teema olisi vaatinut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Happy »

romualdo kirjoitti: 23 Maalis 2020, 16:24 no tähänkään en sitten ehtinyt mukaan, raivostuttavan lyhyt kappaleitten vastaanottoaika..
Se oli kylläkin tässä raadissa yli 2 viikkoa, pitäiskö sen sit olla 2 vuotta? :mitvit:
Never miss a good chance to shut up.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4613
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Rousku kirjoitti: 23 Maalis 2020, 16:27 Piti kuunnella tuo lyhkäisin kappale (kokonaan, vaikka suunnittelin kuuntelevani vain osan, mutta sormi ei kyllin nopeasti ehtinyt stop-napille). Ei ollut nimensä mukainen. En kärsinyt :sorivaan:. En tosin piristynytkään, mitä raadin teema olisi vaatinut.
Mietin että voisiko siellä olla kokonainen kappale ajallisesti tiivistettynä eli niin että jos sen kuuntelee 200x hidastuksella niin sieltä löytyy 3 minuuttinen biisi :roll:

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Niin no, onhan se valitettavaa, että vapaaehtoinen ja vapaa-ajalla tapahtuva aktiviteetti, jonka osallistumiseen olisi pystynyt itse vaikuttamaan, on puuduttavaa ja raskasta. Voi kun siihen olisi jokin ratkaisu. :miettii: :heh:

On aika paljon vaikeita asioita meneillään tällä hetkellä, eli jos raskain asia elämässä tällä hetkellä on kappaleiden kuuntelu, väittäisin, että silloin menee aika hyvin. Joten kyllä te tästäkin selviätte, minä uskon teihin. :peukku:

Ja no, omasta mielestäni kappaleiden taso on aika korkea ja olen oikein mielelläni kuunnellut soittolistaa. :mrgreen: (Ei, en tietenkään ole puolueellinen valitsemaani teemaa kohtaan)
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jufo81 kirjoitti: 23 Maalis 2020, 16:31 Mietin että voisiko siellä olla kokonainen kappale ajallisesti tiivistettynä eli niin että jos sen kuuntelee 200x hidastuksella niin sieltä löytyy 3 minuuttinen biisi :roll:
Ei ole. Kyseessä on ihan oikeasti sekunnin mittainen biisi. Kappale ja sen tehnyt yhtye ovat sen verran tunnettujakin, että jos sekuntiin olisi pakattu jokin normaalimittainen kappale, se olisi kolmessakymmenessä vuodessa ehditty löytää jo. :heh:

Jos viisukarsintakauden aikana olisi käynyt työtapaturma ja olisin voittanut raadin, olisin järjestänyt lyhyiden kappaleiden raadin. Ajattelin etukäteen, että juuri tämän biisin joku humoristi ilmoittaa mukaan. Eksyikin sitten ihan eri teemaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jotta kuuntelu-urakka ei menisi liian mössöiseksi, puran kappaleet neljässä värikkäässä osassa. :peukku:

1/4

1. 🇦🇺 Sia - Move Your Body
Ihana hytkytys-jytkytys. Runsaus tuo jumppatunnelmaan uhkeutta ja ihot lyllyy vielä vauhdimmin. Kappale maalaa mukavalla tavalla nuoruuteni maisemia: yllättävääkin, että biisin takana on juuri Sia eikä esim. 2010-luvun alun Rihanna, JLo tai Lady Gga. Ajatonta aikaan sidottua musiikkia.

2. 🇫🇮 Satellite Stories - Carried Away
Ihana indie-pinkeys. Hieman teollisen tuntuinen, mutta haitaneeko se, nythän ollaan ilomielellä. Säkeistöissä on hauskaa näppäilyä, kertosäkeessä huoletonta kesätunnelmaa... kyllästymisen vaaroja on joka puollella, mutta jos hyvin käy, niihin ei kuuntelija lankea.

3. 🇮🇳 Pavvan, GSing, Rokitbeats - Pop Kardi
Ihana pizza-kuski-jami. Hyvällä boogilla käsi ikkunalaudalla, hyvätahtoista viheltelyä ja ilahtuneita katseita. Oho: tunnelma notkahtaa kappaleen loppupuolella yllättävän vähäeleiseksi konenakutukseksi. Oliko takapenkillä sittenkin aseita ja avaimia huumekätköihin. :shock:

4. 🇳🇴 Staysman & Lazz + Plumbo - En Siste Gang
Ihana nyt-ryypätään-biisi. Tuntuu enemmän saksalaiselta kuin norjalaiselta. Ekskurssio Systembolagetiin, auto täyteen tölkkiä ja pänikkää ja miks ei myös lasipulloa, kun halvalla saa. En minä kuitenkaan tämän tahtiin raitista sieluani myisi.

5. 🇰🇷 VIXX - Voodoo Doll
Ihana tikka-mämmi! Tulee mieleen Adam Lambertin se joku biisi... hänen ensimmäisiä hittejään... For Your Entertainment (tarkistin googlesta). Tikka-tikka, tätä biisiä voisi piristää pieni kikkamainen velmuus.

6. 🇫🇮 Irwin Goodman - Alko pistää pulloon
Ihana nenäsoundi-ukko. Vai onko tämä nenäsoundi? En minä laulutekniikoista mitään tiedä. Toinen lauletaan alkoholista -kappale tähän raatiin. Tosin tällä kertaa maisemat kulkeutuvat ryysyrannan metsiköihin ja taajamien kapakoihin. Jos hallitus laittaa shoppeja kiinni, onkohan Alkot sulkulistalla?

7. 🇹🇲 Myahri - Öňe, Diňe Öňe
Ihana seksikäs-viulu-intro. Biisi kiertää Intian hiekkarannoilta Disneylandiin, ihan tällaista en odottanut. Mahtuuhan tähän aasialaisen kamariorkesterin instumentaalisoolokin. Happoiset lastenkutsut sanoisin minä.

8. 🇬🇧 Hurts - Wonderful Life
Ihana angsti-ilo-biisi. Kun kuulin kappaleen ensimmäisen kerran, ajattelin, että Hurtsista voisi tulla minun lempibändini. No, sitä siitä ei tullut. Kappaleen melodiassa on edelleen kaunista vangitsevuutta. Aineksia olisi mielettömän hyvään coveriin.

9. 🇸🇬 The Sam Willows - Take Heart
Ihana kertsiin-nousu. Helppoa, mutkatonta ja vaivattomasti iloista olemista. Olen kuitenkin tottunut kylpemään melankolian poreissa, joten näin suoraviivainen hymy voi tuntua vieraalta.

10. 🇬🇧 Brian Eno - Spider and I
Ihana nimi-kappaleella. Joka päiväistä arkista kauneutta, kummuutta, avaruutta, ihmettelyä. Sitä tunnelmaa, kun herää itsestään aamun sarastukseen ja tuntee olevansa harvinaisen valveilla.

11. 🇨🇭 Stefanie Heinzmann - Shadows
Ihana ei-tarvitse-keskittyä-biisi. Huomaamaton hyvän olon tuoja, kun etsii suuresta kauppakeskuksesta pientä syöttölää, josta saisi avokadovoileipiä. Huono omatuntokaan ei kolkuta ovella.

12. 🇯🇵 ANGERME - Love is Accha Accha
Ihana mielikuva-persialaisista-matoista. Katukarnevaali jossa ihmiset huiskuttavat värikkäitä nauhoja, pompottavat kiinalaisia jojoja ja paukuttavat pommiserpentiinejä. Lapsien riemukkaat ilmeet ja hammasrivit säihkyvät. Ässäkarkit ovat näiden bileiden hittituote.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

capsLOCK kirjoitti: 23 Maalis 2020, 16:32 Niin no, onhan se valitettavaa, että vapaaehtoinen ja vapaa-ajalla tapahtuva aktiviteetti, jonka osallistumiseen olisi pystynyt itse vaikuttamaan, on puuduttavaa ja raskasta. Voi kun siihen olisi jokin ratkaisu. :miettii: :heh:

On aika paljon vaikeita asioita meneillään tällä hetkellä, eli jos raskain asia elämässä tällä hetkellä on kappaleiden kuuntelu, väittäisin, että silloin menee aika hyvin. Joten kyllä te tästäkin selviätte, minä uskon teihin. :peukku:

Ja no, omasta mielestäni kappaleiden taso on aika korkea ja olen oikein mielelläni kuunnellut soittolistaa. :mrgreen: (Ei, en tietenkään ole puolueellinen valitsemaani teemaa kohtaan)
Ei voi koskaan ennakolta tietää, millainen kokonaisuus kappaleita raatiin ilmestyy. Mahdollinen voivottelu raadin musiikillisesta tasosta ei ole kritiikkiä raatihoustaajaa kohtaan. :surrur:

Itselleni raskauden tunteen pikakuuntelun aikana aiheutti kappaleiden samankaltainen iloisesti puksuttava poppimainen vire. :joojoo: Raadeissa on kuitenkin aina hauska pysähtyä kuuntelemaan musiikkia, jota muuten tuskin noteeraisi.

Ja raskauden tunteen välttämiseen on olemassa ratkaisu: kappaleiden kuunteleminen osissa (kuten Jufo ylhäällä totesi). :mrgreen:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

capsLOCK kirjoitti: 23 Maalis 2020, 16:32 Niin no, onhan se valitettavaa, että vapaaehtoinen ja vapaa-ajalla tapahtuva aktiviteetti, jonka osallistumiseen olisi pystynyt itse vaikuttamaan, on puuduttavaa ja raskasta. Voi kun siihen olisi jokin ratkaisu. :miettii: :heh:

On aika paljon vaikeita asioita meneillään tällä hetkellä, eli jos raskain asia elämässä tällä hetkellä on kappaleiden kuuntelu, väittäisin, että silloin menee aika hyvin. Joten kyllä te tästäkin selviätte, minä uskon teihin. :peukku:
No höh, en minä voi sille mitään eikä raati-isäntäkään voi sille mitään, jos ihmiset sattuvat lähettämään samantyylisiä ja/tai tasapaksuja kappaleita. Joskus raadin taso on oikeinkin hyvä ja varmasti jonkun mielestä tälläkin kertaa, omasta mielestäni nyt vain ei ole. Ei sitä koskaan voi etukäteen tietää ja joka kerta jaksan toivoa parasta :uujee: Mutta uskon kyllä, että jokainen noista biiseistä tuottaa lähettäjälleen hyvää mieltä, ei siinä mitään. Itse olen näissä raadeissa saanut kuulla monesti ja joskus ihan päin naamaakin, että musiikkimakuni on umpisurkea ja lähetän raateihin pa*koja kappaleita, mutta ei siitä auta masentua - ei se ole kappaleen lähettäjän ongelma :heh:

Omassa elämässäni on totta totisesti vakavampia ja raskaampia asioita kuin raatibiisien kuuntelu tällä hetkellä. Siksi kiva raatikattaus olisi ollut iloinen ylläri :peukku:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4613
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Koirankuonolainen kirjoitti: 23 Maalis 2020, 17:51 Itse olen näissä raadeissa saanut kuulla monesti ja joskus ihan päin naamaakin, että musiikkimakuni on umpisurkea ja lähetän raateihin pa*koja kappaleita, mutta ei siitä auta masentua - ei se ole kappaleen lähettäjän ongelma :heh:
Ihan tosi? Kuulostaa kyllä jo asiattomalta jos joku on noin sanonut. Oon ollu mukana raadista #28 lähtien ja ainoa jolta tuli aika tylyjä tuomioita kappaleista oli eräs käyttäjä jonka nimi alkoi S-kirjaimella.

Sä nappasit heti tuon mun debyyttiraadin voiton erinomaisella kappaleella ja ei sellaisen helmen lähettäjällä ainakaan täysin surkea maku voi olla. :peukku:

Moni kappale paranee useammalla kuuntelulla (tuttuusefekti). Ei tässäkään kattauksessa mikään välittömästi aiheuttanut wau-efektiä mutta uskon että osa kappaleista alkaa erottua kun ne kuulee tarpeeksi monta kertaa. Ainakin aiemmissa raadeissa on aina käynyt niin.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Ihan mielenkiintoisen oloinen kattaus. Mukavaa päästä taas yli kuukauden jälkeen kuuntelemaan näitäkin, tuntuu ihan oudolta kun on jo ehtinyt vieraantua. :mrgreen:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jufo81 kirjoitti: 23 Maalis 2020, 22:21 Ihan tosi? Kuulostaa kyllä jo asiattomalta jos joku on noin sanonut.
Olen ajatellut että ehkä nuo kommentoijat ei ole niin vakavissaan, ja muutkin ovat saaneet välillä aika tylyä palautetta. Ja negatiivinenkin tunnereaktio on parempi kuin ei reaktiota lainkaan :)
Jufo81 kirjoitti: 23 Maalis 2020, 22:21 Moni kappale paranee useammalla kuuntelulla (tuttuusefekti). Ei tässäkään kattauksessa mikään välittömästi aiheuttanut wau-efektiä mutta uskon että osa kappaleista alkaa erottua kun ne kuulee tarpeeksi monta kertaa. Ainakin aiemmissa raadeissa on aina käynyt niin.
Pitää paikkansa ja toivottavasti tälläkin kertaa käy niin. Joskus on käynyt toisinkin päin: kappale, joka ensimmäisellä kuuntelulla kuulostaa hyvältä, kuluukin loppuun todella nopeasti.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Requel »

Koirankuonolaiselta hyviä pointteja. Ei "huono musiikkimaku" ole henkilökohtainen hyökkäys ketään kohtaan. Tärkeintä tietysti että omien valintojen takana pystytään seisomaan ja niistä ollaan ylpeitä.

Paitsi jos lähettää raatiin kahden sekunin (nice try) tsoukin.. jos sun lysti on niin.. ok? tai pitemminkin are u ok? :mrgreen: :mitenlie:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Happy »

1. 🇦🇺 Sia - Move Your Body
Tämän edellisestä kuuntelusta on jo se muutama vuos, kyllähän tää edelleenkin toimii, täs on mukavasti tälläst nostetta & energiaa, Sial on kyl ennätyksellisin paljon näitä hyviä biisejä!

2. 🇫🇮 Satellite Stories - Carried Away
Tää on tälläst kivaa kertokäyttömusiikkia, kyllähän tän kuuntelemisesta nauttii ja pitää, mut ei tässä oikein keksi syytä kuunella uusiks enää.

3. 🇮🇳 Pavvan, GSing, Rokitbeats - Pop Kardi
Vaikka Intiassa on paljon hyvää musiikkia niin harvoin ne biisit on näin moderneja :peukku:
Oikein kiva ja tyylikäs biisi, täs on tosi hyvät taustatkin! Kyl tää soittolistaan menee!

4. 🇳🇴 Staysman & Lazz + Plumbo - En Siste Gang
Hmm, miten tää biisi on nyt näin tuttu :miettii:
Ihan kiva juomalaulu on, jokin tietty potku tästä silti puuttuu...

5. 🇰🇷 VIXX - Voodoo Doll
Tähän oon tainnu joskus törmätäkin etsiessäni Levyraatiin biisei. Ihan piristävä mut tästä puuttuu se tietty koukku, tähänkin vaadittais runsaasti lisää potkua ja bängermeininkiä!

6. 🇫🇮 Irwin Goodman - Alko pistää pulloon
Lyriikat on upeita, mutta itse biisi on sanoista huolimatta melko mitäänsanomaton & masentava. Oliskohan muuten nyt viimeinen aika käydä hamstraamassa Alkosta väkeviä... tiedä sitten jos ne pidetään juhannukseen asti kiinni tai jotain :heh:

7. 🇹🇲 Myahri - Öňe, Diňe Öňe
Ääääää, tää oli mun top kandinaatteja mun biisijonotuslistalta, tää oli yks niistä neljästä biisistä joita harkitsin tähän raatiin <3
Tää on tällänen upee maailmaa syleilevä biisi, todella mahtipointinen etnoilu!

8. 🇬🇧 Hurts - Wonderful Life
Kaunis ja hieno biisihän tää on, itseasiassa vasta nyt aloin kunnolla pitää tästä. Ainoona miinuksena on jättihitteys, sillä suosin aina mielummin näitä uusia tuttavuuksia.

9. 🇸🇬 The Sam Willows - Take Heart
Raatituttuja! Aika svengaava ja pirteä kantrirallattelu! :joojoo:

10. 🇬🇧 Brian Eno - Spider and I
Erottuu rauhallisuudellaan ja tunnelmallaan edukseen tässä joukossa, mutta omaan makuuni tää oli liiankin yksinkertainen & pelkistetty.

11. 🇨🇭 Stefanie Heinzmann - Shadows
Tää on tällästä kevyttä radiomusiikkia jonka olemassaoloa tai puuttumista ei huomais missään. Ihan kiva popbiisi, musiikkivideon kesäinen miljöö oli mieleeni.

12. 🇯🇵 ANGERME - Love is Accha Accha
Ää tää on kova! Ihanaa hömppää, tää muuten muistuttaa sitä aijempaa Hakunamatata-raatibiisii!
Tää jäi kyl kerralla soimaan päähään, Aacha aacha soi päässä nyt varmaan seuraavat pari päivää. :surrur:

13. 🇺🇸 Lauren Alaina - Ladies in the '90s
Ja lisää raatituttuja! Pidin kyl enemmän Laurenin edellist raatibiisist mut on tääkin kiva & svengaava kantrirattellu. :joojoo:
Tää olis hyvin voinut vaikka olla Meghan Trainorin biisi!

14. 🇳🇴 Röyksopp - Only this moment
Aiemmat raatiartistit on näköjään suosiossa tässä raadissa ;D
AIka kiehtova biisi, jotenkin hyptoottinen tunnelma tässä, tää hönkäilevä soundi on myös mun mieleen. Yllätyin positiivisesti tästä biisistä, ensimmäinen hyvä biisi jonka oon kuullu tältä yhtyeeltä!

15. 🇺🇸 Naima Adedapo - Beautifully Made
Tää kuullostaa ihan joltain Maltain tai Sveitsin viisubiisiltä kymmenen vuotta takaperin :heh:
Mut ihan kiva biisi, mukavan sympaattista & elämänmyönteistä meininkiä tässä.

16. 🇮🇱 Eden Ben Zaken - Bonsoir
Damn kävipä tälle söpöläiselle ikävästi, tarinan opetus on ilmeisesti hankkia parempi gaydar :mrgreen:
Tän laulajan nasaaliäänestä en pidä oikein mut onhan tää biisi aika potentiaalinen, nää törähdykset & edm-väliosat on aika khuul!

17. 🇸🇪 Tomas Ledin - Sommaren är kort
Tälläsii biisejähän näkee usein Melloissa semijumbona :mrgreen:
Ihan sympaattinen biisi mutta tän kohdalla pitäis varmaan olla ruotsalainen jotta ymmärtäis biisin nostalgia-arvon..

18. 🇰🇷 GOT7 - Just Right
Tälläset purkkapop-rallettelut ei oo oikein mun juttuni.... mut musavideo on kyl hieno!

19. 🇵🇱 Urszula Dudziak - Papaya
Ilahduttamisen sijasta tää lähinnä ärsyttää.... tää on kyl ehdottomasti sietämättömin biisi tähänmennes :mrgreen:
Ihan hirveä kuuntelukokemus kertakaikkiaan, onneksi tätä ei tarvitse tän enempää kuunella mut enköhän tuu näkemään tän tuloksissa siellä viiden kärjessä

20. 🇬🇧 Napalm Death - You Suffer
No tää rääkäsy oli onneks nopeasti ohi, en joutunut kauaa kituuttelemaan kuten edellisbiisin kanssa :mrgreen:

21. 🇦🇺 Architecture in Helsinki - Heart It Races
Hmm... aika erikoinen. Tää on kyl oikeestaan aika kiehtova biisi, täs on vähää samaa tunnelmaa ku siin mun aiemmas Color Dolorin raatibiisis! Tää jää kyl ilosesti mieleen, menee kyl jatkokuunteluun.

22. 🇺🇸 Sparks - Hippopotamus
Näille taisin antaa kovat pisteet siin Raati 3s, tää Hippopotamus tosin kalpenee sille biisille. Tää on ehkä vähän liiankin erikoinen, en oikein pääse tän biisin sisälle. Mukavaa tunnelmaa täs silti on!

23. 🇮🇹 Giusy Ferreri - Momenti perfetti
Ja Ferrerikin palannut taas vaihteeksi! Tuttua ja turvallista italialaist, ihan laadukas ja tunnelmallinen biisi :peukku:

24. 🇷🇴 Sandru Ciorba - Dalibomba
Joo-o taitaa tässä raadissa enemmän olla näitä palaavia kuin uusia raatiartisteja :mrgreen:
Ihan kiva kesäinen höpsöttely, haitari pelastaa aina paljon!

25. 🇰🇿 Syrym Nábıqulov - Jańa kún
Aika monipuolinen & jylhä etnoilu, tässä on vähän sekoitus kaikkea... oopperalaulantaa, kurkkulaulamista.... kuoroa.. disneysiirappia :surrur:

26. 🇺🇸 The Postal Service - Such Great Heights
Ihan jees & nollaribiisit tulee tästä mieleen. En kuitenkaan ehkä vapaaehtoisesti eksyis siltikään tätä kuuntelemaan?

27. 🇺🇸 Delta Rae - A Long And Happy Life
Miten tähän raatiin onkaan eksynyt niin paljon näitä samankaltaisia biisejä... kantribiiseistä ei oo ainakaan ollu pulaa tässä raadissa..
Ihan jees tämäkin, täs on kyl kuitenkin jotain sellasta koukkua joka pakottaa kuuntelemaan uudelleenkin <3

28. 🇩🇪 The Frank Popp Ensemble - Hip Teens (don't wear blue jeans)
Svengaava ilottelu mut ei ehkä minun musiikkiani. Onkohan Serdu muuten tehnyt paluun tällä biisillä, ihan hänen kuuloisensa biisi :mrgreen:

29. 🇬🇧 Steps - Story of a Heart
Stepsiltä tulee joko kamalaa höttöä tai sit upeita melodisuuksia, ja tää kuuluu ehdottomasti siihen jälkimmäiseen, ihana biisi on :ihana:
Steps on ainakin itelleni ollu vähän sellanen pula-ajan Abba, mut pidän siitä kyl et tällästä musiikkia kehdataan edelleen tehdä, tälläinen siirappisuus on mun mieleen, mun korvaan tää kuullostaa ihan joululaulullta!

30. 🇺🇸 Jervy Hou - Gunman Style
Aika onnistunut cover, tästä on tehty onnistuneesti omanlaisensa: menoo,meininkii ja uudelleen viehätystä riitti :peukku:

31. 🇺🇸 🇬🇧 Lily James, Jessica Keenan Wynn, Alexa Davies & Celia Imrie - When I Kissed The Teacher
Yllättävän toimiva ollaakseen musikaali, täähän oli itseasias aika miellyttävä uus tuttavuus!

32. 🇫🇮 Anssi Tikanmäki - Savolainen metsä
Vanhusten päivätansseilla tää ois varmasti ollut kova sana joskus 60-luvulla! :joojoo:
Ihan miellyttävä kuuntelukokemus tämäkin mut ei ehkä ihan mun pisteilleni kuitenkaan yllä.

33. 🇮🇹 Jack Savoretti feat. MIKA - Youth and Love
Miellyttävää radiomusiikkia, kyllähän tää ihan raikas uus tuttavuus on! Mikalle olisin toivonut tässä enemmänkin laineja!

34. 🇺🇸 Gwen Stefani - Make Me Like You
Harmi et Gwen Stefanin nykymusiikki on tällästä turhanpäiväistä höttöö, ihan kivaa fiilistelyy mut en keksi ensimmäistäkään syytä kuunella tätä uusiksi. Musiikkivideossa on tosin oma hohtonsa.

35. 🇯🇵 Pizzicato V - Boy Meets Girl
Ei tälläset kilkuttelut oikein nappaa, tässä oli jotenkin mahdotonta päästä biisiin sisälle, ei tää herätä itsessäni mitään fiiliksiä..

36. 🇺🇸 Panic! at the Disco - Nine in the Afternoon
Tän tyyppinen nollarimusiikki on jäänyt ainakin itselleni etäiseks, ihan kiva & svengaava mutta jotain jää silti uupumaan..

37. 🇨🇦 Michael Bublé - Haven't Met You Yet
Bublen musiikille en oo oikein koskaan syttynyt, nää kaikki biisit on tälläsii pliisua rallatteluja tämä mukaanlukien.

38. 🇩🇪 Die Woodys - Fichtl's Lied
Aaws, onpa suloinen biisi! Tän saksalaisempaa biiisiä on kyl vaikee löytää, erottuu kyl positiivisesti tässä joukossa :ihana:

39. 🇺🇸 Lady Gaga - Stupid Love
Ääh.. aika huonoon suuntaan kyl on Gagan nykymusiikki mennyt. Yläasteella Gaga oli se artisti jota kuuntelin eniten, mut nykyään on kyl kiinnostus artistia kohtaan lopahtanut. Tää biisi on tällästä ärsyttävää purkkapop höttöö, en välittäis kuunella tätä enää koskaan uusiks.

40. 🇬🇧 Dua Lipa - Physical
Tosi kiva hittibiisi on kyl! Tätä aikoinaan ensikuunellessa oli jo selvää että tää tulee löytyy meiän raadeista :mrgreen:

41. 🇺🇸 Selena Gomez - Me & My Girls
Selena Comez vastaa kyl täydellisesti naisihannetta :ihana:
Tää biisi on itseasias uus tuttavuus ja täähän on tosi kiva biisi! Kiehtovaa tunnelmaa tässä ja biisi jää kerralla päähän soimaan, ehdottomasti jatkokuunteluun!

42. 🇹🇭 25hours - สุขาอยู่หนใด (Sookah Yoo Han Dai)
Ihan sympaattinen ja aika erikoinen biisi mut jotenkin tää ei nyt lähtenyt itelläni käyntiin....

43. 🇫🇮 Chisu - Kerrasta poikki
Aika viehkeä biisi! :kaunis:
Tää yllätti positiivisesti koska aattelin et tää ois tällänen ylimääräinen levyraidan täytebiisi.

44. 🇬🇧 Gareth Emery - You'll Be OK
Saving Light on mun mielest huonoimpii raativoittajii eikä tääkään biisi paljon parempi siitä ole, tällästä perus geneeristä edmjumputus höttöö joka olis saanut jäädä sinne vuoteen 2010. No eiköhän tää oo voitossa kiinni jne :mrgreen:

45. 🇫🇮 Toistuvat Yllätykset - Housut
Jo on kamala uus tuttavuus, huonol taval mieleen tulee ne Eestilaulun muutaman vuoden takaset ränkytykset. Kuullostaa joltain Spotifysuositukselta tää biisi ;D

46. 🇬🇧 Billy Ocean - Love Really Hurts Without You
Omaan makuun jotenkin liian vanhanaikainen & tunkkainen biisi. Tää olis kaivannut jotain raikkautta.


Puolet biiseistä oli sellasii mitä mielellään pisteyttäis mut ne suosikkibiisit jäi tästä raadista nyt puuttumaan, mukana on vaan muutama sellanen biisi jonka näkisin mielelläni voittajana...
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

2/4

13. 🇺🇸 Lauren Alaina - Ladies in the '90s
Ihana hevos-tallin-nuoret-intro. Intron jälkeen paljastuu vähän vähemmän nostalgiassa kylpevä kappale. Pyöreää kantrimaista rentoutta ja hymyilevää leveälahkeista aikomusta. Tässä on hiven konservatiivista turvaa, jonka sisällä ei tarvitse turhia pelätä.

14. 🇳🇴 Röyksopp - Only this moment
Ihana nihkeän-seksikän-synailu. Lainehtii kuin laavalamppu konsanaan. Kiireetön ripeä maalailu. Tällaisia kappaleita kuunnellessa tulee aina mieleen kielletyt kellarit, joissa pastelliset neonvalot välkkyvät ihoja koristaen. Tanssiorgioiden huipennukseksi en tätä kappaletta kuitenkaan valitsisi.

15. 🇺🇸 Naima Adedapo - Beautifully Made
Ihana muhkea-soundi! Tummaverinen sisko Lauren Alainalle. Pientä kapinamieltä haivattavissa, joka ei ole yhtään pöllömpi homma. Ei ole kuitenkaan pelkoa, että kapina kestäisi paria lukiokännibileitä kauemmin. Siskonsa tavoin Naimasta kasvaa kunnon kansalainen!

16. 🇮🇱 Eden Ben Zaken - Bonsoir
Ihana torvi-töräyttely. Nyt voidaan vähän vähentää vaatteitakin. Kivaa itämaista ininää ja taustalaulajien bumbuttelua. Kappaleen kertosäkeen lauluosuus on hieman tylsä, mutta droppi toimii. Kokonaisuudessa olisi ehkä voinut olla vielä enemmän torvijammailua. Oikeastaan aika paljonkin enemmän, kun se on se juttu!

17. 🇸🇪 Tomas Ledin - Sommaren är kort
Ihana ruotsalainen-itsevarmuus. Iskusävelmä naapurimaastamme. En ole kylpenyt ruotsalaisessa kulttuurissa, joten siinä mielessä tämä ei herätä mitään ah-oh-reaktioita. Kaunista, kesäistä ja helppoa nautittavaa.

18. 🇰🇷 GOT7 - Just Right
Ihana nintendo-balladi. Hauskoja pieniä soundivärejä ja tunnelmassa on rentoa tarttuvuutta. Tosin rentouskin saattaa valua yli, mutta onneksi kappale sisältää myös hieman dynaamisuutta ja raskaampaakin töksäytystä. Että ei mikään ihan sliipa-slaapa-poikapop.

19. 🇵🇱 Urszula Dudziak - Papaya
Ihana meni-järki-biisi. Jostain syystä mulle tulee mieleen Turhapuro-elokuvat ja muutenkin sellainen spede-estetiikka. Tää voisi hyvin soida taustalla, kun Uuno keimailee valkoset pokat päässä jälleen uutta baywatch-kaunotarta. Papapaya-tsompeli-tsimpeli-rinkeli-kinkeli-vain-po-paa-loo!

20. 🇬🇧 Napalm Death - You Suffer
Ihana se-oli-ja-meni!

21. 🇦🇺 Architecture in Helsinki - Heart It Races
Ihana aavikko-komppi! Mukavan muhkeaa ja liikkeelle panevaa energiaa. Viidakkoa ja villieläimiä. Varsinkin kauniit kirkkaat nousut ovat sopivan häikäiseviä ja auringonvalon sokaisemia. Tämän soidessa voisi nauttia värikästä nektariinijuomaa.

22. 🇺🇸 Sparks - Hippopotamus
Ihana Sparks-is-back! Viimeksi annoin Sparksille täydet pisteet ja edelleen jänisbiisi on mieleeni (molempina versioina). Sen innostumana olen kuunnellut yhtyeeltä mm. tämänkin kappaleen, mutta aivan samalla tavalla hipot ei vie mukaansa kuin kanit. Tunnelmassa on kuitenkin paljon tykättäviä juttuja ja pieni Willy Wonka -fiilis ei ole koskaan kurjuudeksi.

23. 🇮🇹 Giusy Ferreri - Momenti perfetti
Ihana italian-kieli! Miellyttävää tunnelmaa ja jamia. Melodiaan kaipaisin enemmän kirkkautta ja sovitukseen koherenttiutta. Eri osat tuntuvat olevan turhan kaukana toisistaan. Mut eiköhän sisälläni oleva italosydän löydä tällekin ymmärrystä. <3

24. 🇷🇴 Sandru Ciorba - Dalibomba
Ihana että-äijätkin-ilman-paitaa. En ole varma onko tämä vitsi vai hitti, mutta joo... joo joo... leila-keimailee-hei-hai.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4613
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Lukisin mielelläni oikeita mielipiteitä enkä tällaista positiivisuus-pelleilyä. :heh: Tai ehkä ne oikeat mielipiteet sitten löytää tuolta rivien välistä. :roll:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ No no, itse ainakin haluan aina naiivisti ajatella, että kukin osallistuja on valinnut mukaan mielimusiikkiaan. Siksi itsekin kommenteissani pyrin yleensä keskittymään biisin hyviin puoliin ja yritän ymmärtää, mitä erityistä joku on siinä kuullut. Jatka, Hanhis, samaan malliin. :heh:

Jottei menisi liian positiiviseksi, niin haluaisin kysyä, miksi Story of a Heartista on valikoitunut mukaan tuollainen aneeminen ja läpilaulettu versio. Kyllä Benny Andersson's Bandin alkuperäinen ruotsihumppa olisi ollut parempi. :draamaa: Jottei menisi liian negatiiviseksi, niin todettakoon, että sävellys on kuitenkin hyvä ja kestää coverointia. Aika näyttäköön, mikä on lopullinen tuomioni.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4613
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Joo Hanhis vaan on mun luottopisteyttäjä (oon saanu häneltä pisteitä joka raadissa paitsi edellisessä). Arvostan hänen mielipiteitään korkealle ja siksi hänen kommenttejaan odottaa aina innolla kuin lapsi jouluaattoa. Mutta ehkä mä nyt voin elää tän kanssa. :draamaa:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jufo81 kirjoitti: 25 Maalis 2020, 15:31 ^ Lukisin mielelläni oikeita mielipiteitä enkä tällaista positiivisuus-pelleilyä. :heh: Tai ehkä ne oikeat mielipiteet sitten löytää tuolta rivien välistä. :roll:
Kommenttini ovat rehellisiä mielipiteitäni ja assosiaatioita kappaleista, mutta en kiellä, ettenkö raadin teemaa mukaillen ole tavanomaista myötäsanaisempi. :mrgreen:
Jufo81 kirjoitti: 25 Maalis 2020, 16:37Arvostan hänen mielipiteitään korkealle ja siksi hänen kommenttejaan odottaa aina innolla kuin lapsi jouluaattoa.
Tämä on kyllä mukavin kohteliaisuus, jonka olen hetkeen saanut. <3

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Terasbekoni kirjoitti: 25 Maalis 2020, 16:20 No no, itse ainakin haluan aina naiivisti ajatella, että kukin osallistuja on valinnut mukaan mielimusiikkiaan. Siksi itsekin kommenteissani pyrin yleensä keskittymään biisin hyviin puoliin ja yritän ymmärtää, mitä erityistä joku on siinä kuullut.
Minä haluaisin mieluummin kuulla suoraa hyi yök -palautetta biiseistäni. Tietysti kiinnostavampaa, jos kommentoija pysyy analysoimaan, mikä tarkkaan ottaen tökkii.
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4613
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Rousku kirjoitti: 26 Maalis 2020, 01:57 Minä haluaisin mieluummin kuulla suoraa hyi yök -palautetta biiseistäni. Tietysti kiinnostavampaa, jos kommentoija pysyy analysoimaan, mikä tarkkaan ottaen tökkii.
Sotaraadissahan tätä päästiin harrastamaan kun pommien yhteyteen sai laittaa perustelut pommitukselle. :mrgreen:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 40: Undo My Sad

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tomas Ledinin esitys on peräisin TV4:lla esitetystä, Lisebergin huvipuistossa Göteborgissa pidetystä yhteislaulutapahtumasta Lotta på Liseberg ja ruotsinkielisessä Wikipediassa olevan listan perusteella esityksen päivämäärä on 8. elokuuta 2011. Juontajana oli tietenkin Lotta Engberg (Ruotsin viisuedustaja 1987, tuttu myös usean muun vuoden Melloista) ja kapellimestarina myöskin tuttu nimi Curt-Eric Holmquist, joka johti orkesteria euroviisuissa yhteensä kuuden Ruotsin edustuskappaleen kohdalla 80- ja 90-luvulla.

Vastaa Viestiin