Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Gjon's Tears – Tout l'univers

*****
63
41%
****
42
27%
***
33
21%
**
13
8%
*
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 154

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Okei lopetan tän kuuntelun nyt tältä erää tähän koska rupesin spontaanisti itkemään vähän, mikä ei oo mulle kovin normaalia. :puna:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2938
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Aww, eikä. :hali: Mahtavaa miten musiikki voi vaikuttaa ihmiseen.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Ei ainakaan parin kuuntelun perusteella säväyttänyt kuten Repondez-moi teki välittömästi. Jotenkin tämä uutuus jätti lähinnä raskaan olon (ei tunnetasolla), vaikka melodia itsessään ei sellaiseen kannustakaan. Uskoisin tämän olevan voittokahinoissa, mikäli Gjon laulaa edes vähän nuottiin päin. Kolmisen tähteä ja kiitos kielivalinnasta :peukku:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ei kyllä minusta kuulostanut viisuvoittajalta. ☹️ Loistavia aineksia toki, ja tykkään myös G:sonin kyyneleistä artistina, mutta minunkin mielestäni kappaleen draaman kaari kuulostaa hieman oppikirjamaiselta ja kliiniseltä. Muutenkin mietityttää, jaksaako Eurooppa innostua näin synkeästä laulusta tässä maailmantilanteessa. No neljä tähteä kuitenkin, ja toki mielelläni sen voiton Sveitsille suon, jos niin on tarkoitettu. :uujee: Jään odottamaan veret seisauttavaa liveä...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Pelottava video. Nyt mua pelottaa ajaa autoa. Älä ny perhana aja avaruudessa.

Koskettavuudelle rakennettu koko teos, herkkyyttä ja kontrastina suurta paisumista taustakuoroin, viuluin ja eikoisemmin rumpukompein.

Olisko jo liian alleviivaavaa dramatiikkaa ja vähän liikaa tuskaisaa kärsimystä. On tässä sentään melodiaa ja ansiota, mutta ei selvästi oo suoraan mun tapaus.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Onpa harvinaisen keskinkertainen kappale. Kolme tähteä on siis erittäin helppo antaa. Ihan laadukas sinänsä, ja varmasti menestyy.

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Huhhuh, kylmikset meni heti ekalla kuuntelukerralla. :kups:
Tietenkään tämä ei ole Repondez-moi, joka koukutti heti, mutta on tämäkin koskettava. Tämä jotenkin pysäyttää, ihan kirjaimellisesti. On jotenkin hämmentävää liikuttua näin paljon biisistä, josta ei ymmärrä sanaakaan. Viisi tähteä ja top3:een.

Varteenotettava voittajaehdokashan tämä on, ja voisikin olla mukavaa, jos voitto menisi vaihteeksi Sveitsiin. Mutta toisaalta balladin voitto tällaisena vuonna, jolloin tarjolla on enimmäkseen kaikkea muuta paitsi balladeja, tuntuisi vähän antikliimaksilta. :heh:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja sziget »

Murrimarri kirjoitti: 10 Maalis 2021, 17:09 :rofl: :rofl: Koittakaa nyt päättää onko tää yllätyksetön vai vaihteleva
Tämä on yllätyksetön ja vaihteleva, sanoisi P. O. Liitikko Ernest Lawsonin äänellä. Tapahtuu enemmän kuin Arcadessa, vaikka on ulinalaulua ja kertsivetoisuutta. Kokonaisuutena ei niin jankuttava kuin monet viisuvoittajat. Avaruutta on (adj. avara).
UpeetaMahtavaa kirjoitti: 10 Maalis 2021, 23:19 Pelottava video. Nyt mua pelottaa ajaa autoa. Älä ny perhana aja avaruudessa.
Minua pelottaa ajaa tunnelissa. Avaruudessa en ole kokeillut.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Herkkää, siis oikeasti herkkää, kaunista laulua. Pitäisi olla minun juttuni. Mutta kappale etenee hienon alun jälkeen ainakin ensikuulemalta niin yhdentekevästi melodisesti ettei herättele mitään. Yhdentekevähän voi olla vaikka olisi mitä paisutusta ja kaihoa. Kun ei kosketa loppu niin ei sitten. Ehkä ujellusta on liikaa.

E:
UpeetaMahtavaa kirjoitti: 10 Maalis 2021, 23:19 Koskettavuudelle rakennettu koko teos, herkkyyttä ja kontrastina suurta paisumista taustakuoroin, viuluin ja eikoisemmin rumpukompein.

Olisko jo liian alleviivaavaa dramatiikkaa ja vähän liikaa tuskaisaa kärsimystä. On tässä sentään melodiaa ja ansiota, mutta ei selvästi oo suoraan mun tapaus.
Tässä se olikin sanottu paremmin. Rakennettu. Alleviivattu.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Taikaminski
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 16:19

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Taikaminski »

Murrimarri kirjoitti: 10 Maalis 2021, 19:14 Syvimmät osanottoni teille kaikille ketkä ette ymmärrä tätä ja pidätte tätä keskinkertaisena. Harmittais muaki.
Tämä. Oon henkilökohtaisesti loukkaantunut kaikille jotka ei rakasta tätä. 😆

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36799
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UFOPOLI kirjoitti: 10 Maalis 2021, 23:57 Onpa harvinaisen keskinkertainen kappale. Kolme tähteä on siis erittäin helppo antaa. Ihan laadukas sinänsä, ja varmasti menestyy.
Luotin sinuun, että tämä olisi törähdellyt etenkin säkeistöissä mielestäsi ihan vääriin suuntiin. :aivanmaassa:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41955
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jassoo, olisiko tässä raatipisteiden voittaja?

Minun kai kuuluisi pitää tästä, mutta ei nyt oikein iskenyt. Ehkä kuulen jo liikaa, miten Gjon kiekuu tuota livenä?
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2021, 11:08 Jassoo, olisiko tässä raatipisteiden voittaja?
No, Arcadekin jäi raatipisteissä kolmoseksi.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2021, 11:08 Jassoo, olisiko tässä raatipisteiden voittaja?
Ruotsi voittaa raadit, jos Tusse tai Mamas vie Mellot
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Tässähän olikin taustalla yksi Arcaden tuottajista (Wouter Hardy), joten ei ihme että samankaltaisuutta löytyy. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Katoinkin tämän tekijätietoja ja mietin, että onkohan nuo alankomaalaiset olleet myös tekemisissä Dunkkanin kanssa. Oli niistä näköjään sitten ainakin toinen. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41955
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Creeperqueen kirjoitti: 11 Maalis 2021, 11:40
Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2021, 11:08 Jassoo, olisiko tässä raatipisteiden voittaja?
Ruotsi voittaa raadit, jos Tusse tai Mamas vie Mellot
Ai niin unohdin Ruotsin olemassaolon. En ole biisejään kuunnellut.

Viimeksikin kyllä Tamara onnistui taideballadilla voittamaan :miettii:. Gjon tosin ei ole yhtä hyvä livelaulaja.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1947
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja hercules »

En ymmärrä sanaakaan, jotain universumista se kai laulaa. Olen vain hieman kyllästynyt tämän kaltaisiin voittajiin (mies, piano ja herkkä biisi), minun puolesta voitaisiin pitää taas vähintään vuoden tauko näissä. No laitoin nyt 4/5 kun biisi on hyvä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Albin »

Ei tämä huono ole, mutta minulle tulee mieleen nuoruudestani sana tekotaiteellinen. Yritetään jotain onnistumatta kuitenkaan välittämään sitä mitä halutaan :mitvit: Keskiverto

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

No kyllä tää mulla heti pamautti puntarin kakkoseksi. Oli nimittäin sellaiset kokovartalokylmikset. Hui!
Saa nähdä, miten kestää usaempia kuuntelukertoja. On näköjään Oddseissa kärkipaikalla, kirkkaasti
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

escpoika
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 23:14

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja escpoika »

Ei sille mitään mahda, tähän mennessä selvä viisuvoittaja kyseessä, kaunis ranskan kieli, kaunis sävellys eikä rumpuja ole säästelty.
Tämä vuosi ollut aika meh tähän mennessä, joten antaa arcade 2.0 voittaa minun puolesta, kun ei sille tunnu kilpailijaa löytyvän.
Kylmät väreet valuivat koko biisin ajan, toisen kerran tänä vuonna. Mutta kun eka kerta oli Blind Channelin Dark Side, Suomen viisuhistoria tietäen tuskin viisuvoittoon ylletään. Joten tämä, tämä se on! :tuuletus:

Ja omasta mielestä ensimmäinen artisti, joka pystyy tarjoamaan kirkkaasti vähintään yhtä hyvä viisukappaleen, mitä viime vuonna oli tarjolla...

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Kaunis kappale ja varmasti saa raadeilta ääniä .mutta siltikään en usko voittoon...

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Minä kuuntelin tämän autossa ensimmäisen kerran julkaisupäivänään ja kyllä, rakastuin heti ja ajattelin että tämä voittaa. Toisaalta kappaleen loppuvaiheilla aloin muistella Arcaden sävelkulkua, että kyllähän tämä samaan sarjaan menee. Äänestääkö yleisö tämän voittoon, varsinkin kun Duncan Laurence esittänee balladinsa väliajalla? :miettii:

No, paras balladi tänä vuonna joka tapauksessa ja viisi tähteä.

(Nuo itketyskommentit ymmärsin, kun näin myöhemmin videon. Se olikin aivan kauhea. :lohduton: )

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Hmm... en lämpene kertsille, mutta loput kappaleesta on aivan ihana. Pakko myöntää että vähän laskelmoidun oloinen, mutta tykkään silti. Suuresti ranskan kielen ansiosta. <3 Vaikka tämä on nyt vedonlyönnissä ykkösenä, niin en jotenkin näe tätä voittajana. Arcadesta tuli heti voittajafiilis.

Piti muistin virkistämiseksi kuunnella Répondez-moi uudelleen, ja pakko myöntää, että nyt verrattuna tähän uuteen se kuulosti paremmalta kuin viime vuonna.
Gonna miss you all but mostly the cat

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kaunis ja erikoinen kappale, mutta ei vedä vertoja viime vuoden biisille.
Video on vaikuttavasti tehty ja se on tosi hieno. Kappaleelle kolme tähteä, hyvä sekin on.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mä oon koko päivän kattonut reaktiovideoita tästä videosta ja itkeny joka kerta.
Gjonin ääni on aivan uniikki ja se vaikuttaa sisuskaluja myöten. Iiih Taidan olla aivan :ihana:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Katsoin ja kuuntelin videon kolmisen kertaa. En nopealla vilkaisulla löytänyt YouTubesta live-versiota ollenkaan. Mutta siis viiteen tähteen pamautin. Tosin, mietin että ehkä yksi tai jopa kaksi tähteä mulla tuli ehkä videosta - se on kaunis ja upea. Näin ei tietenkään saisi olla, koska itse kappaleen ja esittäjän pitäisi kantaa "kaikkien tähtien verran" mielestäni. Kuitenkin itse kappale on mielestäni todennäköisesti 4 tähden arvoinen, joten hyvä video nosti sen nyt 4,5 eli pyöristettynä viiteen tähteen. :mrgreen:
Ymmärrän kyllä hyvin senkin, että jostakusta Gjonin korkealta laulaminen saattaa kuulostaa rasittavalta ujellukselta, ja kappale saattaa lipsahtaa yliyrittämisen ja tekotaiteellisuuden puolelle. Mutta no, nyt tässä vaiheessa annan viisi tähteä. Mielenkiintoista nähdä, millainen esitys on Rotterdamissa.

edit. olen kuunnellut nyt tätä jo lisää, todella hyvän kappaleen merkki :rakkaus: Lisäksi, siinä missä muille tulee "kylmikset" ja iho nousee kananlihalle, mulle tulee hiki ja alkaa itkettää :mrgreen:
Viimeksi muokannut rapu-tatti, 14 Maalis 2021, 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja jamira »

Gjon on vahva livelaulaja ja esityksen Rotterdamiin hänelle tekee Sacha Jean-Baptiste, joka osaa kyllä hommansa kuten aiemmat hänen tekemänsä euroviisuesitykset osoittavat. Videon kuvamaailma on vakuuttava ja siitä voi ammentaa vaikka mitä vaikuttavaa lavalle. Joten minusta riski sille, että Sveitsi epäonnistuisi livenä on melkoisen pieni. Hällä hetkellä heillä on kaikki voiton avaimet käsissään. :joojoo:

Riskinä ehkä lähinnä se että tehtäisiin liian arcademainen, simppeli esitys, mies ja piano, mikä voisi syödä ääniä. Toki videon maailma antaa myös mahdollisuuden vetää homma överiksi esim tehosteiden suhteen. Mutta eiköhän Sacha hommansa hoida.

Muilla mailla ei mielestäni ole etukäteen näin valmista pakettia. Aina onneksi joka vuosi tulee näitä yllättäjiä jotka loistavalla lavashowlla ja livellä nousevat voittokamppailuun haastajien roolista. Toki toiset ennakkosuosikit myös aina livenä pettävät pahasti. Tämä vuonna on ehkä normaaliakin enemmän näitä sisäisiä valintoja joista liveä emme ole nähneet. Mielenkiintoista nähdä mitä tulee. :mrgreen:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tässä vaiheessa minä kyllä toivon Sveitsille ainakin Francesco Gabbanin kaltaista floppia, että on kyllä top 10:ssä mutta ei aivan viiden kärjessä. En usko varsinkaan mihinkään rybakloreensalvador-kaltaiseen jyräämiseen. Minä uskon loppuun asti siihen, että Luca Hännin 212 pistettä on ehdoton maksimi, minkä äänestyskavereita vailla oleva Sveitsi voi puhelinäänestyksessä saada.

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Ymmärrän hyvin tämä kappaleen voittopotentiaalin ja miksi siitä tykätään. Jotenkin tuli mieleen, että tämä sopisi jonkun nordic noir -sarjan tunnusmusiikiksi.

Tämä on kuitenkin sellainen balladi, joka ei itsellä soi soittolistoilla. Voi tämä vielä kasvaakin. Siihen vaan tarvitaan live-veto. Oikeastaan ainoa syy, miksi tämä ei olisi tämän vuoden TOP3 sijoilla on se, että live-esiintyminen olisi täysi floppi.

Kyllä tämä silti meidän Oskrit ja Akselit voittaa ja pyyhkii niillä biiseillä lattiaa.

Kolme tähteä.

Lukittu