Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Barbara Pravi – Voilà

*****
34
27%
****
39
31%
***
30
24%
**
15
12%
*
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 126

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Uskallan sanoa jo nyt pikaisella kuuntelulla, että tämän vuoden parhaimmistoa. :ihana:
Cry him out

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä alan olla jo vähän kyllästynyt tähän. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Ranskalta nyt ainakin saattoi odottaa parannusta viime vuoteen, koska olihan se Tom Leebin biisi aika karmea. Parannus myös saatiin. Ranska ei ikinä ole ollut mitään suosikkiviisumaitani paitsi ehkä jossain 70-luvulla. Nyt saadaan Requiemin jälkeen parasta Ranskaa. Parempia balladeita on todella kaivattu tälle vuodelle ja nyt sellainen vihdoin saatiin. Tykkään Voilàn kehityksestä - biisi alkaa hiljaa mutta kasvaa tosi hyvin. Viisujen lyhyen pituuden takia on myös vaarana, että kasvu jää vajaaksi tai irralliseksi, mutta tässä se on hyvin onnistuttu välttämään. Eniten tässä lopulta häiritsee ranskan kieli - tai pikemminkin sen ääntäminen joissain kohdin. Sanoin aiemmin, että ranska sopii paremmin laulettavaksi naiselle kuin miehelle, mutta itseasiassa tämän vuoden viisuissa taitaa olla vähän toisinpäin. Tosin on silti paras ratkaisu laulaa tämä biisi ranskaksi ja Barbara on kyllä muuten hyvä laulaja. Toivottavasti laulusta välittyvä intensiteetti saadaan myös lavalle. Tässä vaiheessa vahva kolmonen taas kun en ihan raaski antaa nelosta.

:ranska: :ranska: :ranska:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mullakin havaittavissa pientä kyllästymisen poikasta tämän Voilan kanssa.
Toistaiseksi vielä iskee viitosten joukossa, mutta on ensimmäisenä tippumisvaarassa.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Tässä on 32 x voilà. Katsoin videon, jossa lasketaan, kuinka monta kertaa laulun nimi mainitaan kappaleessa. Tämä oli voittaja.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 11 Huhti 2021, 00:54 Tässä on 32 x voilà. Katsoin videon, jossa lasketaan, kuinka monta kertaa laulun nimi mainitaan kappaleessa. Tämä oli voittaja.
Olisiko sinulla linkkiä videoon?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19774
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^


Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kiitos, tämä oli kiinnostavaa.
Rise, angel, shine, love!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Serduchka kirjoitti: 22 Maalis 2021, 09:30 Mä alan olla jo vähän kyllästynyt tähän. :lohduton:
Jännä miten me toiset emme kyllästy koskaan esc lauluihin, aivan kuin niistä löytäisi aina jotain uutta, otetaanpa vaik tuo swe 62 jota ratio suomen uudeksi sannakojoksi noussut viisuMaija ei tosin tunnistanut sitä laulua Siksi lauluksi.. kts. paikka au
ringossa/ratio suomi

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Ei aukene, ei sitten millään. Kerkeehän tämä toki vielä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Pete »

Käsittääkseni karsintaesitys oli suurelta osin Barbaran omaa visiota, joten luotto on kova erilaiseenkin esitykseen. Naisella tuntuu olevan silmää estetiikalle. :joojoo: Hieman tämä päätös kuitenkin yllättää.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

En ihan ymmärrä edelleenkään tämän ennakkosuosikin asemaa. Kappalehan on ihan hyvä, mutta tämän on jotenkin vaikea nähdä menestyvän tai enemminkin taistelevan voitosta. Kolmosen ja nelosen välimaastoon menee tähteytys.
Žvižej fucked up the solo

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Kylläpä esikatseluvideo tuoksuu miellyttävästi höyryveturilta. <3 Vaikka olisihan tuon tietysti voinut kuvata jossakin linja-automuseossakin, kröhöm... Vai lauletaanko tässä junista? :mitvit: Se ikkunoiden klähmiminen näyttää vain vähän ikävältä - ei saisi rasvaisia sormenjälkiä tehdä ikkunoihin! Hyi klähmijöitä! Itse biisikin on ihan jees, vaikka en tällaisen hämyisen, vanhahtavan tyylin ystäviä olekaan, enkä ranskan kielenkään sen erityisemmin. Kyllä tätä sopivissa määrin kuuntelee.

***
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Ei mitenkään mahdotonta .että ranska veis voiton...

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kyllä se on nyt niin, että ennen Rotterdamia Ranska on minun ykkönen! On tämä vaan niin loistava biisi <3 :ihana:. Ihan sama että on vanhahtava, mutta minä tykkään. Voi kun toivoisin Ranskan pärjäävän ensi kuussa tosi hyvin! Odotin Madame Monsieurin pärjäävän kolmisen vuotta sitten, mutta niin ei käynyt & se oli iso pettymys :lohduton:. Vähän pelkään, että tällä kertaa käy samoin.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ehkä hieman liian taiteellinen kappale omaan makuun, vaikka kaunishan tämä toki on, sitä ei voi kiistää.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Todella hyvä ja hurmaava kappale. Neljä tähteä

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja sziget »

Vuoden Vain elämää -itkuvirsi. Kuin naisversio Dima Bilanin voittoviisusta. Minä minä minä, minun taiteilijuus, minun ihmeellinen voima ja herkkyys. Itkettää että voinkin olla näin hieno ihminen. :niinpa:

Harmittaa että menin halpaan. Siisti video ja harkkahype saivat minut nostamaan Ranskaa puntarissa (onneksi ei pisteille asti). Sitten katsoin lähemmin pateettista tekstiä ja ällötys palasi. Maltalla on sentään vitsintynkää, jopa hitunen itseironiaa.
UpeetaMahtavaa kirjoitti: 11 Huhti 2021, 00:54 Tässä on 32 x voilà.
Sekin vielä. :apuva:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulle tää on ollut koko ajan hysteerisesti kiihtyvä karuselli. Olen kyllä yllättynyt jos löytyy top10:stä.

Edit: niin joo, ja mä olen kyllä kuullut tätä ihan tarpeeksi koska tämä tulee viisulevyllä heti Suomen jälkeen. Puolipakollinen syöttö ei ole auttanut tykkäämään yhtään sen enempää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja helidon »

sziget kirjoitti: 20 Touko 2021, 17:09 Vuoden Vain elämää -itkuvirsi. Kuin naisversio Dima Bilanin voittoviisusta. Minä minä minä, minun taiteilijuus, minun ihmeellinen voima ja herkkyys. Itkettää että voinkin olla näin hieno ihminen. :niinpa:

Harmittaa että menin halpaan. Siisti video ja harkkahype saivat minut nostamaan Ranskaa puntarissa (onneksi ei pisteille asti). Sitten katsoin lähemmin pateettista tekstiä ja ällötys palasi. Maltalla on sentään vitsintynkää, jopa hitunen itseironiaa.
UpeetaMahtavaa kirjoitti: 11 Huhti 2021, 00:54 Tässä on 32 x voilà.
Sekin vielä. :apuva:
:rofl: :rofl: kiteytit niin hyvin. En osaa ranskaa ja vasta nyt googlasin, mistä hän laulaa.

Anteeksi, mutta minusta tämä Padam v 2.0 on aivan sietämätön kappale. Jotenkin tuntuu kuin tämä olisi tehty siten, että kuulijassa heräisi mielikuva ranskalaisista stereotypioista, Pariisin turistikohteista, Edith Piafista - ja siitä, miltä ranskalainen musiikki kuulostaa.
Mun puolestani vaikka voittakoon; tämä on niin pidetty,mutta mulla tämän kuuntelu jäi muutamaan kertaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 20 Touko 2021, 18:59 Mulle tää on ollut koko ajan hysteerisesti kiihtyvä karuselli.
Sehän tässä on parasta. Viisuissa on liian vähän temponvaihdoksia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

sziget kirjoitti: 20 Touko 2021, 17:09 Minä minä minä, minun taiteilijuus, minun ihmeellinen voima ja herkkyys. Itkettää että voinkin olla näin hieno ihminen. :niinpa:
Barbara ei vaikuta yhtään itsekkäältä. Pikemminkin sympaattiselta ja lempeältä persoonalta. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 20 Touko 2021, 19:28
hra47 kirjoitti: 20 Touko 2021, 18:59 Mulle tää on ollut koko ajan hysteerisesti kiihtyvä karuselli.
Sehän tässä on parasta. Viisuissa on liian vähän temponvaihdoksia.
Ukraina toimii mulle paremmin nyt kun näin heidän magneettisen liven... Ranskan livepätkästä jäi vaikutelma, että Barbaralle tulee vaan hiukan kovempi kiire huitoa käsillään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Kappalehan on täydellinen euroviisu ja selkeästi voittajakandidaatti, jos lavabisnes hallussa. Taistellee voitosta, toivottavasti Ukrainan kanssa.

Offtopikkina, että kun tuossa illalla tuli radiosta Sveitsin biisi, niin vaikka ei omia suosikkeja olekaan, niin kuulosti myös väkevältä ehdokkaalta kärkikahinoihin 2021.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, no mä lupaan mennä nurkkaan häpeämään omaa surkeaa musiikkimakuani, jos Ranska löytyykin tän vuoden kärkikahinoista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Maa ehtii lämmitellä joulukuussa (heh, kuinka osuvaa :heh: ) Junnuviisujen kanssa, kun ensi toukokuussa taitaa olla isommat kisat järjestettävinä sitten. ;)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Nyt on Edith Piaf herännyt henkiin! Tämä on niin ihanan perinteistä chansonia. että voisi voittaa, jos ei Ukraina vie. :ihana: Ja Barbara on karismaattinen ja vangitseva esiintyjä.
Cry him out

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Ihanaa olla sun kaa tänä vuonna vähän enempi samoilla linjoilla ainakin noista sun mainitsemistasi (niin ja Portugalista!). :hali:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Ranska 2021: Barbara Pravi – Voilà

Viesti Kirjoittaja jamira »

Olen jotenkin pitänyt tätä viime päivinä todennäköisimpänä voittajana. Tänään kuitenkin ihmisten reaktiot tähän tuntui joka paikassa olevan aika vaisuja paitsi vedonlyöntisivustoilla. Toki tätä ei nähty kokonaan vielä, mutta Youtubessa katselukerrat on jääneet selvästi mm. Suomen, Islannin ja Sveitsin taakse (Kreikkaa ja Serbiaa ei kannata huomioida täysin koska omien katselukertoja iso osa). Ei tämä nyt välttämättä sitten olekaan niin ihmisiin uppoava kun oletettu. :mitvit:

Lukittu