Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jufo81 kirjoitti: 29 Kesä 2020, 18:10 Kirjaimellisesti raadin sääntöjä noudattaen järjestäjän olisi tullut antaa miinukset kaikille kappaleille kahdessa miinustettavassa semissä
No eikä olisi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 29 Kesä 2020, 17:50 Tämän käytännön soisi muutenkin tulevan muotiin ihan yleisesti, jotta raati-isännällä ei tule liian suuria houkutuksia lähteä muuttelemaan omia pisteitään mieluisampien tulosten perässä.
Siis täh? Ei tätä raatia koskien vaan yleisesti (eli OT-lätisen vaihteeksi). Miten isäntä voisi heti lähettää kappaleen lähettäjälle omat pisteensä?
Jufo81 kirjoitti: 29 Kesä 2020, 18:10 Kirjaimellisesti raadin sääntöjä noudattaen järjestäjän olisi tullut antaa miinukset kaikille kappaleille kahdessa miinustettavassa semissä
Miksi? Miksi varsinkaan kappaletuttuusmiinus?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Happy »

ite hostaessani raatii pari vuot sit lähetin pisteeni heti Timpalle ennenku kukaa oli ees ehtiny pisteyttää, en halunnu ottaa mitää riskii et joku taulapää alkais syyttää mua juonittelusta/tuloksien väärentämisestä :mrgreen:

Todennäköisesti laitan Viisuraadissakin heti pisteeni Timpalle tai Tompalle :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Timppa & Tomppa – kansallinen pistepankki :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Muistan omassa raadissani kun halusin että Moddi voittaa ja olin jo varhaisessa vaiheessa lähettänyt YV:llä omat 5 pistettäni sille mut sitä mukaa kun otin pisteitä äänestäjiltä vastaan niin Moddi välillä tipahti ja tuli mieleen että pitäisköhän lähettää itselleni uusi pisteytys-YV jossa nostan Moddin ainakin 8 pisteeseen. :heh: En sitä sitten tehnyt eikä ollut tarvettakaan koska voittomarginaali riitti muutenkin mutta tunnustan rehellisesti houkutuksen :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No nyt taisin minäkin hiffata :puna:. Eli siis raati-isäntä, jolla tietysti on mahdollisuus kuunnella kappaleet ennen muita, lähettää pisteensä jollekulle muulle osanottajalle niin pian kuin suinkin. Joo, voisi olla hyvä systeemi, jota en ole itse tullut ajatelleeksikaan.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Mikä hyöty siinä oikein on, että isäntä lähettää omat pisteet jollekin muulle, niin sitten hänellä on etukäteen tiedossa sekä omat että isännän pisteet? :raaps:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Se hyöty on se, että isännällä ei ole enää mahdollisuuksia muuttaa pisteitään sitä mukaa kun hän ottaa tuloksia vastaan ja näkee mikä menestyy. Se toinen osapuoli ei tee isännän pisteillä mitään, se on vain backup.

Riittänee että isäntä lyö omat pisteensä lukkoon viimeistään silloin kun kolmasosa on lähettänyt hänelle pisteensä, mielummin toki aikaisemminkin jos mahdollista.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Niinikään Tompan isännöimän raadin 29 ketjusta:
Terasbekoni kirjoitti: 19 Loka 2019, 00:21
Pete kirjoitti: 18 Loka 2019, 22:32 23. 🇮🇸 Jónsi - Tornado → Paranneltu Fujitan asteikko
Väärä Jónsi. Voi, kun en ymmärrä.
Nyt vasta tajusin, ettei tää olekaan se viisu-Jónsi. Edelliskerralla meni ihan täydestä, näyttää niin samalta albumin kannessakin. :puna:
Tällaisia haksahduksia voi sattua, kun miettii, onko jokin artisti tuttu vai ei :joojoo:. Minä varmaan en olisi huomannut eroa :heh:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

7+6+6+6=25 kappaa mukana. :uujee: Semit ovat nyt ns. minimikoon yli, eli nyt lähtee pistekaavakin muuttumaan joka kahdeksannen saapuneen kappaleen jälkeen. :heh:
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Täyttyvätkö semit järjestyksessä vasemmalta oikealle? Vois yrittää ajoittaa ilmoittautumisensa niin että pääsee tohon oikeanpuoleisimpaan semiin, jossa on todennäköisesti yksi kilpailukappale vähemmän.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

En kerro. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

TomppaJr kirjoitti: 01 Heinä 2020, 14:18 En kerro. :uujee:
Jaa no höh :mrgreen:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

erityiskiitokset nm. Tomppa of Porilaiselle erityisen ja esimerkillisen pitkistä äänestysajoista... näin sen pitäisi ollakin... nytkin on jo taas joku dance-disco-raati meneillään... eikä siihenkään ehtinyt mukaan, (!??) joten pitäkää tunkkinne, ja varoituskolmionne ja taustapeilinne.... evkpk.... (=eivoiskovinpaljoakiinnostaa...) :huoh: ... nyt tuntuu pitkältä tää aika..ennenku pääsee taas äänestämmmäään......
Viimeksi muokannut romualdo, 02 Heinä 2020, 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tomppa of Porilainen on aika osuva tällä hetkellä, kun Harjavallassa majaa pitelen tämän viikon. ;)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tunnen houkutusta pistää mukaan jonkun "no tämänhän nyt kaikki tietävät" -biisin ihan vain testatakseni, kuinka väärässä olen. Se on tietysti täysin sallittua. Jotenkin teema ei tunnu siltä, että haluaisin välttämättä uhrata mukaan jotain ihan rakkaimpia löytöjäni. Tai ehkä se ei ole tarpeeksi rajoittava makuuni?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tulenkohan olemaan yksi pahimmista miinustajista? :miettii: Ainakin oletan tuntevani aika monen maan pop-piirit aika hyvin. Toisaalta tästä raadista voi tulla erittäin indie-pitoinen. Ajattelin kyllä tuloksien julkistuksen jälkeen myös kertoa taustat mahdollisille miinuksilleni.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Pete kirjoitti: 02 Heinä 2020, 15:58 tästä raadista voi tulla erittäin indie-pitoinen.
Mikä saikin minut viimein ajattelemaan kappalevalintaani uudelleen. :miettii: Ensimmäinen kappalevalintani olisi ehkä saattanut olla jopa liiankin tuttu näillä Kuppilan indiehörhöille. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Tegu- kirjoitti: 26 Kesä 2020, 17:48 :rofl: Tämä nimi ja edellinen voittokappale. Hieman kyllä pureskeltavaa näissä säännöissä.

hah, En kadu mitään... minä en tiiä mitään...

olen jo koukussa näihin raateihin..., (viimeinkin!)... huomenna vihdoinkin pääsemme asiaan...

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

34 osallistujaa sisällä, eli semeissä kappoja 8-9-8-9. Niinpä pistekaavassa on hypätty seuraavalle tasolle. :uujee:

Huomiseen klo 18 asti asti aikaa tulla laatikkooni. :kaunis:
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kymmenen kappaa kussakin semissä, eli 40 kappaa sisällä. :uujee: Vielä on aikaa tulla, joten tulkaahan. :kaunis:
Meow cat, please meow back.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Vähän alkaa jo jännittää, tämä kattaus voi potentiaalisesti olla ihan huikea :ihana: Tai sitten kumminkin koko raati on täynnä käsittämätöntä örmönmörmöniä eikä edes miinuksilla pääse purkamaan turhautumistaan :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Päädyin ravintolaan nimimerkin Elukka kanssa, mutta yritän ehtiä toki kuudeksi kotiin kuittailemaan viime hetkellä saapuneita. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kappaleiden lähettämisaika päättyy noin minuutin kuluttua, mutta käytännössä otan näitä vastaan vielä niin pitkään, kunnes saan semit availtua. Eli jos hinkua vielä löytyy tulla mukaan, niin tulkaa toki. :kaunis:
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Semifinaalit on nyt julkaistu kakkosviestiin. Saimme raatiin peräti 50 osallistujaa. :surrur: Kunkin semifinaalin yhteydessä on myös tarkat äänestysohjeet, jotta kellekään ei jää epäselväksi, mitä pitää tehdä ja mitä pisteyttää. :peukku:
TomppaJr kirjoitti: 26 Kesä 2020, 17:48 4) Finaaliin pääsee jokaisesta semistä eniten pisteitä saanut puolisko.

- Jos semit ovat erikokoiset, ja kummankin kokoista semiä on kaksi, pääsee jatkoon isompien semien mukainen määrä. Eli jos kappaleita on semeissä esim. 11, 11, 10 ja 10, niin jatkoon pääsee kustakin semistä 6 kappaletta.
Tässä ei ollut mitään järkeä, enkä ihan ymmärrä, miksen ajatellut tätä aikaisemmin tarkemmin. :sekava: Jos tätä noudatettaisiin, niin semistä 3 ja 4 jatkoon pääsisi 7/12 kappaleista, mikä ei ole mielestäni tarkoituksenmukaista. Muokkasin kohdan niin, että isompien --> pienempien ja 6 --> 5.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Enpä pääse kovin monta miinuspistettä antamaan. Jollei jokin biisi sitten kuunneltuna osoittaudu yllättäen tutuksi. Yhden artistin nimi kuulostaa tutulta, mutta luultavasti olen vain kuullut jotain samankuuloista jossakin ihan muussa yhteydessä. Erehdyksiä näissä voi kyllä sattua.

Valikoima vaikuttaa hyvinkin kiehtovalta :surrur:
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Vuosikymmenraadissa kisanneen Irina Ponarovskayan biisin tavoin tässäkin raadissa on kappale, joka edustaa edesmennyttä valtiota, tässä tapauksessa Jugoslaviaa. Nykyisten valtiorajojen perusteella Videosex-yhtye on kotoisin Sloveniasta. Ensi kertaa levyraadeissa on edustettuina myös pari epäitsenäistä aluetta: Kiinan erityishallintoalue Hongkong sekä Yhdysvalloille kuuluva Puerto Ricon territorio Karibianmerellä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Finaaliin voisi päästä myös 25. kappale, joka on semien 1 ja 2 korkeimman pistemäärän karsiutuja. Tällöin finaalin pääsis tasan puolet kappaleista (nyt alle puolet) ja kaikki semit ois jatkoonpäsyn suhteen suhteen samassa asemassa (nyt semit 3 ja 4 helpompia)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jufo81 kirjoitti: 04 Heinä 2020, 20:20 Finaaliin voisi päästä myös 25. kappale, joka on semien 1 ja 2 korkeimman pistemäärän karsiutuja. Tällöin finaalin pääsis tasan puolet kappaleista (nyt alle puolet) ja kaikki semit ois jatkoonpäsyn suhteen suhteen samassa asemassa (nyt semit 3 ja 4 helpompia)
No tässä olisi kieltämättä ideaa. :miettii: Pohdin asiaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Levyraati 48: Minä en tiedä mitään!

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

TomppaJr kirjoitti: 26 Kesä 2020, 17:48 13. 🇦🇹 FAMP - Giants
Tämän kohdalla kannattaa merkitä kyseisen kappaleen aikaleimat (kenties 0:00–5:07), koska musiikkivideo koostuu kahdesta eri kappaleesta.

Vastaa Viestiin