Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UFOPOLI kirjoitti: 14 Syys 2020, 23:04
Tegu- kirjoitti: 14 Syys 2020, 23:03

Koska 53:kin loppui ennen 52:ta. Niin ja tietty ihan yleisen hämmennyksen vuoksi. :mrgreen:
Tai sitten yhdistetään niin että on kaksi teemaa ja voi lähettää kaksi kappaa tai sitten yhden, ja minä hostaan kolme neljäsosaa? :surrur:
Minä voin hostata kaksi kahdestoistaosaa. :uujee: Kuka on kokenut 1/12 vääryyttä viime aikoina? :miettii: Tervetuloa mukaan!
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 14 Syys 2020, 23:07
UFOPOLI kirjoitti: 14 Syys 2020, 23:04

Tai sitten yhdistetään niin että on kaksi teemaa ja voi lähettää kaksi kappaa tai sitten yhden, ja minä hostaan kolme neljäsosaa? :surrur:
Minä voin hostata kaksi kahdestoistaosaa. :uujee: Kuka on kokenut 1/12 vääryyttä viime aikoina? :miettii: Tervetuloa mukaan!
Minä olen kokenut vääryyttä :ylppis:
Mut voi vaikka ottaaa tuohon hyväksymään ja hylkäämään muiden biisejä vastaanottohetkellä :rofl:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Hyvä idea! :uujee: :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Omasta raatikappaleesta vois turista sen verran että valitsin kans raatiin aluksi suomenkiälisen huumoribiisin mut vaihdoin sit viime hetkellä Der Kommissariin koska itävaltalainen synapop-rap vaikutti vastustamattomalta yhdistelmältä ja sanoista se Jillkin löytyi.

Luulin aluks että laulaja on itse se Der Kommissar (sellainen rento kommissar) mutta sitten sanoista selvisi että siinä taidetaan olla komissaaria paossa.

Sanat (käännös):

Hey wanna buy some stuff, man?
...
The snow on which we all drive downhill
Every child knows today


taitavat viitata ei-niin-rivien välistä kokaiinin käyttöön. :surrur:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Onnea Jackille, Broken Backille ja UFOPOLIlle. Annoin kaikille mitalisteille pisteitä ensimmäistä kertaa sitten raadin 34, jos eilistä raativoittajien raatia ei lasketa. :surrur:

Kraftklubin suosio yllätti. Viides sija yleisessä ja :hopea: hopea vaihtoehtokielisten kappaleiden sarjassa on vuoden toiseksi paras tulokseni. Vanha vakiosijoitusvälini 11–20 vaikuttaa olevan taakse jäänyttä elämää. Viidettä kertaa peräkkäin sijoituin jonnekin muualle.

Jos olisin muuten etukäteen saanut tietää, että raadeista 52 ja 53 tulee viides ja noin kolmaskymmenes sija, olisin veikannut half•alivelle viidettä sijaa ja Kraftklubille floppia. Eipä kannata meikäläisen yrittää laskelmoida. :mrgreen:
Teräsbekoni kirjoitti: 14 Syys 2020, 21:44 Vautsivau, nythän menee hyvin! :uujee: Kiitos Timoteuksellekin!
Kiitos itsellesi. :suukko: Sekä Blinded by the Lights että 17 pistettäni saanut Mona olivat parasta, mitä raadeissa on vähään aikaan kuultu. Harmitti, että täydet pisteet pystyi antamaan vain toiselle, koska tavallisesti ykkössijalle ei ole näin kovia ottajia.

Vaikka kappaleet olivat erilaisia, niiden tärkein ansio oli sama: ne olivat todentuntuisia. Pystyin uskomaan tekijän kokeneen jotakin sellaista, mistä kappale kertoo. Tarina ja siihen liittyvät tunnetilat tehdään sovituksellisin, sanoituksellisin ja tulkinnallisin keinoin niin lähestyttäviksi. Lainkuuliaisena kansalaisena en tietenkään itse ole koskaan käyttänyt huumeita yökerhossa mutta voin kuvitella ekstaasitripin tuntuvan suunnilleen siltä kuin Blinded by the Lights esittää.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

UFOPOLI kirjoitti: 14 Syys 2020, 22:40 Vedän 54:n semittömänä kahdesta syystä: 1) jotta päästään paremmin takaisin järkevään vuorottelurytmiin, ja 2) syy, jonka ymmärrätte pian.
Luvassa haasteita? :uujee: Muistissani on kuva, että olisit joskus väläyttänyt ajatusta palindromi- tai epäkieliraadista. Ne teemat tuskin saisivat osallistujaryntäystä. :heh:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Otin kopin Peten neuvosta hakea kansainvälisiä nimiä. Aluksi karsin listalta nimet, joilla ei ole suomalaista nimipäivää (unohdin muuten muut kalenterit). Sitten sukelsin Spotify-hakuun, josta siirryin kuitenkin pian selailemaan lisäksi Genius-sivuston sanoitusosumia (Lyricstranslate olisi voinut toimia myös).

Sitten muistin, että nimen mainitseminen riittää kerran, kunhan se on kappaleen nimessä. Siispä napsin Spotify-hakutuloksista täsmääviä kappaleita jonoon helppoa kuuntelua varten ja tarvittaessa hypin eteenpäin, jos oli ihan kelvoton tapaus.

Olisinko ollut toisen vain kolmannen kokeilemani nimen kohdalla, kun vastaan tuli Bella Stella (New Version). Se oli ihan kiinnostava, mutta halusin myös tietää, millainen vanha versio sitten oli. Ja huhhuh millainen pläjäys se olikaan. :kups:

Biisihän on kunnon genresekasoppa räppeineen, kitaroineen ja puhtaine korkeine lauluineen. Kuuntelin biisin varmaan viisi kertaa putkeen samalla, kun etsin eri videoversioita. Oli selvää, että tämä pitää saada raatiin nyt.

On muuten rasittavaa valita näitä vanhempia raateihin, kun "virallinen" lataus on kökkölaatuinen sekä kuvaltaan että ääneltään, ja paremman äänen sisältävä versio ei sisällä musavideota. Päädyin nyt sitten kompromissiin, joka on jotain tuolta väliltä.

En mitään ihmeellisiä odotuksia pitänyt. Oli kuitenkin hauska lukea, että biisi oli Happylla jonossa, ja että muutkin olivat kuulleet sen (öö vai oliko). Olisi varmaanpitänyt arvata, että joku sen tietää, vaikka itselleni kappale oli ihan uusi tuttavuus. Tulosilta meni aluksi hämmentävän hyvin, kunnes lopulta kappale hieman valahti alemmas. Silti sijoitus on huikea ainakin tyypillisellä mittapuullani.

Kiitos kuitenkin kaikille Bella Stellaa muistaneille! :hali: Pistin sen taas soimaan, ja onhan se edelleen niin nätti. <3

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja sziget »

Hauska tulos, vaikka voittobiisi ei puraissut. :tapu: - Pyhimys puraisi, Mikossa oli äänensävyt ja itseironia kuosissa. The Streetsin tajunnanvirta vaati keskittymistä, että tajusi idean, Dan oli hyvä bongaus pitkästä tekstistä. Noel oli yllättävä idea syksyllä eikä kuluneimpia joululauluja. Freddie Aguilariin korva mieltyi, kun ensin tunnisti vuosikymmenen. Top-10:stä annoin pisteitä viidelle, ykköseni Sara Jo venyi yllättäen pronssille.

🇺🇸 Suzanne Vega lauloi sateenvarjosta ja hävisi Sateenvarjolle. - No hävisi sille moni muukin. Tom's Restaurant oli Tom's Dinerin reaalivastine, jossa hänellä oli tapana syödä aamiaista työmatkalla. Biisiin hän ajatteli pianotaustaa, mutta kun ei ollut pianistia ulottuvilla, levyttikin akkapellana. Minulle se on "Ai noinkin voi tehdä" -elämys, jollaisia arvostan. Video on ehkä osa jostain tv-ohjelmasta, ääneltään ei raatitasoa.
Jufo81 kirjoitti: 15 Syys 2020, 00:04 Luulin aluks että laulaja on itse se Der Kommissar (sellainen rento kommissar) mutta sitten sanoista selvisi että siinä taidetaan olla komissaaria paossa.
Teksti huvitti enemmän kuin Kraftklubin julkkispiikittelyt, siksi rankkasin kuuluisan hitin tuoreemman löydön edelle. Ei liian tuttu minulle, joten isompia pisteitä olisi voinut harkita.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Palikka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 133
Liittynyt: 24 Kesä 2020, 11:32
Paikkakunta: Suomen Kaakonkulma

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Palikka »

Oli mielenkiintoista näin jälkikäteen seurata sijoituksieni heilahtelua. Ensimmäisen äänestäjän pisteiden jälkeen olin kolmantena, mutta jo ennen puoltaväliä löysin itseni viimeiseltä tilalta.

Kappaleeni jakoi tunnetusti taas äänestäjiä, mutta yllättäen tässä raadissa taisi tulla henkilökohtaisesti heikon sijoitukseni. Ehkä ensi kerralla räväytän ja heitän peliin niin avantgardistista dadaa, että se ainakin muistetaan!
Epäkaupallisuus on toinen nimeni.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Falcosta unohtui vielä mainita että kyseinen laulaja menehtyi vain 40-vuotiaana auto-onnettomuudessa vuonna 1998. :rip:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Juuri tänä aamuna tuli radiosta Falcon Rock Me Amadeus, joka myös olisi kelvannut raatiin. Enpä ollut sitäkään kuullut aikoihin.

Korjaan: Amadeus ei näköjään ole missään "sallitussa" nimipäiväkalenterissa, mikä on hieman yllättävää.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Onnittelut voittajille, kiitos ehdokkaani äänistä. Se ei ollut itselleni aiemmin tuttu, mutta omasta mielestäni astetta mielenkiintoisempi genrensä bändien joukossa.

Itse pidin Tanskan Klosterista ja Brittien Florence & Machinesta ja lisäksi muutamasta muusta vanhasta tutusta. Erikseen muista pakko todeta, että tässäkin valikoimassa vain korostui se, että Tuiskun Jesse on mun frendi edustaa loppuun kaluttua, hyvin typerää alisuoriutumista, keskiluokkkaista turvatyynyistä "kapinallisuutta" tai "syvällisýyttä" - syvissä lainausmerkeissä. Sietämätön renkutus :mrgreen: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Väsäilin väliin jääneistä raadeista pistetaulukoita wikiin, mutta tätä vähän lykkäilin, kun ei ollut kuin kuvat. Olisikohan wigwam toipunut raati-isännyysputkiburniksesta jo tarpeeksi, että tänne saisi Melbournen lähde-Excelin? :) Voin kyllä kuvatkin käydä läpi jossain vaiheessa, ei olisi eka kerta.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja wigwam »

^ Juu sorppa, mä laitan illalla kun olen kotona.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Rousku kirjoitti: 14 Syys 2020, 23:01
Koirankuonolainen kirjoitti: 14 Syys 2020, 22:41 Toivottavasti romualdolla on kaikki ok :shock:
Romualdo ilmoitti ketjussa aiemmin tänään käyneensä sienessä ja ryöpänneensä rouskuja ( :hiips:). Hän vain harrastaa tätä äänestämättömyyttä.
liikuttawaa huolenpitoa mutta, aina ei ehdi,jaksa yms. ja silloinhan kaikki ei toellakaan ole ookoo.

pitkä, mutkikas ja kivinen polkuni Levyraadeissa alkoi tästä ...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 52: Pertti Kurikan Nimipäivät

Viesti Kirjoittaja romualdo »

GuoZu8 kirjoitti: 14 Syys 2020, 18:47
MIH96 kirjoitti: 14 Syys 2020, 18:45 Moniko arvasi, että minä olen vuoden 1998 Syksyn sävel -voittajabiisin omistaja?
Oho. En kyllä arvannut. Vaikutat niin nuorekkaalta kaverilta. Arvasiko kukaan minut?

no hyh on loppuun kulutettu laulu.. ( selvä allergia näille) Rouskulla oli hmm... tosi erilainen, veikeä video laulunsa takana... itsellenikin sattui sama hemppa tässä hiljattain... Jaa, että arvostelisinko ja pisteyttäisinkö nämä jotta se varjotulos saataisiin ...? voi kunpa laulut olisivat mielenkiintoisempia... heikompi aiempi kisatulos vaikutti osaltaan antipatiaani...

Vastaa Viestiin