Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Måneskin – Zitti e buoni

*****
64
39%
****
36
22%
***
34
20%
**
20
12%
*
12
7%
 
Ääniä yhteensä: 166

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kyllä tämä minulla jäi päähän rokkaamaan. Hyvällä tavalla erilainen Italian viisu. Neljä.

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Odotukset ennen biisiä: Sen verran olen jo käsittänyt, että rockimpi biisi kyseessä. Näinpä odotan hyvää biisiä ja kun on vielä kyse Italiasta

Ensireaktioni: Kyllä tämä varsin kiva rock-kipale on. Italia ei petä, tässä on hyvää asennetta. Tosiaan vähän erityylinen Italian biisi. Ei kuitenkaan ainakaan vielä vedä vertoja Dark Side -biisille. Neljä tähteä tälle.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2021

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pete kirjoitti: 03 Maalis 2021, 16:53 Italia 2021 -puntari

21. Måneskin - Zitti e buoni **½
Katkeraa kalkkia meikäläiselle tämän voitto. Niin paljon parempaa oli tarjolla. Noh, ei mahda mittään.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tunkkainen. Yrittää kovasti, mutta jää oikeastaan aika laimeaksi. Yksi tähti.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Italia 2021: Måneskin - Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti: 07 Maalis 2021, 09:06 Äänestysprosentista päätellen, oiskohan niin että rockia jo 20 tyhjän vuoden jälkeen vihdoin kaipaillaan jumpsutusviidakkoon. Siis yleensäkin, en tarkoita viisuja vain.
Tuo San Remo ei kyllä ollut mikään jumpsutusviidakko. Siellä äänestävät ehkä äänestävät mielestään San Remo -voittajaa kuin tulevaa viisuedustajaa, etenkin kun voittajan ei edes tarvitse lähteä viisuedustajaksi.

Voittajan olen kuunnellut kaksi kertaa, kumpikin live San Remosta, ja jälkimmäisellä kerralla tykkäsin enemmän. Etenkin yhtenäinen glam rock -asukokonaisuus oli mieleen, mutta kyllä myös sähkökitarat. Onkohan studioversiossakin jousiosuudet, ja kuullaanko ne myös viisuissa?
Rise, angel, shine, love!

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 994
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Tunkkainen kappale. Jää keskeneräiseksi eikä kappaleessa ole mitään melodiaa.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Ihqu protestirokki. Toisin kuin Espanjan kohdalla, tästä tuli se olo, että haluan tietää, mitä tässä lauletaan. Kun paasaa niin intensiivisesti asiansa puolesta. Hyvä yksilöllinen teksti, ei kliseitä; tyypillistä kapinaa toki, ”kaikki vaan puhuu paskaa”. Tähän mentaliteettiin on helppo yhtyä.

Livessä naurattaa se, kuinka tällainenkaan raskas vaihtoehtobändi ei ihan pääse italialaisuudesta ja tyylikkyydestä eroon: pitää olla laulajalla haute couture glitterglamrock-asu, ja pitää olla klassiset viulut mukana.

Tietääkö joku, miksi bändillä on tanskalainen nimi? Ihan randomia?
Kelpo kipale.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja jamira »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 07 Maalis 2021, 15:15 Ihqu protestirokki. Toisin kuin Espanjan kohdalla, tästä tuli se olo, että haluan tietää, mitä tässä lauletaan. Kun paasaa niin intensiivisesti asiansa puolesta. Hyvä yksilöllinen teksti, ei kliseitä; tyypillistä kapinaa toki, ”kaikki vaan puhuu paskaa”. Tähän mentaliteettiin on helppo yhtyä.

Livessä naurattaa se, kuinka tällainenkaan raskas vaihtoehtobändi ei ihan pääse italialaisuudesta ja tyylikkyydestä eroon: pitää olla laulajalla haute couture glitterglamrock-asu, ja pitää olla klassiset viulut mukana.

Tietääkö joku, miksi bändillä on tanskalainen nimi? Ihan randomia?
Kelpo kipale.
Basisti Victoria on puoliksi tanskalainen. :joojoo:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Eihän täällä ollukaan kun Irama ja 20 muutakin tätä parempaa biisiä. Italia jatkaa siis viime vuoden linjaansa mun puntarin pohjalla. :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Bring rock back to Eurovision vai miten se oli :tuuletus:

Italialta meni kyllä aivan nappiin tämä valinta. Kyllä on kova biisi ja kova bändi, heti täydet viisi tähteä ja puntariin kakkoseksi Suomen taakse. Hauskaahan tässä on se, että vaikka olenkin raskaan musiikin ystävä, kuuntelen yleensä melodisempaa tavaraa enkä juuri piittaa tällaisesta perinteisemmästä rockista. Mutta tässä biisissä on niin tarttuva kertosäe, että ei voi muuta kuin hypätä kyytiin ja rokata menemään :rok:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Italia on näköjään vihdoin ja viimein menettämässä kuolemattoman leimaansa viisufanien joukossa, kun tätä jopa vihataan. :uujee: Vihdoin ja viimein! :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Tämä on ehdottomasti superviikonlopun paras valinta (muihin valintoihin tuli petyttyä aika kovasti).
Ekalla kuuntelulla heti viisi tähteä, aivan loistava biisi! :tuuletus:
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Viimeinkin jotain mitä mäkin tajuan.
Italialaista Glam-Rockia läpikuultavissa pitsihaalareissa (mikä oli...valinta... joka selvästikin tehtiin).
Jokaiselle bändin jäsenelle (kyllä, basistille myös) vielä 70-luvun lamb-chop pulisongit niin paketti on valmis.

Kuulin että tää syö suomelta pisteitä. Mieluummin tämä kuin ruotsi.

Tähdet: 4, otan yhden pois koska ne ei ole Irama. Onko reilua? Ei. Teenkö niin silti? No totta helv*tissä.

Edit: Tää on ruvennu ärsyttämään mua aggressiivisella epäsointuisuudellaan ja Iraman ryövätty biisi soi mun päässä repeatilla mikä saa vatutuskäyrän nousemaan entisestään. Lasken arvosanan kolmeen. Ja nostan keskarit ylös italialle.
Viimeksi muokannut YourMother, 09 Maalis 2021, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16822
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Happy »

Måneskinin voitto toi mulle ekaa kertaa tänä vuon innostuksen viisuihin.. nyt on jotain mitä odottaa :surrur:
Toivottavasti eivät muuttaisi mitään esityksessään sillä tuo finaalin live oli täydellinen :kups:

Måneskinin tuotantoo oon kuunellut ahkerasti jo muutaman vuoden ajan, monia kovia biisejä heillä, Torna a casa tietysti paras kaikista, mut kyl tää Zitti e buoni myös aika lähelle pääsee <3

Inhosin Italiaa viisumaana heidän palattuaan takaisin, 2011-2014 viisut oli todella kamalia, mut nyt taas 2018-2021 ollut pelkkää tykitystä, ehkä mä seuraan San Remoa ensivuonnakin ja kyllähän Italia nykyään ihan ykkössuosikkimaani viisuissa!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Yh, eipä tämä hetkauttanut. Jouset nostivat kokonaisuutta hiukan tavallisen rokkipläjäyksen yläpuolelle. Kyllä viisufinaaliin mahtuu pari rock-biisiä, toivottavasti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Ehkä näihin viisuihin nyt useampikin rockbiisi mahtuu, ei tämä minusta ihan yks yhteen kilpaile just Blind Channelin kanssa. :joojoo: Se iskee kerrasta helpommin, tämä vaatii ehkä useamman kuuntelun. Mutta tykkään kovasti! Ja upean tyylikäs bändi. Neljästä tähdestä aloittaa.
But may the slightest light start a fire

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Tää on henk. koht Italian huonoin biisi ikinä heidän paluunsa jälkeen. Mitä Italia mahtaa kuulla tässä? Tykkään paljon italialaisesta musasta ja kuuntelen sitä päivittäin, niin paljon parempaa matskua löytyisi heiltä laittaa viisuihin.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja sziget »

Raadeilla ei ollut juuri mitään valtaa tulokseen. Syy on luultavasti edellä kuvattu pisteytystavan muutos. Kärjen ääniosuudet eivät eronneet muista siten kuin puhelinäänestyksessä, joka on luonteeltaan suosikkiäänestys. Tuloslista vastaakin aika orjallisesti teleäänten tulosta. Esim. Arisa oli raatiäänten kolmas ja puhelinäänten kymmenes, lopputuloksissa kymmenes. :(

Katsotaan vaikka tulokassarjaa: raatien ääniosuudet vaihtelivat välillä 25,83 % - 24,16 %. Puhelinäänissä ne olivat 33,46 - 27,07 - 23,36 ja 16,12 prosenttia, jolloin loppujärjestys on tietysti täysin puhelinäänten mukainen. Sama toistui pääsarjan superfinaalissa. Raadeissa alin ääniosuus oli Francescan & Fedezin 30,13 %, korkein Måneskinin 35,16 %. Kun puhelinäänissä pelkästään kakkosen ja kolmosen ero oli 10,05 %, raadit menettivät merkityksensä.

Miksi näin? 2019 ja 2020 voitti raatisuosikki. Mahmood oli puhelinäänissä finaalin seitsemäs (3,49 %) ja superfinaalin kolmas (20,95 %). Diodato oli puhelinäänissä finaalin viides (9,08 %) ja superfinaalin kolmas (23,93 %). Näin ei voi jatkua kovin kauan, tai kansa kyllästyy ja lakkaa äänestämästä. Nyt korjausliike oli niin raju, että raskas raatikoneisto puksutti tyhjän takia.

Onneksi voittaja oli kiistaton. Lehdistöraatikin piti Måneskinia parhaana superfinalistina ja toiseksi parhaana kaikista. Sijoille 4-7 yltäneet artistit olivat myös raatiäänestyksen top-10:ssä. :peukku:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Vähänkö hyvä ja ihanaa kuulla omakielistä rokkia :kups:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pakolla sain kolmannella kerralla kuunneltua tämän alusta loppuun. Finaaliin menee kaikesta hehkutuksesta päätellen mutta haiskahtaa Occidentali's Karman kohtalo. Tuntuu taas että italialaiset pitävät eniten melua itsestään mikä hieman hämärtää tämän todellisen suosion määrää :mitvit:
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hercules kirjoitti: 09 Maalis 2021, 21:43 Finaaliin menee kaikesta hehkutuksesta päätellen mutta haiskahtaa Occidentali's Karman kohtalo.
Italia kuuluu suoriin finalisteihin. :tosion:

En usko, että saavuttaa yhtä hyvää sijoitusta kuin Occidentali's Karma.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja hercules »

Hups, vuoden tauko viisuissa on tehnyt tehtävänsä. My bad :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä oon sitten jo yllättävän höpsähtänyt tähänkin. :sekava:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Serduchka kirjoitti: 10 Maalis 2021, 09:26 Mä oon sitten jo yllättävän höpsähtänyt tähänkin. :sekava:
Jee! :uujee: Ehket sitten olekaan niin toivoton. :mrgreen:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jee! :mrgreen: :hali:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Samza »

Tällä hetkellä puntarin ykkösenä, mutta en mä tästä super innoissani ole siltikään. Kertoo ehkä tämän vuoden tasosta jotain? :mitvit: Haikailen edelleen Iraman ja Willien perään. :draamaa:
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Carboni »

TOP5 mun moelestä ilmiselvä heti valinnan jälkeen eikä nämä luvut sitä kiellä. Jopa voittaja kun oletetut kärkimaat ovat taiteellisia balladeja?
Liitteet
IMG-20210311-WA0007.jpg
IMG-20210311-WA0007.jpg (111.94 KiB) Katsottu 1140 kertaa
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä se taas sekoilen. On kai tämä hyvä.. hyvä.. niin itselleni uskottelen, mutta minusta kaveri sittenkin on aika huono huuteleen zitti e buonia :shock: (perhana)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Carboni kirjoitti: 11 Maalis 2021, 18:30 TOP5 mun moelestä ilmiselvä heti valinnan jälkeen eikä nämä luvut sitä kiellä. Jopa voittaja kun oletetut kärkimaat ovat taiteellisia balladeja?
Mjaa. Voittakoon sitten jos se on ihmisten tahto. Mä en sitä siltikään äänestä.

Itseasiassa oon yllättyny miten paljon kupla sitä hypettää vaikka rokkia vihaakin, ottaen huomioon sen huutamisen määrän ja epämelodisuuden. :miettii:
Mistä lie johtuu.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2021: Måneskin – Zitti e buoni

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Huomaan jo töksäyttäväni tämän tahdissa aina välillä "parla", "parla", "parla". :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu